טור דה פראנס 2014: סיום הפסגה הראשון בהרים

רץ בשטח

New member
טור דה פראנס 2014: סיום הפסגה הראשון בהרים

ארבע מחשבות מהירות בעקבות סיום הפסגה הראשון בטור דה פראנס 2014:
מאת: ד"ר רוס טאקר; מתוך: http://www.sportsscientists.com/

1. הביצועים של ניבלי (Nibali)
ראשית, ההופעה של ניבלי בעלייה ללה פלאנש דה בל פיי (La Planche des Belles Filles): הזמן שלו היה 16:43, 20 שניות לאט יותר מכריס פרום (Chris Froome) ב-2012. אז, 5 הראשונים סיימו בפחות מ-16:45 (ניבלי עצמו סיים ב-16:30). כאשר מבצעים את החישובים, מקבלים את הדברים הבאים:
מהירות 20.96 קמ"ש, VAM 1798 מטר לשעה, והספק כוח מחושבת בשיטת CLP של כ-6.40 – 6.50 וואט לק"ג. בשימוש בשיטת פרארי, הערכת הספק הכוח היא 6.29 וואט לק"ג.קבוצה של שישה רוכבים נוספים הגיעה אחרי ניבלי במהך 25 שניות.

2. השלכות על הביצועים
3. ביצועים דומים
4. מצב המירוץ



טור דה פראנס 2014: סיום הפסגה הראשון בהרים: לקחים ראשוניים
 

ariasdo

New member
שאלה בקשר להשלכות על הביצועים אם נשווה את ..

התוצאות של הטובים שלפי הפרסום רכבו 16:45 (ניבלי עצמו סיים ב-16:30). וחישוב המהירות כ 20.96 קמ"ש,

כל זה היה במסלול קטלני בקטע 10 בטור שאורכו כ 160 ק"מ עם כ 7-8 פסגות
החישובים בפרסום מתייחסים לעליה האחרונה המוגדרת בקטגוריה 1 שאורכה לפי פרסום כ 5.9 ק"מ בשיפוע ממוצע של 8.5% .

אם בסימולציה של השוואה הרוכבים הנ"ל יעשו רק נג"ש בנס הרים 5.6 ק"מ כ 7.2% ממוצע

הם ירדו מ 14 דקות שזה כ 24 קמ"ש ויותר , מה אתה חושב יש דרך להעריך זאת מבלי להזמין אותם לקפה בבר בהר .

אריה סדובניק
 

רץ בשטח

New member
לפי הנתונים שנתת והנוסחה לחישוב pVAM

טיפוס: 403 מטר
שיפוע: 7.2%

נקבל שקצב הטיפוס הצפוי בנס הרים הוא 1640 מטר לשעה, כלומר שהעלייה תיקח 14:45.
 
מי שכתב את זה לא מבין באופנים כלום

סקרפוני משך את ניבאלי בקצב של סקרפוני וניבאלי ישב אחריו כלומר רכב בנגיד 95%-97% מההספק של סקרפוני ובגלל שהוא המוביל יש להניח שהוא יותר חזק מסקרפוני. כשהוא קם והלך הוא היה יחסית רענן, רכב 100% אבל זה לא היה עניין של "חיים ומוות" בשבילו כי הוא לא נלחם לשרוד או לנצח את קונטדור, כלומר יש לו יותר.
ככה זה תמיד. את ארמסטרונג ולא רק אותו סחבו רכבות וכשהמוביל עובר קדימה הוא יחסית רענן כי הרכבת סיפקה את הואטים העיקריים.
רק נג"ש יתן תמונה יחסית מדויקת. יחסית כי 10 נג"שים יותר טוב ותלוי אם הוא עייף ביום העשירי וכו'.
בקיצור קשקוש!
 
נג"ש אבל

רק יתן תשובה לשאלת ההספק אבל מירוץ כביש זה לא נג"ש.
וגם נג"ש בעייתי כי יש הרבה ספרדים, קולומביאנים וכו' שנג"ש זה לא משהו שהם רכבו הרבה, אז הם לא ירכבו זמן שישקף את יכולתם.
 
למעלה