טיול בפארק עירוני

  • פותח הנושא Zadig
  • פורסם בתאריך

Zadig

Well-known member
בבוקר יש בעיקר מבוגרים ואנשים עבים, עבות.
באים אליו מכל ערי הסביבה,
רק כי זה פארק בת"א.

צעדתי מתון,
בכל צעד נעלמו עוד אנשים מהמרחב;
מידי פעם צצה אשה יפה,
והשדיים שלה, עפים לכל הכיוונים.
הגעתי לברזיה,
סביבה חבורת גברים בלי חולצה,
צעירים שחיטובי השדיים שלהם נאים.
אחד הנחית,
"מי ישלם על ארוחת הבוקר ?"
"מי שעבד בקורונה".
זה מה שמטריד אותם בטיול בפארק.
כך נעלמו רוב האנשים מהמרחב.

בסוף
עשנתי סיגריה,
דשא מסביב, פירות עץ מלכך,
תלוליות עפר של שיפוצים,
פועל על טרקטורון חשמלי,
אספלט ברקע.

שתקתי לפחות שעה.
נחמדה השתיקה.
אשתוק מעתה :-]
 

קלייטון.ש

Well-known member
להרבה אנשים יש הבעיה של מי ישלם על ארוחת הבוקר הבאה. לי אין את הבעיה כי אני לא אוכל ארוחת בוקר. על ארוחת הצהרים אשתי משלמת, אבל אם הייתי צריך לאכול גם בבוקר - כמו הרבה אנשים - אני לא יודע מה הייתי עושה.
 
טיול צעידת ערב מאוחר/לילה בפארק העירוני.
אולי אותו פארק, מכיוון אחר.

מעט צועדים. מכל הגילאים.
חושך בשביל המוביל אל הפארק.
לא רואים שדיים. לא שרירים.
אין דיבורים על ארוחות.
שקט למדי ואפשר לשמוע-
קירקור צפרדעים, יללות תנים, שריקות סיקסקים מבולבלים, קולות קרקרניים של אנפת לילה.
ואז, על השביל, שני גורי תנים.
אחד ברח אל הצמחיה.
השני, סקרן, התישב.
הביט בצועדים לשניות ספורות וגם הוא נעלם.
🌻
שבת טובה לכולם.
 

קבצים מצורפים

  • ת.jpg
    ת.jpg
    KB 25 · צפיות: 4

אבח"י

Well-known member
בבוקר יש בעיקר מבוגרים ואנשים עבים, עבות.
באים אליו מכל ערי הסביבה,
רק כי זה פארק בת"א.

צעדתי מתון,
בכל צעד נעלמו עוד אנשים מהמרחב;
מידי פעם צצה אשה יפה,
והשדיים שלה, עפים לכל הכיוונים.
הגעתי לברזיה,
סביבה חבורת גברים בלי חולצה,
צעירים שחיטובי השדיים שלהם נאים.
אחד הנחית,
"מי ישלם על ארוחת הבוקר ?"
"מי שעבד בקורונה".
זה מה שמטריד אותם בטיול בפארק.
כך נעלמו רוב האנשים מהמרחב.

בסוף
עשנתי סיגריה,
דשא מסביב, פירות עץ מלכך,
תלוליות עפר של שיפוצים,
פועל על טרקטורון חשמלי,
אספלט ברקע.

שתקתי לפחות שעה.
נחמדה השתיקה.
אשתוק מעתה :-]
נהדרת שירת הבקר שלך. "פירות עץ מלכך," הכוונה היא ל- מלכלך? מצא מאוד חן בעיניי היחס אל הטורסו הגברי כאל שדיים מחוטבים בניגוד לשדי האשה העפים לכל כיוון. היעלמות בני האדם מהמרחב אט אט נשמע לי כמו תהליך של מדיטציה רצינית והתכנסות בתוך הבועה האישית, שהיא גם -

שתקתי לפחות שעה.
נחמדה השתיקה.
אשתוק מעתה :-]


שאפו, ותודה רבה :-):
 

אבח"י

Well-known member
יש הבעיה של מי ישלם על ארוחת הבוקר הבאה. לי אין את הבעיה
@קלייטון.ש - המתחיל במצוות זריקת מילית היחס "את" ממקומה הלא טבעי, שימשיך בכך B-) ומי שמעדיפה שימשיך להעדיפה בכל מקום.
באשר לארוחת הבקר, לאחרונה קראתי שאין חובה באכילתהּ וגם ארוחות הבקר הישראליות מוגזמות במיוחד. אמנם הרמב"ם, הרופא הגדול דיבר על "בבקר אכול כמלך, בצהריים כנסיך ובלילה כאביון", אבל הנה תראה מה עשה מזה איזה דר' אחד מומחה לאירוודה: -

ד"ר ערן מגון-המרכז הישראלי לאיורוודה


במשך השנים בהן אני עוסק באיורוודה, חי איורוודה וחושב איורוודה, חשבתי על המשפט הזה ושאלתי את עצמי - האם הרמב"ם באמת התכוון לזה שבבוקר נאכל את הארוחה הדשנה, המלאה והגדולה ביותר? האם הפרוש למשפט צריך להיות - בבוקר לאכול הרבה, כמו מלך שאוכל הרבה ובשפע, ארוחות דשנות וכמויות רבות? האם כך צריך לאכול בבוקר?
לקח לי קצת זמן להבין נכון את כוונתו, והנה, בשבילכם, הפירוש שנראה לי הפירוש הנכון למשפט החכם הזה:
קודם כל ברור שאין הכוונה לאכול את הארוחה העיקרית בבוקר! אם מלך אוכל הרבה, וארוחות דשנות, ארוחות כאלה מתאימות לארוחת צהריים! אז האם כוונת הרמב"ם הייתה לכך שבבוקר נאכל את "המנה העיקרית", את "הארוחה העיקרית" שלנו במשך היום? אתם יודעים מה זה אומר – זה אומר שהבשר עובר לבוקר, ולצמחונים - הקטניות - העדשים, החומוס, השעועית, תבשילי הסויה - עוברים לבוקר! נכון שזה לא נראה הגיוני? האם הרמב"ם התכוון לכך שמלך אוכל כמות יותר גדולה מנסיך? האם התכוון לכמויות? משמעו - ארוחה גדולה בבוקר, בינונית בצהריים וקטנה בערב?
הפתגם הזה לא נתן לי מנוח זמן רב, עד שהשכלתי לפרשו ברוח האיורוודה, תוך אמונה חזקה שהרמב"ם, שהיה מאוד חכם, רופא גדול ומיוחד, ומבין גדול בבריאות, ולכן - בחוכמתו הרבה, לא יתכן שהמליץ על ארוחת בוקר גדולה יותר, או מלאה יותר, מארוחת הצהריים !
אז הנה הפרוש ברוח האיורוודה, תוך שימוש בהגיון פשוט וברור ובחוכמת האיורוודה, ותוך כבוד גדול לחוכמת הרמב"ם, פרוש שאליו לדעתי הוא התכוון:
מלך אמיתי הוא קודם כל... ח כ ם !!! לא מתנפל על האוכל וזולל!!! לכן, מלך אמיתי, חכם, נבון ומנוסה, יאכל בבוקר ארוחה קלה, בהתאם לתחושת הרעב אותה יחוש באותו הבוקר, ולא יעמיס על קיבתו מזונות כבדים או כמויות מזון גדולות, כאשר עוד לא התחיל את יומו. כאשר אדם קם מהשינה, לאחר מנוחה והתחדשות הגוף, עוד לא עשה דבר, ולכן אינו זקוק לכמויות מזון גדולות או מרוכזות, אלא רק לארוחה קלה, להתחלת היום. וברוח האיורוודה - תמיד נוכל בהתאם לתחושת הגוף, תחושת התיאבון. על פי האיורוודה, תאבון קל בבוקר זה וסימן לבריאות. זהו תאבון המייצג בריאות, ואנרגיה קלילה לאחר מנוחה טובה. תאבון ורעב קשה בבוקר הדורשים ארוחות גדולות (שבד"כ מתחרטים אחריהן), או לחילופין, חוסר תאבון מוחלט ותחושה של דחיה מאוכל בבוקר, כל אלה סימנים של חוסר איזון שכדאי לטפל בו. לכן, לתאבון קל בבוקר נותנים בהתאם ארוחה קלה. כגון - פרי או שניים, שתיה חמה, או, פרוסה קלויה או שתיים מלחם כוסמין, עם מעט אבוקדו, טחינה, סלט קטן, או גם, לחילופין, דייסת קווקר (לא צמיגה מידי), עם תבלינים כגון - קינמון, זנגביל, הל, בתוספת מעט צימוקים, 5-6 שקדים (מקולפים), דבש (להכניסו לדייסה לאחר הבישול בטמפרטורת האכילה, לא להרתיחו).
בצהריים - על פי הפתגם זה הזמן ל"ארוחת הנסיך" - הנסיך, אדם צעיר, פעיל מאוד, שזקוק להרבה אנרגיה. כך גם הנמשל. באמצע היום, אנו זקוקים לשיא האנרגיה. מצד אחד עשינו כבר פעילות רבה ומצד שני עוד פעילויות רבות לפנינו. וגורם חשוב נוסף נכנס לפעולה, והוא חשוב מאוד - ההשפעה הסביבתית – בצהריים השמש בשיא גובהה בשמיים, ולכן הקיבה מתעוררת לפעולה בעוצמה. הקיבה נמצאת בגוף ליד "מקלעת השמש" (solar plexus) , ומושפעת מעליית האנרגיה בה. כאשר השמש נמצאת ב"זנית" - בזווית החדה ביותר, הקיבה מושפעת מכך ומוכנה לפרק את המזון ומגיעה אז לשיא כוחה. וגם התיאבון שלנו מגיע לשיאו (כך צריך להיות), והקיבה שנמצאת אז בשיא עוצמתה במשך היממה, תפרק את הארוחה המלאה, העיקרית, המזינה ביותר, ללא קושי, או כבדות, וללא יצירת תסיסה ורעלים. הארוחה המלאה היא זו שמכילה את המנה החלבונית ("המנה העיקרית"), בתוספת דגן וירקות. המנה החלבונית היא - לצמחונים - קיטניה, ולקרניבורים – מזון מן החי. וכאן זה המקום להסביר שחלבון דורש הכי הרבה אנרגיה מהגוף כדי לעכל אותו, לפרק אותו ולספוג אותו מהמעיים אל מחזור הדם. יותר משומנים (!) ויותר מפחמימות. לכן מומלץ לאכול את המנה החלבונית/העיקרית רק בצהריים! לא בבוקר ולא בערב. בבוקר כוח העיכול נמוך, ואינו בשיאו (כוחות העיכול נקראים "אגני" Agni שפירושו "אש", על פי האיורוודה, ומדובר במיצי העיכול, אנזימי העיכול). גם בערב כוח העיכול יורד ונחלש, הקיבה חלשה יותר, והיא אינה בנויה לעיכול מזונות כבדים (חלבון), או לעכל כמויות גדולות (הארוחה העיקרית). לכן זמן הפרוק והספיגה הופך ארוך יותר. בנוסף יש לזכור שהגוף כבר לא זקוק להרבה אנרגיה עד שעת השינה. לכן, בערב, "אכול כאביון" - ארוחה קטנה וקלה - למשל - ירקות מבושלים, מוקפצים, אפויים, או מרק, בתוספת דגן מבושל - אורז, בורגול, קינואה, כוסמת. אפשר גם לחזור על אחת מאופציות של ארוחת הבוקר (שהזכרתי קודם). בכל מקרה, בשום אופן לא לאכול בערב בשר או קטניות. אחרת - נקבל את הדבר האחרון שאנחנו רוצים - רעלים (שנקראים Ama באיורוודה). ואסיים במשפטו היפה של הרמב"ם שגם הוא מתאים לחלוטים לאיורוודה: "עשה מזונותייך תרופותיך ולא תרופותייך מזונותיך".
See Less
כל ההדגשות הן שלי, מטרתן ליצור מעין אמ;לק לטקסט ההגיוני, אך מופלץ לגמרי בניסוחיו ובהשערותיו-הנחותיו.
 

אבח"י

Well-known member
לא טיילתי באף פארק מאז הפארק האחרון ביוון, שם חלקו הגדול נטוע "חושחש" שאין לאוכלו כידוע, והוא העץ עליו הרכיבו ראשוני הפרדסנים את ענפי עצי ההדר שהביאו מהעולם הגדול, שיפרום וחידשום ואף יצרו זנים חדשים.
עם זאת לגני משחקים אני הולך עם נכדי ונכדותיי - שזו פעילות אירובית ואנ-אירובית מובהקת לסבא ולסבתא. בהיותי מי שאני, ברור שאיני נמשך אל האמהות סביבי, בטח לא אל הסבתות או הסבים, כי אם אל האבות הבודדים שכן מגיעים.
לא נעים לי, מרביתם שייכים לזן ה"לפלף" או ה"חנון", והברווזיות האבהית שלהם מעוררת בי גיחוך. [ אפשר לחשוב שאני טוב יותר. פחח]. הכי אני אוהב את האבות ה-גיי'ז. אלה מטופחים ככלה בחופתהּ, מיטב בגדי ה"גן" שמופיעים באתרים או במגזיני אופנה או משפחה או הבית והגן. למות מצחוק מהתנהגותם הסובלת מחרדת ביצוע או מחרדת "מישהו יגיד משהו". תמיד מתחשק לי לקחת גברים אלה [ מרביתם בני 30++ ] לחבקם ולהניח ראשם על כתפי המבינה והמכילה.
אבל גן שעשועים לילדים אוסר ממהותו הסטת העיניים ולו לשניה יותר מהמותר, כי ברגע שלא תסתכל מישהו ייפצע, ייחבל, שלא נדע! ואלה אינם הילדים שלך, ולריב עם אמם, לא בת זוגי ולא אני מעונינים.
שבת נהדרת! מחר נכדה מס' 2 אצלנו כל היום!
 
טיול צעידת ערב מאוחר/לילה בפארק העירוני.
אולי אותו פארק, מכיוון אחר.

מעט צועדים. מכל הגילאים.
חושך בשביל המוביל אל הפארק.
לא רואים שדיים. לא שרירים.
אין דיבורים על ארוחות.
שקט למדי ואפשר לשמוע-
קירקור צפרדעים, יללות תנים, שריקות סיקסקים מבולבלים, קולות קרקרניים של אנפת לילה.
ואז, על השביל, שני גורי תנים.
אחד ברח אל הצמחיה.
השני, סקרן, התישב.
הביט בצועדים לשניות ספורות וגם הוא נעלם.
🌻
שבת טובה לכולם.
נשמע מעניין וחוויתי. אני שומעת תנים, אך טרם יצא לי לראות.
 

קלייטון.ש

Well-known member
יש הבעיה של מי ישלם על ארוחת הבוקר הבאה. לי אין את הבעיה
@קלייטון.ש - המתחיל במצוות זריקת מילית היחס "את" ממקומה הלא טבעי, שימשיך בכך B-) ומי שמעדיפה שימשיך להעדיפה בכל מקום.
באשר לארוחת הבקר, לאחרונה קראתי שאין חובה באכילתהּ וגם ארוחות הבקר הישראליות מוגזמות במיוחד. אמנם הרמב"ם, הרופא הגדול דיבר על "בבקר אכול כמלך, בצהריים כנסיך ובלילה כאביון", אבל הנה תראה מה עשה מזה איזה דר' אחד מומחה לאירוודה: -

ד"ר ערן מגון-המרכז הישראלי לאיורוודה


במשך השנים בהן אני עוסק באיורוודה, חי איורוודה וחושב איורוודה, חשבתי על המשפט הזה ושאלתי את עצמי - האם הרמב"ם באמת התכוון לזה שבבוקר נאכל את הארוחה הדשנה, המלאה והגדולה ביותר? האם הפרוש למשפט צריך להיות - בבוקר לאכול הרבה, כמו מלך שאוכל הרבה ובשפע, ארוחות דשנות וכמויות רבות? האם כך צריך לאכול בבוקר?
לקח לי קצת זמן להבין נכון את כוונתו, והנה, בשבילכם, הפירוש שנראה לי הפירוש הנכון למשפט החכם הזה:
קודם כל ברור שאין הכוונה לאכול את הארוחה העיקרית בבוקר! אם מלך אוכל הרבה, וארוחות דשנות, ארוחות כאלה מתאימות לארוחת צהריים! אז האם כוונת הרמב"ם הייתה לכך שבבוקר נאכל את "המנה העיקרית", את "הארוחה העיקרית" שלנו במשך היום? אתם יודעים מה זה אומר – זה אומר שהבשר עובר לבוקר, ולצמחונים - הקטניות - העדשים, החומוס, השעועית, תבשילי הסויה - עוברים לבוקר! נכון שזה לא נראה הגיוני? האם הרמב"ם התכוון לכך שמלך אוכל כמות יותר גדולה מנסיך? האם התכוון לכמויות? משמעו - ארוחה גדולה בבוקר, בינונית בצהריים וקטנה בערב?
הפתגם הזה לא נתן לי מנוח זמן רב, עד שהשכלתי לפרשו ברוח האיורוודה, תוך אמונה חזקה שהרמב"ם, שהיה מאוד חכם, רופא גדול ומיוחד, ומבין גדול בבריאות, ולכן - בחוכמתו הרבה, לא יתכן שהמליץ על ארוחת בוקר גדולה יותר, או מלאה יותר, מארוחת הצהריים !
אז הנה הפרוש ברוח האיורוודה, תוך שימוש בהגיון פשוט וברור ובחוכמת האיורוודה, ותוך כבוד גדול לחוכמת הרמב"ם, פרוש שאליו לדעתי הוא התכוון:
מלך אמיתי הוא קודם כל... ח כ ם !!! לא מתנפל על האוכל וזולל!!! לכן, מלך אמיתי, חכם, נבון ומנוסה, יאכל בבוקר ארוחה קלה, בהתאם לתחושת הרעב אותה יחוש באותו הבוקר, ולא יעמיס על קיבתו מזונות כבדים או כמויות מזון גדולות, כאשר עוד לא התחיל את יומו. כאשר אדם קם מהשינה, לאחר מנוחה והתחדשות הגוף, עוד לא עשה דבר, ולכן אינו זקוק לכמויות מזון גדולות או מרוכזות, אלא רק לארוחה קלה, להתחלת היום. וברוח האיורוודה - תמיד נוכל בהתאם לתחושת הגוף, תחושת התיאבון. על פי האיורוודה, תאבון קל בבוקר זה וסימן לבריאות. זהו תאבון המייצג בריאות, ואנרגיה קלילה לאחר מנוחה טובה. תאבון ורעב קשה בבוקר הדורשים ארוחות גדולות (שבד"כ מתחרטים אחריהן), או לחילופין, חוסר תאבון מוחלט ותחושה של דחיה מאוכל בבוקר, כל אלה סימנים של חוסר איזון שכדאי לטפל בו. לכן, לתאבון קל בבוקר נותנים בהתאם ארוחה קלה. כגון - פרי או שניים, שתיה חמה, או, פרוסה קלויה או שתיים מלחם כוסמין, עם מעט אבוקדו, טחינה, סלט קטן, או גם, לחילופין, דייסת קווקר (לא צמיגה מידי), עם תבלינים כגון - קינמון, זנגביל, הל, בתוספת מעט צימוקים, 5-6 שקדים (מקולפים), דבש (להכניסו לדייסה לאחר הבישול בטמפרטורת האכילה, לא להרתיחו).
בצהריים - על פי הפתגם זה הזמן ל"ארוחת הנסיך" - הנסיך, אדם צעיר, פעיל מאוד, שזקוק להרבה אנרגיה. כך גם הנמשל. באמצע היום, אנו זקוקים לשיא האנרגיה. מצד אחד עשינו כבר פעילות רבה ומצד שני עוד פעילויות רבות לפנינו. וגורם חשוב נוסף נכנס לפעולה, והוא חשוב מאוד - ההשפעה הסביבתית – בצהריים השמש בשיא גובהה בשמיים, ולכן הקיבה מתעוררת לפעולה בעוצמה. הקיבה נמצאת בגוף ליד "מקלעת השמש" (solar plexus) , ומושפעת מעליית האנרגיה בה. כאשר השמש נמצאת ב"זנית" - בזווית החדה ביותר, הקיבה מושפעת מכך ומוכנה לפרק את המזון ומגיעה אז לשיא כוחה. וגם התיאבון שלנו מגיע לשיאו (כך צריך להיות), והקיבה שנמצאת אז בשיא עוצמתה במשך היממה, תפרק את הארוחה המלאה, העיקרית, המזינה ביותר, ללא קושי, או כבדות, וללא יצירת תסיסה ורעלים. הארוחה המלאה היא זו שמכילה את המנה החלבונית ("המנה העיקרית"), בתוספת דגן וירקות. המנה החלבונית היא - לצמחונים - קיטניה, ולקרניבורים – מזון מן החי. וכאן זה המקום להסביר שחלבון דורש הכי הרבה אנרגיה מהגוף כדי לעכל אותו, לפרק אותו ולספוג אותו מהמעיים אל מחזור הדם. יותר משומנים (!) ויותר מפחמימות. לכן מומלץ לאכול את המנה החלבונית/העיקרית רק בצהריים! לא בבוקר ולא בערב. בבוקר כוח העיכול נמוך, ואינו בשיאו (כוחות העיכול נקראים "אגני" Agni שפירושו "אש", על פי האיורוודה, ומדובר במיצי העיכול, אנזימי העיכול). גם בערב כוח העיכול יורד ונחלש, הקיבה חלשה יותר, והיא אינה בנויה לעיכול מזונות כבדים (חלבון), או לעכל כמויות גדולות (הארוחה העיקרית). לכן זמן הפרוק והספיגה הופך ארוך יותר. בנוסף יש לזכור שהגוף כבר לא זקוק להרבה אנרגיה עד שעת השינה. לכן, בערב, "אכול כאביון" - ארוחה קטנה וקלה - למשל - ירקות מבושלים, מוקפצים, אפויים, או מרק, בתוספת דגן מבושל - אורז, בורגול, קינואה, כוסמת. אפשר גם לחזור על אחת מאופציות של ארוחת הבוקר (שהזכרתי קודם). בכל מקרה, בשום אופן לא לאכול בערב בשר או קטניות. אחרת - נקבל את הדבר האחרון שאנחנו רוצים - רעלים (שנקראים Ama באיורוודה). ואסיים במשפטו היפה של הרמב"ם שגם הוא מתאים לחלוטים לאיורוודה: "עשה מזונותייך תרופותיך ולא תרופותייך מזונותיך".
See Less
כל ההדגשות הן שלי, מטרתן ליצור מעין אמ;לק לטקסט ההגיוני, אך מופלץ לגמרי בניסוחיו ובהשערותיו-הנחותיו.
ארוחות הבוקר והערב שהוא מתאר הן ארוחות יומיות מלאות אצלי, וארוחת צהרים שלו אני אוכל פעם בשבוע ונסתם מזה ליומיים. אבל הי, כל אחד והאיזון שלו, ומי שמחפש סיבות לאמץ שיטות טיפול תמיד ימצא כאלה ואחרות.
(אני מכיר את האובססיה הבן גוריונית למילה "את" ולכן כדי לספק את כולם - או אף אחד, שזה אותו דבר - נוקט גם בגישה הזו וגם בזו)
 

Zadig

Well-known member
נהדרת שירת הבקר שלך. "פירות עץ מלכך," הכוונה היא ל- מלכלך? מצא מאוד חן בעיניי היחס אל הטורסו הגברי כאל שדיים מחוטבים בניגוד לשדי האשה העפים לכל כיוון. היעלמות בני האדם מהמרחב אט אט נשמע לי כמו תהליך של מדיטציה רצינית והתכנסות בתוך הבועה האישית, שהיא גם -

שתקתי לפחות שעה.
נחמדה השתיקה.
אשתוק מעתה :-]


שאפו, ותודה רבה :-):
אכן זה "פירות עץ מלכלך" --- אבל אי אפשר לבצע שינויים לבנתיים כי יש באג בשרת. התלוננתי :)
 

Zadig

Well-known member
להרבה אנשים יש הבעיה של מי ישלם על ארוחת הבוקר הבאה. לי אין את הבעיה כי אני לא אוכל ארוחת בוקר. על ארוחת הצהרים אשתי משלמת, אבל אם הייתי צריך לאכול גם בבוקר - כמו הרבה אנשים - אני לא יודע מה הייתי עושה.
רק מלפני שנה סיגלתי לי מנהג אכילה בבוקר; לרוב זה רקיק וקפה או פרוסה עם משהו וקפה. זה עוזר לשלווה הדרושה "להכנס" לעוד יום. הבעיה שמאז אני מתכבד בקפה וסיגריה בלי סוף ששוכח לאכול צהרים...בסוף אוכל גם צהרים, משהו עדין, לא מבאיס, כי לא יכול להרשות לעצמי נימנום שרק עושה לי לעשות הכל יותר איטי וממושך (כך בהרגשה) ולהגיע לערב סחוט.
 

Zadig

Well-known member
טיול צעידת ערב מאוחר/לילה בפארק העירוני.
אולי אותו פארק, מכיוון אחר.

מעט צועדים. מכל הגילאים.
חושך בשביל המוביל אל הפארק.
לא רואים שדיים. לא שרירים.
אין דיבורים על ארוחות.
שקט למדי ואפשר לשמוע-
קירקור צפרדעים, יללות תנים, שריקות סיקסקים מבולבלים, קולות קרקרניים של אנפת לילה.
ואז, על השביל, שני גורי תנים.
אחד ברח אל הצמחיה.
השני, סקרן, התישב.
הביט בצועדים לשניות ספורות וגם הוא נעלם.
🌻
שבת טובה לכולם.
אם יצאו גורי התנים האווירה בפארק רגועה.
מישהו בעניני חיות סיפר לי
שתנים שמאבדים את תחושת הפחד מאנשים,
גורלם לא יהיה טוב בהמשך,
כי, מדללים אותם מהעדר,
האנשים שאמונים על בריאותם.
מקוה שמעבירים אותם לטבע פחות מחייב...
 

אבח"י

Well-known member
לא בן גוריון - תחביר עברי בסיסי. לפני נושא לעולם לא תופיע מילית יחס במשפט פשוט. ישנם סדרה של משפטים עבריים שמתחילים ב: אין לי כתה; יש לי פריחה. נושא המשפט הוא הכיתה או הפריחה. תחביר "מודרני היה: פריחה יש לי, וכיתה אין לי" ואז בחיים לא היית כותב יש לי את העוגן ואין לי את הסירה. זה לא בן גוריון, זו לוגיקה של תחביר עברי.
 

קלייטון.ש

Well-known member
לא בן גוריון - תחביר עברי בסיסי. לפני נושא לעולם לא תופיע מילית יחס במשפט פשוט. ישנם סדרה של משפטים עבריים שמתחילים ב: אין לי כתה; יש לי פריחה. נושא המשפט הוא הכיתה או הפריחה. תחביר "מודרני היה: פריחה יש לי, וכיתה אין לי" ואז בחיים לא היית כותב יש לי את העוגן ואין לי את הסירה. זה לא בן גוריון, זו לוגיקה של תחביר עברי.
שפה טבעית לא מאופיינת בלוגיקה ואם דוברי השפה - ועוד הילידים - חשים צורך לדחוף כל מיני צירופי צלילים בכל מיני חלקי משפטים, כנראה שהדבר בא לשרת צורך תקשורתי מסוים. דווקא אם מחפשים כללים פשוטים לשפה צריך להקשיב לילדים. הם יודעים איך השפה צריכה להישמע. ולכן אם אני הולך, יושב, אוכל, והם הולכים, יושבים, אוכלים, אז אני גם יושן, והם יושנים. זו לוגיקה. אבל שפה לא כפופה ללוגיקה ואת זה הילד ילמד בדרך הקשה.
 

שיח סלימאן

Well-known member
מנהל
הוצאת לי את המרירות מהפה. ריבת חושחש היא אחד הדברים המופלאי שיש.
לצערי, העץ שהיה לי, בן עשרות שנים, הלך כבר לעולמו מזמן.
מפעם לפעם אני משובב נפשי במחשבה להשיג עוד אחד כזה.
בעונה הבאה אתה יכול לקבל כמה קילו.

העץ ממנו נעשה הריבה סיפק לנו כל שנה לא מעט קטעים של הנאה. מדובר בעץ שניטע לפני כ60 שנה ע"י אבי, לא זוכר מה הורכב עליו אבל הרוכב מת ורק הכנה התפתחה יפה לעץ שהניב כל שנה כמויות פרי אדירות.

בכל שנה היה חוזר אותו מחזה, נערים ולפעמים גם מבוגרים שנכנסו לחצר לגנוב "תפוזים" היו ממלאים שקיות ואנחנו מביטים בהם דרך חרכי התריס ולא אומרים דבר.
אחרי שהסתלקו היינו יוצאים החוצה ורואים בד"כ את השלל זרוק במרחק של כמאה מטר, זה מרחק הבטחון שהם לקחו כדי להתרחק מזירת הפשע ולטעום מהשלל.

ריבות מהעץ התחלתי להכין רק בשנים האחרונות בעקבות ידידה שחזרה מביקור בספרד וסיפרה לי מנפלאות ריבת החושחש שאכלה שם.
 

אבח"י

Well-known member
לפחות אנחנו מסכימים שזה לא ענין בן גוריוני, אלא ענין לוגי של השפה - לשיטתך ה"לא טבעית" לשיטתי במשלב גבוה יותר. מה שהצעתי זו אחידות סגנונית, וכאן אתה לא תתחמק בטיעון שפה טבעית, שהרי אני משוכנע לגמרי שאינך כותב בדרך בה הינך מדבר, גם אוצר המלים שלך מתאים לחברה ולסביבה משכילה ולא ממש לדובר הילידי הממוצע. B-) - הדובר המשכילי מדבר במשלב בינוני+, מבחין עצמו מ"היליד" הלא משכיל באופן מובהק [ נמנע משגיאות כתיב, שגיאות דקדוקיות, תחביר בעייתי ].
 

יוסי ר1

Active member
בעונה הבאה אתה יכול לקבל כמה קילו.

העץ ממנו נעשה הריבה סיפק לנו כל שנה לא מעט קטעים של הנאה. מדובר בעץ שניטע לפני כ60 שנה ע"י אבי, לא זוכר מה הורכב עליו אבל הרוכב מת ורק הכנה התפתחה יפה לעץ שהניב כל שנה כמויות פרי אדירות.

בכל שנה היה חוזר אותו מחזה, נערים ולפעמים גם מבוגרים שנכנסו לחצר לגנוב "תפוזים" היו ממלאים שקיות ואנחנו מביטים בהם דרך חרכי התריס ולא אומרים דבר.
אחרי שהסתלקו היינו יוצאים החוצה ורואים בד"כ את השלל זרוק במרחק של כמאה מטר, זה מרחק הבטחון שהם לקחו כדי להתרחק מזירת הפשע ולטעום מהשלל.

ריבות מהעץ התחלתי להכין רק בשנים האחרונות בעקבות ידידה שחזרה מביקור בספרד וסיפרה לי מנפלאות ריבת החושחש שאכלה שם.
אתה מוכר מהריבה? אשמח לקנות צנצנת או שתיים
 
למעלה