הקורס נערך ליד אורלנדו
בחות ואלאבי ליד דוונפורט עיירת עובדים שחורים מקסיקניים שעובדיפ באורלנדו . הקורס הוא הטוב מסוגו בעולם : הקריטריונים הם : בטיחות . רמת הדרכה החומר המודרך . . יש קורסים שאינם דומים לקורס זה הן בארגנטינה וכן בברזיל הקורסים שם מתבצעים בשיטת מכשיר הקשר : כלומר המדריך משלח את החניך לאויר לבד ונותן לו הוראות במכשיר קשר . בשיטה זו כבר נפצעו קשה אין ספור חניכים בהרבה מקומות בעולם כולל בארץ. הבעיה באויר ברגע הניתוק הם זרמי האויר להם החניך אינו מודע ואנו מספיק להגיב בזמן . בואלאבי הטיסה היא בזוג טנדם בשם המקצועי שני טייסים מדריך וחניך המדריך עם החניך באויר ומדבר עמו ישירות . המדריך מלמד את החניך לאט לאט כיצד להתנהג באויר עד שהוא מאפשר לו לעבור לבחינה אצל המדריך הראשי הם מאד מקפידים על כך , רק המדריך הראשי מאשר טיסת סולו טיסות בדד אישיות לחניך. המדריך הראשי הוא זה שאיתו טסים בפעם הראשונה הוא בוחן את החניך בתנועות מפתיעות מאד חצי הזדקרות ימינה שמאלה למעלה למטה ובוחן את תגובותיו . לפי הבחינה הוא מעביר את החניך למדריך המתאים , יש כאלה שצריכים מדריך יותר אינטואיטיבי , אלה שיש להם קואורדינציה טובה ולומדים דרך הידיים או יש כאלה שהם יותר דידקטיים לומדים דרך הראש , הידייפ חלשות אצלם . המצטיינים בספורט בארגנטינה וכן בברזיל , שולחים מי שיכולים את קרוביהם ללמוד להשמלם שם באורלנדו , פגשתי שם קולומביאנים ברזילאים ועוד . הטייס גורר הבכיר ( טייס גורר חייב להיות גם מדריך ) הוא אגב ברזילאי מוכשר מאד לטייס גורר יש השפעה עצומה על החניך בטיסות הסולו הראשונות כי הספורט אינו נטול סכנות , חבל הגרירה עשוי להיקרע , כנף עלולה להתקרב ואף להיתקע ברצפה, חשוב שטייס הגרירה יזהה את מצב החניך ויתקן את צורת הטיסה יעזור לחניך שאינו מספיק לתקן לבד, אם החניך נכנס למצב נעילה וסיחרור שיסתים באובדן שליטה הטייס גורר חייב לשחררו , כדי שהגלשן יתאושש מאליו הגלשנים בנויים עם מערכות התאוששות וכן מצנח רזרבי אם צריך.. תהליך הלימודים ארוך וקשה מנטלית, אך לעולם אם יש רוח גבולית באתר ההמראה בואלאבי לא ישלחו חניך לאויר , יגידו לו חכה יום יומיים שהרוח תירגע חבל על הכסף שלך . 10 ימים לפני סוף הקורס נתקלתי במצב כזה , למחרת היום הייתי כבר בקנקון יוקטן במקסיקו אחרי שמונה ימים חזרתי סימתי את הקורס בשלושת הימים שנותרו עם ארבע טיסות בדד אישיות סולו ושתי םיסות טנדם לחזרה לכושר לפני כן , . הבעיה בתחום הזה שנדרש ידע מעשי ותיאורטי רב , אני רואה חברים שלמדו כאן והרבה פעמים נוסעים לאתריט שמאד קשה להמריא בהם . או אחרים שנוסעים לאתרים ללא תנאים . קורסים בארץ או בארגנטינה או ברזיל עשויים להימשך המון זמן ויש להביא את עלות ההגעה או השהיה באתרים בחשבון כמו כן בארץ אתה חייב לרכוש ציוד במחיר מספר אלפי דולרים , שם הכל נכלל במחיר הקורס אין צורך לרכוש כלום שם יש לך את הזכות לותר כאן או בברזיל ארגנטינה אתה נאלץ להיפטר מציוד . בחור שנפצע לפני חודש מחפש להיפטר מהציוד שלו כי החליט לעזוב את הספורט ככה זה כשמזלזלים בהתראות כי כך האחרים לפחות במספר מקומות עושים אותו דבר בסוף הפצוע נשאר לבד עם הציוד . ברזיל או ארגנטינה הם גן עדן למרחפים או דואים אך לא לחניכים התנאם שם קשים : רוחות חזקות מאד , תנאים טרמאליים חזקים שאיבות חזקות לתוך עננים מצב שעלול להפגיש גלשן עם מטוס, מצב ללא ראות לגלשן שאסור שיקרה אך למתחיל אין דרך בתחילת הדרך ולא מספיק ידע להימנע מכך . . חוקי הנחיתה בריו מאד ברורים אסור בתכלית האיסור לנחות בשום מקום חוץ מחוף המלפפון חוף פפינו שנמצא מתחת ךפדרה בוניטה ההר היפה . בכל יתר חופי ריו מדרום לצפון יש מנחתי מסוקים שמטיסים תיירים מעל ריו . בקיצור לא במקרה קרליניו בשה טייס הגרירה של ואלאבי ראנץ חי עובד טס ומוכר מטוסים ימיים המיוצרים בברזיל באורלנדו. זה המקום ללמוד זה המקום לקבל את המפתחות לחלום , המפתחות הללו עלו לחבר שלמד בארץ בשבע תאונות עוקבות ועוד כמעט תאונה היום בין התאונות שלו חזרה להר התנגשות במצנח ועוד כהנה וכהנה אך הבחור ממשיך ומסכן עצמו יותר ויותר לצערי . בחוה אומרים לך דבר פשוט אם יש ספק אין ספק , אם אתה לא במאה אחוז בטוח אל תמריא , באויר אין אני מעריך אני מניח אני חושב אלא רק אני במאה אחוז בטוח . גישה זו לא מקובלת לא בארץ ולא בארגנטינה וברזיל ומניסיון של חברים ששהו בבתי חולים חודשים ארוכים , החלום לא שוה זאת. או ללמוד נכון ובסך הכל זול יותר מכל מקום אחר בחישוב כולל או להסתכן , זה נראה מהצד כיפי ומלא אדרנלין עד הרגע בו נשברות כמה חולות בגב .... אז זה נראה שטות מטורפת . כל חריגה ולו הקטנה מהוראות בטיחות מביאה גולשים לשם , השנה רק בארץ היו אין ספור תאונות וחריגות מנהלים , ובברזיל קרתה תאונה מטורפת טייס טנדם שהטיס תייר בגלשן שכח להירתם ונאלץ לפתוח מצנח רזרבי ולנחות , הנוסע נשאר המום לבד בלי להבין מה לעשות ובסופו של דבר התרסק לתוך העצים . מאד אופיני למנטליות הברזילאית של יהיה בסדר ממש כמו הסמוך הישראלי. בארגנטינה אני יודע על הסכנות ממקור ראשון חבר שלמד שם , מפחיד מאד אותה בעיה .