טוב שההגה בידיים של אגד

shian

New member
טוב שההגה בידיים של אגד ../images/Emo46.gif../images/Emo9.gif

אני יודעת, זה לא ממש קשור לרעננה אבל תשמעו קוריוז: אמי הגיעה אלי אתמול מירושלים באוטובוס. כשהאוטובוס התחיל לנסוע התברר שהנהג לא יודע את הדרך..... במהלך הנסיעה הנוסעים כל פעם הדריכו אותו איפה לפנות ואיך לנסוע. לא יודעת אם לצחוק או לבכות...
 
../images/Emo32.gif על אגד, רותם-שני, התדהר עיריית רעננה

הסיפור שהביאה ronitie על ההתכתבות שלה עם אגד בנושא תחבורה ציבורית לרותם-שני, סקרן אותי. בייחוד המשפט המוסר: בנושא התחבורה הציבורית לשכונה החדשה "אגד" ועירית רעננה עובדים בשיתוף פעולה הדוק ומלא, הנושא הועלה בעבר מספר פעמים אולם נדחה ע"י העיריה". משפט שאומר בעצם: אנחנו במלחמה עם העירייה אבל מנסים בכל זאת לא לשרוף גשרים"
שאלתי, חקרתי, והנה מה שאני הבנתי (כל מי שיודע/ת משהו נוסף, מוזמנ/ת להוסיף
); כל הערכה על מניעים וסיבות היא כמובן ספקולציה פרועה שלי
פרטי ההתרחשות עצמה - נבדקו. עיריית רעננה אישרה תחבורה ציבורית לרותם-שני בתנאי שיהיה מדובר במיניבוסים או מידיבוסים. אגד סירבה - הם מוכנים להכניס רק אוטובוסים גדולים לשכונה (מה שגם דיירי השכונה מסכימים שמיותר ומפריע, לפי מה שהבנתי כאן). אגד עומדים בסירובם להכניס תחבורה קטנה, כך שאינם ממשים את האישור שקיבלו מהעירייה. כעת משרד התחבורה החליט להפריט את התחבורה הציבורית בשרון. אגד כתבו את המשפט המופרך הזה, אולי כי מחד - הם מעוניינים להפעיל שרירים להכנסת התחבורה שנוחה להם, מאידך הם צריכים להישאר זכים ולא להרגיז את העירייה רגע לפני מכרז לתחבורה ציבורית.... לקראת הטיפול בנושא הפרטת התחבורה הציבורית ושינויים דמוגרפיים-תחבורתיים בכלל בעיר, פנתה עיריית רעננה לציבור ע"מ לקבל אישרור למידע שבידה בנושא צרכי התחבורה הציבורית של התושבים (מעשה נכון ונבון בעיני) ושכרה באישור משרד התחבורה משרד ייעוץ לכל נושאי התחבורה בעיר (הציבורית והפרטית), שמימונו בא ברובו (כ- 70%) ממשרד התחבורה (ולא ע"ח התושבים). רוב העיריות החכמות בארץ עובדות עם ייעוץ מקצועי ואני שמחה שעיריית רעננה עושה כך (ועוד מסובסד
). זה נותן מענה לאילו שאמרו כאן (ושם
) בעבר שעל העירייה להתייעץ עם מומחי תחבורה. לגבי התדהר - נאמר לי שאגד ערכה בעבר בדיקה ומצאה שהאוטובוסים נשארים ריקים. לכן הניסיון לא הפך לקו קבוע. לטעמי, זה כמעט עויין וממש לא שיווקי/שירותי מצידה של אגד - שכן הוספת 3 תחנות לקווים קיימים הייתה פותרת את כל הבעייה. לא צריך קו מיוחד. אבל זו רק דעתי האישית והבלתי קובעת (בעניין זה), כמובן...
וקצת עתידנות: עיריית רעננה, במו"מ שניהלה עם קומברס, דנה בקווים עתידיים מתחנת הרכבת בהרצליה, עם תחנה בפארק-מול, לתוך איזור התעשייה. היישום - עד להשתקעות קומברס כאן - יקח עוד 3-4 שנים לפחות.
 

ATAF151

New member
למען העובדים בישראל הלוואי שהתחבורה לא תופרט

שלאף אחד לא יהיה ספק, יש מי שנפגע מהמילים היפות של הפרטת התחבורה הציבורית. במקום שיסיעו אותנו נהגי אגד, בעלי שכר סביר והגנה מפיטורין, יסיעו אותנו נהגים של חברות פרטיות שיקבלו שכר מינימום ומי שיצייץ שם יפוטר מייד. גם השירות של הפרטיות בדר"כ פחות טוב גם בגלל רמה נמוכה יותר של נהגים ואנשי התפעול, וגם בגלל הרצון להרויח כסף כמה שיותר, כלומר לחסוך למשל בהוצאות בטיחות (וראו למשל את הפרשיות בבאר שבע ובפתח תקווה).
 
אני מסכימה אתך לחלוטין, כידוע לך

יע"ז אגד שוגים מהותית באופן הטיפול שלהם בנושא. לט היו משפרים את השרות, אולי היתה ההפרטה מתייתרת.
 

ATAF151

New member
אפשר להמשיך איתם

אגד ברעננה לא כל כך גרועים. בסך הכל הם עומדים בזמנים, יש להם אוטובוסים מודרניים, אין צפיפות והנהגים מנומסים. גם אם יש ויכוח איתם לגבי הצורך בלהאריך איזה קו בעוד כמה תחנות, לא צריך בגלל זה לזרוק את אנשי אגד ולקחת במקומם חברה פרטית שנותנת שכר מינימום ומפטרת אם מישהו מצייץ משהו. אגד ודן הם החברות היחידות שנותנות אפשרות לנהגי אוטובוסים להתפרנס בכבוד.
 
למעלה