החוקים שלהם בד"כ די סטנדטים
נתחיל מזה שלא אמורה להיות שום בעיה לעצור לקונקנשן באיסטנבול. גם בשנים בהם היחסים בין ישראל לטורקיה היו סופר-מתוחים לא הייתה בעיה.
בכל מקרה כדאי תמיד לקחת טיסה עם קונקנשן שלא יעלה על 3 שעות. פשוט כדי לא לבזבז זמן מיותר בדרך. במקרה של איסטנבול, זה גם יבטיח שלא תפספסו את הטיסה מחד ולא תצטרכו לצאת מהשדה מאידך.
אני חייב לציין לטובה את השירות שלהם גם בקונקשן סופר קצר - טסנו במאי האחרון לסקוטלנד דרך איסטנבול. בחזור, המטוס הגיע לאדינבורו בשעה בה אמור היה להתחיל הבורדינג.
הטיסה יצאה באיחור של שעה ובדרך הבנו שיש סיכוי גדול שנפספס את טיסת ההמשך מאיסטנבול לתל אביב. ביררתי עם אחת הדיילות (שהייתה סופר נחמדה) מה עושים והיא אמרה שרוב הסיכויים שיחכו לנו ויעבירו אותנו בדרך קיצור בין שני המטוסים.
ואכן, אחרי הנחיתה באיסטנבול, חיכה לנו בקצה השרוול נציג של טורקיש שאסף את כל הנוסעים לתל אביב. הוא הריץ אותנו במבוך נסתר דרך הטרמינל ישירות אל שער היציאה של הטיסה לתל אביב. הם ביצעו לנו בדיקת ביטחון ממש בשער ועוד חיכינו כרבע שעה עד שהדלתות נסגרו וזזנו. באופן מאוד מפתיע, המזוודות שלנו הגיעו יחד איתנו לתל אביב.
אשר למטען, בד"כ מותר להביא פריט מטען אחד במשקל X (בד"כ 23 ק"ג). חלק מהחברות, כמו לופטהאנזה למשל, מתירות להביא שני פריטי מטען לטיסות ארוכות.
בפעם הראשונה שטסתי עם טורקיש, זו הייתה טיסה ליפן ב-2013 ולא זכור לי שהיה מותר לשלוח יותר מפריט מטען אחד לבטן המטוס.
עם זאת, באתר של טורקיש כתוב משהו שאכן משתמע ממנו שמותר לשלוח יותר מפריט אחד לנוסע, גם באקונומי.
זה העמוד של תנאי המטען מאתר של טורקיש:https://www.turkishairlines.com/en-int/any-questions/free-baggage/index.html
וזה ציטוט של המשפט שממנו זה משתמע:
On our international flights there are no restrictions on the number of bags per passenger for flights which apply the baggage weight concept.
משפט אחרי כן כתוב שלמידע נוסף כדאי לדבר עם המכירות שלהם.
גם בלינק הזה יש מידע לגבי מה מותר:https://upgradedpoints.com/turkish-airlines-baggage-fees
נראה שזה מאשר את מה שכתוב באתר.
בכל מקרה, אני הייתי מרים טלפון לנציגות בארץ ומברר.