טוב חברה יש לי שאלה/עניין לעלות פה

s h i d a n

New member
טוב חברה יש לי שאלה/עניין לעלות פה

במיקסטייפים על סאונדסיסטמים למיניהם יוצא לי להאזין לספיישלים של אומנים ישראלים שת'אמת חוץ מהספיישלים ויציאות פה ושם לא שומעים מהם וחבל... לדוגמא: סילברדון, בזוקה, סול ג'יי, צ'ולו, נימי ועוד כמה חברה... השאלה שלי היא אם נשמע מהחברה האלה דברים בקרוב, כאילו, ספיישלים זה דבר קרוב וכייף לשמוע את הכבוד שהאמ סיז עושים לסלקטז,but i&i wanna lisan to some real messages from dem rockers... אז יש מוקי ואת פישי שת'אמת המוזיקה שלהם היא לא בדיוק רגאיי, הרגאיי אצלם מתבטא במסרים ופחות במוזיקה... מה שאני מתכוון זה אם האמ סיז הולכים להוציא בקרוב דיסקים שלהם שבנויים מרידימים או דברים מולחנים שלהם שיש שם גם את המסר וגם את המוזיקה כמו לפעמים בא לי לשמוע דיסק של לוצ'יאנו או של סיזלה, קורה לפעמים מצב שבא לי לשמוע דיסק של בזוקה או של סילברדון ואין לי ת'אפשרות, רק במיקסטייפים וכמה יציאות פה ושם שהם לא בדיוק רגאיי(תקנו אותי אם אני טועה). אז אני יודע שסילבה מתכוון לחזור בקרוב לעניין ולהביא אותה בדיסק, וסמיילי ורביע עובדים על איזה משו אבל מה עם שאר החברה?? אז איי מאן מחכה לתשובה לעניין(רמי, טובא, בזוקה, שיידי ואחרים שיותר מניינים) ריספקט לכל האמ סיז וכל החברה שעושים רגאיי ישראלי!!! זה חשוב וכייף לשמוע מסר בעיברית על רידימים כל כך מוכרים לנו מהאומנים שמביאים לנו את ההשראות.... שידן
 

reality i

New member
תגובה :

בשביל שתוכל לשמוע את החברה האלו ברדיו,חנויות דיסקים או לרכוש אלבום או אוסף קודם כל צריך שיהיה ביקוש לעניין.....מה זאת אומרת....כיום רואים שלל אלבומי היפ הופ ואוספים למינהם וזה למה ? כי עם השנים סצינת ההיפ הופ נבנתה עם קהל מסויים,קהל נאמן מה שלא רואים עד היום ברגאיי (ראשוני הקהילה החלו את עניין הרגאיי בתחילת/אמצע שנות השמונים) , ברגע שאין קהל (אני לא מדבר על כמה מאות (הלוואי על קהילת הרגאיי מספר שכזה) אלא על הרבה יותר אז אין עניין או ביקוש ,שום חברת הפצה רצינית לא מתעניינת ודוחפת את העניין קדימה....ושלא יבלבלו לי את המח על mtv, כי חוץ מהיפ הופ שתפס שם חלקה רצינית יש גם רגאיי כמו שון פול,דמיאן מארלי,t.o.k,בוג'ו,קפלטון ואחרים. גם כאן ברגע שיש פרוייקט (אלבום או אוסף) ללא דחיפה רצינית של חברת הפצה או חברת תקליטים העניין ידעך במקום.....לפני כמה שנים החברה מ"יאגי -יו" שכולל בתוכם את אריה "צ'ולו" מפיק רגאיי/היפ הופ וותיק הוציאו 2 אוספים שנקרא "ישראלים עצבנים" חלק מהאמנים מהאוספים האלו גדלו והתפתחו והפכו לראפרים מעולים....אמני הרגאיי נשארו באותו המצב. מבחינת איכות : לטעמי מצומצם מאוד מספר האמ סיז שעושים דאנסהול איכותי בישראל שגם יכול לעלות על פני דיסק קלטת או תקליט. לכן כרגע הספיישלים בעיברית הוא האמצאי המרכזי לשמוע על שלל הצעירים האלו. ריאליטי
 

SaBaGMaN

New member
צודק!

בתור מישהו שגם יוצר ומבין קצת בעולם הזה אין חברות תקליטים שמעוניינות בזה ממש ככה! עכשיו בלי לייבל גדול מאחורייך קשה מאוד להצליח אז רוב האומנים קצת חוששים לעבוד ולהשקיע על אלבום שזה הוצאה כספית מאוד מאוד גדולה אם זה הפקות אולפנים מאסטרינג וים ים של השקעה ובסוף יקנו את אותו אלבום גג 1000 איש אז הפסד מאוד גדול במיוחד שהחברות לא ממש מיתעניינות בזה כרגע ואם אין מאחורייך שמות של מפיקים גדולים שיכניסו אותך לכל המדיה של רדיו טלויזיה ושאר היחצנות זה מאוד קשה.. אבל בנתיים העיניין בתאוצה אני מאמין שיבוא יום וזה ישתנה ויותר חברות יהיו מעוניינות בזה בנתיים רואים שמתחילה איזו שהיא מהפכה אם זה "לא צפיתי" של קרולינה ואם זה אל תטוסי של תומר יוסף והלילה לא ועוד ועוד אז מתחיל איזה שהוא עיניין סביב זה.. נקווה לטוב
 

ZeusMan

New member
וזה מה שאני חושב...

אם יש לך מוצר טוב, אז לבסוף יקנו אותו... קחו למשל את בית הבובות... ניגנו לעם את המוזיקה שלהם במקומות קטנים, אנשים אהבו את מה שהם שמעו, ופשוט נוצר איזה הייפ לטובתם... תומר יוסף למשל, הוציא סינגל קליט, עזבו את מי עומד מאחוריו בקליפ לרגע, פשוט תקשיבו ליצירה המוזיקלית שהוא הצליח להרכיב... אני מאמין שאם להקות כמו התקווה 6 וקנגרו ינסו לבנות לעצמם חומר יותר קליט, גם הם יצליחו לצאת החוצה... הרעיון הכללי הוא גם לנגן לקהל שהוא לאו דווקא מסצנת הרגאיי, כך יוצרים גם אצל אחרים את ההזדהות... למשל בתי ספר, גנים
, אירועי עיריה, לדחוף כמה שיותר סינגלים לרדיו ואפילו לנגן ברחוב זה כדאי... בהצלחה לכולם !!!
 

s h i d a n

New member
אורן, מסכים איתך אבל כזאת...

אם אין ביקוש איך בכל זאת יצאו דיסקים לאיאם קנגרו, תומר יוסף והתקווה 6?? אני בטוח שגם להם היו ספקות בקטע של יצליח/לא יצליח...להוציא את המוזיקה שלך החוצה לא חייב דווקא להיות רדיו, טלוויזיה וכאלה. מה אני סך הכל אומרף כמו שלפעמים אני שם את מילים פילים ומתענג על הדיסק, כך גם אני רוצה להתענג על סילבה ובזוקה נגיד, ואני לא יכול(חוץ מספיישלים וצריך מצב רוח מסויים לשמוע מיקסטייפים ומצב רוח מסויים לשמוע דיסק עם מסרים והכל)... אז נכון שקהילת הרגאיי מצומצמת מאוד כרגע, אבל בכל זאת יצאו אלבומים, זה אומר שמישהו כן מוכן להשקיע ברגאיי
 

reality i

New member
תראה....

הרכבים כמו איאם ,קנגורו והתיקווה 6 הוציאו את היצירות שלהם בכוחות עצמם....וזה אומר כסף שהם חסכו,חסכונות שהם שברו ,עבדו ועמלו והזיעו יום וליל שנים (לפחות איאם וקנגורו שאני יודע,בינתיים התיקווה 6 לא הוציאו אלבום) והם הגיעו בינתיים לקהל מסויים....אכן דבר חיובי....אל תשכח שהרכב זה כמה אנשים ליכולים לצבור יחד איזשהוא כח כספי (לא חשוב כמה) לעומת אמ סי....לבד לבד לבד לבד... ריאליטי
 

s h i d a n

New member
אז אתה אומר ייקח עוד הרבה זמן??

עד שנשמע התקדמות?? עד שיצאו עוד אומנים החוצה...?
 

reality i

New member
תראה....

החברה על המיקרופונים עושים מה שביכולתם....תראה בנאדם כמו בזוקה...עובד קשה ולא מוותר ואני בטוח שהוא השקיע את מייטב כספו וויתר על המון דברים למען הדבר הזה....כך שדברים קורים כל הזמן בעיקר מאחורי הקלעים או ברמות שלא נראות בעין התיקשורתית....מבחינת כמה זמן זה יקח....קטונתי...כל שנה אומרים הנה הנה עכשיו זה יגיע עכשיו זה יפרוץ....דודו טסה,תומר יוסף....קרולינה....בינתיים הכל נחמד...לא יותר מיזה...הבום עדיין לא הגיע.
 

fleaboy

New member
לסילברדון יש דיסק

אפשר להוריד אותו באתר ראפ4לייפ אני חושב והייתי שמח לקנות אותו אבל בחיים לא ראיתי אותו בחנות...
 

moshe alfasi

New member
אני מסכים איתך בחלק מהדברים...

אני גם מאוד רוצה לשמוע אנשים כמו צ'ולו על אלבום סולו, אבל לסילברדון יש שלושה אלבומים, 1 באנגלית ו2 בעברית, יש את קנגרו, תומר יוסף פישי הגדול שלו יש המון המון חומרים כולל 2 אלבומים, איפי אחד ועוד דיסק ספיישלים אישי שלו. לדעתי מה שיעשה את הבלאגן פה הוא הדיסק של סילברדון שמסתמן כאחד הדברים המגניבים שהולכים לצאת כאן לפי הסינגלים והשירים ששוחררו. אני גם מאוד אוהב ספיישלים, יש המון המון ספיישלים ישראלים שיצאו בהמון מיקסטייפים, אבל בהחלט מעדיף שיהיו לאמנים טקסטים ושירים מגובשים לאלבום סולו. בהצלחה לכל אמני הרגאיי,ראגא,דאנדהול וכו'.. מקווה לשמוע מכולם!!!
 

ב ז ו ק ה

New member
אם שאלת אז

אני יתן לך תשובה כנה. בעיקר בהתייחסות למה שריאליטי אמר כאן. אחד הדברים שהכי קשה לעשות בארץ זה מוזיקה, ודובר על כך רבות כאן. השנה סיימתי ביחד עם השותף שלי סטאס אלבום ולקח לנו שנתיים של עבודה ממש לא קלה. והיו המון המון המון שיקולים של רווח ובעיקר של הפסד. 8 שנים אני מחזיק מיקרופון וזה האלבום הראשון שסימתי מהתחלה ועד הסוף. מדובר בהשקעות שקשה מאד לעשות ללא גב כלכלי מאחוריך (ועשינו הכל בלי שום סיוע - כשיש לזה גם ייתרונות וגם חסרונות..אבל להסביר את זה זה ממש ארוך),ומנקודת מבט של חברת תקליטים - כשאין קהל גדול שמחכה שיצא משהו, לא שווה להשקיע. זה ממש כמו ביצה ותרנגולת. אז מה עושים? עושים מה שיכולים וכמה שיותר. או משתדלים לפחות, בלי להתפשר על איכות מצד אחד ומצד שני גם לא לשבת בלי מעש. המוזיקה לא מקדמת את עצמה בארץ, צריך להשקיע בלקדם, בלדחוף ובלנסות ולהעז כל מיני כיוונים אפשריים.אני מכיר יותר מידי אנשים שפשוט הרימו ידיים בשלב מסויים.אבל כשמאמינים והולכים עד הסוף אז לא מהמתייאשים. ובנימה אופטימית זו: צמד הר אפרים - "כרטיס מועדון", אלבום בכורה שסיימנו. סינגל בכורה הגיע השבוע לרדיו ושמו "שמח או עצוב" (מארחים את מיקי אביטל, אחיין של צ'ולו וראפר מצויין בזכות עצמו) (יש כבר ביקורת באתר של מוזיקה 24, למי שמתעניין: www.music24.co.il) האלבום כולל מיזוג של הרבה סגנונות שאנחנו אוהבים ולא מדובר באלבום שנופל תחת הגדרה אחת (או שכן, אני לא אובייקטיבי). הקלטנו את האלבום בצפון באולפני "גרינהאוס" של אמיר אסטליין שהפיק את האלבום במלואו (שאיתו הייתה לי דרך מוזיקלית ארוכה, דרך שבאב בשבק מיוזיק ואחר כך כצמד בג'פקה סאונד). האלבום עבר מיקסים באולפני דיג'י היפי (אצל הטובים ביותר בארץ רם צידנובסקי ומארק סמויאן שהפיקו ומיקססו גם למוש בן ארי ושוטי הנבואה). ועכשיו רק נשאר לקוות לטוב.
 

s h i d a n

New member
בלאס אחי! קונה אחד לדיסק הזה כבר יש

אני מחכה להופעות מאן, הופעה הקרובה שאני אדע עליה אני אבוא... אני מעריך את זה שאתה והר אפרים לא מרימים ידיים ושורדים את כל הבומבו קלאט קשיים שיש בדרך...
 

yaarasta

New member
תמונה מהארכיון!!!

בזוקה & סטאס AKA "הר-אפריים" inna action mood!!!
 

yaarasta

New member
yes-i!!!

you bring de music mi ago bring dem massive & people fe we make a big dance togather!!! תמשיכו לעשות את מה שאתם אוהבים!!!! כי אנחנו אוהבים את מה שאתם עושים!!!! -יער
 
איפה נהיה אם לא החזון, אה???

ריאליטי אתה אומר שההיפ-הופ היום נעשה "אופנתי" ומיינסטרימי ולאומני היפ-הופ יש סיכוי להצליח בארץ היום. זה נכון טכנית, מראים קליפים של היפ-הופ כל הזמן ב24 ומשמיעים שירים ברדיו. אבל זה לא תמיד היה ככה, אם נסתכל אפילו 5 שנים אחורה זה ע-ד-י-י-ן לא היה ככה. אז לי יש תאוריה קצת אחרת, שכן צריך להעיז ואומני רגאיי שרוצים לפרוץ החוצה כן צריכים לנסות את מזלם בחוץ, ולפנות גם לקהל מחוץ לקהל שלהם. כי איפה תאקט היו היום אם סאבלימינל לא היה מעיז להוציא אלבום בחברה גדולה(במונחים של אז-התאבדות...) יש כאן משהו טוב, אומנים שלא יביישו אף סצינת רגאיי וסצינת מוזיקה בכלל. אז פעם היה את ישראלים עצבניים שיהיה לחבר'ה לפחות איפה לשיר. היום יש ספיישלים ואנשים שלא מכירים מגיעים לדאנסים ושומעים דברים חדשים ונגנבים. ומחר אולי אחד מהם יפרוץ פתאום? סוליקו עשו הרבה רעש עם הספיישל שלהם, והשיר של נעה פארן מוכיח שיש המשכיות. אני יודע שאני מערבב הרבה דברים שאין להם קשר ישיר ועושה דייסה, אפילו חמין. אבל סוף דעתי היא שצריך הרבה אמונה, קצת מזל אבל העיקר זה לא להפסיק להאמין. ואני מאמין שעוד יקום פה משהו גדול. ורק שתישאר קהילת רגאיי כזאת יפה גם אז וגם אחרי...
 
למעלה