טיסה ללא רשיון בר תוקף

הרצל ע

New member
טיסה ללא רשיון בר תוקף

לכל טייסי הממ"ג 6/3/06 הנדון: טיסה ללא רשיון בר תוקף בשבת האחרונה הופיעו בשטח נציגי רשות התעופה האזרחית מלווים בקציני משטרה, ודרשו מהטייסים להציג רשיונות טיסה ברי תוקף. להזכירכם, טיסה ללא רשיון הינה עבירה פלילית, ובכוונת הרשות לאכוף את החוק בצורה חסרת פשרות. נציגי הרשות והשוטרים יפקדו את המנחתים השונים במטרה לאתר עבריינים. אבקש כי כל הטייסים בעלי הרשיונות ידאגו לשאת אותם בעת הטיסה או לדאוג שהם יהיו זמינים (ברכב לדוגמא). כמו כן, כל מי שטרם עלה בידו להתקשר לאגודה להסדיר את הרשיון שלו, מוזמן לעשות זאת בדחיפות. בברכה הרצל עוזר
 
רשיונות ממי בדיוק ?

הרצל ערב טוב, כידוע לכל רשיון הממ"ג מונפק כיום על ידי האגודה הישראלית למצנחי רחיפה. רשיון ההפעלה המבצעי של האגודה ניתן לה בשנת 1991. ברשיון מופיע משפט האומר שרישיונות ינתנו למצנחים על פי סעיף 5.17 בספר העזר המבצעי של האגודה. בשנת 1991 לא היה ממ"ג בסע"מ וכיום סעיף 5.17 לא עוסק כלל בסוגי מצנחים. בנוסף על כך - בסע"מ של אגודת מצנחי הרחיפה כיום לא מופיע ממ"ג משום שהממ"גים כתבו לעצמם סע"מ (אגב בתקופה שרונן נדיר היה טיס ראשי ,בסביבות שנת 2000, עדין היה ממ"ג בסע"מ של האגודה). בשנת 1991 לא היה ממ"ג בסע"מ וכיום סעיף 5.17 לא עוסק כלל בסוגי מצנחים. נשאלת השאלה: מה שווה בכלל הרשיון שבידי החברים והאם הצרה הזאת ששמה "רשות התעופה" ו/או השוטרים שבאו למנחת באמת יודעים מה הם מחפשים. נכון שהממ"ג מופיע בתקנות הטיס השאלה היא מי מוסמך להנפיק רשיון לממ"ג. קצת חומר למחשבה. איתי
 

Haim raveh

New member
והתשובה

כל המטיס ממ"ג חייב להטיסו תחת רשיון מפעיל. זה לפי התקנות. לאגודה יש רשיון מפעיל והיא זכאית לתת רשות לכל מי שהיא חפצה לטוס מטעמה. האגודה "חפצה" לתת לטוס מטעמה לכל מי שעומד בדרישותיה ודרישותיה הם הסע"מ שלנו. כדי לדעת מי רשאי לטוס מטעם האגודה , היא הנפיקה רשיונות. רשיונות הטייס מטעם האגודה הם של האגודה. למי שאין רשיון טייס מטעם האגודה לא יכול לטוס תחת רשיון המפעיל של האגודה. יכול כל אחד לקבל רשיון מפעיל מרת"א ולטוס תחת רשיון זה. לא יכול לטוס תחת רשיון מפעיל של האגודה באם האגודה לא נתנה לו רשות, רשות מטעם האגודה זה הרשיון. מקווה שההסבר ה"מסובך" "פשוט להבנה". מפקח רת"א רשאי לבדוק אם הטייס מטיס כחוק . הם יכולים לברר עם האגודה , או לבקש את הרשיון מטעם האגודה. בדיקת מפקח כזה מקובלת על האגודה ולא רק מקובלת אלא אף מקבלת תמיכה ע"י האגודה. חיים רוה
 
חיים מצורף העתק של הרשיון.

קרא שוב ותאמר לי איך זה בדיוק מסתדר עם החוק. לא פרשנות אישית של חיים רווה לחוק (או של רשות התעופה).
 

הרצל ע

New member
תגובה לאיתי

איתי רשיון מפעיל ניתן לאגודה למצנחי רחיפה שאנו חלק ממנה (בינתיים). אם נצטט במלואו את הסעיף אליו התייחסת- "המצנחים המורשים לפעילות: מצנח רחיפה הנמנה על רשימת מצנחי הרחיפה המאושרים על ידי בעל הרשיון (דהיינו האגודה), על פי הקבוע בסעיף 5.17, בספר העזר המבצעי של האגודה". היות ונכתב סע"מ של הממ"גים שהוא חלק ונספח מסע"מ האגודה, הרי שבעל הרשיון כולל את הממ"ג בתוכו. במילים אחרות, הזכות להחליט על סוג המצנח שנכלל הוא של האגודה, ויכול לכלול כל מצנח שיצטרף בעתיד, ממונע רגלי, ממונע גלגלי, או אחר . עד כאן הפורמליסטיקה. מבחינת רשות התעופה האזרחית אנחנו מפעילים, והיחידים בעלי הזכות להנפיק רשיון ואף לשלול אותו. אנו בעצם משמשים מעין זרוע קדמית של הרשות לעניין זה. ללא קשר, אנו בודקים מהלך של התפצלות רשמית לאגודה נפרדת, וכבר התחלנו את ההליכים לכך, כאשר הרשות הבהירה לנו שתנפיק לנו רשיון נפרד אם נתפצל. והכי חשוב. יש גוף שמוציא רשיונות. טיסה ללא רשיון היא עבירה פלילית. אני באמת מציע לכולם לנהוג על פי החוק, ולא לנסות לחפש פרצות שאינן קיימות בו. זהו אינטרס של כולנו. הרצל
 
הרצל - אתה טועה.

הרצל שלום, ברצוני להבהיר תחילה שאין לי דבר וחצי דבר נגד הממג"ים (אפילו יש לי רשיון). אני פשוט חושב שמה שעושים אנשי "רשעות בתעופה" לא תואם את החוק או התקנה אשר נכתבה על ידם. לגבי הסע"מ של אגודתינו: 1. בשום מקום בסע"מ לא מופיע המושג ממ"ג גם לא כנספח. 2. מצנח רחיפה הינו דבר אחד, ומצנח ממונע גלגלי הינו דבר אחר. שים לב שהדבר המשותף היחיד בהגדרה היא המלה מצנח. לא מופיע המילה רחיפה בהגדרה ממ"ג. להגדרתך לרשיון ההפעלה המבצעי כל מי שצונח על מצנח של צניחה חופשית יכול לכתוב לעצמו סע"מ לשלם חברות באגודה ולהוציא רשיון (נכתב בהקצנה כמובן). הברדק שחוגג "ברשעות התעופה" הוא גדול מאוד. ולראיה אתה מוזמן לבדוק בחוק הטיס ובתקנות הטיס כיצד מופיע המושג מצנח רחיפה והאם בכלל צריך לזה רשיון. ובמידה ותמצא אנא ספר לי איפה כתוב שם איך מוציאים רשיון. לסיכום: סדר צריך לצורכי לימוד והקטנת סיכונים (ומספר התאונות). שליחת שוטר לבדוק רשיונות (שלא בטוח שיש להם בכלל תוקף) לדעתי האישית זאת לא הדרך. לילה טוב. איתי
 
היזהרו לבל תרגיזו את הדוב !!

אתם מדברים גבוהה גבוהה בשורה התחתונה, בסופו של דבר, לא נוכל לטוס בכלל אלא רק לאחר קורס טייס במשך שנה בעלות קורס טיסה ואגרות טייס פרטי. זה מה שאתם מחפשים? לעניות דעתי אתם מערבים את הרשויות יותר מידיי בדבירים שאיין להם הראש הזמן והחשק להיתעסק ועקב כך המיגבלות שיוצאו לא יתאימו לרבים מאיתנו,וזאת כבר צויין באחד ההערות הקודמות. בכל מצב השמיים קטנים משנה לשנה , תחשבו על זה יותר לעומק וללא מניעים כאלה או אחרים ....... שבת שלום ומבורכת לכולם
 
הרשות לא מחפשת

אף אחד רק את אלה שטסים ללא רשיון לידעתך השוטרים היו גם בהדרים ובעין ורד
 
יותר מידיי דיווחים ......

דע לך שיותר מידיי דיווחים על מיתפוצצים אנונימיים מביאים לסגר ואישנה קולקטבי.....ללא הבחנה בפועלים תמימים שרוצים ללכת לעבודה......
 
למעלה