טיסה מעל לאינוורסיה

טיסה מעל לאינוורסיה

ראשית אני מתנצל מראש, אם למישהו יחסרו בתיאורי, פקטורים, ניקוד, חשדות הדדיים שומרי סף ורודפי צדק שלעולם אינם נילאים. הגעתי לתבור ב9.5 ואין איש... הרכבת גלשן מפנקת ליד העץ. הרוח דרומית 0+ והאינוורסיה בגובה 300 מ'. לא מבטיח רבות ואני מתחיל לפקפק בעצמי, האם זה יום לטיסה בכלל? בשעה 10.30 הגלשן מורכב ונחיל מצנחים מגיע וממלא את העמדה. בשעה 11.30 ממריא מצנח ראשון. הרוח מתחזקת ל- 10 קמ"ש ומתיישרת. המצנח מגרד ומטפס לאיטו ל 100 מ'. אחריו ממריאים עוד 3-4 והרוח כבר מצפינה ונחלשת. אני גונב המראה ברגע האחרון. 4 מצנחים כבר בגובה מעורר קנאה. במשך 10 הדקות הבאות אני מטפס ללא קושי ל- 1350 מ', איתי בטרמיקה מיכל הג'ינג'ית עם מצנח סגול. מצליחים לא להפריע זה לזו (בדרך כלל אני לא מסתדר עם ג'ינג'יות)אני יוצא לאט עם הטרמיקה ומשאיר את מיכל שמצליחה לטפס עוד קצת. בדרך - הרוח צפוני די חזקה ואני מכוון למבוא חמה, כי ידוע לי שגיא שם עם חניכים.לפחות יהיה עם מי לחזור.באיזור 307 מנסים שני מצנחים מהגאגל הראשון שקינאתי בו, לשרוד בגובה מעורר רחמים...הגיאומטריה משוכה ומיכיוון שאני כבד על הגלשן, אני משאיר אותה כך גם בטרמיקות, ולא קשה לי.עד לאלומות אני לא יורד מ 1000 מ'. באלומות אני ב 1100 מ' ומשם אין יותר כלום. אני שוקע לאיטי לכיוון העמדה במבוא חמה ומגיע 50 מ' נמוך ממנה. איבדתי 600 מ' מאלומות. היצמדות לרכס לא מניבה אפילו פיפס אחד בוואריו ואני שוקע לכיוון דודו בשדה הנחיתה.נראה כמו 0 רוח, בכל זאת אני בודק טיסה דרומה וצפונה בגובה נמוך ומגיע למסקנה כי הטיסה דרומה מהירה מעט יותר, לכן אני נוחת צפונה, פלייר מדהים בגובה מטר אחד, ובשביל הדאווין משחרר מצנח עצירה ונוחת ממש ליד דודו ש... פשוט ישן שינה עמוקה. איזה מזל, עכשיו אני יכול לספר שהנחיתה הייתה מושלמת... מסקנות: א. כל יום, אבל ממש כל יום נושא עימו פוטנציאל טיסה .ב.נשארו בארץ חמישה טיפוסים של גולשי אוויר: 1.כאלה שרוצים רק לנצח את הליגה, והטיסה לכשעצמה מעניינת אותם פחות, לכן פוגשים בהם רק בליגה כשהסכין נעוצה בין שיניהם 2.טייסי פורום וירטואליים מומחים לטרקים ו gps שמעדיפים כנראה את מסך המחשב 3. עצלנים מועדים 4. אילן סאלם שטס רק בחו"ל (בשבילי הנגב גם הוא חו"ל). 5. אני - שיוצא לי להגיע לאתרים רק פעמיים בחודש ואני חייב לקחת (מבחינת מז"א) את מה שיש ועוד מצליח לכתוב סיפורים ארוכים יותר מהטיסות. אה, יש גם אמיר יפה, אבל זה כבר עיסוק ספורטיבי שונה (מי שנהנה שם במיוחד כנראה - זאת המצלמה).
 

חגי

New member
הערה אחת

307 זה לטרחים זקנים שיודעים בעיקר לספר סיפורי מעשיות ותיסכולם מאלו שעושים קרוסים אמיתיים, מחדד להם רק את קצה המקלדת. אלו שבאמת בעניין הטיסה קוראים לזה - "יבנאל".
 
כל אחד ויכולותיו, "כמתקן הלאומי" דע שמצפות לך

עבודות שיפוץ רבות על עצמך: 1. חוסר יכולתך לפרגן 2. רדיפה אובססיבית אחר התואר "הצודק האולטימטיבי" גם במחיר הרס 3 .להבין מה אתה מרגיש ולהראות רגש. אין בי שום תסכול מאלה שעושים קרוסים אמיתיים, תמיד פירגנתי ומעולם לא קינאתי. ותודה גם על התואר "טרח זקן", אני לא חושב שהטרחתי מישהו ואם אתה מרגיש כך, אתה ממש לא חייב לקרוא את מה שאני כותב, כמו שאני (ואחרים) הפסקנו לקרוא את הטרחנות שלך אודות הטרקים של עמיר. הפסדת לו את הליגה פעם ומאז אתה לא מפסיק לרדוף אותו. גם אם אתה במקרה צודק, ברור מהי המוטיבציה שלך. בקיצור חגי: אתה גורם הורס, בווכחנות שלך אתה מפלג והורס את מה שנשאר מהאגודה. אתה גם חסר כל רגישות !!! קרא אולי שוב את שכתבת, ואולי להבא, לפני שאתה מקיש "שלח" תחשוב עוד פעם אחת... ובנימה אישית: לא היה בליבי עליך עד היום. אני מוקיר את נכונותך לעזור תמיד, ואת הניתוחים האנליטיים שלך. אני גם מעריך את יכולות הטיסה שלך. אבל האדם חשוב לי יותר מהטייס!!! כאן לצערי אתה לוקה בעיקר בסוג של נכות רגשית. אני ממש לא מבין למה לך להגדיל את ארסנל אוייביך. ועוד: כתבת "סיפורי מעשיות", מכאן אתה מרמז שדברי אינם אמת. אתה לא חושב שזה סוג של שפלות רוח? סתם לפקפק בפומבי בדבריו של אדם. האם אמרתי לך פעם משהו שקרי? איפה אספת את מרות הנפש הזאת? לא אהבו אותך בילדותך? מאיזה חסכים אתה סובל?
 

חגי

New member
וואי. ממש נפגעתי.

טרח זקן - זה אחד שזיכרונו לא משהוא כבר, במיוחד מגאיג הדבר כשהוא עצמו היה מעורב. אבל מיקי - הגיע הזמן שתכיר בזה שלא כולם כמוך. בדבר אחד אבל אני מסכים - האדם חשוב מהטייס(או כל תואר אחר) ובנימה אישית מיקי - אתה יכול להיות שקט ורגוע. אני מקווה שמישהוא ישים פה הספד קצת יותר מאוזן . "גם אם אתה במקרה צודק ברור מהי המוטיבציה שלך" - האמת אין לי ממש תגובה הולמת למשפט הגאוני הזה. חבל לסיים עם תגובה כל כך חסרת הומור אבל זה המצב.
 

ג ל נ ט י

New member
ילדים לא לריב

נהנתי לקרוא את תיאוריך מיקי וחשתי קינאה, שהרי הרבה זמן לא טסתי. כל הכבוד על התעוזה הנחישות וחוסר העצלנות. בלי שום קשר, אולי ביליתי הרבה מול המסך בשבועות האחרונים (16 שעות ביום לא הולכים ברגל, אני מרגיש שאין לי חיים וכואבת לי עצם הזנב בטירוף), אבל אני לא מצפה ממך מיקי "לפרגן" לשכמותי על כך. אני מקווה שלא התכוונת למה שכתבת. אני חושב גם שהביקורת שלך על חגי לא במקום, ועצם השאיפה להרים ליגה שקופה ככל האפשר היא מקור הבעיה ולא הרצון של האנשים לממש שקיפות זו. שבוע טוב (ואני בטוח שישיה לך, כי כמו שאנחנו יודעים הכל מוקרן מהטיסה בשבת)
 

David Gerby

New member
תיאור יפה, ועוד

בהחלט מעורר קינאה. כשמיקי נחת לידי הייתי בטוח שהוא המריא ממבוא חמה למעלה כיוון שהתנאים היו חלשים ביותר. הופתעתי (קודם כל כשהתעוררתי למשמע מפרש לידי) כששמעתי שהגעת מהתבור ביום שכזה. הבחירה של נחיתה מדרום לצפון הייתה נכונה ובהזדמנות זו, מנסיוני הרב בשדה הנחיתה של מבוא חמה לאורך כל שעות היום אני ממליץ לכולם לבצע נחיתה מדרום לצפון או מצפון דרום. משום מה הקיבעון שלימדו אותנו לנחות ממזרח למערב אינו נכון, מסוכן ואף הוכיח עצמו כמסוכן (בגלל המבנה המלבני של השדה). הרוח לרוב צפונית חלשה ביותר ולעיתים מתחלפת לדרומית חלשה. כך שגם אם יש רכיב מערבי או מזרחי אין צורך להתחשב בו. יש גם סרט רוח שממוקם כמעט באופן קבוע בחלק הצפוני של השדה ואפשר להיעזר בו אם מצליחים לאתר אותו. אם אין לכם בכלל חיוויי רוח אז עדיף לנחות בעלייה - מדרום לצפון. באותו יום נחת גולש ממזרח למערב באובר שוט והגיע כ 10 מטר מהעצים, נתן דחיפה ולמרבה המזל (או הכישרון) הצליח. צאו מהקיבעון והקטינו סיכונים.
 
למעלה