טופוגרפיה

Othian

New member
טופוגרפיה

אתם יודעים, ישבתי וניסיתי להוסיף פריטים להיסטוריה של דתספירה ומשהו המשיך והפריעה לי. היה חסר לי בסיס חשוב לבניה... מפה ! מה דעתכם על בניית מפה כללית (לפחות טופוגרפית) של חלק מהעולם ?
מפה שכזאת תקל על מקימי הערים וממלכות בקישור לממלכות אחרות ותאפשר הקמת ארגונים קטנים יותר כמו מסבאות, דרכי מסחר, גשרי טרולים ויערות קסם.
תקל בהרבה על בניית היסטוריה, מיקום קרבות עבר, מסלולים שנלקחו ע"י גיבורים וכו´.
תאפשר לאנשים שלא רוצים לעשות פרויקט גדול ממדים (כמו עיר\דת\גילדה) לבצע פרויקטים קטנים, תאור האגדה על המערות בתחתית הרי הגרניט או פרויקטים בינוניים כמו הסיפור של יער האופל הדרומי.
וחשוב מכל מפה חיה ונושמת להראות התקדמות ולשמש תשתית לבאות. מה אתם אומרים
 

Justin Angel

New member
אני בכלל בעד....

לקחת את עולם המערכה הDefult של מו"ד: מיסטרייה. העולם הזה מושלם למה שאנחנו מנסים לעשות. מושלם.
 

L e s t a t

New member
אני חושב שלפני..

שבונים מפה קודם צריך עולם. אתה תגלה שבבניית העולם אתה מתחיל ליצור את המפה בראש שלך, אתה מתחיל לראות איך הצבא האדיר של [הכנס שם של מצביא-אורק-מרושע מצוי כאן] נכנס דרך יער ה[הכנס תכונה מבהילה כאן] בדרך אל טירת ה[הכנס תכונה מבהילה כאן]. אתה מתחיל לראות את היער, איך שהאורקים עוברים ומפלסים את דרכם דרך הצמחים והעצים ומשאירים את חותמם (את זה אני משאיר לדמיונו של כל אחד מכם) ביער העבות. כשהתחלתי לבנות את העולם שלי לא ציירתי מפה, כשסיימתי לבנות אותו גיליתי שיש לי בסיס פה ושם למפה - כאן יש את ההר שהמלך הראשון של ממלכת סרקנשט טיפס עליו וכאן יש את הגבעה האדומה (גבעה שעליה דיממו שני אלי מלחמה אדירים ומאז היא נצבעה באדום, חולותיה שווים זהב, לרוע המזל הם נמצאים באמצע מדבר שיושביו בלתי ידידותיים בעליל לכל דבר שזז), כאן יש נהרות וכאן יש אגמים וכן הלאה.. כשתסיים את העולם, תתחיל את המפה. כמובן, שבלארפ הכל צריך להתאים לסביבה שלך, אני זוכר שכשאני וחבר שלי הפכנו את הבית שלו לטירה (ואת המבטים שהשכנים נעצו בנו כשהיינו בחצר המלוכה, נאבקים בפולשים..). לסטט
 

Othian

New member
נכון.. אבל

כאן מדובר במספר רב של אנשים שבונים עולם מורכב ביחד בו-זמנית ללא תקשורת רציפה ביניהם. ואני בתור אחד האנשים שבונים דת (בתוך עיר) לא יכול לייצר מפה ואז לנסות לשלב ולשנות אותה בכדי להתאם אותה למפות שונות של עוד 10 אנשים. הסטוריה משותפת הינה המפתח לשילוב טוב, וטופוגרפיה דומה רק תעזור.
יש כאן מישהו אם זמן ויכולת ציור שיכול לבנות טיוטה של אזור לא גדול אותו נוכל להתחיל לפתח ?
 

lightningbolt

New member
רעיון טוב אבל מגביל

אם פתאום תצוץ לך עיר חדשה? צריך גם למצוא מקום עם תנאי שטח טובים... אבל סך הכל רעיון בר ביצוע וטוב אבל אם הולכים לעשות מפה תעשו אותה ממש לא מפורטת כדי שיהיה אפשר להוסיף דברים בקלות
 

vergan

New member
מפה משלך=לא מעשי

תיקח מפה של אזור המשחק ושם לפני שהמשחק מתחיל תשב עם כל ראשי העיר ומסדרים וכו´ וכו´ (ברגע שהמשחק נסגר לדברים חדשים) ותחליטו איפה כל דבר איך תקראו להר הזה ולחורשה ההיא ובמקרה ויש לנהר ההוא ולאגם ההוא ולגבעה ששם..... וזהו דרך אחרת אינה מעשית
 
חכו קצת עם המפה

חכו עד שבוע או שתיים לפניי המשחק כשכבר 99% מהערים יהיו קיימות והעלות בסיס ונדע איפה המשחק ואז נעשה פגישה של שליטי ערים ומדיונות (OFF GAME) וכולם ישבו יחדיו להנות את המפה על מגרש המשחק בינתיים תכתבו מה שבראש שלכם- שינויים גאוגרפים זה לא כ"כ קשה לשנות
 

Lokken

New member
מסכים-אז תתחילו לשלוח לי היסטוריה../images/Emo70.gif

 
חשיבה קונספטואלית

אני עונה דרכך לכולם - כולל מנהיגים, ראשי-גילדה, מייסדי-ארץ, הוגי-דת, ושאר שחקנים. צר לי להודות שאני דחוק בזמן (ועל כן סליחה שלא אתייחס כעת לשאלות אחרות) אך שאלת שאלה חשובה. היות והעולם מועד כולו להכתב בידי שחקניו, כל מפה שלא תהייה - חייבת להיות מקובלת ומוסכמת על כל השחקנים שלקחו את הטרחה ביצירת העולם. זאת ניתן להשיג בכמה אופנים:
Terrain באחריות מייסד ארץ: כל מייסד ארץ כותב את כוונותיו לגבי פני הארץ אותה הוא יצר. קבוצות הקושרות את סיפוריהן זה בזה, מסכימים על הקשר הגיאוגרפי בין הארצות - ובכך, נוצרים גבולות.
שחקן שיכתוב מפה, וכולם ישתבצו בה: פירוש הדבר - שעבודתו של השחקן הזה צריכה להיות מקובלת על כולם, כך שהוא יצטרך לשנות אותה שוב ושוב, עד שתספק את צרכיהם של כולם. בכל אופן, לא ראיתי את זה כחלק מיצירתה של דת, או של מקצוע, אם כי אשמח להתחדש ולגלות אופן חדש:
פני ארץ המעוצבים בידי דת שלטת: הוגה הדת מתאם את התפשטותה של הדת בארצות השונות, וכך מביא לידי ומרכז את יצירתם של גבולות בין ארצות שונות. לגבי קרבות ומאורעות הסטורים - אם אתה רוצה שדתך תושפע מקרב הסטורי - עליך לתאם את התרחשותו בין קבוצות קיימות, או סיפורים על ארצות שנכחדו וידועות בסיפורי הארץ ובכתביה ההסטורים. לא יתכן שדת או גילדה, או אפילו ארץ נוסדה על רקע קרב גדול שאף-אחד לא שמע עליו. מה שזה לא יהיה - הדת הזו קיימת בסביבה של פרכיבים סיפוריים אחרים שמשפיעים עליה ומושפעים ממנה. על מנת להקל את תהליך היצירה, תשתדל להתנתק מהטופוגרפיה, והתרכז במצב שאתה מנסה להעביר ובסיטואציה שחשובה לקידום סיפורך. זה תפקידי ותפקיד מנחי העלילה לדאוג לכך שתתקים טופוגרפיה שתאפשר את הסיפור שלך - ובכך, סיפור שתעביר ותאשר - יעצב את פני הארץ, אפילו אם אינך מיסד ארץ או מנהיג-מדיני. מה גם, שחשיבה קונספטואלית כזו תקל עלינו לממש את העולם שלנו בכל שטח-משחק שימליצו עליו השחקנים ויתקבל על-ידי מנהיגי הקבוצות. מקווה שעזרתי לך. אם אתה עדיין נותר עם בעייה - צור קשר. (בעצם, צור קשר בכל מצב! אני מחפש אותך ספציפית כבר זמן מה!)
 
למעלה