טור פולין ומילאנו-טורינו ביורוספורט

היום, יום ד', יש שני שידורים חיים ביורוספורט (אולי מושהים קצת, לא בדקתי בדיוק את השעות).
ביורוספורט 1 יש מ-18:00 עד 19:45 את המרוץ החד-יומי מילאנו-טורינו. לפני שנה הסתיים בעליה קשה לגבעת הסופרגה בטורינו. השנה מסתיים במישור באזור ארמונות ופארקים המכונה סטופינג'י. צפוי ספרינט רב משתתפים. בקבוצה הישראלית אמור לזנק עומר גולדשטיין. ספרינטר מטרה דווידה צ'ימולאי.
ביורוספורט 2 משודר היום בין 18:15 ו-19:30 קטע 1 של טור פולין. כאן אין נציג ישראלי לקבוצה הישראלית וגם אין רוכבים בולטים שיוכלו לאיים על הדרוג הכללי. ינסו לגנוב ספרינט עם רודי ברבייה או ניצחונות בבריחות עם רוכבים נוספים. השאלה היא האם ישראל-אומת הזנק תרצה למצב את עצמה כקבוצה לגיטימית בין הגדולים ואז היא תשב בדבוקה ותעזור במרדפים אחרי בורחים. אם תתאים את עצמה לחומר האמיתי של הרוכבים שלה - היא תנסה להשתבץ בבריחות.
 
התאונה הקשה בסיום קטע 1 שבה נפצע קשה פביו יקובסן, צריך שתהפוך לנקודת מפנה בתכנון המרוצים. כפי שנעשה בתקנות חובת חבישת קסדה, ה-UCI צריך להכניס לתקנות שלו את נושא קווי הסיום: שלא יהיו במורד, שקטע שמסתיים במישור (וצפוי בו ספרינט רב משתתפים) יהיה במקטע כביש ישר ללא עיקולים לפחות ב-200 מטר האחרונים ושרוחב קו הסיום יהיה לפחות X מטרים. אי אפשר להטיל את חובת הזהירות על הרוכבים ועל הקבוצות. מגע גופני, חסימות וסטייה מקו ההתקדמות בספרינט ימשיכו להתקיים כי זה טיבו של הספורט. השופטים ימשיכו לתת עונשים על הפעולות הללו, אבל העונשים לא ימנעו את הישנותם. הפיתרון (החלקי) צריך להיות שהגופים המארגנים יצטרכו לדאוג שבמקרים של ספרינט רב משתתפים תנאי המעטפת יהיו אופטימליים למניעת תאונות.
 
התאונה הקשה בסיום קטע 1 שבה נפצע קשה פביו יקובסן, צריך שתהפוך לנקודת מפנה בתכנון המרוצים. כפי שנעשה בתקנות חובת חבישת קסדה, ה-UCI צריך להכניס לתקנות שלו את נושא קווי הסיום: שלא יהיו במורד, שקטע שמסתיים במישור (וצפוי בו ספרינט רב משתתפים) יהיה במקטע כביש ישר ללא עיקולים לפחות ב-200 מטר האחרונים ושרוחב קו הסיום יהיה לפחות X מטרים. אי אפשר להטיל את חובת הזהירות על הרוכבים ועל הקבוצות. מגע גופני, חסימות וסטייה מקו ההתקדמות בספרינט ימשיכו להתקיים כי זה טיבו של הספורט. השופטים ימשיכו לתת עונשים על הפעולות הללו, אבל העונשים לא ימנעו את הישנותם. הפיתרון (החלקי) צריך להיות שהגופים המארגנים יצטרכו לדאוג שבמקרים של ספרינט רב משתתפים תנאי המעטפת יהיו אופטימליים למניעת תאונות.
רובי מקיואן טוען שהבעיה היא באיכות המחסומים. צריכים להיות ממתכת ורציפים, כך שלא יהיה אפשר לחדור אותם כפי שהיה אתמול. לתשומת לב מציבי המחסומים במרוצי הכביש בישראל שתפקידם היחיד הוא פרסום ספונסרים ומניעת חדירת הצופים המעטים למסלול.
 
למעלה