טים ברטון - למוזרים בלבד?!

דולטש

New member
טים ברטון - למוזרים בלבד?!

בכל מקרה ההודעה של טלי נתנה לי מוזה לכתוב משהו ולנסות ליצור דיון אם אפשר. אז השאלה שלי היא כזאת (טוב האמת שיש לי הרבה שאלות כאן אבל היא השאלה הכללית אני מניחה) - האם לסרטים של טים ברטון יכולים להתחבר רק אנשים שונים ומיוחדים? אני לא אומרת את זה בצורה מתנשאת או משהו כזה, פשוט האם אנשים שלא הולכים עם מוסכמות החברה, או לא חושבים כמוה, ז"א לא חושבים כמו כולם והולכים בדרך עצמאית משלהם- כל אחד בדרך מיוחדת משלו- יש להם סיכוי יותר גבוה להתחבר לסרטים של ברטון (?). אני (בדומה לטלי) גם מגדירה את עצמי כשונה מהחברה שאני שייכת אליה, לא מתנהגת כמו כולם ועושה מה שכולם עושים. ואני מדברת במיוחד על בנות, שלרובן באמת אכפת רק משיער, איפור, בנים, להרשים אחרים והרבה דברים בנאליים אחרים ( אוי בנים יש לכם כ"כ מזל בקטע הזה:p.. ). אז אני יכולה להתחבר אל אנשים בקלות, מקבלת אנשים כמו שהם (אתם באמת צריכים לראות את האנשים שאני מסתובבת איתם.. חחח) ומאוד חברותית, ויש אנשים שמוצאים את זה פריקי לחלוטין:| בנוסף, הרבה אנשים שאני מכירה לא מתחברים בכלל לסרטים של ברטון- חושבים שסיפורי דגים זה סרט כ"כ משעמם עד שהם כמעט נרדמו בו (עד שהצלחתי לגרום להם לשבת ולראות אותו- דאמיט!), כשאני מספרת להן את עלילת סוויני טוד הם בדר"כ בוהים בי כאילו אני משוגעת (טוב, ספר שרוצח אנשים כדי להכין מהם פאי באמת לא נשמע טוב:|), את המספריים של אדוארד הם מצאו משעמם (מישהו צריך לשלוח את סוויני אל האנשים האלה!), וכמובן העלילה המטורפת של חתונת הרפאים שהרבה אנשים לא אוהבים את המוזיקה (איך?! איך?!?! ועוד אני נחשבת המוזרה פה!) וחושבים שזה סרט "יותר מידי מוזר בשבילם", במילים האלו:] אז רוב הסרטים של ברטון בעצם מדברים על האנשים החריגים בחברה, לדוג' במספריים של אדוארד, אדוארד החריג והשונה שכולם חושבים שהוא מפלצת ולא מקבלים אותו בחברה שלהם כמו שהוא, אלא חושבים שהוא המוזר והחריג והם המושלמים (מה שכמובן ההיפך, הבן אדם הטוב והשלם לא מוצא את מקומו בחברה האכזרית וחי את חייו בבדידות נוראית). בסיפורי דגים אדוארד בלום הוא הבחור שחי את החיים כמו שהם, מנצל כל רגע, ובוחר לחיות את החיים בצורה שלו ולא איך שאחרים מכתיבים לו, וכמובן שבנו וויל מסמל את האנשים שחושבים אחרת, האנשים שמקובעים בתוך החיים המשעממים והקודרים שלהם, אנשי החברה הגדולה, שבסוף כמובן וויל מבין שהוא טעה ואביו צדק כל הזמן, זה לא באמת משנה אם הסיפורים אמיתיים או לא, אלא הדרך שאתה בוחר לחיות את חייך. אז מה אתם חושבים? אנשים מוזרים כמוני יכולים להתחבר לסרטים המיוחדים של ברטון הרבה יותר מאנשים אחרים?"אנשים שלא נכנעים באופן עיוור למוסכמויות החברה" ( כל הזכויות לטלי על המשפט הזה:])? אנשים אחרים? יאללה בוא נשמע אתכם חפרתי יותר מידי.. מצטערת, השעה המאוחרת גרמה לי לזה! אני לא ככה באמת! מבטיחה! חחח וגם העובדה שיש לי מחר בגרות באזרחות, זה גרם לכך אני מניחה, תאחלו לי בהצלחה.. לילה טוב:)
 

adi dion

New member
אהבתי את הדיון :)

מממ אני חושבת שזה מאוד נכון. בעיקר בגלל שטים הוא גם מוזר בעצמו והוא מבסס את כל הסיפורים והסרטים שלו על פי זה, זה מוסיף משהו לסרט :) אז כן, לדעתי 99 אחוז מהאנשים שהם כביכול ה"נורמלים" של החברה, ימצאו את הסרטים האלה משעממים כי למה שסרט כמו המספריים של אדוארד ידבר אליהם בכלל? איך יכול להיות שהם יחשבו שסרט שמדבר על איזה יצור מוזר שלא מתאים לחברה, זה סרט מעניין ומרגש? :/ (אגב טלי- אל דאגה, אני אראה את הסרט בקרוב! אמה הבטיחה להשלים לי אותו
) בקשר לסיפורי דגים- האמת, הייתי בטוחה שזה ממש ישעמם אותי כי אני כזאת, סיפורים כאלה לא מדברים אליי בד"כ, אבל מהספר ממש נהנתי (וזאת היתה הפתעה בשבילי!) והתאהבתי בסרט בפעם הראשונה והיחידה שראיתי אותו
גם כשאני מדברת עם אנשים על סוויני טוד וכולי מתלהבת, מסתכלים עליי כאילו אני חתיכת פריקית מוזרה XD אנשים לא מתעמקים בזה, פשוט שומעים על הנושא של הסרט וישר- איכסססס! אבל חכו לפני שתשפטו, יש עלילה מדהימה מסביב לסיפור המזוויע הזה -__- ועוד משהו שמושך אותי אישית בכיוון של המוזרות- השימוש בשחקנים כמובן חחח השילוב המנצח שלנו של טים ג'וני והלנה. בואו נודה ששלושתם טיפוסים מוזרים נכון? במובן הטוב, כמובן!
לדעתי זה ממש מוסיף קסם לסרטים שלו ובגלל זה אני גם יותר מתחברת לסרטים עם ג'וני והלנה :) ומשהו שיסכם הכל- בשרשור של טלי על המספריים של אדוארד- כל אחד מאיתנו כתב שהוא שונה ו"מוזר" בעצמו. לדעתי זה באמת מסכם את כל הדיון הזה
אבל העיקר שאנחנו אוהבים את זה ולא איכפת לנו מה אחרים חושבים!
פי, גם אני לא התכוונתי לחפור, אבל זה היה כיף חחח אה, ובהצלחה בבגרות!
 
../images/Emo47.gif מה שאני חושבת

הגיוני שאת אוהבת את הסרטים שלו, סתם בגלל טעמך האישי בסרטים(לאוו דווקא בגלל שאת מוזרה!!!!?
) אם את מרגישה שונה בניגוד לסביבה החברתית שלך הגיוני מאוד שאת מתחברת לסרטים שלו, כי רוב הסרטים שלו מהווים ביקורת חברתית. לפי מה שאני רואה קהל היעד של הסרטים שלו פונה לכיוונים שונים:
>>הצד החתרני (כל אנשי החברה בעלי השקפות אחרות והקיצוניות כמוהו) >>הצד הילדותי (ילדים....הסרטים קצת מזכירים לי אגדות ילדים) >>הצד האומנותי (אנשים שמבינים בקולנוע ) >> ועוד............ *את בטוח מוצאת את עצמך לפחות באחד מהצדדים האלה.
 

tali44

New member
וואו, איזו התרגשות!../images/Emo9.gif

אני דווקא כן חושבת שאנשים "מוזרים" יכולים להתחבר יותר לסרטים של טים... כי שוב, כשראיתי בפעם הראשונה את "המספריים של אדוארד" לא כל כך התחברתי, זה היה מבחינתי סתם עוד סרט נחמד שג'וני דפ משחק בו.
אבל אחרי שהבנתי מה המשמעות של הסרט, וראיתי אותו בפעם השנייה אחרי שנתיים, ובינתיים דפוסי המחשבה שלי הספיקו להשתנות במקצת, בהרבה יותר התחברתי לסרט. הרגשתי שהייתי כל כך רוצה להיות שם, להתיידד עם אדוארד ולאחר לו חברה, ואולי גם אחרי שכולם חשבו שהוא מת, הייתי עולה לשם לבדוק אם הוא באמת מת, והייתי באה לבקר אותו לפעמים, כי הוא חריג ומסכן. מי שלא "מוזר" או מי "שלא שם" על החריגים, לדעתי לא כל כך היה מתחבר לסרט, שהרי הסרטים של טים הם ביקורת על החברה הלא מתוקנת, שלא מקבלת את השונה ממנה, ומי שהולך אחרי הזרם - הביקורת בעצם מופנית כלפיו ובני אדם בדרך כלל לא אוהבים ביקורות, ככה שסביר שבתת מודע הם לא ימותו על הסרט. ואני לא מדברת עכשיו על בני האדם הרגילים שסביר להניח שיחבבו את הסרט, אני מדברת על כל ה"מקובלים" או האלה שעושים רעש וצלצולים - הסרט הזה ממש לא בשבילם. ובכלל לגבי הסרטים של טים - צ'ארלי בממלכת השוקולד- זו חתיכת ביקורת על החברה - כל הילדים עם התכונות המוקצנות שלהם באות לבטא את החברה המוקצנת לדעתו של טים, וגם היחס המזלזל של הילדים לבעל המפעל בא לבטא חריגות מסוימת של ווילי וונקה והחברה מנגד, ובסוף מי שלא מתנהג יפה מקבל עונש.
גם אד ווד מדבר על במאי סרטים גרוע שכולם ממש זלזלו בו, בסליפי הולו אנשי העיירה לא היו יותר מדי לבביים, בסווני טוד אף אחד מהחברה לא שם לב שפתאום נעלמים הרבה אנשים (וכמו שמסיס לאבט אמרה לסווני שהם ישבו על הדשא: "אנחנו נזהרים להרוג אנשים שלא יחסרו לאף אחד", והרי אין דבר כזה באמת שאף אחד לא שם לב שמישהו נעלם ככה פתאום!), "חתונת הרפאים" ו"הסיוט" מבטאים אי שייכות למקום, לחברה. (וזה מאד בא לידי ביטוי בחתונת הרפאים שעדיף למות מאשר לחיות עם חברה כזו נוראית) אז כן, לדעתי אם האדם "מוזר" באופן זה או אחר (אפילו רק בעל דפוס מחשבה אחר), סביר להניח שהוא יותר יתחבר לסרטים השונים והמיוחדים של טים!
 

הניבתן

New member
זה לא בהכרח נכון

זה נכון שלאנשים שהגדרת הרבה יותר קל להתחבר לעבודה של טים ברטון, אבל לא רק הם יכולים. המספריים של אדוארד זה קלאסיקה קולנועית וסרט בין המצליחים בעולם. אם חברות שלך לא התחברו אליו, כנראה שהן המוזרות :p עוד אי דיוק זה העניין של העלילה של סוויני טוד - טים ברטון לא המציא אותה, היא הייתה קיימת הרבה קודם. הוא רק עשה עיבוד לסרט הישן, סוויני טוד. ובהקשר של סיפורי דגים, אני יכול להבין איך אנשים לא התחברו לזה. זה סרט קצת מופשט, לי אישית הוא נורא הזכיר את מדעי החלום. הדבר שאת אמרת לא בא רק בסרטי טים ברטון אלא באמנות איכותית בכלל. יש את הקולנוע/מוזיקה/תיאטרון/וכו' היותר בנאלים והיותר אהובים, שבהם אין יותר מדי עומק והם בעיקר למטרת בידור, ויש את כל האמנויות האלה באופן העמוק יותר, שבו החוויה שמתקבלת היא לא הנאה צרופה. לכן, הצופה צריך להכין את עצמו לחוויה מאד מסוימת, ולא להנאה, וככל הנראה, חברייך לא הכינו את עצמם.
 
לא נכון

מי אמר שמסרטים עמוקים אי אפשר להפיק הנאה. תאמין לי שגם ילדים בני 10 שלא מבינים את המשמעויות העמוקות של כל דבר מסוגלים להנות.
 
ובכן

צר לי להגיד, אבל אני חושבת שזה קצת נכון. תחשבי, טים ברטון הוא עצמו אדם... לא שגרתי. ככה גם הסרטים שלו נראים. ואני אומרת את זה בצורה הכי חיובית שיכולה להיות. הוא מופרע ומקורי, והסרטים שלו תמיד נראים כמו קרנבל. אין מה לעשות- כדי להתחבר לסרטים שלו ולאהוב אותם באמת, צריך גם להיות משוחררי בורג. שזה, אם תשאלי אותי, דווקא דבר שהייתי מתגאה בו....
אחלה דיון, דרך אגב.....
 

Oyster Girl

New member
כשאנשים אומרים לי שהם אוהבים סרט שלו ../images/Emo54.gif

אני מיד מתחילה לחשוב שמשהו פה מוזר. ככל שאני מדברת עם אותו האדם על הסרט אני מבינה שמי שלא אוהב את טים בצורה שהאנשים בפורום הזה אוהבים, לא באמת מבין ואוהב את הסרטים שלו כמונו. אז כן, אולי הם אוהבים את הצבעוניות, את המוסיקה ואת המוזרות אבל החיבור האישי הזה, - אפילו טראומתי אפשר לומר, את זה הם לא חווים. אני חושבת שהכאב והעצב הם שמחברים אותנו אליו [או חיברו מלכתחילה] ומאז זה סיפור אהבה בלתי נשכח בשביל כל אחד ואחד פה. לא ככה
?
 
למעלה