טור ל'אווניר

"טור העתיד" מתקיים עכשיו בצרפת. היום קטע 2, שבו עוברים ליד נאנט שבצפון מערב צרפת. בעל אופי מישורי. בטור משתתפות באופן מסורתי רק נבחרות לאומיות. השנה, כנראה ב"עידודו" של סילבן אדמס משתתפת לראשונה נבחרת ישראל.
אתמול היה קטע 1 שבו ניצחה בריחה של 5 רוכבים שהצליחה להחזיק עד הסיום והשיגה את הדבוקה ב-6 שניות. best of the rest היה רותם טנא שסיים במקום השישי וקוגוט סיים במקום ה-12.
ההישג הוא מצוין, בעיקר של טנא, שהוכיח גם באליפות העולם שהוא נמצא בכושר טוב. אבל ניתן להבין ממנו ששניהם רכבו כל אחד עבור עצמו. אני סבור שהמנהל שלהם, אביעד יזרעאל, צריך לתת הוראות מקדימות לגבי סיטואציה כזאת ומי עובד עבור מי. הקטעים המישוריים הם הקטעים שבהם הנבחרת יכולה להשיג הישגים. בהרים זה כבר יהיה קשה יותר.
 
רכיבה מעולה של נבחרת ישראל. השתתפו באופן פעיל בהחזרת בריחות יחד עם קבוצות אחרות ורכבו בקילומטרים האחרונים באופן מקובץ בקדמת הדבוקה.
הסיום היה ישורת של 250 מטר אחרי סיבוב די חד. הגיעו הרבה רוכבים יחד , תפסו את כל רוחב הכביש והיה קשה להתקדם בספרינט.
בסיום רותם טנא הגיע שלישי בספרינט ועודד קוגוט במקום הרביעי. אלו גם המקומות שלהם עכשיו בדירוג הכללי במרוץ.
מצד אחד זה תוצאות מעולות לנבחרת, מצד שני - אכזבה על חוסר שיתוף הפעולה של שני הרוכבים והרגשת החמצה שהיה יכול להיות טוב יותר ואולי אפילו ניצחון. נראה לי גם שקוגוט הניף את ידו בסיום לכיוון טנא בהתרסה, אבל אולי זה רק נראה לי כך. בכל מקרה, היה אפשר לראות את אכזבתו של קוגוט מכך שנתקע מאחורי השורה הראשונה של הספרינטרים.
הזדמנות טובה מזאת כבר לא תהיה במרוץ וחבל.
 
קטע 3: נג"ש קבוצתי של 26.5 ק"מ. מנצחת דנמרק לפני צרפת ובלגיה. ישראל במקום ה-15 מתוך 27 נבחרות לאומיות, בפיגור של קרוב ל-2.5 קמ"ש מהמנצחים, 44.65 קמ"ש לדנמרק לעומת 42.26 קמ"ש לישראל. ביצוע יפה. הקדימו נבחרות כמו קנדה, קזחסטן, פורטוגל, צ'כיה, סלובניה וקולומביה.
 
קטע 4: קטע גבעי במרכז צרפת. לתפיסתי, לנבחרת ישראל אין רוכבים שיכולים להתמודד בדירוג הכללי. בהינתן שאין עד הסיום קטעים שמתאימים לספרינטרים, המטרה צריכה להיות כניסה לבריחות: א) במטרה להגיע לעמדה של ניצחון בקטע. ב) במיוחד כניסה של שני הספרינטרים רותם טנא ועודד קוגוט כדי להשיג נקודות במאוצי הביניים. למשל היום נקודת מאוץ ביניים אחרי 32 ק"מ.
יכול להיות שההחלטה תהיה שהולכים דווקא על הפוזיציה של קבוצה שתנסה לא לאפשר בריחות בקטע עד שעוברים את נקודת ספרינט הביניים. אמנם זה ידרוש מאמץ גדול בחלק הראשון של המרוץ, אבל גם לניראות בראש הדבוקה יש ערך במעמד הזה.
 
מקום שמיני בקטע 4 לנדב רייסברג. הגיע יחד עם דבוקה קטנה שהגיע שנייה או שתיים אחרי המנצח השוויצרי כריסטן. הישג מעולה.
 
בהמשך להישג היפה של רייסברג בטור ל'אווניר (מקום 20), השתתף אתמול תחת "סייקלינג אקדמי" במרוץ בדרגה 1.2 בבלגיה שהתקיים באיזור ה"מור" (הקיר) המפורסם מהאומלופ הט ניוזבלד ובעבר הרונדה של פלנדריה, למרחק של 178 ק"מ.
במקום הרביעי סיים הרוכב הוותיק של ישראל פרמייר טק, טום ואן אסברוק, בפיגור של 41 שניות מהמנצח, פיליפו מאלי, מקבוצת גרין פרוג'קט ברדיאני.
רייסברג סיים במקום ה-23 בפיגור של 3:30 דקות. רק 40 רוכבים מבין כ-140 שזינקו, הצליחו לסיים את המרוץ.
לדעתי, זה הישג יפה במסלול שהוא קלאסי באופיו וכולל עליות קצרות ותלולות.

 
עוד תוצאה יפה לנדב רייסברג ולרועי ויינברג. סיימו בגרנד פרי של פלואה בדרגה 1.2, שמיועד לרוכבי קבוצות פיתוח ולקבוצות צרפתיות בדרג נמוך יותר. סיימו במקומות ה-12 ו-13 כחלק מדבוקה של כ-60 רוכבים שמתחילה במקום השישי וסיימה בזמן זהה של 1:05 דקות אחרי המנצח הצרפתי הצעיר, פייר תיירי. 91 רוכבים סיימו את המרוץ מתוך מספר כמעט כפול שזינק.
בשעה זו נערך הגרנד פרי של פלואה שהוא מרוץ בסבב הוורלד טור, תחת השם ברטאן קלאסיק. נותרו עוד 46 ק"מ לסיום.
 
למעלה