טיסה על CDV

טיסה על CDV

לאור המבצע של 400 ש"ח/שעה ב AIM לרוכשים 20 שעות, טסתי היום כ 10 דקות על CDV אחרי שניקנו אותו, הוחלף שמן, בוצעו כל הבדיקות וכל החתימות, וכולי. פעם אחרונה שטסתי על 152 היתה לפני כמעט שנה וחצי, כאשר לקחתי 152 לסולו בכדי "לצבור שעות" לרשיון הפרטי. בסה"כ יש לי רק 7 שעות על 152. אני לא יודע אם זה המטוס הספציפי של יצחקי, או שבזכרון שלי ה 152 הרבה יותר גרוע ממה שהוא באמת. בכל אופן CDV או בכינוי baby טס ממש חמוד, המנוע מרגיש סביר מאד, מטפס באיטיות, אבל בהחלט מטפס, ומשייט מעל 100 קשר בלי כל בעיה. המטוס עצמו מאובזר בסיסית (אין IFR) אבל מאד נעים, ריפוד עור, וכרגיל, הכל מושקע נקי ויפה כמו כל המטוסים של יצחקי. בקיצור, מי שחושב לצבור 20 שעות, הדיל/מטוס האלו אידאלים. הערה: מי שאולי לא יודע/מכיר - הכותב הוא שותף (חדש) בחברת AIM.
 

צחי נבו

New member
איירקלאס ז"ל נכון ../images/Emo32.gif ?

אני חושב שיש לי שעה אחת או שתיים עליו. אם אני לא טועה עליו טסתי (בת גלים וחזרה) לראשונה לאחר קבלת הרשיון. עד מתי המבצע?
 
כן

אמת, בררתי ואכן המטוס היה לשעבר של איירקלאס. מאז הוא עבר אי אילו שיפורי יצחקי... המבצע של 20 שעות ב 400 ש"ח שעה כל חודש מאי.
 

Eyal B

New member
שאלה../images/Emo5.gif

טסתי בעבר על המטוס הזה לא מעט. אחרי שאיירקלאס פשטו את הרגל הם עוד חייבים לי בערך 4 ש"ט על 152. האם אני אוכל לפדות אותן.....?
בכל מקרה - מאחל לכם המון הצלחה !!!
 
אני מוכן לפשרה!

תרכוש 20 שעות נוספות על ה 152, במחיר האבסורדי של 8000 שקל בלבד (כלומר 400 ש"ח לשעה), ותוכיח לי שאכן איירקלאס היו חייבים לך 4 שעות, ותקבל עוד 2 שעות מתנה מ-AIM. עשינו עסק? כלומר, אתה אישית תטוס ב 363 שקל לשעה. נדמה לי שלא תשיג דיל כזה בשום מקום ובשום זמן אחר. למותר לציין שמדובר בעזרה אישית של חברת AIM (אני שותף), ואין שום קשר בין AIM לאיירקלאס ז"ל ושום מחויבות לאנשים אחרים בהקשר זה.
 

Eyal B

New member
מיקי - תודה על ההצעה

למרות שהצעתך נשמעת הוגנת וגם זולה, אני אוותר הפעם. אינני מתגורר באיזור המרכז ולכן לא ממש כדאי לי להגיע באופן מיוחד להרצליה. חוץ מזה אני מתייחס לחוב של איירקלאס כ"חוב אבוד" ממזמן... שוב תודה.
 

deutsch

New member
מיקי זה היית אתה?

מיקי זה היית אתה? בסביבות 16:30 לאחר ההמראה פנייה חדה ימינה בגובה נמוך? אני חייב לצין שזה היה יפה!
 
גם אני ראיתי אותך אתמול../images/Emo13.gif

אני חושב שגם ראיתי את המטוס עם האותיות האלה הטיסה הנמוכה הייתה מאד מרשימה ובייחוד המעבר מתחת לחוטי החשמל מעל למסילת הברזל כל הכבוד. אח שלי אמר שצריכים להיות טייסים מאד טובים כדי לעשות כזה פעלול עם מטוס כזה קטן
 
לא בדיוק

את השבירה ימינה בגובה נמוך עשינו בהוראת הבקר, ומאחר ובמטוס ישב איתי הטייס צביקה צלר, טייס חקלאי ושותף ב AIM. לגבי חוטי חשמל, לא היה ולא נברא. אם יש משהו שאני לא מעז לעשות, זה לעבור חוטים מלמטה, זה מאד מסוכן (הנטייה הטבעית למשוך כשיש בעיה), ורק טייסים חקלאים עם הרבה נסיון וקורס מכשולים עושים דברים כאלו. אכן טסנו נמוך ועברנו מעל החוטים יחסית נמוך, אבל *מעליהם*. לפעמים מהקרקע זה נראה שונה או מתחת (ראיתי מספיק המראות מוזרות בתנובות, שתמיד עוברות מעל החוטים נמוך, ולעיתים קרובות "נראות" מתחת) בכלל, בהקשר זה, דברים מהקרקע, אלא אם אתה ממש מתחת למטוס באותה נקודה, לא תואמים למציאות. בפרט, מימד הגובה, מידת ההחלקה והגלגול, ותוואי הקרקע המדויק שמעליו המטוס טס. מישהו יכול לטעון שטסת מעל הבית שלו מדויק ולמעשה טסת 50 מטר שמאלה, מעל הכביש, וכו´.
 
למעלה