טיסה לישראל

Fellowship

New member
טיסה לישראל

אני עוקב אחר טיסה מדי סי לישראל בשבוע האחרון של יוני וחזרה לאחר כשבועיים,
עד כך המחירים כ 950$-1,100$, המלצתם לי להמתין (אנו צריכים מספר כרטיסים)..
כעת המחיר הוא ב 820$-850$ (אין הרבה טיסות במחיר הזה, אבל מה שיש הוא סביר לגמרי מבחינת נוחות).

האם מנסיונכם הלא מחייב, המחיר צפוי להמשיך לרדת (מישהו כתב כאן בעבר משהו על סדר גודל של 700$), או לקנות כעת?

תודה.
 
זה הימור

820-850$ זה לא מחיר רע לקיץ, באמצע החורף (לא בקריסמס) אפשר לקנות בפחות אבל ליוני זה מחיר סביר בהחלט ואפילו די זול.

אני הייתי קונה... אבל קח בחשבון שמיד כשתקנה המחירים יצנחו בגלל שככה מרפי עובד... אבל אם תחכה אז הם בטח יעלו ואז אתה דופק את כולנו - אלה שיושבים ומחכים
 

Boston Guy

New member
עכשיו מתחיל האתגר...

כמו שאמרנו לך - חברות התעופה מתחילות במבצעי קידום המכירות לעונה מסויימת בערך 4 חדשים לפני תחילת העונה הספציפית.

העונה שבה אתה מעוניין היא עונת "החופש הגדול של הילדים".
עונה שמתחילה ברוב ארה"ב איפהשהוא לקראת סוף יוני ומסתיימת בשבוע השני של אוגוסט - כי הלימודים מתחילים באמצע \ סוף אוגוסט וההורים רוצים לחזור קצת לפני כדי שיהיה לילדים שבוע שבועיים של הסתגלות חזרה לבית ולשגרה (וחוץ מזה יש תמיד פעילויות לפני שנת הלימודים כמו אוריינטישן, קבוצות ספורט וכיוצ"ב).

כמו שהבנת עכשיו - המתנה עד עכשיו (גיזרת פברואר) הביאה לך חיסכון פוטנציאלי של $600 - $800 על קניית חבילת הכרטיסים שאתה צריך.
הנסיון שלי הוא שלמעט מקרים של מלחמה \ אסון טבע \ משבר נפט (מה שקורה לפעמים, נגיד אחת ל 4 שנים) - בשאר השנים מה שראית עכשיו קורה בצורה די קונסיסטנטית. כלומר - 75% סבירות שזה יקרה.
לכן אנשים כאן אמר לך בצורה די פסקנית שכדאי לחכות.

האם זה צפוי להמשיך לרדת? או שהמבצע יסתיים והם יעלו חזרה?
כאן זה כבר הרבה פחות "פסקני". זה מאוד תלוי בקצב המכירות של הכרטיסים כרגע.
אם הרבה לקוחות ירוצו לקנות - חברות התעופה יבינו שיש ביקוש חזק, והמחירים יזחלו למעלה. אם המכירות יהיו אנמיות - המבצעים ימשיכו ואולי גם ישתפרו.

קשה לדעת מה יקרה.
אם זה היה תלוי רק באמריקאים - הייתי אומר המחירים ימשיכו לרדת.
הדולר חלש יחסית למטבעות האחרים, אירופה התייקרה לאמריקאי מאוד, לאמריקאי כרגע יש פחות הכנסה פנוייה...
אבל העניין הוא שזה ממש לא תלוי באמריקאים. התנועה תלויה גם באירופאים \ ישראלים שינועו בכיוון השני - ועבורם הדולר עכשיו זול, מה שכנרה יגרום לנהירה של ישראלים וארופאים שיבואו לעשות קניות...

תחושת הבטן האישית שלי היא שהסבירות לירידות מחירים לרמת ה 700$ "בשיא העונה" השנה קטנה ביחס לשנים קודמות.
 

Fellowship

New member
מעניין, תודה רבה! אגב, נכון לעכשיו רק Brussels Airlines

מציגה את המחיר הנ"ל (אגב, כרטיסים הילדים זולים יותר, כך שבממוצע זה יוצא רק כ 750$ לכרטיס, שכוללים גם שליחת כבודה, אז נראה לי שנרכוש),
מעניין אם שאר החברות גם יתחילו להציג מחירים כאלו.
 

ilanvag

New member
תקנה. זה כבר מחיר טוב.

לחכות לירידה נוספת זה הימור.
 

Fellowship

New member
כן, נקנה, רק מחכים לאישור לו"ז מישראל
סתם מסקרן אותי מדוע

רק Brussels Airlines מוכרת כעת במחיר כזה, אולי היא הסנונית הראשונה.
 

placid1

New member
Brussels כבר הרבה זמן אלטרנטיבה

זולה לטיסה לאירופה/ישראל. קשור כנראה לשרשרת הפיגועים בבריסל וצרפת שעקבותיהם הובילו לבלגיה.
 

Fellowship

New member
לא התכוונתי לתוצאה הנטענת, אלא לסיבה

כיצד הפיגועים גרמו להורדת מחירים? ירידה בביקוש לאור פחד?
 

Boston Guy

New member
בריאות הם לא הוסיפו לחברת התעופה הזו, זה די ברור

אני לא בטוח שזה היה שורש הבעיה שלהם, אבל זה בטח לא עזר להם במצב הנוכחי שלהם.
"בריסל איירליינס" - שהיא הגילגול השלישי של חברת התעופה הלאומית הבלגית סבאנה (שפשטה רגל, קמה מחדש בשם אחר, פשטה רגל שוב, ונולדה מחדש פעם שלישית) נמצאת בשליטה של הלופטוואפה. והתכנית הנוכחית של הגרמנים היא לאחד את החברה הזו עם חברה אחרת שבשליטתם - EUROWINGS - שהיא חברת LOW COST שמתמקדת בעיקר בנתיבים תוך ארופאיים.
התכנית, ככל הנראה, היא שבריסל איירליינס תהיה "זרוע ה LONG HAUL" של EUROWINGS. אבל תחת הנהלה אחת... שכנראה לא תשב בבלגיה, אלא בברלין - במפקדה הנוכחית של EUROWINGS.

בשבוע שעבר (בחמישי לפברואר) לופטהאנזה העיפה את כל ההנהלה הבכירה של בריסל איירליינס ומינתה במקומם אנשים מטעמה. והאדמה בבלגיה רועדת.

ממשלת בלגיה, החברות הגדולות במשק הבלגי - כולם זועקים חמס כנגד איבוד חברת התעופה שלהם (ואלפי מקומות העבודה שהיא מספקת לבריסל).
וכמו שאני מכיר את שיטות העבודה של חברות תעופה באירופה - לא אפול מהפתעה אם יוכרז סיכסוך עבודה על ידי וועדי העובדים השונים והמשונים בבריסל איירליינס בפרט, ובבלגייה בכלל.
כל שנתיים שלוש איזושהיא חברת תעופה באירופה פוצחת בעיצומים - מה שמביא לשיבושים בטיסות, ביטולי טיסות וכיוצ"ב. נשק השביתה מופעל כל כמה שנים בסיכסוכי העבודה בתוך לופטהאנזה עצמה - לפני כמה שנים אלו היו הדיילים, לפניהם היו הטייסים... ואלפי טיסות שובשו ובוטלו בכל סיכסוך כזה.

במאמר מוסגר - נראה כאילו בכל הקשור לתעופה ותיירות, גרמניה מממשת את חלומו של הגמד המשופם - לופטי שבפני עצמה היא חברת התעופה הכי גדולה באירופה שולטת כיום גם באוסטריאן, סוויסאייר, בריסל איירליינס, יורו-ווינגז וחברת הבת שלה ג'רמן ווינגס (הידועה גם כ"קמיקאזה-איירליינס"), ויש לה גרורות גם בתורכיה ובאנגליה.
ו TUI GROUP שולטת בחצי מחברות הצ'ארטר של אירופה, ובכמות מרשימה של מפעילות טיולים, קווי ספנות, מלונות נופש וכיוצ"ב.
 

ilanvag

New member
you snooze you lose

מכיר את האידיום האמריקני הזה?

אם לא, אז עכשיו אתה מכיר, על בשרך.

לא נעים להגיד, אבל כשראיתי כמה אתה מתחרבש אחרי שהודעת בשמחה על זה שמצאת כרטיסים, וכמה אתה מתלבט ומבלבל במוח באם לחכות או לא -- הייתה לי הרגשה די ברורה שזה מה שיקרה. אני גם די בטוח שזו לא הפעם הראשונה בחיים שזה קורה לך...


לא נורא, בתקווה שלמדת משהו... וזה היה שיעור זול יחסית... יש מצבים בחיים שבהם השיעור הזה יכול להיות הרבה יותר יקר...
 

Fellowship

New member
לא שזה משנה, אבל זה בכלל לא קשור אלי


התכוונתי לקנות עוד באותו היום שפרסמתי את השאלה,
אבל אנו לא תלויים רק בעצמינו.
 

GeJuFan

New member
כרטיסים אפשר בד״כ לבטל עד 24

שעות מזמן הקנייה ללא קנס.
פעם הבאה, לקנות מיד ליצור קשר עם המשפחה בארץ. להודיע שיש להם x זמן לספק לכם תשובה או שהם יהיו אלו שיאלצו לשלם על שינוי תאריך הכרטיס או ביטולו.
 

Fellowship

New member
זה לא חוק?

קראתי פעם שיש חוק שמחייב את כל האתרים, לפחות ברכישה בארה"ב, לאפשר ביטול ללא קנס עד 24 שעות מרגע הרכישה.
בכל מקרה, זה לא היה עוזר, משום מה המשפחה בישראל חושבת שהבדלי השעות בינינו הוא 72
 

GeJuFan

New member
ועל כן, דואגים ליידע את המשפחה

שאם לא יספקו תשובה תוך 19 שעות הם אלו שיצטרכו לשלם על השינוי תאריך/ביטול.
&nbsp
לא יודעת אם זה חוק, יודעת שזה אפשרי.
 
למעלה