טיסי אז"מ קראו בעיון

צחי נבו

New member
טיסי אז"מ קראו בעיון ../images/Emo41.gif

לבעלי אז"מ צ´אלנג´ר ואחרים: עברו לדאיה ! שאלה מעשית #1: האם אז"מ יכול לפנות בהטיה של 30 מעלות ו- 50 מי"ש ? אם כן, הוא יכול להישאר (ברוב המקרים) בתוך התרמיקה. שאלה #2: האם קצב השקיעה (ללא מנוע) שלו הוא יותר מ 200 רגל לדקה? תודו שזה נראה מעניין. אגב, איך מתניעים מחדש את המנוע ?
 

צחי נבו

New member
לגבי הצ´לנג´ר ../images/Emo7.gif

לגבי פניה - יכול כנראה (הזדקרות כ 30 מי"ש בלבד!). קצב שקיעה - גדול מדי. 400 לדקה מחייב טרמיקה מעל לממוצע כדי לנסוק. אבל בכל זאת... תקראו את זה.
 
לכל אלה שמדברים על אובדן מנוע...

נו באמת! לא מספיק שאני צריך לשבת פה בעבודה עכשיו אתה גם צריך להוציא לי את העיניים?
ברצינות, בשביל דברים כאלה אני אוהב לטוס. עכשיו רק צריך לממן צ´לנג´ר... או אולי דריפטר... מישהוא רוצה להשתתף?
 

hanani12

New member
count me in

how much will it cost to own one? (sorry i can´t erite hebrew right now) and it doesn´t have to comply with the Denver Sandals sindrom which is an advantage by itself..........
 

צחי נבו

New member
יש מטוס כזה משומש למכירה

לך לאתר האגודה, הבעלים כתב בפורום בזמנו... אולי כבר נמכר? בכל אופן, הוא לא מהיקרים שבחבורה. ולפי האתר (של החברה, יש לציין) הוא אפילו נפוץ (1,700 בעולם). הנה הקישור...
 

RAZ BAGG

New member
צ´לנג´ר ישראלי

בארץ ייצרו בזמנו מספר מטוסי צ´לנג´ר, עד כמה שאני יודע 2 מטוסים הופעלו ע"י מפעילים פרטיים, מעניין איפה הם היום? המטוס השלישי התרסק ב-84 בתאונה ברמה ושני טייסיו נהרגו, קורבנות הראשונים בנפש בישראל.(המריאו לתוך סופה) כל צ´לנג´ר רביעי שנבנה נמכר בקנדה, כנראה מפני שזה אחד המטוסים הראשונים שנמכר עם חימום לטייסים. בארץ המטוס לא הצליח יותר מדי אבל בשאר העולם הוא נמכר מצויין, זהו מפעל האולטראלייטים היחיד שבבעלות האורגינאלית מאז 1982. בכל אושקוש או ארלינגטון אפשר לראות עשרות מטוסים כאלה בחניוני האולטראלייט.
 

צחי נבו

New member
תאונת צ´לנג´ר במז"א

האם הטייס היה יוצא חיל האוויר? שמו היה איתן רמלר? לפי אתר העמותה היו 3 מטוסים, אחד לפחות פעיל היום (ומוצע למכירה). טסתי עליו כנוסע לפני כמה שנים.
 
הצלנג´ר../images/Emo160.gif H.D.T

הצלנג´ר H.D.T. יובא לישראל ע"י משה פררה שהביא שני מטוסים כאלה. מטוסים אלה נבנו בחצר בית בראשון מזרח,ולאחר מכן הגיעו למינחת ראשל"צ. לאחר קבלת הרישוי , הצלנג´ר השני שהיה בבעלות תושב ראשל"צ (היכן שנבנה האז"ם) הוטס על ידו לאחר נסיון קצר ביותר בטיסה ,ולאחר שטס מעל ביתו התרסק לידו ומאז המטוס הושבת והטייס לא טס!!! האז"ם שבבעלות משה פררה וגבי אלגריסי נמכר בהמשך לדורון מישר והכן עכשיו עומד למכירה במינחת ראשל"צ
 

RAZ BAGG

New member
לפי מה שידוע לי

איתן רמלר נהרג בתאונת F-16, לא יודע מי היו הטייסים באותה תאונה ב-84. ד.א חיים רווה בנה בזמנו את הצ´לנג´ר הכי פדנטי ומדוגם שיכול להיות בכלל. לא יודע אם הוא סיים את העבודה?
 

צחי נבו

New member
בז ושמו "איתן" ../images/Emo104.gif

למיטב ידיעתי שמו הפרטי של הטייס שנהרג באותה תאונה היה איתן, שהיה טייס F-15 (אולי הוסב ל F-16 מאוחר יותר?). לגבי הטייס איתן רמלר חיפשתי ומצאתי שנפל בעת מילוי תפקידו, לאחר שכבר השתחרר משירות סדיר (כלומר מילואים). רשום שתכנן לפתוח עסק תעופתי בחוף גולן שבכנרת... למי שלא מכיר, לכל מטוס F-15 ישנו שם עברי (מילה אחת לחד-מושבי "סופה" ו"סער" היו הראשונים כמובן, שתי מילים לדו-מושבי כמו "מרקיע שחקים" שהצליח לנחות עם כנף אחת בלבד, "מרכבת אש" ועוד). אחד המטוסים בטייסת נקרא על שם אותו טייס - "איתן".
 
צ´אלנג´ר ודאיה באז"מ

כבר מזמן אני מתכנן לעדכן את מדריך האז"מ בישראל עם קצת היסטוריה, אבל עבודה, ילדים, ושאר תירוצים... בכל מקרה, מצורפת כתבה על הצ´אלנג´ר שאכניס בקרוב לאתר. ולענין דאיה באז"מ, נסו את הסטורץ´. גם אחרי שסוגרים מנוע הוא פשוט מסרב לרדת!
 
למעלה