טיסה מעל בן גוריון ובית שמש

צור בנר

New member
טיסה מעל בן גוריון ובית שמש

היום יצא לי להדריך 2 טייסים שעושים קורס ניווט תחרותי (הכנת צוותים לתחרויות ניווט של אגודת התעופה). הניווט היה היום דרומה לכיוון שדה תימן. כדי לעשות את הטיסה ליותר מעניינת, רציתי לעבור בנתיב ירקונה - סגולה - ב"ג - איילון, שבד"כ לא נותנים לטוס בו, אלא רק למטוסים מ/אל ב"ג. התקשרתי למגדל ודיברתי עם ה TMA ששלחו אותי לאחראי משמרת, ומכיוון שלא היה כנראה עומס רב, קיבלנו אישור. הגשתי את המרשה על פי המרשה המיוחד לדובה נמוך שהגשתי ביום חמישי ויצאנו לדרך. הטיסה מעל ב"ג היתה חביבה מאד, עומס לא היה אבל תמיד יפה לראות שדה גדול מגובה נמוך (2000 רגל) ואת ההרקולסים מסודרים יפה... התבקשנו לעקוף אותו ממזרח וכך עשינו. טסנו בהמשך דרך איילון לכיוון זנוח (ליד בית שמש). כבר מזמן לא יצא לי לטוס באזור הזה. רבותי - זה אזור יפהפה ואתגרי ביותר לניווט (בעיקר עם המפות הלא מעודכנות שיש לנו....) יש שם הרים , גבעות, עמקים, יערות, ויישובים קטנים. טיסה בהחלט מהממת. לאחר מכן המשכנו לכיוון שדרות, חזרה מזרחה ללהבים, אשל הנשיא ונחיתת דיוק בתימן. את החזרה להרצליה עשינו כבר לקראת שקיעה לאורך חוף אשקלון ושמש בפנים ל 29...
 

Issac

New member
כנ"ל

עשיתי היום את אותו מסלול - כנראה תפסנו ראש משמרת נחמד. אנחנו טסנו רב הדרך ב - 500 רגל מעפ"ש. נתיב הרצליה - ירקונה - סירקין - שהם - אילון- בית שמש - בית גוברין - נעם - בית קמה - רוחמה - דורות - אשקלון - והרצליה 11 (כנראה טסנו מוקדם יותר. היה נפלא. מעבר לטיסה האם מישהו יודע אם קימת דרך חוקית להגשת מרשה לנתיב זה ? מה שקורה בדרך כלל הוא שמודיעין טיס לא מאשרים את המעבר ב- TMA BGN ומחייבים את הטייס לתאם לבד את המעבר עם המגדל של ב"ג. במגדל התשובה בדר"כ (למעט אתמול) שהם לא מתעסקים בטיסות פנים ארציות. האם יש דרך חוקית ללא תחמונים ו"שקרים קטנים" לאישור נתיב זה ?
 

צור בנר

New member
דרך חוקית

מה שאתה ואני עשינו הוא חוקי לחלוטין ללא התחכמויות. הנתיב הזה כעיקרון הוא נתיב המוגבל לטיסה מ/אל ב"ג. אין לי מושג היכן זה רשום, אך על מפת הנתיבים - זה לא. לכן, צלצל לא למגדל, אלא ל TMA (סיומת 420, אם אני זוכר נכון) ובקש אישור. אם יש אישור - הגש למודיעין טיס וצא לדרך. כך אנו עשינו.
 
למעלה