טיסה לחיפה

טיסה לחיפה

מחר בבוקר (6:15) אני טס מהרצליה לחיפה . האם יש אי אלו טיפים לגבי משטר מז"א בשדה חיפה בשעות הבוקר (רוח אופיינית, ראות וכו´)
 
חיפה

בתקופה זו אין בדר"כ בעיות ראות או עננות נמוכה באזור ה- CTR. בדר"כ גם אין רוח בשעה הזו כך שאתה עשוי להתבקש להצטרף ל-"בסיס ימנית למסלול 16" שזו המצאה מקומית ולמיטב ידיעתי לא מופיעה ב- AIP. חשוב יותר: אתה עלול לפגוש עננות בוקר נמוכה בגובה הנתיב מאזור פרדיס עד גלים.
 

גדי הבר

New member
16/34 כבקשתך

יכול שיווצר מצב שתדווח לחיפה בת גלים והפקח ישאל אותך אם אתה מעונין במסלול 16 או 34. תהיה מוכן למצב זה גם כן . 16 אתה צריך להתארגן במהירות בבד"ח עם הרוח ואז בסיס ימנית ל 16 או להצטרף לצלע עם הרוח למסלול 34 כפי שמצוחן ב AIP. אם עדיין לא נחתת בחיפה הייה ער להקפה קצרה או ארוכה לפי הנחיות הפקח. בהצלחה.
 
אתה תמיד יכול לבקש ארוכה ...

לדעתי זה גם עדיף - אני אף פעם לא נוחת בקצרה , ועכשיו כולם יצחקו עלי... לא שאני לא מסוגל - למדתי בהרצליה,טסתי קצת עם יצחקי (גישה חקלאית?) ואני חושב שאני יכול לנחות קצר והדוק, כשאני רוצה... בעצם כל אחד יכול. עדיין אני מרגיש שגישה ארוכה היא הרבה יותר לעניין - פיינל נח , זמן להתארגן , לקלוט את הלכי הרוח (שבחיפה לעיתים מכה צידית ואלימה) ולבוא מסודר. ההקפה הקצרה זה לאלו שבאמת מרגישים מאוד נח,ולטייסים חדשים בשדה - לא מומלץ... תקנו אותי אם אני טועה.
 
תודה..

חיפה הוא השדה שאני מרגיש איתו הכי לא בנוח (פיינל לא ישר - בתי זיקוק, המראה/הליכה סביב לים ורוחות צד חזקות) אני תמיד אבקש לבצע הקפה ארוכה בשדה זה - זו לא בושה!!
 
מארק, עוד דעה אחת וסיפורצ´יק

באם תנתן הבחירה 16 נקודה. על 34 קצרה זה קצר מדי וארוכה זה פיינל עקום ועל הצד עם כל הטוב שיש לארובות בסביבה להציע. לפני שבתות אחדות, עברתי בחיפה בבוקר נאה יחסית. בזמן כניסתי מכפר חסידים לתחילת עה"ר ל 16 הודיע הפקח, שהיה פשוט בסדר גמור, לי ולמקיף חיפאי, שההקפה תהפוך לימנית ל 34, עקב התחזקות והתייצבות הרוח. מיידית נשאלתי אם אוכל להכנס מפה לקצרה, היות ועכשיו כבר הייתי מס´ 1 ולקראת סוף עה"ר החדשה, עניתי שאנסה ושמחתי על האופ´ לתרגל קצת התארגנות מהירה ובאמת ניסיתי... וכשלתי. לא כישלון גדול מדי אבל הלכתי סביב בגובה ובאתי מסודר. ככה לומדים לא? נקודה אחרונה. אין מקום טוב יותר לתרגול נחיתות ברוח צד. לי לא יצא לעבור בחיפה ולקבל רוח אחרת, הגם שלא הייתי שם כ"כ הרבה. בי. יובל
 
16 בחיפה

כדאי לקחת בחשבון שמסלול 16 בחיפה קצת "טריקי" ברוחות צד בפרט באזור הצטלבות המסלולים. הסיבה לכך היא ההאנגרים הגדולים של ביה"ס הטכני אשר גורמים למערבולות ולשינויים פתאומיים בכוון הרוח.
 

גד יצחק

New member
טיסה לחיפה

בהנחה שמז"א היום ומחר יהיו זהים לא יהיו לך תנאי VMC בבקר כדאי לבדוק טלפונית בפלוטו באם יש מטוס בנתיב מה הראות ובמקביל במגדל חיפה התחזית היא 0 רוח 4/8 בסיס ענן 1800 בהצלחה באם יש לך חבר שגר במורדות הכרמל המערביים ומוכן לקום מוקדם תיצור קשר ותקבל תצפית בזמן אמת
 
למעלה