טיסת ניווט עם מדריך

טיסת ניווט עם מדריך../images/Emo118.gif

שלום לכולם , רציתי לדעת כמה שעות לפי החוקה צריך לבצע ניווטים עם מדריך , לפי מה שראיתי בספר מספיק 3 שעות ניווטים עם מדריך (הדרכה זוגית)ואילו המדריך אומר שמדובר על 5 שעות ניווטים עם מדריך , ו 5 שעת ניווטים סולו . מה נכון ? תודה הילה
 
נכון...

תודה הילה... בדיוק שאלה זו עלתה גם אצלי על הפרק אל מול הבית ספר שלי וגם אצלי (ובניגוד לחוקה) טוענים כי נידרשות 5 שעות עם מדריך (ולא 3 כפי שכתוב בחוקה) מצטרף לשאלה ומחכה לתשובות
 
טיסות ניווט

לפי החוקה - תקנה 89: 1. שעות הדרכה זוגית.. שלש שעות טיסות ניווט 2. טיסת יחיד טיסה אחת הנמשכת לפחות שעתיים וחצי... שלש שעות שטיסות ניווט הכוללות נחיתות והמראות משדות שונים אלא הדרישות החוקתיות
 
זה משנה?

הרי אסור לך לבצע טיסת ניווט מבלי שתעשי אותה קודם עם מדריך. איך תעשי ניווטים שונים (והם צריכים להיות שונים), עם מדריך רק ב 3 שעות ואז עוד 5 שעות בסולו?
 
אפשרי...

אני ביצעתי 2 ניווטים שכללו נחיתות בראש-פינה, חיפה ושדה-תימן ב- 4 שעות וכעת אני נדרש ע"י ביה"ס לבצע עוד שעה ע"מ לצאת לסולו כש ע"פ החוקה סיימתי את 3 השעות הנדרשות עם מדריך ...
 
אני לא בטוח שאני מבין...

הנוהל במו שאני מכיר אותו הוא כזה: מבצעים סה"כ 3 טיסות ניווט. קצר, בינוני, ארוך. כל ניווט מבוצע כך שקודם טסים עם המדריך את הניווט ואז (תוך פרק זמן של כמה ימים) טסים את הניווט בסולו. לפחות ככה זה היה שאני עשיתי את הרשיון. אני לא מבין איך אפשר לבצע את זה כך שיהיה לך רק 3 שעות ניווט עם מדריך ו5 שעות ניווט סולו. הדרך היחידה שזה יתאפשר היא או לחזור על אותו ניווט פעמיים שזה לא ממש מוצלח או לחבר רקטה למטוס ולקוות שהVne זאת רק המצאה.
 
היה...

אולי פעם. היום אתה מבצע את כל השעות ע"פ החוק (ועל זה הוויכוח) עם המדריך כאשר ההנחייה היא שבסולו הנחיתות יהיו רק בשדות בהם נחתת פעם אחת עם מדריך. לאחר שמסיימים את פרק הניווט עם המדריך, מבצעים 5 שעות סולו
 
טיסת לילה ../images/Emo118.gif

טיסת לילה לחיפה עם מדריך כלולה בסגירת 3 שעות של טיסות לילה , אך היא גם עונה על התנאי , שיש לנחות בשדה תעופה רק אם נחת קודם לכן באותו שדה עם מדריך . ולכן אפשר לעשות ב 3 שעות ניווטים. הילה
 
למיטב ידיעתי..

כבר לא. בעקבות תאונת הססנה בתל-ברוך התברר כי הטייס רשם על חשבון טיסה אחת גם שעות לילה, גם שעות מכשירים וגם שעות ניווט. מאז חובה להפריד בין השלוש ובצע כל אחד מהם בנפרד
 
טיסת ניווט עם מדריך... באמריקה...

Hi Hila and all, There are a few things here. number one, the law. If the law says 3 hours, it is 3. if it doesn´t say no night then night is ok for nav, and of course it will count. In America where I am teaching right now this is what I do. follow the rules and do as it says. It should be the same in Israel, and I am an Israeli instructor... But, In Israel there are 2 more things: one, the CAA writes letters all the time asking you to do something that is not in the rules. two, In Israel everything is under Chapter 12, Air taxi operations, and each flight school is required to submit a syllabus of training, and MUST follow that syllabus when training pilots for each licence and rating. So, if the approved syllabus says 5 hours, it is 5. makes sense? I love to instruct in America because of the freedom and the way things are done, just follow the rules. I find it so nice and simple. In Israel, I never understand the system.... Even if I am a flight instructor, commercial pilot.... Shlomo Zelkine [email protected] 207561-55-972+ sms
 
כדאי לקחת בחשבון שצריך 15 שעות סולו

15 שעות סולו הם תנאי לרשיון כדאי לחשב את זה כך.. לקראת הנווט הארוך, כמה שעות עם מדריך נדרשות כיוון שכל נחיתה בשדה זר מחייבת נחיתה עם מדריך קודם לכן. אולי כאן ניתן לעשות אופטימיזציה למינומום שעות. שעות סולו נדרשות = 15 אין הנחות. אח"כ לקחת בחשבון מסלול טיסת הניווט הארוכה. אח"כ כמה שעות סולו יש להשלים ע"י נווט סולו קצר ובינוני. לבסוף כמה שעות סולו עד כה שיש להשלים אחרי חישוב הניווטים. בפועל הביצוע כנראה יעשה בסדר נווט קצר, בינוני, ארוך.
 
תיקון טעות שלי

תקנה 89 (א) (2) קובעת: 15 שעות, שמתוכן 5 וחצי ניווטי סולו. סליחה. יוד
 
שוב טעות...

היי ! לא כתוב בשום מקום 5 וחצי שעות אלא: "חמש עשרה שעות זמן טיסת יחיד הכוללות - א. טיסת ניווט יחיד אחת הנמשכת לפחות שעתיים וחצי עם שתי נחיתות בשדות תעופה המרוחקים לפחות שבעים וחמישה קילומטר זה מזה ומשדה ההמראה; ב. שלוש שעות בטיסות ניווט עם נחיתות בשדות תעופה שונים. " לא כתוב "ובנוסף" לפני סעיף ב´ כך שאין לדעתי חובה ל 5.5 שעות אלא לקיום 2 התנאים בנפרד (ולא אחד על גבי השני). אבל תמיד אפשר להחמיר.... (אין במה שאמרתי כוונה שמומלץ לבצע כך אלא רק שזה מה שכתוב בחוק. אם היה רוצה החוק היה כותב במפורש...) יום טוב, דודי.
 
מקריאת הסעיף...

אתה צודק אלא שסעיף ב כאילו מכיל את א ואז שעתיים וחצי ארוך כמפורט וסה"כ 3 שעות שיש בן נחיתות בשדות שונים. ההתייחסות בא´ היא לטיס ובב´ לטיסות... עד כאן נכון. ההגיון אומר שניתן להבין כך אבל אילו שני סעיפים שוים ברמתם ולא האחד סעיף בתוך השני. לכן ולאור הכרותינו את המנהל מדובר על 5.5. וכמו שבריטני (הילה) אמרה פה בהמשך... רבים מהחוקים ניתנים לפירושים שונים. מן הסתם המנהל שומר על מצב האובך הזה. בי. יוד
 
אני ממש לא מסכים איתך..

אך מעבר לזה לא משנה מה זה או אחר חושב, מה שחשוב זה האם יש מישהוא שעשה 5 שעות ניווט סולו וזה הספיק לו או האם יש מישהוא שנדרש ל5.5 שעות על אף הכתוב בחוקה?
 
אולי

אולי זה יהיה כך בסוף, אבל אני יוצא מנק´ הנחה שאם המחוקק היה רוצה להחמיר - היה מחמיר. אנו, שעלינו משפיעים חוקים אלה, אל לנו להחמיר עם עצמנו, היות והמחוקק מספק לנו החמרות די והותר... בכל מקרה, אם הדבר חשוב למישהו, שישקיע מעט מאמץ כדי לפוגג את האובך, לעיתים הוא עלול להיות מופתע ממה שיגלה..... טיסות בטוחות, דודי.
 

גד יצחק

New member
מה המטרה

להילה באם המטרה לסיים קורס במינימום שעות ולרוץ לספר לחברה שהיה לך ברור שתמיד יהיה מישהו שסיים בפחות שעות לפחות כך יספר ולכי תבדקי.חיסכון כספי אין כאן כי גם כאשר יהיה לך רשיון בשע"ט תשכרי מטוס ותטוסי עלות המדריך היא פרט זניח כי גם ממרומי כמה מאות שעות ואלפי מילים כטייס מפקד אני וחברי לוקחים מדריך להורדת חלודה אם בהקפות וחרומים ואם לתרגול הנמכות ומידי פעם לנווט לילה .אני מוצא את עצמי מידי פעם שואל מדריכים שאלות הבהרה וריענון ומציג תוכניות טיסה למדריכים שהם גם טיסי קו ומתחקר כמעט תקלה בטיסה אם מדריכי שלב טיס פרטי.אז תשקיעי בתעודת ביטוח החיים שלך בטיסה.( אין לי כל עניין מסחרי באף בית ספר) ובהצלחה
 
יתודה ../images/Emo118.gif

יצחק שלום , א. תודה . המטרה איננה חיסכון כספי , או לרוץ לספר לחברה . בכל מקרה אני מתעדת לקחת יותר שיעורים מהמינימום ההכרחי . מה שמרגיז הוא חוסר האינפורמציה הנכונה , אין לי בעיה שיהיה מינימום של 5 ,10 או אפילו 15 שעות סולו ניווטים . אך זה קצת מרגיז שמספרים לך דבר אחד , ואתה קורא שלפי החוק מספיק דבר אחר. בכלל שמתי לב שהרבה נושאים בתחום התעופה נמצאים בתחום האפור מבחינת החוקה . תודה הילה
 

גד יצחק

New member
5 שעות נווט

באם תקראי מהן הדרישות מ-3 נווטים ותתרגמי את מרחק הטיסה מחולק ב 90 קשר בהנחה של 0 רוח תגלי כי זה חופף ל 5 שעות טיסה .במהלך השנים תגלי עוד דברים לא מותאמים בן המציאות לחוקה.תנסי לברור בין צורך אמיתי ותורם ובין מדריך גרידי.באשר לחוקה בקבוצה בא אני למדתי לטיס פרטי היחידי שנכשל בתאוריה היה עו"ד שהתעמק יתר על המידה בחוקה !!!! אז שוב בהצלחה
 
למעלה