טיסות אחרי צלילות עומק.

mamonako

New member
טיסות אחרי צלילות עומק.

כמה שעות צריך לשמור עד שעולים למטוס אחרי צלילות ????? שאלתי גם בפורום הצוללנים.
 

גד יצחק

New member
צלילות עומק

נושא הטיסה לאחר צלילת עומק אינו מהווה כל בעיה עסקתי בצלילות עומק והנושא נבדק על ידי בעבר.תשובה מקצועית ומוסמכת תוכל להפנות לד"ר יהודה מלמד גר בישוב עין הוד הוא האורים והתומים בנושא בישראל.
 
לא מסכים

צר לי גד, אבל זאת תשובה לא אחראית. לאחר צלילה לעומק רב, 30 מטר, לזמן ארוך, יש הצטברות מהותית של חנקן בדם. טיסה בגובה 12000 במטוס קל, או טיסה במטוס מדוחס המדמה 8000 רגל, עלולה לגרום לבועות חנקן להווצר בדם בבת אחת, מה שיכול להביא גם לדום לב ומוות. בנוסף, במקרה של מטוס מדוחס ותקלת דיחוס, המעבר מ 8000 רגל "מדומה" ל 30,000 רגל "אמיתי" מהוה סכנה עוד יותר קשה. התשובה שלי: 1. טבלאות הצלילה מדברות על 24 שעות מהצלילה האחרונה. 2. הכי טוב זה להשתמש במחשב צלילה, אשר מראה לך בדיוק כמה שעות "לא לטוס". 3. אם אתה טס במטוס קל בגובה הנתיב הנמוך (3600) אילת-ת"א, אז אין כל בעיה. זה שווה ערך לנסיעה לירושלים או הר מירון אחרי הצלילה. 4. אם אין לך מחשב צלילה, ואתה חייב לצמצם זמנים, אזי א. יום לפני הטיסה, לא לצלול יותר מ 3 צלילות ב. באותו יום, רק בבוקר לצלול ל 30 מטר והיתר 15-20. ג. בכל מקרה להשאיר 12 שעות לטיסה. 5. אם צללת רק שתי צלילות לכ 30 מטר, ולא צללת יום קודם (צלילה של יום בודד) אזי המחשב שלי הראה לאחרונה רק כ 8 שעות לא לטוס. כאמור, בשביל להיות בטוח - רק מחשב צלילה מקצועי או לפי הטבלה 24 שעות. בצלילה כמו בטיסה (ואני עוסק בשניהם) - אם יש ספק ... אז אין ספק.
 

גד יצחק

New member
צלילתעומק

אני לצערי מאותה קבוצת צוללים שלא ידעו שיש בעיה בצלילה בקישון.יכול להיות שמה שאתה אומר נכון.לתקופתי צללנו צלילות עומק ובצענו חניות דקופרסיה כך שיציאה לאחר הצלילה לא נותרו בועות חנקן שיש להמתין להתמוססות .אני ממליץ לצלול כדבר מתוכנן בפירקי זמן שאינה מחיבת חניות במהלך העליה למעלה ע"פ הטבלאות והיה ובצעת צלילה מעבר לזמן המתוכנן ונאלצתה לבצע חניות בעליה מומלץ לצלצל למרי חיל ים לקבל יעוץ לפני טיסה. במסגרת השרות יצא לי לטפל מס פעמים בתאונות צלילה סיפור פיקנטי 1 . באילת לפני כ30 שנה נתבקשתי לטפל באזרח שביצע עלית חרום.הכנסתי אותו לא לחץ קטן (צינור אטום ובהיקפו מס חלונות שיש בו אלונקה) לפני שהיה באילת תא לחץ גדול.ובצעתי פעולות ע"פ הידוע לי ובהמשך ע"פ הוראות מבי"ח רמב"ם .בשלב מסוים של הטיפול מערכת האינטרקום הפסיקה לעבוד ובמקביל המטופל החל לגלות סימני עצבנות.לאחר גמר הטיפול כאשר יצא מתא הלחץ שאלתי אותו מדוע השתולל בחלק מזמן הטיפול והתשובה אמיתי לחלוטין "אחת מהצופות שעמדה מעל התא לצפות בטיפול היתה ללא תחתונים"
 
אין קשר

אין שום קשר בין חניות דקומפרסיות לחנקן שנותר. אחרי אפילו 20 דקות בלבד בעומק 30 מטר ועם עליה ללא כל חניה, על פי המחשב שלי לגוף יקח עוד 8 שעות עד שכל החנקן יעלם. אחרי כמה ימי צלילות רצופים הגעתי למצב של 36 שעות להעלמות חנקן. גם לאחר חניות דקומפרסיה (בר ביצוע בקלות לבעלי נסיון ומחשב), החנקן נותר בדם. הוא פשוט בכמות המאפשרת חזרה ל 1 אטמוספרות בקרקע. הנושא אינו "בועות" אלא חנקן מומס בדם, שעלול לההיפך לבועות עם ירידת הלחץ בטיסה.
 

dantzur

New member
שייך יותר לפורום צלילה

מה פירוש אין קשר בין חניות דקומפרסיה לבין כמות החנקן שנותר? חניות הדקומפרסיה נועדו בדיוק כדי לאפשר לחנקן המומס בדם (ויותר מכך ברקמות שונות) להשתחרר ללא לייצר בועות בגודל מסוכן (מה לעשות, "בועות שקטות" קיימות אצל כל צולל אשר עלה מצלילה, כולנו תקווה שאינן גורמות נזק מצטבר...). הרי סופו של דבר כמות החנקן המומסת בדם וברקמות תלויה בלחץ החלקי - אם עלית לעומק רדוד יותר, ונשארת בו מספיק זמן, כמות החנקן המומסת תרד לרמה המתאימה לאותו עומק. לגבי טיסה אחרי צלילה - אותו יהודה מלמד אכן טען שטיסה בגובה נמוך אינה מהווה בעייה - אולם לא דובר על מגבלת גובה מדויקת, או על מגבלת קצב טיפוס - שווה לברר לפני ביצוע. מכיוון שרוב המידע הוא נסיוני ותלוי בכמות גדולה של משתנים - עדיף לקחת מקדם בטחון, בייחוד אם הצולל הוא גם הטייס...
 
צודק, זה יצא לא טוב

כמובן שיש קשר בין חניות דקו וחנקן שנותר. הכוונה היתה שגם אחרי חניות, תמיד נותר חנקן. בכל מקרה הנושא מוסכם עכשיו על כולנו, וטוב שכך.
 

גד יצחק

New member
צלילת עומק רצוי לא לטוס

מיקי גולן אתה צודק בדיקה הבוקר אצל רופא צלילה שהוא גם רופא תעופתי וטיס ד"ר יערי שרצקי חיפה טוען בתוקף שהטיסה היחידה האפשרית היא טיסה חקלאית.
 

זיו מ

New member
לענין טיסה אחר צלילה

הידע הנדרש לקבלת החלטה בדבר הטסת נוסע לאחר צלילה לא נמצא ברשותי. בזמנו כשהטסתי באופן קבוע צוללנים מאילת לאחר צלילה, נכנסתי לנושא מתוך כוונה ללומדו על בוריו ולקבוע לפי הלימוד מתי ואיך ניתן להטיס צוללנים לאחר צלילה. בסופו של תהליך הלמידה הגעתי לשתי מסקנות עקריות שאולי הן מוטעות אבל זו היתה בחירתי. א. הידע הרפואי הנמצא ברשותי אינו מספק לקביעה חד משמעית. ב. בכל מקרה של צלילת עומק אני ממתין 24 שעות לפני שאני מטיס את הצוללן. אולי זו תגובה מוגזמת. אבל שוב לא לוקח סיכון על חיי אנשים אחרים בנושא שאין לי מומחיות בו.
 
זיו אחי הצעיר,

אני מתעתד בעוד כמה דקות לצאת לצלילה בג´אקוזי. השאלה שלי, בהנחה שהג´אקוזי מפזר בועות כנדרש, כמה חניות דקומפרסיה אדרש לעשות לאחר חפיפת הראש על מנת שתטיס אותי מחר בנתיבים הגבוהים ללוקסור. על תשובה מנומקת אודה. בברכה, אבי.
 

זיו מ

New member
מורי ורבי מר בן דוד

לאחר קריאת שאלתך, עיון בחומר הרלבנטי ובדיקה עם גורמים מוסמכים נאלץ אנוכי לקוש מספר קושיות טרם אוכל לתת תשובה מנומקת כהילכתה. שאלתך מתארת כמה מאפינים בעלי משמעות קריטית לשלום הנוסע ואף לבטיחות כלי הטיס. הצלילה בג´אקוזי מאופינת במספר גורמים המשפיעים על הכדוריות האדומות בדם, על לחץ הדם ועל מערכת הלחץ התוך בטני. יצוין כי אם בועות הג´קוזי מאופננות ע"י גורם חיצוני קבוע שאינו עכוזך המלבב, או אז סביר להניח שההשפעה על מחזור הדם פחותה. אם כי יש לציין כי השפעת הבלונדינית נטולת הכסות לעורה עדיין מהווה סיכון מה ללחץ הדם באזור הסטיק. ( בהנחה ומקרה דנן אין מערכת הגאים כפולה) בנוסף, יעד הטיסה, לוקסור, מקור הפול המודרני, מהווה גורם נוסף ללחץ הנ"ל. אם כי ביקור סמוי בלוית אחד מבני המקום עשוי לסייע בשחרור לחץ זה לקראת היציאה חזרה. אינפורמציה נוספת ניתן לקבל בתקנות המינהל המפורסמות בספר ליידי צ´אטרלי הצעירה, תחת סעיף "פאני היל ועלילותיה במוסד לכושר אוירי" כולי תקוה שתשובה מנומקת זו הבהירה את הנושא לאשורו. ולסיום ידידי
שבוע נעים שיהיה לך. מענין כמה יתנפלו עלי עכשיו על שירבוט המלל הזה .
 

זיו מ

New member
דה קומפרסיה

תגיד קומפרסיה זה כשאני למעלה או הבלונדינית ?
 

t5166480

New member
צלילות וטיסות

גם אני חובב את שתי העולמות הללו ומנסיון שלאחרי הצלילה יש להמתין לפחות 12 שעות ובמיוחד באם אתה רוצה לטוס במטוסים ללא דיחוס שאז הסיכון הרבה יותר גבוהה!!!
 
למעלה