טיובלס בשיטה הביתית באופני כביש?

טיובלס בשיטה הביתית באופני כביש?

אחרי ההצלחה המסחררת באופני הרים האם יש תקווה גם לאופני הכביש? משהו יודע? ניסה ויכול להגיד משהו?
 
אההה וכמובן תודה מראש.... =)

אם בכל זאת אנסה להתקין טיובלס לאופני הכביש אני מבטיח צילומים באיכות של התהליך מא'-ת'
 
כן, זאת היתה המחשבה

אבל יש בעייה של מילוי חומר או שבעצם ...לא..? כי החומר הוא במרקם מאוד מיימי ועם מזרק מיוחד ואטום ואולי בכל זאת לא תהיה בעייה להזריק אותו... בחייכם, אני לא מאמין שאני הראשון שחשב על זה,מי שיודע בבקשה שיגיב בתודה, אלון =)
 

טיראן מ

New member
השאלה היא בשביל מה ?

באופני הרים הטיובלס נועד בעיקר למנוע סנייק-בייט בלחץ אוויר נמוך. בערכה הבתית משתמשים בפנימית חתוכה אז החיסכון במשקל הוא משני. אז ... בשביל מה ?
 
הגלגלים שלי כבדים ../images/Emo7.gif

באסה... ממש כבדים כי הם גלגלים בסיסיים ... אז עד שיהיה לי צידוק בשביל אבא להוציא סכום של כמה אלפיות טובות על אופניים חדשות\שילדה מזלג וגלגלים אני מנסה להוציא את המקסימום מהאופניים שלי והופך אותם להכי קלות ומהירות שאני יכול במינימום כסף. הטיובלס בהרים עשה נפלאות (בלי עיין הרע)-הוריד משקל במאות גרמים מהגלגלים(בסביבות חצי קילו משניהם)וגרם לי לאהוב את הגלגלים ששנאתי... האופניים הפכו לזריזות ברמות!! אני מקווה לעשות אותו הדבר גם לאופני הכביש. בנתיים אני רואה שאני היחידי שהולך לישם את זה על אופני כביש אז אני מבטיח לחזור בעוד כמה ימים (כשכל החומרים יהיו בידי)עם תוצאות וצילומים מפורטים... =)
 
לא נעים לבאס

אבל זה רק יוסיף משקל, כי באופני הרים משתמשים בחומר ממילא, אז הסטן/גו לא מוסיף משקל יחסי, אבל באופני כביש כן, אבל עם ממש לחוץ לך להוריד כמה גרמים טובים, יש מבחר פנימיות במשקלים של בין ה 50-70 גרם, שהקלות באמת אף מגיעות עם סרט חישוק קל, אבל מין הסתם תתפנצר יותר. מעבר לזה, אני לא חשובת שטיובלס יחיק באופני כביש בגל הלחצים האדירים, וכי בארץ הצמיגים מתחוררים ממש מהר. יום טוב
 
יש קבוצות המקצועניות שכבר יש להן

מישלין ומאביק פיתחו דגם של גלגלים וצמיגים עליהם רכבו כמה קבוצות מקצועניות כבר בעונה שעברה. בכביש יש לטיובלס משמעות משפרת יותר מאשר בשטח מכמה סיבות. הרוכבים שניסו את הגלגלים דווחו כי למרות שהמשקל של הגלגלים גבוה יותר מבעבר מורגש שיפור קיצוני באיכות הגילגול ושיפור במהירות והנוחות. בפרי רובא כבר היו כמה קבוצות שרכבו על הסט.
 
באופני הרים הטיובלס עוזר למנוע

פנצ'רים מצביטות והחומר משמש למניעת פנצ'רים מקוצים. בנוסף, בעיקר אצל רוכבים תחרותיים, טיובלס (גם "רגיל" בלי הערכה) יהיה בעל יתרון בהתנגדות גלגול משופרת וזה שווה יותר מהירות ומה שמאוד משמעותי בשטח, ובעיקר בשטח רטוב, בטיובלס יש אחיזה הרבה יותר טובה. בכביש, אין ערך לחומר בתוך הצמיג מפני שמהירות הסיבוב גבוהה יותר וכשיש מסה של חומר בתוך הצמיג זה פוגע בהיגוי. אכניס הסתייגות- רוכב ישראלי רב תארים שהתקבל לאחרונה לקבוצה מקצוענית בדרג השלישי אמר פעם שהוא משתמש בתחרויות בפנימיות עם סליים, רק כדי למנוע פנצ'רים ומוכן "לסבול" את מחיר המשקל והפגיעה בהיגוי. אישית- זה שיגע אותי שיש מעין תחושת ג'יירוסקופ בגלגלים. בכביש לדעתי, יש אולי מקום לשימוש בחישוק טיובלס וצמיג טיובלס אמיתיים ולא בערכה עם חומר (שוב, בגלל בעיית המסה המסתובבת ובערכה חייבים את החומר). כפי שהוסבר כבר, לטיובלס יש יתרון בעמידות לפנצ'רים (גם כשאין חומר, האוויר יוצא לאט יותר) ובהתנגדות גלגול נמוכה יותר. זה בדיוק כמו שמעדיפים צמיגים מודבקים, זה סוג של "טיובלס" אבל עם פחות יציבות על החישוק... היתרונות הרבים של טיובלס בולטים בשטח ולכן השיטה הופיע שם קודם. בשטח יש יותר פנצ'רים, יותר צביטות ויותר בעיות אחיזה. אבל אין זה מן הנמנע שגם בכביש יהיו בסוף טיובלסים כי יש הרבה יתרונות לשיטה. פעם קראתי מאמר על זה שבקרוב יהיו בכביש גם דיסקים (יש כבר כמה מערכות...)... מעניין מה יגידו על זה ה- UCI...
 
אין לישראל רוכב בדרג שלישי

אני מצטער לאכזב את מי שחשב כך. אך הרוכב הישראלי בדרג הגבוה ביותר לא רוכב בקבוצה המוגדרת על ידי הUCIכמקצוענית. דירוג הקבוצות באיגוד העולמי הוא כזה- דרג 1 - 20 קבוצות הפרו טור דרג 2- קבוצות מקצועניות בדרג קונטיננטל דרג 3- קבוצות EQUIPES קונטיננטל דרג 4- מתוך דרג 3 אלו הקבוצות של U23 זה קצת מסובך ממה שכתבתי כאן אבל בעיקרון שני הדרגים שמתחת לפרו טור מחולקים לפי אזורים (אירופה,אפריקה, אמריקה,אסיה,אוקיאנה) ובתוך כל אחד מהדרגים האלו יש קבוצות דרג נוסף של קבוצות הU23. מסובך? הרבה יותר ממה שאנחנו חושבים. אבל כעובדה הקבוצות הבכירות הפכו בכירות יותר והמשניות ליות משניות. רוב הפרשנים מעריכים כי בטווח של עונה עד שתי עונות הנזק לקבוצות המשנה יהיה כה גדול עד כי הן עלולות להיעלם לחלוטין. אני חושב מעט אחרת אבל אני לא מבין כמו הפרשנים שאני קורא אותם (ולמדו טוב ממני את החוקים החדשים) ולכן אני עדיין מנסה להבין מה הם אורמים לי. אולי שאגדל אבין - בטח עד אז יהיה רוכב ישראלי בפרו טור (ואני אקח במאוץ את סופר אולד מריו)
 
נו טוב אני רואה שאני לא החכם

היחידי בעולם האופניים. בחיי כידון הקרבון האהוב שלי שחשבתי לפתוח שירשור בסופ"ש על "אופני כביש ומעצורי דיסק" -בעד-נגד והאם ניראה זאת בזמנינו... עכשיו אני הולך לחפש נושא אחר.אוףףףףףף תראות
 
למעלה