טיסה בפיטס

טיסה בפיטס

היום שבת בבוקר טסתי לעשות ארובטיקה באזורי חיפה. מזג האויר היה לח משהו, אבל עדין קריר ב 10:00 ובגובה רב היה מאד קריר. הראות היתה מדהימה ומחיפה ראיתי את הכנרת! הבקר של פלוטו היה נורא נחמד הפעם, ואפשר לי לעלות לגובה 3500 ולחצות את CTR חיפה ישירות לאזורי האימון. באזור האימון הוא אף נתן לי גובה נוסף (ביקשתי וקבלתי 6). הפיטס מטפס במהירות מדהימה ותוך דקה וקצת הייתי ב 6000 ... תרגלתי ספינים "כמו שצריך" כולל ספין של 4 סיבובים מלאים עם יציאה ב 4200 רגל וספין מואץ ושטוח (שני תרגולים שונים, כל אחד מתחיל ב6000), שבסופו לקח עוד כמעט סיבוב שלם לצאת מהמצב. בכל אופן מכל הספינים הללו, שמאד מלחיצים אבל חייבים לתרגל אותם למקרי חירום אמיתים, פתאום החלה רגל ימין שלי לרעוד חזק! עודף אדרנלין.... התיישרתי ב 3500, ביקשתי וקבלתי מפלוטו קו ישיר ב 3500 עד עתלית, וחזרתי הביתה מאושר!
 

jcaspi

New member
פלוטו ואוירובטיקה

זה נשמע ממש מעודד שפלוטו נתן לך גובה 6000. נקווה שזה לא במקרה... אני כל כך מבין את תחושת הכיף הזאת אחרי טיסת אוירובטיקה מוצלחת.צריך לעשות משהוא על מנת לעודד יותר טייסים להכנס לתחום טיסה זה. קובי.
 
הקשר הוא

הקשר הוא שלכאורה צריך להיות עשיר בשביל לעשות ארובטיקה. אני לא ממש מסכים (למרות שכסף בהחלט עוזר). אם היה מספיק קהל שהיה מעונין לעשות 30 דקות ארובטיקה בהרצליה, היה ניתן להשכיר את הפיטס (בא.י.מ תעופה) תמורת, נניח, 800 שקל ל 30 דקות. אז נכון זה יקר פי שתים מ 182RG אבל טיסת ארובטיקה של 30 דקות היא חוויה הרבה יותר גדולה ומאתגרת משעה בססנה (דרך אגב, מהירות השיוט דומה, המנוע די דומה, וצריכת הדלק בפיטס גבוהה ב 50%) לצערי כל פעם שהנושא עולה מתברר שעלות הביטוח לשנה, לחלק ל 100 שעות טיסה בשנה, הופך את הנושא ללא כלכלי. זה נובע ממספרם המועט של האנשים שרוצים לבצע ארובטיקה (נניח, 10 אנשים, כל אחד 10 פעמים 30 דקות בשנה - זה רק 50 שעות!), ולא מהצורך לשדוד בנקים.
 
לא צריך לעודד!

תאמין לי, אם מישהוא יציע לי טיסה אוירובטית אני לא חושב פעמיים. הבעיה היא שבארץ אין אפשרות לעשות קורס ובטח שאין אפשרות להשכיר מטוס עבור אוירובטיקה.
 
למעלה