טיול בדרך הבשמים הנבטית

bikemor

New member
טיול בדרך הבשמים הנבטית

קבוצת BIKEMOR יוצאת לטיול אופניים בשמורת מצוק הצינים על דרך הבשמים הנבטית , הטיול בין יומיים שישי שבת 13-14 לפברואר, מוזמנים רוכבים מנוסים בלבד, הטיול ברמת קושי - קשה מאד 10 שעות רכיבה ביום הראשון ו8 שעות ביום השני עלות כולל לינה + ארוחות כ 300 ש"ח מובילי הטיול אבי מור + שחר שטייף , המסלול מרתק ביותר בנוף מדברי נפלא פרטים נוספים ניתן להתקשר לאבי מור 052-338986
 

steiff

New member
מה אני מוביל את הטיול?

כתבו עליו בעיתון הרבה דברים. והוא בכלל לא ידע שהוא כזה. טוב, אז אני באמת אשתדל להגיע הפעם... מה שעוד רציתי להגיד, אבי, שחבל להפחיד את האנשים. בסוף אף אחד לא יבוא מרוב "קשה מאד". בסך הכל מדובר במסלול לא טכני יותר מדי. מרביתו בדרכי 4X4. ביום הראשון יש קצת ג'עג'ועים על ציר הנפט בין מנהרות נחש צמא לבין מעלה נוח ואחר כך הרבה נאחס של רכיבה בחולות טובעניים בתוך המכתש עצמו. ביום השני יש לא מעט דשדשת בנחל נקרות ובנחל קצרה אבל המסלול עביר לכל נפש. מומלץ להצטייד בצמיגים רחבים כדי לשפר את העבירות בחול ובדשדשת. והאמת, לגבי היום הראשון, שיש נתיב מקביל לציר הנפט (בערך ק'מ ממערב לו) שנראה מתפתל יותר אבל מג'עג'ע קצת פחות על הפיסטינים. מישהו מכיר? האם זו חלופה ראוייה ל"סרגל המאמצים" של ציר הנפט?
 

ody cohen

New member
אולי תוֹסיפו תאור המסלול?

קודם כל, אני בא!!! אולי תוסיפו עוד כמה פרטים כאן בפורום? מרחק, טיפוס מצטבר, והכי חשוב - המסלול.
 

steiff

New member
יש סיפור דרך באתר הרים

אורך מצטבר כ 80 ק'מ לפי 35 ביום הראשון ו 45 ביום השני. טיפוס מצטבר לא מי יודע מה. המסלול במגמת ירידה מרמת הנגב לערבה. מד הדופק שלי פרימיטיבי מדי בשביל לספק נתוני טיפוס אבל הנה רשימה של העליות בדרך: ביום הראשון: עליה מנחל נפחא למצוק הצינים: עליה מתונה של בערך 100 מטר על 3 ק'מ. עליה ממנהרות נחש צמא למצוק הצינים: 80 מטר עליה על 800 מטר דרך - אני עליתי את זה ברגל. זה קטע דרך אופציונלי ומי שמוותר על הירידה למנהרות נחש צמא לא יצטרך לטפס בחזרה. ציר הנפט כולו עליות וירידות - קצרות אבל עבות. מתיש למדי. עליה מציר הנפט לכוון מעלה נוח. 100 מטר על ק'מ וחצי. ביום השני: עליה מנחל נקרות לרמת נקרות: 30 מטר על 500 מטר. סינגל טכני רכיב בחלקו. עליה למצד קצרה: 80 מטר על ק'מ. הקושי ביום הראשון הוא ציר הנפט המג'עג'ע והחולות במכתש רמון. הקושי ביום השני הוא הדשדשת בנחלים. העליות שישנן בשני הימים לא מהוות מכשלה וזאת מהסיבה שהעליות התלולות הן קצרות מאד ואלא אם כן אתה מאלו שמתעקשים לסיים את המסלול בלי להוריד רגל מהפדלים - פשוט הולכים כמה מאות מטר ברגל. ביום ארוך במדבר צריך לחשוב "ארוך טווח" מה שחשוב זה לשמור כוח להמשך ולא לשרוף את כולו בעליה הראשונה. הקצב הממוצע הוא 6-7 קמ'ש ברוטו (כולל הפסקות ומנוחות).
 

alonaski

New member
אני מניחה שאתם מתכוננים ללון בחניון

בארות... - האם אכן כך?
אם כן = הצטיידו בביגוד חם ללילה ושק"ש טוב!!! ותביאו איתכם מטבעות למקלחות שם!...
 

steiff

New member
גם אנחנו מניחים הנחה דומה

המקלחות הן ממש אגדה. 15 הש'ח שהשקעתי בהן היו שוות כל אגורה ואחרי זה החיים נראים הרבה יותר יפה... אבל בפעם האחרונה שישנתי שם התמקמה באוהל הסמוך קבוצת דרדסים מצויידת בדרבוקות וחסרת חוש קצב מינימלי. במלון של 5,000 כוכבים יש יתרונות ויש חסרונות.
 
למעלה