טיסת ממ"ג באקואדור

avi rotem

New member
טיסת ממ"ג באקואדור

יש ישראלי שגר בקיטו אקואדור [גובה 2800 מטר] שרוצה להביא לשם ממ"ג. האים מישהוא יודע אם אפשר להנות מטיסה בטוחה בגובה זה? האם מנוע 582 נותן מספיק כח בגובה זה או שצריך 912? האם רצוי מצנח אליפטי? כל מידע יעזור. תודה אבי
 

שי גנדל

New member
דעתי הלא מקצועית

(ולכן להתייחס בערבון מוגבל) - כיוון שמצנועים יכולים, טכנית, לטוס עד גובה של כ-3000-3200 מטר, יהיה קשה מאד להמריא מגובה נמוך אך במעט, בפרט שהרוחות שם יכולות להיות חזקות. אם הוא יוכל לאחסן את הכלי במקום נמוך ורגוע יותר, או לאחסן בבית ולגרור אותו לשדה מתאים, זה עדיף בהרבה.
 
טיסה בגובה רב

נסיון אישי. אני המראתי באלפים הצרפתיים עם טרייק (COSMOS כמובן) וטסתי לדעתי בגובה של 3800 מטר (3300 הנקודה הכי גבוהה והייתי כ 500 מטר מעליה). ללא בעיות עם 2 אנשים ומנוע רוטקס 582. זה היה בחורף חוץ מזה שמרוב קור כמעט נשרו לי הפנים זה טס יפה. לא משוכנע שטרייק איירבורן יצליח או בקאי אבל COSMOS הצליח. אהרון.
 

ronga

New member
שיא הגובה: 17,671 רגל ע"י באד גיש

(אלסקה) להלן הסיפור, ותמונה שצילמתי אצלו בבית: על הקיר גם השיא הנ"ל, גם שיא המהירות 84.6 מי"ש ושיא הטיפוס המהיר ל10,000 רגל ב-22:30 דקות
Altitude Record Bud Gish / Anchorage, Alaska, September 9, 2000 The Altitude Record that I set in April was broken on September 9, 2000. The new record is 17671 feet. Set using my Six Chuter SR-2 / PD Sunriser Canopy /with a Rotax 503 DCDI which I have modified with Shaved heads, Tuned Exhaust, In-flight Adjustable Ivo Prop, On Board Mixture Control (Arctic Sparrow Aircraft Inc.) and running a mixture of 50% Trick 114 racing fuel and 50% Super unleaded Gasoline. I also used a potenially dangerous experimental add - on that I invented: Oxygen Injection. I spent a considerable amount of time with the Gases specialists at Air Liquide to derive a safe method of using my O2 system without blowing myself up. Pure Oxygen is extremely unstable when mixed with hydrocarbon fuel's and should not be used by anyone without a through understanding of the element's involved. As it turned out the O2 system that I used did help some, but I can't say how much and I would not recommend it's use. The max climb recorded by my Electronic Barograph was 1083 feet per / minute early in the flight and diminished steadily with altitude. My final climb rate when the engine ran out of fuel was showing only 20 feet per / minute. The total flight time was 2 hr.s 20 min.s 1 second. The climbing portion of the flight lasted 1 hr. 48 min.s 44 second's, leaving an engine off glide time of 31 min.s, 17 second's. In this series of record attempt's I received help from many people ranging from technical assistance to sponsorships. I would like to thank the following Sponsors for making these flight's possible: United Freight and Transport Inc. - My Day Job - Cash contributor for Engine Modifications, and the time off work to make these attempt's possible. Six Chuter Inc. - Sanction and Recording Fee's - Contact Six Chuter at: 1-800-440-8211 or http://www.sixchuter.com/ Flytec America - Flytec 4020 Professional Electronic Barograph and Technical Support in the use of the above mentioned Barograph. (For information about Flytec's line of products call Steve Kroop / Flytec America at: 1-800-662-2449 or http://www.flytec.com/ Performance Design's Inc. - Technical Support and the use of a new PD Barnstormer for used on the time to climb attempts, 0 to 3000 meter's made on 8/10/2000 Contact Performance Design's Inc. at: (904) 738-2224 or http://www.performancedesigns.com/ Air Liquide America Corporation - Technical Support with the Oxygen Injection System and Aviator's Breathing Oxygen Arctic Sparrow Aircraft - On Board Mixture Control, Part's, Pieces and a ton of Technical Support. Special Thanks to Mike Jacober for Serving as Official Observer for my record setting activities. For Information about Arctic Sparrow Aircraft Products contact Mike Jacober at: (907) 688-7001 or http://www.customcpu.com/asainc/ Anchorage Drag Bike and Performance Products - Technical Support, Engine Modification's, Trick Racing fuel and mixture recommendations The official record claim was submitted to NAA on 9/11/2000.​
 
הי אבי יש אפשרות לטוס בגבהים .....|

אך יש לשנות את 1 ; יחס הדלק+האוויר ( סיקות+דיזות.... ) 2 ; פסיעה פורפלור 3 ; יש ורציו לדעת את משטר הרוחות באזור ( הממ"ג רגיש לרוחות )? 4 ; תילבש- ספדר + צעיף + פילס + גטקס + סרבל + כפפות + ועים יש מקום אז גיפיה תרמית ? בי בי משה שקורי
 
למעלה