טופס 106 - חברה שפורקה

ronit200

New member
שלום,
החברה שעבדתי בה נקלעה לקשיים כלכליים ופורקה.
אני צריכה להגיש בסוף השנה דו"ח שנתי למס הכנסה כי יש לי גם הכנסה כעצמאית.
הבעיה היא שלא קיבלתי וכנראה גם לא אקבל טופס 106 - עפ"י עו"ד שמייצגת את החברה אין כבר רואה חשבון שינפיק את הטופס.

1. מה עושים במצב כזה?
2. יש בידי תלושי שכר לחודשים עבורם לא קיבלתי שכר. במידה וכן אקבל לבסוף טופס 106 האם הסכומים בתלושים אלה אמורים להיות כלולים ב- 106?
(לפי מיטב הבנתי כנראה ביטוח לאומי ישלם את החסר ונראה לי שדרכם אני אקבל אישור דומה ל- 106 על סכומים אלה).
3. עפ"י עו"ד אין צורך ב- 106 וניתן להשתמש בתלוש האחרון להגשה למס הכנסה (לי זה נראה מוזר כי לא נראה שיש שם את כל הנתונים) . אם זה נכון, האם עלי להגיש את כולם כולל אלה שלא קיבלתי עלייהם את השכר בפועל? האם כך נהוג? או רק את אלה שקיבלתי עלייהם שכר בפועל.


תודה!
 
שלום רב,

במצב שתיארת יש לפעול כך:

· ניתן להיות מיוצג ע"י רו"ח ולהוציא בקלות טופס 106 משע"מ – תלוש שכר יעזור במקרה זה ע"מ לראות מספר תיק ניכויים .

· 106 מרכז את כלל התלושים שחושבו כך שגם אם השכר לא שולם לך בפועל הטופס יכלול את כל השכר שחושב .

· אכן בתלוש האחרון יש סכומים מצטברים למס ובהחלט אפשר להיעזר בנתונים אלה.

בהצלחה רבה!
חנוכה שמח!
 

ronit200

New member
תודה על תשובתך!
אני רוצה לחדד את שאלה 2 -
האם לא יווצר כפל דיווח על החודשים שעלייהם לא קיבלתי שכר אם הם ידווחו ב- 106 וגם אקבל על אותם חודשים תשלום מביטוח לאומי? מזה אני חוששת.

תודה!
 
למעלה