טור בריטניה (2.HC)

quant1

New member
טור בריטניה (2.HC)

שש קטעים מישוריים עם מידי פעם גבעה (קטגוריה 4) באמצע.
וקטע נג"ש אינדיבידואלי אחד קצר של 14ק"מ.

הנג"ש קצר, אז אני לא בטוח אם במסלול תחרות כזה יש יתרון לרוכבי נג"ש חזקים, או לספרינטרים המובילים שיצברו נקודות במהלך התחרות. מה דעתכם?

היום (שלב 2) הקצב המהיר גרם לפלוטון להתפצל לשניים, ומארק קוונדיש שנשאר בפלוטון האחורי צבר פיגור של קרוב ל4 דקות.

רוכבים בולטים אחרים, עד כמה שאני יודע:
- מתאו טרנטין (מיצ'לטון סקוט) שהיה דומיננטי בסיום היום, הוביל וסיים את הספרינט במקום ה 1. ממוקם כרגע במקום ה 1 בדרוג הכללי.
-מתיו ואן דר פול שניסה לפרוץ היום לפני אחת הגבעות, אבל נתפס ע"י הפלוטון. ואן דר פול (קורנדון) מתחרה מול ICA על הכרטיס לסבב העולמי בשנה הבאה.
- מייק טוניסן (יומבו-ויסמה) - מדורג כרגע במקום ה 4 עם פיגור של 13 שניות.
- בן סוויפט מאינאוס, אולי גם כי הבריטים מתחרים במגרש הביתי שלהם.

קבוצת ישראל סייקלינג אקדמי נותנת הופעה מכובדת עד עכשיו, ובדרוג הקבוצתי הקבוצה מדורגת נכון לעכשיו במקום ה 3 אחרי אינאוס ומיצ'לטון-סקוט, בגלל שכל רוכבי הקבוצה הצליחו להכנס אל חלק הפלוטון הקדמי שברח.

צ'ימולאי מדורג כרגע במקום ה 2 בדרוג הכללי עם 11 שניות פיגור, אחרי שבשלב הראשון סיים במקום ה 2 בספרינט.
ואן אסברוק ובן הרמנס שניהם עם 17 שניות פיגור מהמקום ה 1.
 

quant1

New member
שלב 3 - לא השתנה הרבה

שלב 3 - היה יום גשום. עוד שלב מישורי עם סיום צפוי בספרינט.
אין שינוי משמעותי כרגע בדרוג הכללי

מתאו טרנטין שומר על המקום ה 1 בדרוג הכללי
צ'ימולאי סיים 3 בספרינט היום (ושומר על המקום ה 2
מתיו ואן דר פול סיים 2 בספרינט היום, ועלה למקום ה 3 בדרוג הכללי
מייק טוניסן - מקום 5
בן סוויפט - מקום 7

רוכבים שיכולים לעשות תוצאות טובות בנג"ש?
אולי פאוול סיבקוב וצ'אד האגה?
כרגע יש להם (ולבן הרמנס) פיגור של 25 שניות על המוביל. אבל אני עדיין בספק אם ניתן לסגור את הפיגור על הספרינטרים בנג"ש הקצר יחסית.

 

quant1

New member
מחר יותר טיפוס(הפעם היחידה בתחרות). בערך 750מ' גובה על 25ק"מ

טעיתי כשכתבתי שכל הקטעים הם מישוריים עם רק מעט גבעות/עליות קטגוריה 4 לכל היותר באמצע.
מחר, קטע 4 יעבור דרך כמה גבעות יותר גדולות, בין כפרים קטנים ושדות מרעה של כבשים בצפון מזרח אנגליה. ובסה"כ ספרתי בערך 750מ' טיפוס על קטע רכיבה של 25ק"מ.
האם זה יהיה מספיק טיפוס כדי לפרק את הפלוטון ואולי להשאיר כמה מהספרינטרים המובילים מאחור, או אולי אפילו לאפשר לקבוצה קטנה יותר שתכלול למשל רוכבים של מוביסטר (עם מיקל לנדה) וסנווב (עם צ'אד האגה) לברוח?
 

quant1

New member
שלב 4 - כצפוי הפלוטון התפרק, ולמרות זאת אין הבדל גדול בצמרת

בשלב הזה היה יותר טיפוס מצטבר מכל שלב אחר בתחרות, וזו הייתה ההזדמנות של רוכבי GC חזקים לברוח.
אלא שבפועל מיצ'לטון-סקוט, קורנדון וישראל סייקלינג אקדמי שלטו מלפנים בפלוטון לאורך רוב המסלול ומנעו בריחה. אינאוס שלחו 2 רוכבים לפנים (רוב הזמן הם היו בערך 3 דקות לפני הפלוטון) כדי לאסוף ניקוד ולהקטין סיכוי לבריחה.

ורק 40 ק"מ לפני הסיום, לקראת גבעה עם שיפוע של 9.7%, הקצב הפך לרצחני, הפלוטון התפרק, היו כמה ניסיונות בריחה, ולבסוף בן הרמנס ו 2 רוכבים אחרים ברחו אבל נתפסו רגע לפני קו הסיום.

בסיום הייתה אמבטיה שלאחריה 500מ' תלולים, ומתיו ואן דר פול שהגיע טרי מאחור ובמהירות גבוהה מהאמבטיה חלף בספרינט על פני שאר הרוכבים וסיים את הקטע במקום 1.

הדרוג הכללי אחרי קטע 4, למרות הקצב שפרק את הפלוטון, לא השתנה הרבה:
מקום 1: מתיו ואן דר פול (קורנדון)
מקום 2: מתאו טרנטין (מיצ'לטון, 1 שניה פיגור)
מקום 3: Jasper de Buyst (לוטו-סודל), 7 שניות
מקום 4: סיימון קלארק (EF Education)
מקום 5: מייק טוניסן, 15 ש'
מקום 6: בן סוויפט (אינאוס), 19 שניות
פאבל סיבקוב (אינאוס) - גם 19 שניות פיגור
טום ואן אסברק ובן הרמנס - מקומות 16, 20, עם 27 שניות פיגור.
צ'ימולאי נשאר מאחור ויצא מהמרוץ לדרוג הכללי. גם צ'אד האגה ומיקל לנדה הפסידו הרבה דקות ויצאו מהתחרות על המקום בדרוג הכללי.
 

quant1

New member
תוצאות אחרי שלב 6, שלב הנג"ש. האם הצמיגים של ICA איטיים?

שלב 6

בתחילת התחרות שאלתי האם יותר חשוב להיות ספרינטר מצוין, או רוכב נג"ש מצוין כדי לזכות בתחרות הזו? כרגע, אחרי 5 שלבים עם סיום בספרינט, ונג"ש קצר אחד של 14ק"מ, ה 3 הראשונים בדרוג הכללי הם:

מקום 3 - פאבל סיבקוב (אינאוס), בזכות תוצאה מצוינת בנג"ש
מקום 2 - מתאו טרנטין (מיצ'לטון) - בזכות ניקוד שצבר בספרינטים בשלבים הקודמים
מקום 1 - מתיו ואן דר פול - עם יכולות טובות באופן יוצא דופן - גם בנג"ש וגם בספרינטים

בן הרמנס ביצע תוצאה איטית יחסית בנג"ש, וסיים דקה שלמה אחרי הרוכב המהיר ביותר בשלב הזה. ICA איבדו את הסיכוי לפודיום, ואפילו סיום במקום 10 בדרוג הכללי יהיה להם לא קל להשיג.

ICA משתמשים בצמיגים של מקסיס, שלא נחשבת כמובילה בתחום הצמיגים לאופני כביש. אני שואל את עצמי האם החסות ש ICA קיבלו ממקסיס השנה עלתה להם הרבה יותר מהתועלת הכספית. ההבדלים בין צמיגים שונים משפיעים הרבה יותר מאשר ההבדלים בין שלדות קצה של יצרנים שונים. צמיג איטי יכול להרוס את השנה.
 
יום שישי 21:00-23:30 שידור חי ביורוספורט מ-GP קוויבק

משתתפים גם האקדמי, כולל גיא שגיב.
 
תוצאה יפה לעומר גולדשטיין בקטע 7

סיים במקום ה-20 בפיגור של 11 שניות מהמנצח מתיו ון דר פול, וזה אחרי שנתן משיכה לצ'ימולאי שסיים במקום הרביעי. הסיום היה קשה וסלקטיבי וטוב לראות רוכב ישראלי שמצליח לעמוד בשורה אחת עם רוכבים חזקים מאוד.
 
למעלה