טיסת הדרכה ללרנקה

tiraman

New member
טיסת הדרכה ללרנקה ../images/Emo45.gif

ערב טוב לכולם , אני רוצה להודות לצור על טיסת ההדרכה ללרנקה היום לטובת קורס ה – RT . הטיסה התבצעה על מטוסי הזלין של חברת ארובט מחיפה . אני חייב לציין שלטוס עם צור זאת בהחלט חוויה לא רגילה ואני מאוד מקווה שתיהיה לי את האפשרות לטוס עם צור בחו"ל . אז
רבה
 

צור בנר

New member
בזלין לקפריסין

הטיסה עליה מספר אמיר היתה הטיסה הכייפית ביותר שטסתי ללרנקה. היתה זו טיסה לתרגול חניכים שעומדים לסיים את קורס ה RT שלהם, על מנת לתרגל את קשר הרדיו בתנאי אמת. יצאנו שני מטוסי Z-143 (המטוסים הארבע מושביים) מחיפה ללרנקה ביום שישי בבוקר, על מנת לנחות בלרנקה, לאכול צהרים ולחזור אחה"צ לחיפה. לפני הכל - משהו שאני ממליץ לכולנן לעשות, והוא תדריך בטיחות לטיסה בים. אחרי שעשיתי הרצאה על נחיתות אונס במים, אשר בהכנה אליה קראתי חומר רב, נהייתי מודע הרבה יותר לסכנות שבנחיתה כזו ולאפשרויות להימנע מהן. לפני הטיסה, עשינו תדריך מפורט, הכולל את כל הפעולות שכל אחד אמור לבצע מרגע כשל המנוע ועד להיחלצות על הסירה. כל אחד ידע היכן החגורה שלו והסירה ומיניתי אחראי לסירה עם הוראות מדוייקות להיחלצות. הלקח שלי מקריאת המאמרים היתה - אם יש תדריך מפורט והכנה מסודרת - הסיכוי לצאת בשלום גדול מאד. הגשנו גובה 6500 רגל לטיסה מערבה והזלין טיפס לגובה ללא שום בעייה (היינו במשקל המקסימלי) ב 700 רגל לדקה במהירות 85 קשרים. לקחנו זמן מעל נקודת גלים , הערכנו את מהירות הקרקע לפי חישוב TAS ורוח צפויה וכך ידענו לתת לבקר ETA ל VELOX כשהוא ביקש זאת. התופעה המעניינת היתה שבקרקע היתה רוח 340/10 ובגובה - לא היתה כלל רוח אף, אלא רוח מזרחית, דבר שדי הפתיע אותי וגרם להקדמה של 5 דק´ ל VELOX. החניך שטס ללרנקה, הופתע מהעובדה שיש כל הזמן עבודה לעשות בתא ואין מנוחה - לדבר בקשר, למצוא מיקום בעזרת VOR ו NDB, לחשב ETA ןעןד. הזלין השני, שהיה בגובה 1000 רגל מעלינו, ביקש הנמכה והנמיך (בקשר עין) לפנינו בנתיב. המחזה של מטוס הזלים היפהפה מנמיך על רקע העננים והים היה נפלא... לפני לרנקה, קיבלנו הוראה להמתין בנקודת BOSIS. הסבתי את תשומת לב הבקר שמזמן עברנו נקודה זו והוא המתין אותנו בנקודה בה היינו. נחתנו, לקחנו מונית, אכלנו על הטיילת מול הנוף היפה (שכלל גם בריטיות מהממות) וחזרנו לשדה אחרי טיול קצר לאורך החוף. DUTY FREE ולמטוס (דרך אגב, התשלום הכולל לחברת ה HANDLING היה כ 220 דולר!! (למטוס). בדרך חזרה, הגשנו גובה 9500 רגל וקיבלנו 8500 רגל, גובה בו היה עלינו לטוס לפי QNE (1013/2992. הזלין השני ליווה אותנו 1000 רגל מתחתינו שכבת עננים של 2 שמיניות בגובה 2500 רגל התגלתה עם ההתקרבות לחיפה. בשלש זה לא יכולתי להתאפק ולקחתי את ההגאים להנמכה מהממת מתחת לעננים עם חופי חיפה ברקע... לאחר נחיתה יפה ומכס, היה זמן להירגע והרגשתי שוב למה כיף להיות באוויר...
 

Issac

New member
מה עושים ?

מעבר לטיסה עצמה ולבריטיות המהמהמות - איך מורידים את ה -220$ לסכום נמוך יותר ? אם הייתם טסים לפאפוס באותו לוז (טיסה - ארוחת צהריים - טיול קצר - טיסה חזרה) האם לא היה יוצא יותר זול . ע"פ השמועות בפאפוס יותר זול במגבלה שלא ניתן לחנות שם חניית לילה.
 

tiraman

New member
4085 ש"ח

למטוס אשר כלל מיסים בארץ 250 ש"ח מיסים בלרנקה 200$ = 1000 ש"ח 3.5 שעות טיסה כולל הדרכה זה 2835
 
למעלה