אז קודם כל, מכיוון שאתה רוכב לבד,
חשוב שיהיה לך אמצעי תקשורת במקרה הצורך (תקלה באופניים או ברוכב). תתפלא כמה שטלפון סלולרי יכול להועיל, החל מהזמנת עזרה לרוכב בשטח, לאופניים, או אפילו שליח עם פיצה!!!...
וברצינות, בכל מקרה של תלות במערכת כלשהי העקרון המקובל הוא
יתירות (בעברית: גיבוי). כלומר, ידידנו מרפי כבר ידאג לכך שהסוללה (גם הרזרבית) תגמר, ואולי (חלילה) גם הפלאפון יפול ויתקלקל. אז אני במקרה זה הייתי לוקח לא רק מטען נייד (מתאם למצת ברכב יאפשר לך טעינה או לפחות שיחה בשטח, כי מטיילים ברכב הרי לא חסר, ומטען ל-220VAC גם הוא קל יחסית ותוכל להטעין בכל תחנת דלק בדרך) אלא אפילו סלולרי רזרבי (ורצוי מרשת אחרת במקרה של חוסר כיסוי של רשת מסויימת). ולא צריך לרוץ לקנות - תמיד יש גרוטאות ישנות של הרשת הקודמת אחרי שעוברים לדיל המעולה ברשת החדשה...(ככה זה אצלי...). אם אתה רוצה הדגמה, לך תקרא בפורום את הסיפורים על יוסוף (אם אני לא טועה) וחבריו, נהגי המוניות מערד שמוזעקים להחזיר את רוכבי האופניים שעשו את המסלול מערד למצדה (סתם עניין של נוחיות ולאו דווקא תקלה, וחוסך להשאיר רכב נוסף בקצה המסלול). אתה קולט? נניח שנשבר לך לרכב, אז אתה מזמין מונית לשטח ש"מקפיצה" אותך איזה 70 ק"מ במורד המסלול (ועוד יותר טוב אם זו עליה) ומספר אח"כ (בפורום...) שרכבת כמו משוגע ועשית 100 ק"מ ביום...
כמה דברים נוספים: 1. מכנסי רכיבה - לדעתי חובה, ויעשו את ההבדל בין עונג לעונש. זה הפריט הראשון שקניתי בזמנו (מעבר לאופניים) וזה בהחלט השתלם. רק אל תרוץ לקנות יום לפני הרכיבה אלא כנס לכמה חנויות,
תלבש לנסיון (כמובן לא ישר על העור...) ותראה איזה נוח לך ביותר. נסה אפילו לשבת על אופניים שבחנות. ורצוי גם אוכף נוח. אני קניתי מכנסיים עם ריפוד עור (או לפחות דמוי עור טוב, שעוזר להוציא זיעה החוצה ונשמר טוב) שמחזיקים מעמד כבר 3 שנים. ואחרי שתקנה, תעשה כמה רכיבות נסיון כדי לראות שאתה מסוגל לרכב מרחקים רציניים בצורה סבירה (כושר ונוחות הציוד). 2. כלים: צא מהנחה שעלולה לקרות תקלה בשטח שתצטרך לאלתר לה פתרון. זה אומר שאתה צריך את הכלים הבסיסיים שיש באולר כלים, אם כי אתה יכול לאלתר כלים בודדים זולים יותר כמו מפתחות אלן פשוטים (אלה שתפוסים עם קפיצים ספירליים, אני מפרק מהקפיצים לחסוך במקום וקושר בגומייה), אולר כלים זול ב-30 שקל וכלי הקסמים המדהים בעולם: חבקים ("אזיקונים"). לא תאמין מה אפשר לתקן איתם (כולל פדאל שהתפרק והתיקון החזיק 65 ק"מ בשטח). ורצוי גם מכשיר לפתיחת שרשרת (יש גם זולים) ואל תשכח גם להתאמן בבית איך לבצע תיקונים בסיסיים (יש הרבה מידע שימושי באתר הרים). 3. לגבי ה"פאסט" שהזכרת, אז אם אתה מתכוון לפחית הספריי שמקובלת במכוניות לתיקון חרום של תקרים, אז תשכח מזה. באופניים קיים פתרון שנקרא "ג'יפה", נוזל צמיג שמכניסים מבעוד מועד לפנימית והוא סותם פנצ'רים מייד עם התרחשותם, ויעיל לעין ערוך מהחלפת פנימית או תיקון בשטח. אפשר להוסיף לפנימית קיימת ואפשר גם לקנות פנימיות ממולאות (שזה מה שאתה צריך לקחת ברזרבה, במקרה שיש לך חתך בפנימית והג'יפה לא עוזרת). 4. תכין לך רשימת טלפונים מסודרת, כולל חנויות אופניים לאורך המסלול וגם טלפונים של חברי פורום שמוכנים לסייע במקרה הצורך (לכוון אותך לחנות מתאימה וגם לסייע בשעות שהחנויות סגורות) וכן מקומות לינה פוטנציאליים. 5. אני לא יודע עד כמה אתה רוכב מתחיל, אבל כפי שאמרתי קודם, אין תחליף לכמה רכיבות הכנה שיוכיחו לך אם אתה מסוגל לעשות מרחקים כאלה (וגם יספקו לך הדגמה של תקלות אפשריות אופייניות). אם תעשה זאת אתה מגדיל את סיכוייך לסיים מסלול ארוך באמת. אז זהו. מה אני אגיד, הכתיבה הזו כבר הפכה ארוכה כמו המסע לאילת!... אז שיהיה בהצלחה וספר חוויות!