בריאות הם לא הוסיפו לחברת התעופה הזו, זה די ברור
אני לא בטוח שזה היה שורש הבעיה שלהם, אבל זה בטח לא עזר להם במצב הנוכחי שלהם.
"בריסל איירליינס" - שהיא הגילגול השלישי של חברת התעופה הלאומית הבלגית סבאנה (שפשטה רגל, קמה מחדש בשם אחר, פשטה רגל שוב, ונולדה מחדש פעם שלישית) נמצאת בשליטה של הלופטוואפה. והתכנית הנוכחית של הגרמנים היא לאחד את החברה הזו עם חברה אחרת שבשליטתם - EUROWINGS - שהיא חברת LOW COST שמתמקדת בעיקר בנתיבים תוך ארופאיים.
התכנית, ככל הנראה, היא שבריסל איירליינס תהיה "זרוע ה LONG HAUL" של EUROWINGS. אבל תחת הנהלה אחת... שכנראה לא תשב בבלגיה, אלא בברלין - במפקדה הנוכחית של EUROWINGS.
בשבוע שעבר (בחמישי לפברואר) לופטהאנזה העיפה את כל ההנהלה הבכירה של בריסל איירליינס ומינתה במקומם אנשים מטעמה. והאדמה בבלגיה רועדת.
ממשלת בלגיה, החברות הגדולות במשק הבלגי - כולם זועקים חמס כנגד איבוד חברת התעופה שלהם (ואלפי מקומות העבודה שהיא מספקת לבריסל).
וכמו שאני מכיר את שיטות העבודה של חברות תעופה באירופה - לא אפול מהפתעה אם יוכרז סיכסוך עבודה על ידי וועדי העובדים השונים והמשונים בבריסל איירליינס בפרט, ובבלגייה בכלל.
כל שנתיים שלוש איזושהיא חברת תעופה באירופה פוצחת בעיצומים - מה שמביא לשיבושים בטיסות, ביטולי טיסות וכיוצ"ב. נשק השביתה מופעל כל כמה שנים בסיכסוכי העבודה בתוך לופטהאנזה עצמה - לפני כמה שנים אלו היו הדיילים, לפניהם היו הטייסים... ואלפי טיסות שובשו ובוטלו בכל סיכסוך כזה.
במאמר מוסגר - נראה כאילו בכל הקשור לתעופה ותיירות, גרמניה מממשת את חלומו של הגמד המשופם - לופטי שבפני עצמה היא חברת התעופה הכי גדולה באירופה שולטת כיום גם באוסטריאן, סוויסאייר, בריסל איירליינס, יורו-ווינגז וחברת הבת שלה ג'רמן ווינגס (הידועה גם כ"קמיקאזה-איירליינס"), ויש לה גרורות גם בתורכיה ובאנגליה.
ו TUI GROUP שולטת בחצי מחברות הצ'ארטר של אירופה, ובכמות מרשימה של מפעילות טיולים, קווי ספנות, מלונות נופש וכיוצ"ב.