יוסי מיליס
New member
טיול טיסה באיטליה
לאור ההענות הנפלאה אני מתחיל לארגן הנושא. על מנת שאפשר יהיה לבנות טיול, ברצוני להתייעץ עמכם על מבנה הטיול. קיימת אפשרות (והיא ממש לא פשוטה ולו רק בגלל בעיית הרשיונות) של טיול דומה למה שתואר ע"י אור אמיתי, כלומר - שוכרים מטוסים, קובעים מסלולים ומארגנים הכל לבד: נתיבים, מנחתים, דלקים, אוכל וכד´. קיימת אפשרות נוספת שגם היא נוסתה בהצלחה בשנה שעברה והיא: שוכרים מטוסים + מדריך מקומי. מתמקמים באזור מרכזי מתאים (או שני מוקדים תלוי במשך הטיול) ובכל יום יוצאים לטיול יומי שמורכב ממסלול של 2-3 שעות טיסה לכל כוון. חצי מהצוות (שבא מהארץ) טס בהלוך (עם המדריך) והשאר מגיעים ברכב לנקודת הפגש. מבלים ומטיילים בסביבה כולל א.צהריים ואז, הצוותים מתחלפים ואלו שנהגו טסים חזרה ואלו שטסו נוהגים חזרה. היתרון בשיטה זו שהיא מאוד קלה לאירגון (ומכאן, הסיכוי שהטיול באמת יצא לפועל ולא יתבטל ברגע האחרון, בגלל איזו תקלה אדמניסטרטיבית, גבוה). בנוסף, מי שטס נהנה מטיסה נטו ולא מקדיש שעות לארגון ואישורים (שאמנם זה יכול להיות חלק מהחוויה אך די מתיש), בנוסף מקבלים המלצות (ע"י המדריכים המקומיים) למסלולים היפים ביותר, מגיעים למנחתים שיש בהם פעילות, מסעדות, מועדוני טיס ואתרים מעניינים לטיול סביבתי (וגם הנוהגים ברכב נהנים מטיול בנופי איטליה). בנוסף, זה מאפשר גם לטייסי תעופה כללית להצטרף ללא צורך בהסבה מוקדמת לאז"מ בארץ (וגם לטייסי אז"מ, זה חוסך את ההסבה לסוג האז"מ הספציפי שנשכור שם). דעתי האישית שהאפשרות השנייה יותר מעשית ומהנה (אם כי פחות הרפתקנית). אז כיתבו לי מה דעתכם. מרגע שנגבש את אופי הטיול, יתחיל התמחור ובניית המסלולים. בנוסף, אם המודל יצליח, ניתן לחזור עליו בטיולים נוספים ובארצות נוספות. יוסי מיליס
לאור ההענות הנפלאה אני מתחיל לארגן הנושא. על מנת שאפשר יהיה לבנות טיול, ברצוני להתייעץ עמכם על מבנה הטיול. קיימת אפשרות (והיא ממש לא פשוטה ולו רק בגלל בעיית הרשיונות) של טיול דומה למה שתואר ע"י אור אמיתי, כלומר - שוכרים מטוסים, קובעים מסלולים ומארגנים הכל לבד: נתיבים, מנחתים, דלקים, אוכל וכד´. קיימת אפשרות נוספת שגם היא נוסתה בהצלחה בשנה שעברה והיא: שוכרים מטוסים + מדריך מקומי. מתמקמים באזור מרכזי מתאים (או שני מוקדים תלוי במשך הטיול) ובכל יום יוצאים לטיול יומי שמורכב ממסלול של 2-3 שעות טיסה לכל כוון. חצי מהצוות (שבא מהארץ) טס בהלוך (עם המדריך) והשאר מגיעים ברכב לנקודת הפגש. מבלים ומטיילים בסביבה כולל א.צהריים ואז, הצוותים מתחלפים ואלו שנהגו טסים חזרה ואלו שטסו נוהגים חזרה. היתרון בשיטה זו שהיא מאוד קלה לאירגון (ומכאן, הסיכוי שהטיול באמת יצא לפועל ולא יתבטל ברגע האחרון, בגלל איזו תקלה אדמניסטרטיבית, גבוה). בנוסף, מי שטס נהנה מטיסה נטו ולא מקדיש שעות לארגון ואישורים (שאמנם זה יכול להיות חלק מהחוויה אך די מתיש), בנוסף מקבלים המלצות (ע"י המדריכים המקומיים) למסלולים היפים ביותר, מגיעים למנחתים שיש בהם פעילות, מסעדות, מועדוני טיס ואתרים מעניינים לטיול סביבתי (וגם הנוהגים ברכב נהנים מטיול בנופי איטליה). בנוסף, זה מאפשר גם לטייסי תעופה כללית להצטרף ללא צורך בהסבה מוקדמת לאז"מ בארץ (וגם לטייסי אז"מ, זה חוסך את ההסבה לסוג האז"מ הספציפי שנשכור שם). דעתי האישית שהאפשרות השנייה יותר מעשית ומהנה (אם כי פחות הרפתקנית). אז כיתבו לי מה דעתכם. מרגע שנגבש את אופי הטיול, יתחיל התמחור ובניית המסלולים. בנוסף, אם המודל יצליח, ניתן לחזור עליו בטיולים נוספים ובארצות נוספות. יוסי מיליס