צפיתי בשידור של הטור הבלגי בקטעים מספר 2 ו-3 שהיו מיועדים לספרינטרים. שוב התאכזבתי מהתפקוד של הקבוצה הישראלית. ה-DS שלה הוא ספ ונמרקה.
ג'ו בלקמור הוא מספר 1 של הקבוצה ויכול להיות שחלק מהטקטיקה של הקבוצה זה לשמור אותו מקדימה, כדי שלא יהיה מעורב בפיצולים או בנפילות ויהיה מוכן לקטע 4 של היום, שהוא גבעי מאתגר ויכריע את גורל הדרוג הכללי במרוץ, כיוון שקטע 5 האחרון, הוא שוב מישורי. אבל, בלקמור כבר ספג 36 שניות פער בנג"ש בקטע הראשון והוא מדורג מההתחלה וגם עכשיו בסביבות מקום 24, בפער של 47 שניות מהראשון. כלומר, אם יהיה לו היום קטע מצוין, הוא יהיה מדורג בין העשרה הראשונים.
במצב כזה, אני מצפה שהקבוצה תתרכז גם בנושא הספרינט והיא אכן עשתה זאת, אך בצורה בלתי קבוצתית וחסרת ערך. בקטע 2 הם נכנסו למשיכה בקדמת הדבוקה (יחד עם קבוצות נוספות) כ-9 ק"מ לסיום. בסיום הקטע, שהיה כביש יחסית צר לסיום, משהו כמו 4-5 רוכבים יכולים להיכנס ברוחב, היו שלושה רוכבים עם קסדות כחולות (ון אסברוק, בואבן וקוגוט, מקומות 13, 15 ו-18 בהתאמה), כל אחד לבד ובמקום אחר, והמשותף לכולם הוא שהם היו בשורות האחוריות ולא יכלו לעשות כלום. בקטע ניצח טים מרליר מקבוצת סודאל-קוויקסטפ.
בקטע 3 - בזינוק, אני לא ראיתי שהרוכבים של ישראל מזנקים מאותו מקום, נראה לי שכל אחד התמקם איפה שבא לו בדבוקה. אולי זה מקרי וחסר חשיבות, אבל לי זה די צרם. גם בקטע הזה, שהיה קצת גבעי ונוצרו בו פיצולים ובריחות שנסגרו, החליטה הקבוצה הישראלית שהיא מספיק חזקה למשוך בקדמת הדבוקה כשנותרו 3 ק"מ לסיום. שוב צפינו באותו מחזה: קוגוט - מקום 15, בואבן והקנדי קוט במקומות 25 ו-26.
1. אין רכיבה קבוצתית בספרינט הסיום.
2. חושבים שהם אלפסין-דקונינק או סודאל-קוויקסטפ ומושכים בעשרת הק"מ האחרונים. היה ניתן לראות תצוגת תכלית בקטע 3 של אלפסין-דקונינק. כשהדבוקה נכנסה לק"מ האחרון הם עוד היו מאחור. 800 מ' לסיום עלו שלושה רוכבים כמו טיל לראש הדבוקה והריצו את יספר פיליפסן שניצח בקטע. מקום שני בקבוצת אלפסין-דקונינק, היה אסגרן במקום ה-32 (אחרי שלושת הרוכבים של הקבוצה הישראלית). כלומר, אם יש לך את היכולת הראשונית לרכוב ב-60 קמ"ש ומעלה ואם יש לך כוח ברגליים (כי לא רכבת מקדימה) ואם הדבוקה לא פרושה במיתר ארוך סמוך לסיום, אם אין סיבובים חדים לקראת הסיום, אז קיימת האפשרות לצאת בצורה מאורגנת לספרינט גם רק בקילומטר האחרון.
נכון שהקבוצה היא קבוצה בדרג שני. אבל מנסה להתנהג כמו קבוצת וורלד-טור. אז אין לי ציפיות שינצחו בקטע ספרינט רוכבים כמו מרליר ופיליפסן, אבל יש לי ציפיות שינסו להתמודד בצורה מאורגנת לשים רוכב בעשירייה הראשונה בספרינטים. לא יודע מי הקפטן על הכביש של הקבוצה. אולי ון אסברוק הבלגי הוותיק. אולי בואבן שגם הוא ותיק ומנוסה. אולי גם זה קשור לנושא התפקוד בסיום.
ג'ו בלקמור הוא מספר 1 של הקבוצה ויכול להיות שחלק מהטקטיקה של הקבוצה זה לשמור אותו מקדימה, כדי שלא יהיה מעורב בפיצולים או בנפילות ויהיה מוכן לקטע 4 של היום, שהוא גבעי מאתגר ויכריע את גורל הדרוג הכללי במרוץ, כיוון שקטע 5 האחרון, הוא שוב מישורי. אבל, בלקמור כבר ספג 36 שניות פער בנג"ש בקטע הראשון והוא מדורג מההתחלה וגם עכשיו בסביבות מקום 24, בפער של 47 שניות מהראשון. כלומר, אם יהיה לו היום קטע מצוין, הוא יהיה מדורג בין העשרה הראשונים.
במצב כזה, אני מצפה שהקבוצה תתרכז גם בנושא הספרינט והיא אכן עשתה זאת, אך בצורה בלתי קבוצתית וחסרת ערך. בקטע 2 הם נכנסו למשיכה בקדמת הדבוקה (יחד עם קבוצות נוספות) כ-9 ק"מ לסיום. בסיום הקטע, שהיה כביש יחסית צר לסיום, משהו כמו 4-5 רוכבים יכולים להיכנס ברוחב, היו שלושה רוכבים עם קסדות כחולות (ון אסברוק, בואבן וקוגוט, מקומות 13, 15 ו-18 בהתאמה), כל אחד לבד ובמקום אחר, והמשותף לכולם הוא שהם היו בשורות האחוריות ולא יכלו לעשות כלום. בקטע ניצח טים מרליר מקבוצת סודאל-קוויקסטפ.
בקטע 3 - בזינוק, אני לא ראיתי שהרוכבים של ישראל מזנקים מאותו מקום, נראה לי שכל אחד התמקם איפה שבא לו בדבוקה. אולי זה מקרי וחסר חשיבות, אבל לי זה די צרם. גם בקטע הזה, שהיה קצת גבעי ונוצרו בו פיצולים ובריחות שנסגרו, החליטה הקבוצה הישראלית שהיא מספיק חזקה למשוך בקדמת הדבוקה כשנותרו 3 ק"מ לסיום. שוב צפינו באותו מחזה: קוגוט - מקום 15, בואבן והקנדי קוט במקומות 25 ו-26.
1. אין רכיבה קבוצתית בספרינט הסיום.
2. חושבים שהם אלפסין-דקונינק או סודאל-קוויקסטפ ומושכים בעשרת הק"מ האחרונים. היה ניתן לראות תצוגת תכלית בקטע 3 של אלפסין-דקונינק. כשהדבוקה נכנסה לק"מ האחרון הם עוד היו מאחור. 800 מ' לסיום עלו שלושה רוכבים כמו טיל לראש הדבוקה והריצו את יספר פיליפסן שניצח בקטע. מקום שני בקבוצת אלפסין-דקונינק, היה אסגרן במקום ה-32 (אחרי שלושת הרוכבים של הקבוצה הישראלית). כלומר, אם יש לך את היכולת הראשונית לרכוב ב-60 קמ"ש ומעלה ואם יש לך כוח ברגליים (כי לא רכבת מקדימה) ואם הדבוקה לא פרושה במיתר ארוך סמוך לסיום, אם אין סיבובים חדים לקראת הסיום, אז קיימת האפשרות לצאת בצורה מאורגנת לספרינט גם רק בקילומטר האחרון.
נכון שהקבוצה היא קבוצה בדרג שני. אבל מנסה להתנהג כמו קבוצת וורלד-טור. אז אין לי ציפיות שינצחו בקטע ספרינט רוכבים כמו מרליר ופיליפסן, אבל יש לי ציפיות שינסו להתמודד בצורה מאורגנת לשים רוכב בעשירייה הראשונה בספרינטים. לא יודע מי הקפטן על הכביש של הקבוצה. אולי ון אסברוק הבלגי הוותיק. אולי בואבן שגם הוא ותיק ומנוסה. אולי גם זה קשור לנושא התפקוד בסיום.
נערך לאחרונה ב: