טור דה פראנס

יצא לדרכו הטור דה פראנס עם קטע ראשון שהסתבר בדיעבד כקשה מאוד והסתיים בניצחונו המפתיע של רומן ברדה. נטען כי החום היה כבד, אך ראינו כבר קטעים הרריים וקשים בטורים קודמים שהיו בשלבים מתקדמים יותר, כשהרוכבים כבר צברו עייפות, שנרכבו בחום דומה.
נראה לי ששתי הקבוצות החזקות: ויסמה והאמירויות, החליטו להעמיד למבחן את רוכבי הדרוג הכללי ובמיוחד את פוגצ'ר שדיווח על החלמה מקורונה ואת וינגגור שהחלים מהפציעה הקשה בטור הבסקים. מי שסבל היה בעיקר הרוכבים הקלאסיים, דוגמת ואן דר פול, שקיוו לכך שיוכלו להגיע לקו הסיום יחד עם רוכבי הדרוג הכללי. בסופו של דבר רק 50 רוכבים הגיעו יחד עם פוגצ'ר ווינגגור, אך כל רוכבי הדרוג הכללי ועוזריהם הבכירים הפגינו חוזק.
בקבוצת ישראל פרמייר טק הצליח רק דרק גי להצמד לחבורה המובילה.
קבוצת אסטנה סבלה יום קשה במיוחד. רוכבי הדרוג הכללי שלה: לוצנקו וטחאדה הקולומביאני, פיגרו בסיום, קוונדיש סבל קשות ושאר הקבוצה רכבה איתו בגרופטו האחרון ורוכב הקבוצה, גצולי, היה לפורש הראשון מהטור השנה.
מחר קטע מעירו של מרקו פנטאני - צ'זנטיקו אל בולוניה. קטע מישורי עם מספר עליות קצרות. הבולטות בהן הן שתי עליות למנזר סן לוקה שמשקיף על בולוניה, היכן שמסתיים כל שנה ג'ירו ד'אמיליה. מזג האוויר צפוי להמשיך להיות חם. יתכן כי רוח צד בינונית תהיה משמעותית, אך ספק אם כשיש את שתי העליות לסן לוקה, תהיינה קבוצות חזקות שתרצנה להשקיע את כל כוחן בפיצול הדבוקה.
 
אחרי שלושה קטעים באיטליה, היום בקטע הרביעי הטור עובר את הגבול מהאלפים האיטלקיים לאלפים הצרפתיים, תוך מעבר במעבר הגליבייה עם גובה של כ-2,600 מטר. בקטע השני קיבלנו תצוגת תכלית מרהיבה של פוגצ'ר ווינגגור שהראו לנו שהמאבק יהיה בין שניהם וכל שאר הרוכבים הם תפאורה למאבק זה. אם הירידה הארוכה אחרי הגליבייה ועד הסיום, קשה לי לראות את מי מרוכבי הדרוג הכללי מצליח להשיג פער על מתחריו. מצד שני קבוצת EF תרצה לשמור על הולצה הצהובה של קראפאז ולא תאפשר לבריחה ללכת למצב שתסכן אותה. בכל זאת, אני מהמר עלניצחון של רוכב מבריחה.
 
כמובן שפוגאצ'ר לא מתחשב בכל דעות ה old school שלי. אז מה אם אני חושב שאם הוא מנסה לעשות דבל של ג'ירו-טור, זה אומר שהוא צריך לשמור כוח לקטעים המתקדמים בהרים. אצל פוגצ'ר, אם אפשר, אז מכים על הברזל כבר בקטע 4 ולוקחים את הצהובה. הפער שהוא תפס מווינגגור בקילומטר האחרון של הגליבייה היה בזכות ההאצה שלו מהמקום בעיקולים. בעליה בכביש הישר הוא לא הצליח להתנתק מהרוכב הדני, אבל גם בעליה וגם בירידה, כשהגיעו לעיקול והיה צריך להאיץ מאפס, בכל מקום כזה הוא לקח עוד חצי שנייה.
 

elsanto

Member
הטקטיקה שעבדה יופי בג'ירו סליחה בוולטה מי אמר טור האיטלקי היא לקחת חצי דקה בקטע .
את יונאס הטקטיקה הזו
מתסכלת ,מצד אחד זו עוד מכה ועוד אחת בשבילו.
מצד שני פוג לא מגיע לקצה היכולת הוא לא מתאבד ולכן בקטע הבא לא ניתן להתנקם בו.



 

elsanto

Member
איך מנצחים :
הדרך הקלה היא להשתמש בכוחו של היריב נגדו .
ןבכן היו עד יום הבסטיליה.כולל שלושה קטעי טיפוס .
נתחיל מהראשון שבהם .
פוכאצר הצליח לברוח ולפתוח פער 30 שניות ואז רמקו ויונאס יצאו לנגד שעון בסופו יונאס נפטר מרמקו היליה הבאה והצליח להיצמד לפוגאצר .
לספרינט הסיום הגיעו כאשר פוג יושב ליונאס על הגלגל כל מי שמכיר את.פוג יידע כי נכון להיום כנראה שהוא ספרינטר העליות הטוב בעולם .
ולוורדה לפני מספר שנים
הרכיש על בשרו ....
ובכן נשאר רק לחכות לניצלון אלא שהדבר לא קרה יונאס חצה ראשון
את הקו.
הטם פוג גגמר ?
האם עשה עצמו גמןר ונתן ליונאס לנצח ?
מה קרה שם ?





 

elsanto

Member
איך מנצחים :
הדרך הקלה היא להשתמש בכוחו של היריב נגדו .
ןבכן היו עד יום הבסטיליה.כולל שלושה קטעי טיפוס .
נתחיל מהראשון שבהם .
פוכאצר הצליח לברוח ולפתוח פער 30 שניות ואז רמקו ויונאס יצאו לנגד שעון בסופו יונאס נפטר מרמקו היליה הבאה והצליח להיצמד לפוגאצר .
לספרינט הסיום הגיעו כאשר פוג יושב ליונאס על הגלגל כל מי שמכיר את.פוג יידע כי נכון להיום כנראה שהוא ספרינטר העליות הטוב בעולם .
ולוורדה לפני מספר שנים
הרכיש על בשרו ....
ובכן נשאר רק לחכות לניצלון אלא שהדבר לא קרה יונאס חצה ראשון
את הקו.
הטם פוג גגמר ?
האם עשה עצמו גמןר ונתן ליונאס לנצח ?
מה קרה שם ?





ובכן קטע אחרי היה קטע מאיצים .
ואחריו שני קטעים בפירינאים השני ביום הבסטיליה ועוד לפני יום המנוחה.
נאאה מאד הגיוני לשמור כוחות ליום הבסטיליה
אך בסוף קטע הטיפוס הראשון פוגאצר ברח לווינגגור במה שנראה מתקפת התאבדות.
ובכן בקטע לפני פוג לר הצליח לנצח בספרינט כך
שדי ברור היה ליונאס לפחות כי זהו בלוף וביום הבסטיליה טאדץ עומד לשלם את המחיר אולי שוב 4 דקות....?
 

elsanto

Member
ובכן קטע אחרי היה קטע מאיצים .
ואחריו שני קטעים בפירינאים השני ביום הבסטיליה ועוד לפני יום המנוחה.
נאאה מאד הגיוני לשמור כוחות ליום הבסטיליה
אך בסוף קטע הטיפוס הראשון פוגאצר ברח לווינגגור במה שנראה מתקפת התאבדות.
ובכן בקטע לפני פוג לר הצליח לנצח בספרינט כך
שדי ברור היה ליונאס לפחות כי זהו בלוף וביום הבסטיליה טאדץ עומד לשלם את המחיר אולי שוב 4 דקות....?

יום הבסטיליה הגיע
קבוצת וויסמה שניצחה שנה לפני את כל שלושת הגראנד טורים נערכה להתקפה מכרעת על פוגאצר המבלף.
ווינגגור לקח אותו לטיולי פסגות כאשר פוגאצר יושב על הגלגל ומנסה לשבור אותו פעם אחר פעם .
אך כאשר יושבים לרוכב על הגלגל הוא עובד 25 אחוז קשה יותר מזה שאחריו.
אם רוכב רוכב לבד הוא עובד פחות קשה בערך 10 אחוז פחות מאשר במצב שיושבים לו על הגלגל.
יונאס עבד קשה קשה מאד עד שנגמר.
פוגאצר אכן בילף , בילף
כשנתן ליונאס לנצח,יכל
לנצחו בקרב אך העדיף לנצח במלחמה.
בקטע ביום הבסטיליה יצא לבריחה בסוף והרוויח יותר מדקה.
ווינגגור וגורל הנצחון היו עגשיו בידיו יותר מאי פעם .
 

elsanto

Member
אתנחתא מוזיקלית
נחלוק כבוד לז'ואאו אלמידה
או נכןן יותר למולדתו
פורטוגל ,ואם פורטוגל
אז אין על אמליה רודריגז
 

elsanto

Member
כשמדברים על לעלות גבוה :
אמליהנרודריגס היתה סו שעלתה הכי גבוה שאפשר ,
הנה טעימה משהו מהיכולות שלה
 

elsanto

Member
תם ונשלם .

פוגאצר לקח גירו וטור 24
בשנה שעברה יןמבו ניצחה את כל שלושת הגראן טורים .
השנה כבר חלפו להם
שניים מתוכם.
נראה שקרה שם בקבוצת יומבו משהו .
הם נראים בדרך מטה
רגע לפני הקריסה.




 
למעלה