טוב חברים
קבלו במחיאות כפיים את 5x7

אביטל186

New member
טוב חברים
קבלו במחיאות כפיים את 5x7


אוקי, מה שלומכם? סליחה מכולם אם אתם חשים מוזנחים לאחרונה, זה נכון..

אבל!!!!
אל דאגה אני חוזרת אליכם!!
נראה שזה היה פרק מסעיר, והבא אחריו מסעיר פי 2.. גם באורך..
אז כיוון שלא צפיתי עדיין, רק מניחה כאן את פתיח הפיד.

איך היה הפרק לדעתכם? מה היה טוב במיוחד?
איזה שחקן הפציץ לדעתכם? (צופים רבים התעלפו מהמשחק של אמה.. ראיתי קטע ואכן הדרקוואן מוציא ממנה רק טוב)
ציון לפרק??
 

Y. Welis

New member
עירבוביית המיתוסים הגדולה


אז מה לא היה כאן - הגביע הקדוש שהומר לאקסקאליבר; מרלין ששתה ממנו וכך נהיה מכשף (לכן הוא גם כהה - הגביע בא, כידוע מ'אינדיאנה ג'ונס ומסע הצלב', מארץ הקודש); נימואה שהיא הדארקית וואן ה'ראשונה' (לא ברור למה הראשונה - לפניה היה אחר); המלך ארתור שרצה לאחד את החרב, כי היה ילד החסות של מרלין וחשב שלא אוהבים אותו...
&nbsp
תערובת-אסקוט. או אמריקאית (תלוי בסיגריה).
&nbsp
האם אמה היתה טובה רק כי היא צעקה בפעם הראשונה בחייה? לא בטוח. לא על זה נמדדים שחקנים או דמויות.
&nbsp
זו אחת הבעיות עם הסידרה - שהשאלות שמוצגות בה מעניינות יותר מהתשובות... לפחות בדמיון התשובות תמיד טובות; במציאות של הסידרה - הרבה פחות (וזו מורשת 'האבודים' של הצמד). נקוה לארק טוב יותר מפרק 10 או 11.
 
הגביע הקדוש מגיע מהנצרות

בנצרות, הגביע הקדוש הוא הכלי, הצלחת או הגביע, בו השתמש ישו בסעודה האחרונה, ולו מיוחסים כוחות על טבעיים. לפי גרסאות רבות של הסיפור, הכלי מזוהה עם כלי בו השתמש יוסף הרמתי כדי לאגור את דמו של ישו בעת קבורתו, ואז לקח את החפץ לבריטניה, שם יסד שושלת של אפוטרופסים כדי להגן עליו. באנגלית נקרא הכלי ממנו אכל ישו The Holy Chalice, והכלי בו השתמש יוסף הרמתי The Holy Grail.
החיפוש אחר הגביע הקדוש מהווה חלק חשוב מאגדות המלך ארתור, אשר מופיעות לראשונה ביצירותיו של כרטיין מטרואה (Chrétien de Troyes). ייתכן שאגדה זו משלבת מסורת נוצרית עם מיתולוגיה קלטית על קדרת הדאגדה, שנאמר עליה שכל האוכל ממנה לעולם יהיה שבע.

מתוך ויקיפדיה
 

Y. Welis

New member
ידוע, אבל החיפוש אחר הגביע, ששולח עד המזה"ת, הוא רעיון שלא

היה באותן אגדות.
שם הגביע הובא ע"י יוסף הנ"ל או יורשיו לאנגליה לגלאסטונברי, ומוחזק שם בטירה (לפי אגדות אחרות, כמו של הטמפלרים - בדרום צרפת).
&nbsp
כך שיש מיקס (+ החרב היא ממיתוס אחר, לא נוצרי. אין חיבור בינה לגביע באגדות האלה).
&nbsp
אגב בסיפורו המקורי של כרטיין אין רמזים נוצריים, והוא דומה מאוד לסיפור אירי (= קלטי) על כלי דומה.
אבל - מאחר והוא עצר את סיפורו באמצע ולא השלים (בטוויסט הגדול ביותר של הספרות הביניימית, אולי), קמו לו ממשיכים שניסו להשלים ולהסביר.
&nbsp
אחד מהם, רובר דה-בורון (סוף המאה ה-12) הלך על הכיוון הנוצרי; הוא שאב את רעיון הגביע מבשורה אפוקריפית (של ניקודמוס), צירף אלמנטים ממסע צלב, ותיאר את הבאת הגביע לאירופה. הוא בעצם כתב את ה'טרילוגיה' הארתוריאנית הראשונה, שחיברה את הגביע עם החצר של ארתור - סיפור יוסף ('ד'ארימאתיא') -> מרלין -> חיפוש הגביע.
&nbsp
השילוש הזה נעשה לבסיס הסיפור הארתוריאני מאז, והורחב מאוד לאלפי עמודים של עלילות עם האבירים השונים (בעיקר לאנסלוט, שהסיפורים עליו הם יותר משליש מכל החומר שבגירסה הוולגאטית).
&nbsp
אח"כ הוכנס גם טריסטאן, והיה אפילו סיפור על הדור הבא של האבירים ('פרספורה').
 

Lion_Heart

Well-known member
הסיפור הארתוריאני

ממש קשור לגביע...ככה לנסלוט (לא יודע את כל הגרסאות) הגיע לקמלוט, כי מרלין הגיע לביתו בידיעה ששם חי האביר הטהור שימצא את הגביע(רמז, זה לא היה הוא, תשאלו את גוונביר)מרלין טעה ובנו של לנסלוט , גלהד שהיה טהור וללא חטא (לא כמו אבא) היה זה שיצא לחפש את הגביע באגדה על המלך הדיג(כן , זה גם היה סרט עם רובין ווילאס,סרט לדעתי מדהים)
אגב...אני גם שמעתי שלאקסקליבר היתה חרב אחות שנקראה החרב המזמרת, או שככה גם קראו לאקסקליבר...הממ
 

Y. Welis

New member
לא שמעתי על חרב תואמת (היו 'מזמרות' אצל מורקוק ב'מגילת

החרבות' - סידרת אלריק שלו). ארתור אכן שובר אותה (בסרט של בורמן - על לאנסלוט), אבל מקבל אותה מחדש מגבירת האגם.
&nbsp
ללאנסלוט יש מגוון של עלילות, שהמאפיין היחידי המאחד בינהם הוא הקשר שלו לגווינביר. כל השאר השתנה עם כל גירסה.
&nbsp
פרסיבל היה אביר הגביע הראשון (ב'פישר קינג'); בגירסה אחת האביר היה לאנסלוט בעצמו; אבל מרגע שהובהר שהחטא שלו עם גווינביר חמור מדי (אח"כ הוא צומד עם מישהי אחרת בשם איליין) והסיפור קיבל גוון נוצרי חזק, הגביע עבר לבנו גלאהאד.
&nbsp
 

Y. Welis

New member
יש מעט מדי שתורגמו, אבל כדאי לחפש על טריסטן ואיזולט

תרגום טוב וייצוג טוב של רומאנסה אבירית מהתקופה.
http://simania.co.il/bookdetails.php?item_id=52012
&nbsp
בהמשך טריסטאן צורף לשולחן העגול (ואולי גם נשלח בעקבות הגביע?) אבל זה כבר עניין אחר - הסיפור שלו מורכב דיו (שתי איזולט-ות).
&nbsp
באשר לאגדות - היו רבות... יש על כך אנציקלופדיה שלמה (arthurian encyclopedia), וכמי שלמד את הנושא לפני 2 עשורים ברמה אקדמית, אני יכול לומר שאפילו היא כוללת רק תקצירים....
 

אביטל186

New member
יואאאווו איזה פרק טואוב!


EMMA SLAYYYY!!!!!!!

וואי איך הייתי מתוחה כל הפרק אבל היה עוצמתי וחזק!
סוף סוף עלילה אמיתית!
הסיפור של נימואה די מעצבן, רואים עליה מההתחלה את הנטייה לרוע.
היא אכן הקרווואן הראשון. האם זה אומר שמרלין בכוחותיו שווה ערך לדרקוואן?הרי שניהם שתו מהגביע, ולשניהם אותו קסם רק שהיא רעה.
משהו אחד לא הבנתי, למה מרלין יכל לשתות מהגביע?? בגלל שהוא ביקש רשות?
נימואה הזאת לקחה בגניבה ולא קרה לה כלום.
הייתי נורא גאה באמה! איך היא התחזקה ולא נכנעה לדרקנס!!!
היא היתה הורסתתתתתתתת!


הקטע עם זלינה- נורא חבל שהיא תמיד מחבלת במאמצים, האבלה הזאת תיגרום לכל הבלאגן. אני חייבת להעיר שהקטע עם הלחש של זלינה כדי להפוך את החרב ל...? למה? יכולה לשלוט על מרלין?

היה ממש טיפשי. זה ממש רואים שהמציאו איזה אמתלה לא מובנת כדי לקדם את העלילה. מה עכשיו לחש שקושר את מרלין לחרב ואפשר לשלוט בו??
מרגיש לי משחק לא הוגן!!

הקטע האחרון של אמה מחשלת מחדש את החרב היה מדהים.
יש כל מיני תאוריות שאמה לא באמת דרקית, והיא עושה את זה כחלק מתוכנית של מרלין והיא הולכת להשמיד את הדרקנס, והיא בעצמם מגינה באמת על המשפחה שלה. בסוף היא תתגבר על האפילה ותנצח.
אבל כאן התבלבלתי כי היא לפתע נזכרה בדבריו של מרלין.האם זה היה הצגה לעיני הדרקוואן האחרים? למרות שהם רק בראש שלה?
לפתע בקטע שהיא נזכרה במרלין הקול שלה חזר להיות כמו אמה המוכרת.
ואם כבר היא נזכרת באזהרה שלמרלין היא היתה אמורה לעשות את זה לפני שהיא מוציאה אותה מהאבן...
טוב יום שני פרק כפול!!
אלוקים.. זה נראה רע, מלחיץ, עצוב, מטלטל.. אמממממאאאא

משחקים לי עם הלב מה זה


אז לפי דעתי זה היה הפרק הטוב ביותר מתחילת העונה, המשחק של אמה היה הטוב ביותר, הפציצה הרמות, היא שיחקה אותה על ההתגברות על הרוע, זה מראה כמה טוב יש בתוכה באופן בסיסי
ציון-10!!!
 
למעלה