טיול לבד בדבלין

quantum gal

New member
טיול לבד בדבלין

שלום לכולם, אני מקווה שהגעתי לפורום המתאים... בן זוגי אמור להשתתף בכנס מדעי בדבלין, במאי הקרוב, ואני שוקלת לנסוע יחד איתו. אם אצטרף אליו, אהיה לבד רוב היום, עד שעות הערב המוקדמות. ההתלבטות שלי היא - האם אישה יכולה לטייל לבד בדבלין בלי דאגות? האם יש איזורים שכדאי להימנע מהם? המלצות? טיפים נוספים? אשמח לשמוע מה דעתכם, גל
 

אירילה

New member
שלום גל

דבלין היא עיר נעימה לסיורים , גם לבד. מרכז העיר בו נמצאים מירב האתרים הוא בטוח כפי שרובה של דבלין בטוחה ,הייתי מייעץ לך לא להסתובב בפרברים רחוקים מהמרכז ,אלא אם כן הגדרת לעצמך יעד לטיול. ישנו כאן גולש בשם ינונתן אשר גר בדבלין ובטח שהוא ייעץ לך גם כן. אם תרצי אתרים מעניינים אשמח לעזור ,אגב , לכמה ימים השהיה בדבלין?
 

quantum gal

New member
תודה!

השהייה היא ל-7 ימים. אני אשמח לקבל המלצות על אתרים מעניינים, במיוחד על פאבים לשעות הערב (הפעם עם בן הזוג...)
 

אירילה

New member
פאבים מומלצים בדבלין

ראשית ע"מ לטעום גם מהמוסיקה האירית והריקודים ישנו פאב בשם Arlington hotel שעפ"י שמו כבר ניחשת שהוא ממוקם בבית מלון ,ארלינגטון הוטל ממוקם ליד רחוב אוקונול על גדות נהר הליפי ,כמו כן יש ארלינגטון חדש עם פאב בעל אותן הופעות וריקודים והוא בר"ח Dame נמצא בגבולות הטמפל בר ,הכניסה היא בחינם וגם המוסיקה והריקודים ,ע"מ לראות את המופע קרוב לבמה יש להזמין מקומות במלון וכן ארוחת ערב ,נדמה לי אם זכרוני איני בוגד בי שהמחיר לארוחת ערב היא בסביבות 22 יורו. עוד פאב שאני ממליץ מאוד הוא הגוגרטי Gogarty הנמצא בליבו של הטמפל בר אשר בו מצויים הרבה פאבים ביניהם הפאב העתיק והידוע טמפל בר ,קל למצוא אותו הוא פשוט בצבע אדום מבחוץ. בגוגרטי יש שתי קומות ,עדיף לעלות לקומה השניה שם מרווח יותר , המייחד את הפאב הזה הוא שבמשך 7 ימים בשבוע בפאב יש סשנים של מוסיקה אירית מסורתית , בעוד שרוב הפאבים בלילות שישי שבת הופכים לדיסקוטק לצעירים ,ממליץ לך מאוד ומצרף לך קישור.
 

אירילה

New member
אתרים מומלצים בדבלין

טריניטי קול'ג בה מוצג ספר הקלס ,ספר מאוייר של הברית החדשה מהמאה ה 8 , באתר גם מוצגים העזרים בהם השתמשו להכנת הצבע והציור , כמו כן במקום הסיפריה העתיקה בעלת יותר מ 250,000 ספרים. כנסית סנט פטריק בה קבור ג'ונתן סוויפט הסופר שכתב את גוליבר בארץ הגמדים. מבשלת הבירה גינס. בית הדואר שברחוב אוקונול שחשיבותו רבה בכל הקשור לפרוץ מלחמת העצמאות של אירלנד. כיכר מריון הנמצאת מרחק הליכה מטריניטי קולג', המאפיין את הכיכר הם הבתים המסוגננים בסגנון ג'גו'ריאנים ,מעקים ופנסים ודלתות ,האזור היוקרתי של דבלין. בנייני הפרלמנט , בית המכס על גדות הנהר הליפי , 4 בתי המשפט שגם הם על גדות הנהר. רחוב גרפטון שהוא הרחוב היוקרתי של דבלין ולמעשה הוא מדרחוב. הדאבלינר - מוזיאון הממחיש את החיים בימי הויקינגים. מצודת דבלין , פניקס פארק בו נמצאים השגרירות של ארה"ב ובית הנשיאה של אירלנד מקלריס ,וכן ניתן לצפות באיילים האדומים המשוטטים להם בחופשיות בפארק. אם יונתן ייכנס הוא בוודאי יוסיף.
 

jonbaum

New member
הנה יונתן הגיע

הפאב המוסיקלי המומלץ בדבליןהוא לדעתי מקום בשם M Hughes אני לא יודע אם יש שם מוסיקה כל ערב, אבל בלינק המצורף יש מספר טלפון אז אפשר להתקשר ולשאול. ובקשר לשאלה הראשונה שנשאלה כאן, אני מסכים שאין בעיה להסתובב בדבלין לבד. יש כל מיני איזורים לא סימפטיים (סוחרי סמים, סכסוכים בין כנופיות, דקירות ושאר ירקות) אבל הם לא ממש במרכז העיר (היחיד שקרוב נקרא Summerhill והוא נמצא מעט מזרחה מככר פארנל) ולכן הסיכוי שתייר יגיע אליהם הוא מינימלי. מה גם ששכונות מגורים מוזנחות לא בדיוק מהוות אטרקציה.
 

quantum gal

New member
שוב תודה

תודה לשניכם על האינפורמציה המועילה, אולי אחזור עם עוד שאלות...
 

Ice Age

New member
הייתי הולך גם ל:

פיניקס פארק - פארק ענק ויפה, פנינה של טבע באמצע העיר. אפשר לטייל באופניים ויש שם גם גנים שאפשר להכנס אליהם. כדאי גם לקחת אוטובוס לטיול של יום בגלנדלוך. האוטובוס יוצא ממרכז דבלין ויוצא בסביבות חמש חזרה מגלנדלוך לדבלין. שם אפשר לעשות מסלולים בכמה רמות קושי - מקום מדהים. לגבי כמה אתרים בדבלין שאירילה כתב אני חושב שהם קצת משעממים, כמו למשל book of celts וטריניטי קולג'. אבל אם גם ככה יש שבוע שלם אז אפשר גם לסמן עליהם וי. נחמד גם לבקר במרכז המבקרים של גינס, מקום עם הרבה שואו. עוד משהו שמאוד אהבתי: יש במלון Burlington הופעות של קברט אירי. זה כולל ריקודים, שירים של זמרים מעולים וגם סטנד אפ אירי (שהוא ממש לא מצחיק אבל שאר הדברים ממש שווים). המופע כולל ארוחת ערב. ראיתי אותו איזה 4 פעמים נפרדות ולא השתעממתי (חוץ מהסטנד אפ כאמור). צריך לבדוק מתי המופע מתקיים כי הוא לא לאורך כל השנה).
 

אירילה

New member
הכל עניין של מה אתה מחפש

להיות באירלנד ולא לשאוב קצת מההיסטוריה והתרבות ,לא יתן למבקר בה הרבה אלא אם כן בא להינות מבירה ומוסיקה ואת זה אפשר לעשות גם בפאב בארץ למעט ההבדל בין פאב אירי מקורי לחיקוי של פאב אירי בארץ. אגב , בכל מדינה בה מטיילים ,תמיד טוב לדעת את העבר של המדינה תוך שילוב של נופים ולהינות והיות והגולשת התעניינה בדבלין לא מסכים שהאתרים האלה משעממים ,לא צריך להקדיש להם שעות אבל בכל זאת הם אתרים חשובים במורשת האירית . ותודה שהזכרת את גלנדלוך ,מהשאלה שלה הבנתי שהיא מטיילת לבד ולא נראה לי שמסלולי הליכה הם בתכנית שלה אלא אם כן אני טועה ,אבל טוב שהזכרת שכן גני פאוורסקורט אכן שווים ביקור.
 

אירילה

New member
אופס...שכחתי לציין דבר חשוב

גני פאוורסקורט נמצאים בהרי הוויקלאו , מרחק נסיעה של כ 40 דקות בלבד מדבלין.
 
למעלה