טיסה כמקצוע

  • פותח הנושא m n
  • פורסם בתאריך

m n

New member
טיסה כמקצוע

לאחר קבלת רישיון טיס פרטי - מה הסיכויים ומהו ההליך על מנת ולהפוך את הטייס למקצוע?
 
תמשיך לטוס, תצבור נסיון

כמדומני, לא בטוח בשעות, אבל בכ-150 שעות טיסה תוכל לעשות רשיון מסחרי. תהליך קבלת רשיון מסחרי דומה לרשיון טייס פרטי : תאוריה לטייס מסחרי, הדרכה למבחן מעשי לקבלת רשיון טיסה מסחרי. לידיעתך, נוסעים בשכר לא תוכל להוביל לפני שתצבור 500 שעות טיסה וגם ממילא הרמה שלך בטיסה לא תהיה מי יודע מה אלא אם אתה "כשרון טיסה מלידה" בענין עבודה, זה כבר סיפור אחר, אני לא חושב שכיום יש מספיק מקומות עבודה בטייס מסחרי בישראל. לעומת זאת, תוכל לעשות רשיון הדרכה ולהתחיל להדריך טייסים פרטיים.
 

deutsch

New member
יאירלה שכחת לציין עוד משהו..

לא ניתן להטיס נוסעים בשכר אלא אם כן יש הגדר מכשירים לאחר 500 השעות. ולא כל חברה תתן לך לקחת טיסה מסחרית לאחר 150 השעות ללא מכשירים.
 

m n

New member
ראשית תודה

תודה על תשובתך. לגבי שאלתי על סיכוי לעבוד כטייס אינני מתכוון רק להטסת נוסעים אלא לכל סוג של טיסה. (גרירת כרזות וכד´). ע"מ להיות מדריך טיסה אין צורך בנסיון רב ומיומנות גבוהה ביותר?
 
היום כל טייס בעל רשיון מסחרי

ו-500 שעות טיסה נהיה מדריך טייס מדופלם. בזמנו, המדריכים היו ברובם רק יוצאי ח"א ואו טייסי אל על יוצאי ח"א לשעבר. הבוחנים ברובם המכריע היו רק טיסי אל על. המדריכים לדו מנועי, ומכשירים היו רק טייסי אל על. היום הדור הזה שהיה, הולך ולא נראה. ההיפך, טייסים פרטיים (ממש בודדים) הגיעו לאל על ומתחילים להופיע בתעופה האזרחית כבוחנים ה"אולטימטיביים" בענין ההגדר מכשירים, אני לא בטוח כלל שלצורך רשיון מסחרי צריך הגדר מכשירים, אני אבדוק זאת אחר כך בבית. בכל אופן מאוד רצוי שטייס מסחרי יהיה בעל הגדר מכשירים אחרת הוא הרבה יותר מוגבל. אבל כאמור, אני כבר לא זוכר, ואבדוק זאת מאוחר יותר
 

deutsch

New member
החוק מאפשר אבל..

לא נראה לי שחברה מסוימת תתן לטיס מסחרי ללא הגדר מכשירים להטיס נוסעים,לדעתי זו הפקרות.
 

צחי נבו

New member
בל נגזימה פן נפריזה

נו באמת... לא הפקרות ולא בטיח. אפשר להיות טייס VFR מסחרי יוצא מן הכלל. מוגבל? כן. בטוח להטסת נוסעים? בוודאי שכן. במצב של היום הביקוש גדול מההיצע בהרבה לכם למה לא שיהיה לו גם עם הגדר מכשירים? ובכלל למה לא ATP... אגב, כל הויכוח תיאורטי כי החוק קובע שצריך. "אבל חוק זה חוק". שבת שלום.
 

צחי נבו

New member
הנה לכם הבג"צ בנושא

יאיר, חסכתי לך בדיקה. שלמה זלקין מצא והעביר לי בהקשר אחר... Read it and weep.
 

deutsch

New member
יש טייסי CVFR...

יש טייסי VRF...יוצאים מן הכלל אתה צודק 100 אחוז! אבל הגדר המכשירים מעלה את רמת הטיסה ב-200 % ושוב לא כל חברה המפעילה טיסות מסחריות יתנו לטיס מסחרי גם לאחר 5000 שעות להטיס נוסעים ללא המכשירים.
 

זיו מ

New member
הגדר מכשירים לטיסה מסחרית

לענין הגדר המכשירים לבעלי רשיון טיס מסחרי. היום התקנות מאד ברורות, לא תבוצע טיסה מסחרית עם נוסעים אם לטייס המפקד אין הגדר מכשירים וחידוש חצי שנתי בתוקף. אגב, גם טיסות הדרכה הינן טיסות מסחריות ולכן בקרוב כל מדריך יחויב אף הוא בהגדר מכשירים.
 

צור בנר

New member
חידוש מכשירים לטיסה מסחרית

אני מסכים שלא תבוצע טיסה מסחרית ללא הגדר מכשירים, אך לדעתי, יש טעות בידך, כמו אצל רבים אחרים, לגבי הצורך לחידוש ההגדר. אין בשום מקום דרישה לחידוש מכשירים חצי שנתי לגבי כל טיסה מסחרית. המקום היחידי בו נדרש חידוש חצי שנתי הוא לטייס המשתמש בזכויותיו כטייס מסחרי בעת טיסות כט"מ. מישהו מצא תקנה אחרת המחייבת טייס מסחרי בטיסת כטר"מ לחדש כל חצי שנה?
 
תומך בצור....ובנוסף....

לפני כחדשיים הייתי במנהל לכתוב (לעשות) מבחן עיוני. משום שרמת הידע שלי בנושא המבחן היתה כמינימום שבמינימום, לקח לי 6 שעות להשלים בחינה של 4 שעות. אז כשסיימתי, התברר לי שנותרתי לבד עם אדוארד. כולם כבר נעלמו. ישבתי עם אדוארד כשעתיים ושוחחנו בעניני תעופה, כולל נושא הגדר מכשירים, דרישות לקבלה, חידוש וזכויות. לפי דברי אדוארד, "אף אחד לא מבין את החוקה" בהקשר לחידוש הגדר מכשירים. לפי דבריו, הצורך במבחן רמה הוא פעם בשנה, לכולם, ללא הבדל ברמת הרשיון. מה שכן דרוש הוא - בששת החודשים שלפני מימוש זכויות ההגדר, היינו ביצוע טיסה לפי כט"מ, על הטייס להיות בעל הנסיון המינימלי ככתוב בחוק. 6 שעות מכשירים ו 6 הנמכות. זו ההוראה הכוללת. הטסים במסגרת חברה כלשהיא, טיסות לפי דרישה (צ"רטר) או טיסות מסודרות בהתאם ללוח זמנים (חברת תעופה) חייבים במבחן רמה תקופתי כל 6 חודשים, ככתוב בחוק הנוגע להפעלת כלי טייס בצורה כזאת, או ברשיון המפעיל. כל טייס אחר, ללא קשר לסוג הטיסה אינו חייב במבחן רמה אלא פעם בשנה. למה "כולם" חושבים שהם צריכים לעמוד במבחן רמה כל 6 חודשים, הוא לא יודע, ואם בא מועמד ומבקש בוחן, מי הם שיגידו לו לא. בכדי להיות בטוח שאדוארד הבין את שאלתי, דשתי בסוגייה מזויות שונות, עם "דוגמאות", והוא נשאר איתן בדעתו. מצד שני, תמיד קיימת האפשרות שאני הוא זה שלא הבנתי מה אמר, והפכתי את הדברים על פיהם. אם כך - איתכם הסליחה. דרך אגב -- הצלחתי במבחן. הנמכות בטוחות..מייק..
 
../images/Emo101.gifהחוק הוא משהו אחד,אבל המציאות

בהחלט לא קשורה לחוק. המעסיקים דורשים חידוש חצי שנתי. בהמשך למה שמייק כתב ולשיחות מוקדמות שהיו לנו, עשיתי סקר קטן בין בתי הספר , כל בתי הספר הודיעו לי חד משמעית שהם דורשים את החידוש החצי שנתי וכשהעלתי את הסוגיה הנדונה כאן הם (בתי הספר) החליטו על המקום שזה נוהל חברה.... נוהל חברה או חוק ??? זה אתם תחליטו. לכאן ולכאן זה לא משנה את העובדה שאני צריכה כל חצי שנה להתאבד חרקירי כדי להשיג בוחן/הנמכות וכדומה... ודרך אגב, מייק צודק מאד !!! אבל זה עוזר למישהו ???
 
אדוארד יודע תקנות יותר מכולם!

Edoard (and Segal) realy knows about the regulations. I always ask questions and even take the MINHAL to court, but I always know that Edoard is right in most cases. Sometimes I disagree with him, bt he always has a point that I must respect even if I don´t agree with him. He understands about aviation and aviation law and if you need to know something go to him. (people know me and know that I don´t agree with the MINHAL on many things and express that, so I hope you understand that I write from pure thechnical point of view about Edoard). Shlomo.
 
אז דבר אחד אני לא מבין

אתה מחדש פעם בשנה או פעם בחצי שנה? אני מחדש אחת לחצי שנה ונפשי נקעה כבר מהחרא הזה.
 
בדקתי, טייס מסחרי לא צריך הגדר

טייס שרוצה לקבל רשיון טייס פרטי לא צריך הגדר מכשירים ברשיונו. אבל, כמו שטייס פרטי צריך 3 שעות הדרכה במכשירים, טייס מסחרי צריך 10 שעות הדרכה במכשירים.
 
למעלה