טיסה לא בטיחותית -מוקדש לראובן ניסן
לפני כשלוש שנים, שכבר היו מאחורי כ-500 שע"ט, הזמנתי שני ידידים לטיסה מקומית בחיפה במטוס C337. בשלב ההוא חשבתי שאני מנוסה מספיק ויכול "לחפף" קצת בבד"ח. בשלב ריצת ההמראה חשתי בנפילת הספק ומיד הפסקתי ההמראה. בדקתי ומצאתי שברז הדלק של אחד המנועים לא היה במצבו הטבעי אלא בין סגור לפתוח. בבד"ח של המטוס הנ"ל נדרש לבדוק מצב ברזי הדלק לפחות שלוש פעמים לפני ההמראה. מסקנות אותן יישמתי בעקבות הארוע: 1) תמיד לעבוד עם בד"ח - גם עם יש לך 15 שנות נסיון ומאות שע"ט וגם אם אתה מכיר היטב את המטוס. 2)להיות מוכן תמיד להפתעות.
לפני כשלוש שנים, שכבר היו מאחורי כ-500 שע"ט, הזמנתי שני ידידים לטיסה מקומית בחיפה במטוס C337. בשלב ההוא חשבתי שאני מנוסה מספיק ויכול "לחפף" קצת בבד"ח. בשלב ריצת ההמראה חשתי בנפילת הספק ומיד הפסקתי ההמראה. בדקתי ומצאתי שברז הדלק של אחד המנועים לא היה במצבו הטבעי אלא בין סגור לפתוח. בבד"ח של המטוס הנ"ל נדרש לבדוק מצב ברזי הדלק לפחות שלוש פעמים לפני ההמראה. מסקנות אותן יישמתי בעקבות הארוע: 1) תמיד לעבוד עם בד"ח - גם עם יש לך 15 שנות נסיון ומאות שע"ט וגם אם אתה מכיר היטב את המטוס. 2)להיות מוכן תמיד להפתעות.