טוב המאמר על QA מוכן

ScrollLock

New member
ח ס ר לך המון

הקדמונת: אני עוסק באבטחת איכות תוכנה (SQA) מזה 6 שנים, כיום עוסק בעיקר בפרוייקטים רפואיים. ח"ח וסחתיין על הפורום החדש. זה משהו שכבר מזמן היה צריך להופיע. בעברית (באנגלית יש את QAFORUMS שהם מקור מידע שימושי ויעיל ביותר. ולעניין: המאמר שלך הוא (לדעתי) רק חלק ראשון. אבטחת איכות משולה להבדל בין חכם ופיקח - פיקח יודע לצאת מצרות שחכם לא היה נכנס אליהן. אבטחת איכות היא התחום שיודע למצוא את הבעיות עוד לפני שהן מופיעות. החל מתכנון ראשוני של פרוייקטים וכלה בסיומם (יציאה לשוק?). אני לא חושב שהיה מקום לציין את ה-STD במאמר אם לא צוינו לפניו Marketing Requirments SRS וכמובן Risk Analysis. כל אלו הם גורמים פרלימינרים בתכנון והכנת בדיקות. מעבר לזה - הלינק שנתת הוא ל-STD לא סטנדרטי. יש תקן שנקרא IEEE Std 829-1998 והוא מגדיר את הסטנדרט למסמכי בדיקות. כמובן שאפשר להתחכם ואם להודות על האמת אני משתמש ב-notepad פשוט לתיעוד הבדיקות ורק בסיום אני ממלא את מסמכי הבדיקה הפורמליים. הלאה - אני חושב שישנם עוד לינקים "קריטיים" שלא התייחסת שליהם כמו StickyMinds. עוד נקודה שלדעתי עוד תידון כאן בהרחבה בעתיד היא כלי הבדיקות וניהול הבדיקות. אתה ציינת רק את המובילים (והיקרים ביותר) אבל הנה למשל רשימת כלים ל-Bug Tracking שלא מחייבים גיוס הון נוסף לפני רכישה: http://www.testingfaqs.org/t-track.htm בקיצור - ביקורתי אני יכול להיות תמיד. ימים יגידו עד כמה מועילה יכולה להיות הביקורת. שיהיה בהצלחה.
 

erandd

New member
מעניין

מעולה חיכיתי שיבוא מישהו מעולם התקינה כדי להוסיף נדבך שלו לשרשורים, אשמח אם תפתח שרשור לגבי תקינה (ISO, FDA, וכו). שמע אני בטוח שלא חשבתי על הכל. בכל מקרה המאמר לא נועד ללמד את כל מה שצריך אלא לתת כמה גייד ליינס לגבי מה חשוב וקריטי למי שמתחיל וצריך לקבל השלמה טרמינולוגית ושאלות צפויות. המוצרים שציינתי ידועים בענף ורוב מנהלי הפיתוח מכירים אותם כך שצפוי שישאל עליהם. ערן
 

Scott

New member
וזה עוד מבלי להתחיל ולהזכיר

Mil-STD למניהם (החל בהגדרות, ובספסיפיקציות וכלה במסמכים עצמם). תודה לאל שהחלק הזה כבר מאחורי
מה שכן, לדעתי שווה לארגן רשימה של כלי בדיקה, כלי דיווח, וכלי ניהול באגים חינמיים (קוד פתוח או Freeware או אחר) תוך מתן הסבר קצר לאיזה תחום הם מיועדים, יתרונות וחסרונות שלהם. בכל מקרה, אני מסכים שלא כל מקום צריך ישר ללכת ולקנות סט כלים לניהול באגים (כדוגמת TestDirector) ויכול להסתפק בכלים חינמיים / זולים שישרתו את מטרותיו.
 

erandd

New member
מה דעתך להרים איתי את הכפפה

נכין משהו בסוף שבוע
 

ScrollLock

New member
מיל STD או מין אנאלי ?

דווקא יש הרבה דמיון - שניהם עלולים להיות כואבים ומסורבלים אם הם לא מיושמים בצורה הנכונה... כיום המגמה (שאגב כמעט הושלמה) היא להימנע מ-Mil STD עד כמה שאפשר. הסטנדרטים האלו הם ארוכים, מייגעים ובעיקר מסורבלים. למה צריך מאות דפי הנחיות, שרובן אגב טריויאליות לגמרי, אם אפשר לתמצת לכמה דפים בודדים? גם תקני ה-ISO מצטמצמים למינימום ההכרחי (למשל ISO 13485 או ISO 9001:2000 ) שמהווים גירסאות "מדוללות" לסטנדרטים ישנים ומיגעים (למה "סקר שביעות רצון לקוחות" צריך להיות תנאי לקבלת ISO שענינו פיתוח?) עוד נקודה שאמנם נחשבת למינורית מבחינתנו אבל באירופה וביפן דווקא מיחסים לה חשיבות, היא ההימנעות ממיליטנטיות מיותרת - תקני Mil הם תקנים של צבא ארה"ב וסה"כ לא כולם מחבבים את הצבא האמריקאי ושימוש או אינדיקציה לשימוש בתקנים צבאיים עלולה ליצור רתיעה אצל לקוחות/משקיעים פוטנציאליים...
 

Scott

New member
בוא ונאמר

שבמידה ואתה עובד מול גורמים צבאיים (גם בארה"ב, גם באירופה וגם במזרח) בד"כ תעלה דרישה לעבודה ב-MIL-STD.
 

ScrollLock

New member
המממ......

אני עובד מול גורמים צבאיים בארץ ובארה"ב ובעיקר מול גורמים במזרח והדרישה לעבודה ב- MIL-STD היא איך לאמר... "זניחה". אגבית מאוד. הדרישה ל-ISO היא לא זניחה בכלל (נגזרת של ה-FDA).
 
למעלה