טיסות ועומס יתר

טיסות ועומס יתר

היי אנשים יש לי עוד שאלות (ויהיו עוד הרבה עד שאני אסע! חח): 1. ראיתם מישו שעבר את המשקל המותר של המזוודות? מה הוא עשה? איך מגיעים למצב כזה? 2. אני טס בטיסת סאן דור.. היא טובה? תודה לכל מי שיענההה! :D
 

אבירן171

New member
אני קרוב מאוד לנושא אז אני אענה

1. תלוי באיזה נמל עוברים את המשקל המותר ובמקרים ממש נדירים תלוי במטוס. יש נמלים הגובים 5$ על קל קילו נוסף ויש הגובים 15$ על כל קילו נוסף. אתה לבוא עם חבר, שאתה יודע מראש שלא לקח הרבה, ולהגיד שאתם ביחד, ככה נגיד ויש לך(לפי שערי נתב"ג) 30 קילו ולו יש 15 קילו, ישארו לכם 5 קילו פנויים ובצורה הזו לא תשלם. אבל אתה צריך לדעת מראש כמה משקל המזוודה שלו, אחרי הכל, לא היית רוצה לשלם Over weight בגללו(אם אין לו כסף מישהו חייב לשלם ולא אכפת לפקיד מי משלם העיקר שמישהו משלם. מגיעים למצב הזה(לפי נתב"ג) אם יש לך יותר מ 25 קילו. בנוסף, אסור לנוסע יותר משתי מזוודות ותיק גב אחד. בנוסף, אסור לעלות למטוס(לא לשלוח למטען אלא לעלות איתך למטוס) תיק ששוקל יותר מ10 קילו וזה ככה בכל המטוסים מהסיבה שכיס אוויר חזק או הורדת מצערת לא נכונה, יחד עם משקל התיק, פשוט יכולים לשבור את המנעול שנועל את המדפים מעל הראשים(כבר ראיתי טיסה שמישהו מפגר כמה בהמראה והתיק נפל על הראש שלו). 2. סאן דור היא חברת הבת של אל על, היא חברה טובה, אך זכור שהיא טסה בשבת, ולכלן אם אתה דתי, כך את זה בחשבון, וגם כך בחשבון, שטיסה באל על תעלה לך הרבה יותר מהסיבה שאל על עושה טיסות סדירות ואין לך הנחה של כמות). אני, אישית, מכיר כמה טייסים בסאן דור, והם טייסים טובים, ולכן אני מבטיח טיסה שקטה(לצערי לא יהיו קפיצות בדרך כדי שתהנו). אם אתה רוצה עוד מידע, פשוט תגיד. אבירן..
 

מדריך1

New member
טועה ומטעה

אינך מוסמך לענות על שאלות כגון אלה. תשובות כלליות , גם אם הן נכונות, אינן רלבנטיות למסע לפולין. היחידים המוסמכים לענות , אלה הן חברות הנסיעה אשר דרכן יוצאים בני הנוער. תפסיק להטעות.
 

Old Cat

New member
לפחות קצת תבין בנושא לפני שאתה עונה

אנחנו יודעים שאתה מכיר כמה טייסים וגם יודע קצת מושגי יסוד הקשורים בטיסה, וזה כמובן עושה אותך מבין גדול בהסכמים והסדרים הקשורים למשלחות.................................... מגבלות משקל בטיסה נקבעות על ידי חברות התעופה, לא על ידי שדות התעופה. נציגי החברות המטפלים בסידורי הקרקע הם גורם מפקח ומבצע בהתאם להנחיות של החברות עצמן. הדבר נובע קודם כל ממגבלות עלות הדלק ותיכנון העמסת הדלק מראש במטוס. היות ומדובר קודם כל בענינים כספיים ולא בטיחותיים או תיפעוליים, יש הבדלים של ממש בין מחלקות השירות השונות. לנוסעי מחלקה ראשונה מותר לקחת יותר משקל מאשר לנוסעי מחלקת עסקים, ולנוסעי מחלקת עסקים מותר לקחת יותר מאשר לנוסעי מחלקת התיירים. זה בהתאם למחיר שהם משלמים על הכרטיס. גם מטען היד שאיתו עולים לקבינה מוגבל ולא רק משיקולי בטיחות. לנוסעי מחלקה ראשונה מותר להעלות מזוודת יד השוקלת יותר מאשר לנוסעי מח' תיירים, למרות שהתא והנעילה זהים לחלוטין. יש כמובן מגבלת בטיחות במשקל מטען היד, אבל המגבלה הראשונית נקבעה על ידי חברות התעופה משיקולי מחיר. יש הבדלים בין חברות התעופה השונות בעולם המתירות משקל שונה, למרות שהמטוס והתא וסידורי הנעילה זהים. כל זה מוביל לסיכום : אין קשר בין דבריך לבין מה שמוסכם והוסדר במכרזים השונים עם חברות התעופה, אשר מתירות משקל מטען גם בהתחשב במחיר הכולל וגם בהתחשב במטען ה"קבוצתי" שנלקח על ידי המשלחת ואשר אותו יש להטיס, ואין לו קשר עם המטען האישי של הנוסעים.
 

מדריך1

New member
תשובות

היחידים המוסמכים לענות על שאלות ששאלת הם - המורים המלווים וחברת הנסיעות איתה המשלחת שלך יוצאת. תקבלי מהם תשובות מדויקות. מתוך נסיוני הרב- מזוודה עד 20 קג לבד תיק היד עד 7-8 קג לא כדאי לקחת את הסיכון. משקל זה בהחלט מספיק למסע בן 8 ימים.
 

Old Cat

New member
אמת ויציב - יש הסדרים מיוחדים

המביאים בחשבון את מחיר העיסקה והעלות הנוספת בשל משקל עודף וכד'. יש לנהוג כהנחיית המלווים של המשלחת (המארגנים, לא מורים שבמקרה מלווים או הורים מלווים)
 
...

היו במסע שלי ילדים שהיה להם משקל עודף במזוודה... לפעמים משלמים ולפעמים לא.. זה תלוי במי שבודק את זה (יש קפדנים יותר ופחות).. לא יודעת כמה משלמים כי לא יצא לי... כדי להמנע ממצב כזה רצוי לשקול את המזוודה בבית...כדי שלא יהיו הפתעות... טסתי בסאן דור.. הטיסות היו בסדר.. מטוס קטן אבל זו טיסה של 3 וחצי שעות בערך אז זה לא נורא...
 
תשובות

1) אומנם זה קרה לי בטיסה לגרמניה (ולא לפולין) אבל המזוודה שלי שקלה 24.5 ק"ג ולא אמרו לי כלום... (וגם היה את הדבר הדבילי הזה של ההגבלה ל- 20 ק"ג) ובפולין בחזור היו אנשים שעברו את ה-20 ק"ג אז אמרו להם להעביר דברים לתיק גב או למזוודות של חברים 2) טסתי לפולין בסאן דור.... היה חביב,כאילו תכלס כמעט כל הטיסה ישנתי אבל בחלק שהייתי ערה היה ממש חביב
 

אבירן171

New member
אתם יודעים שאם תבקשו להיכנס לקוקפיט

יש סיכוי שתקבלו, לא לפתח ציפיות גדולות מאוד, אבל החברות הישראליות נותנות לפעמים(תלוי במצב הרוח של הטייס) וגם האירופאיות, אבל לא לבקש מהאמריקאיות. אני ממליץ כי זה חוויה גדולה מאוד ולא זוכים לה כל פעם. אל על הם נחשבים ל"נדיבים" ביותר בנושא של כניסה לקוקפיט. בהצלחה, אבירן..
 

אזירפאל

New member
אני עברתי את ה-20 ק"ג ../images/Emo122.gif

יש לי נטייה לקחת כפול ממה שאני באמת צריך... בכל מקרה, בנתב"ג שקלו את המזוודה, ראו שהמשקל גבוה, הפקידה עשתה פרצוף, אבל לא אמרו ולא קרה כלום אחר כך... לא מכיר את סאן דור. מסע מוצלח!
 

Liraz 6q

New member
חחחח.. תראה..

אני נסעתי עם 37 קילו.. שזה כמעט כפול ממה שאמרו.. פשוט העברתי איזה 10 קילו למישהו שלא הביא כלכך הרבה דברים.. כאילו אתם מעמיסים ביחד על המשקל את הדברים וזה נשקל ביחד ומתחלק לשניכם.. בפולין היא דרשה ממני להעביר פיזית דברים ממזוודה למזוודה.. תכלס.. זה לא כזה סיפור כמו שעושים מזה בבית ספר..
 

אבירן171

New member
תודה רבה לך!!!

אתה מחזק את דברי!!! הנה עוד הוכחות שאני צודק! בברכה, אבירן..
 
אז ככה

בהלוך לא שקלו לנו את המזוודות משום מה...אז לא ראיתי אם היה עודף משקל אבל בדרך חזרה בשדה תעופה של פולין כן בדקו ולרוב זה עבר את המותר אבל לא עשו עם זה שומדבר האמת
הייתה אחת אצלנו שחרגה ב-10 קילו מהמותר ולא אמרו לה שומדבר..היא לא שילמה ולא כלום..
 

אבירן171

New member
שתי דברים

1. למה הכוונה "אני לא אתה"? 2. זה לא פייר, לכם מוותרים כשאתם טסים לאירופה ועוברים ב10 קילו!!! לא פחות ולא יותר, בקנדי רצו לזרוק לי את המזוודה כי עברתי בקילו אחד את המותר. עכשיו לא תגידו אני תייר שהם מתנהגים ככה לכל התיירים, אני אזרח יליד המקום(ארצות הברית) והמניאקים האלו לא וויתרו לי אפילו על קילו אחד. בסוף נאלצתי לזרוק משהו שקניתי.. לכם וויתרו מסיבה שממש אבל ממש לא ברורה לי.. כנראה למדו מהחפיפניקיות הישראלית או שוויתרו לכם כי אתם עדיין "פרעושים"..... בברכה, אבירן..
 
למעלה