טומהוק וסקיפר, מי יודע?

ציקימן

New member
טומהוק וסקיפר, מי יודע?

מישהו יודע לספר דבר מה על מטוסים אלו? שניהם ניכנסו באמצע-סוף שנות השמונים, דומים מאד אחד לשני, ביצועים דומים מאד ל152, הרבה יותר יפים מה-152 הקופסתית אך שני הדגמים מכרו מעט מאד יחסית ל-152. הביץ´ סקיפר רק 312 והפיפר טןמהוק רק 2500. ה 152 ו150 יוצרו במספרים עצומים מעל 30000!!!!! מישהו יודע מדוע הם לא תפסו? (הוזכר כאן משהו לגבי התנהגות בסיחרור...) יש כאלה פעילים בארץ ? מישהו הטיס אחד ויכול להשוות ל 152? כל מידע התקבל בברכה
בין הפותרים נכונה יוגרל פותר שלא ענה נכונה... תודה
 
סקיפר בארץ הקודש

הסקיפר נכנס לשירות בארץ כמטוס הדרכה ב1982 , חברת "נשר" הייתה החברה היחידה שהפעילה מטוסים מסוג זה. [סה"כ 4 מטוסים בחברה] הסקיפר הוא המטוס הקטן ביותר של ביצקראפט והוא יועד במקורו עבור מרכזי ההדרכה של ביצקראפט בארה"ב . הסקיפר התאפיין במנוע לייקומינג 0-235-L2C בעל הספק של 115 כ"ס. תא הטייס בסקיפר נוח , הוא רחב יותר מה152 למרות מיקום המיצערת במרכז הלוח בחלקו התחתון. הסקיפר תוכנן לטוס במיגבלות של 4.4 G חיובי וב1.76 G שלילי , ובמגבלת 2 G במדפים מורדים מטה . מהירותו המירבית של הסקיפר בגובה פני הים היא 105 קשר וזו מהירותו גם בשיוט ב80 אחוז הספק מנוע . על הטומהוק אני יכתוב בקרוב מקווה שעזרתי ניסן יזהר
 

yoav739

New member
לגבי הסקיפר

קח קופסה אחת ושים עליה כנף תחתית וזנב T .... קח קופסה שניה ושים עליה כנף עילית וזנב רגיל ... שים על שניהם מנוע חלש ... עכשיו אתה מוזמן לבחור את הקופסה שעליה תלמד לטוס בהרצליה בקיץ הישראלי ...
 

eli eagle

New member
אני בדקתי מעט את הנושא בעבר

אכן לטומהוק יש בעיות של כניסה קלה לסיחרור ויציאה קשה ממנה. הסקיפר נבנה כמטוס אימון עם דגש על תא-טייס מרווח ושיזכיר לחניכים תא של מטוסים "מקצועיים" (
באמת!). בסה"כ שניהם מטוסים נחמדים מאוד עם ראות טובה מאוד (בהתחשב בכנף התחתית). שניהם לא נקלטו בחיבה (עד כמה שזכור לי) בגלל התנהגות לא ידידותית לחניכי טיס, שלא כמו ה152.
 
ובנימה אישית...

בזמנו, חב´ "דרור" ז"ל (יצחקי, קפלן ואחד שברח לחו"ל) הביאה לארץ מטוס טומהוק. אישתי נתנה לי מתנה - ארבע שעות להסבה על המטוס. היו לי כבר שעתיים (שאגב, עשיתי אותן בלילה - אם כבר הסבה, שתהיה גם לטיסות לילה) ותיכננתי טיסה לשבת (נדמה לי כי זה היה בסוכות). ביום שישי אחה"צ לקח את המטוס בחור אחד (לא אציין את שמו) שלקח "טרמפ" חבר שלו שהיה חניך בקורס טייס. לא ברור מה היה בדיוק באותה טיסה אך עדי ראיה ציינו כי ראו את המטוס נכנס באדמה בטיסה אנכית.... ואני מספר את הסיפור כי כאשר עשיתי את ההסבה למטוס, הזהירו אותי כי המטוס "מאד לא יודע לצאת מסיחרורים!". ובאשר לסקיפר. יצא לי לטוס בו כשעה (המטוס היה שייך לזכריה דרוקר קבלן בנין שהקים חברה ללימוד טייס בשדה תעופה עטרות ואשר אות הקריאה של כל מטוסיו התחילו ב- 4X-DZ). אני חייב לציין כי התרשמתי שהיה מטוס מאד "עצלן" ומאד לא מרשים. אך, בסה"כ, הטיסה בו היתה טיסה נעימה. אריאל
 

ציקימן

New member
מה קרה למטוסים שעלו ארצה?

סה"כ נראים מטוסים נחמדים...ולפחות על הנייר הביצועים מאד דומים ל152. אך לא התקרבו למכירות של ה152
 
יכול להיות ש...?

יכול להיות שהסקיפר הוא המטוס של חברת נשר (צבוע דומה מאוד לברייטלינג [AIV]) שנמצא בחנייה מאחורי "כנפיים" לכיוון FNA?
 
למעלה