טיפולים כאלה ואחרים אחרי הגן

אריה127

New member
אני חושב שחוגים כאלה הם אלטרנטיבה לקבוצת מיומניות חברתיות.

לפעמים אנחנו נעולים יותר מדי בתוך הספקטרום.
גם לילדים "רגילים" צריכים קבוצה חברתית, שעובדם על מיומניות חברתיות ולכן ההורים שולחים לחוגים.
הנסיון שלנו לגבי חוגים כאלה הוא מצויין.
 

אימוש35

New member
טיפולים כאלה ואחרים אחרי הגן

שלום,
רציתי להתייעץ איתכם לגבי טיפולים אחה"צ.
הבן שלי בן 5 בגן רגיל.
נשארה לו שנה אחת בגן עירייה ואני לא בטוחה לגבי מסגרת המשך בבית הספר (כיתת תקשורת או רגילה).
כרגע הוא מקבל אחה"צ קלינאית, טיפול רגשי ופיזיוטרפיה. השנה יתחיל חוג התעמלות .
אני נורא מתלבטת לגבי קבוצת מיומנויות שאין אצלינו במתיא וגם לא בקופ"ח ,
הגעתי לקלינאית שמנהלת חוג כזה שנים רבות אבל התשלום 1000 ש לחודש ומכבי לא נותנת החזרים.
אני לא יכולה להסתמך על ווראיטי כי הם גם יכולים להפסיק באמצע שנה את התרומה.
איך עושים סדר בכל הטיפולים האלו ? ביקשתי מגננת שילוב שמגיעה לגן לעבוד איתו על מיומנויות מוטוריות
והכנה לכיתה א' (אין לנו כרגע ריפוי בעיסוק! הפסקנו אחרי שנתיים וחצי).
האם קבוצת מיומנויות חברתיות היא קריטית כרגע? האם ריפוי בעיסוק הוא חובה?
זה לא טיפול לשנה הרי אלו טיפולים לשנים רבות, מצד אחד צריך לגוון טיפולים ומטפלים ומצד שני הכל נראה רלוונטי
ומקדם.
אשמח לשמוע איך אתם מתמודדים, איך אתם בוחרים וכמה טיפולים נותנים בו זמנית.
 

SMADAR55

New member
כשהבן שלי קיבל טיפולים בגן הוספתי לו רק

קלינאית תקשורת כי בזה ראיתי צורך עיקרי.
ברגע שעבר לשילוב יחידני בבית ספר הוספתי לו קלינאית תקשורת וריפוי בעיסוק . זה מה שחשתי שחסר לו . קיבל בבית ספר את הטיפול הרגשי וקבוצת מיומנויות חברתיות.
כשהיה בכתה ב' הפסקתי עם הריפוי בעיסוק (נראה לי כבר פחות תורם עבורו) והוספתי 3 פעמים בשבוע הוראה מתקנת. בכתה ג' (השנה הנוכחית) הפסקתי עם כל הטיפולים אחה"צ .
שום דבר לא חובה. השאלה היא מה הצרכים של הילד, עד כמה את מעריכה שסוג הטיפול נחוץ לו (סובייקטיבי לחלוטין), מה סדרי העדיפות מבחינה כספית ומבחינת לוח הזמנים של שעות הפנאי (ימי חוגים, זמן ללימודים , זמן למפגש עם חברים)
 

אריה127

New member
אנחנו שלחנו לחוג כדרוגל לחוג כדורסל רגילים

מבחינת התכנים שהמדריכים העבירו זה בעיקר מיומנויות חברתיות, (כי הרבה כדורגל וכדורסל אין הרבה בגיל הזה)
כך הוא התחכך עם ילדים והכיר חברים. זו גם חברתית וגם פעילות מוטורית.
לדעתי, אם עולה במהלך החוג התנהגות לא מתאימה אפשר לעבוד על כך במסגרת אחרת.
החוד כ"כ מהנה והילד משתדל מאוד להשתתף ולהיות עם כולם.
 
גם אנחנו בכיתות הנמוכות וזכינו בשני מאמנים מדהימים

אחד היה סייע לילד אוטיסט בבי"ס ומאמן כדורסל מופלא . מאמן הכדורגל שם דגש על התנהלות חברתית בתוך הקבוצה ומשמעת בין המאמן והילדים אין לי ספק ששני החוגים האלו בשנים הראשונות של בית הספר היוו עזרה מאוד רצינית לילד שאוהב ספורט .
&nbsp
 
אני חושבת שלא טוב לתת יותר מדי טיפולים במקביל

גם לילד זה לא טוב וגם להורים.

יש דברים שניתן לעבוד עליהם בבית, ללא טיפולים מסודרים.
למשל, לשחק במשחקי קופסה מלמד מיומניות של המתנה בתור, למשל ועוד.
אפשר ללכת לגינה וזו עבודה על מוטוריקה גסה.
אפשר לתת לילד לגזור.
אפשר לתת לו למיין סכו"ם

ועוד הרבה אפשרויות שיש בבית ובסביבתו.

אני חושבת שכדאי לראות מה הקשיים העיקריים ועליהם לעבוד עכשיו.
או בעזרת טיפול מסודר עם מטפל מוסמך או בבית.
אפשר לעתים לקבל הדרכה איך לעבוד עם הילד ולעשות חלק מהדברים בבית, כפי שכתבתי למעלה.

ולהישאר עם טיפול אחד או שניים אחרי הצהריים ולא יותר.

כל שנה מבצעים חשיבה מחדש מה הכי חשוב השנה ועל זה עובדים. דבר אחד או שניים מאורגן ואת השאר בבית ובסביבה, בעזרת הורים או מטפלים אחרים. כמו שתקווה בונה כתבה, גם האחים יכולים להיות מטפלים, ואפילו טובים מאוד.
 

TikvaBonneh

New member
איך אנחנו מתמודדים, מה חובה ומה קריטי

מה שקריטי בעיני זה שהוא יהיה במשך שעות הלימודים במסגרת שעונה על צרכיו. כל השאר זה בונוס, אז לפי מה שמסתדר באופן מעשי - הסעות, מימון.
לגבי קבוצת מיומנויות חברתיות, הוא היה אצל הקלינאית תקשורת, מכבי כן נתנו לנו החזרים, כך שאם תחליטו על זה אז כדאי להתעקש. אבל לא נמשיך בשנה הבאה כי היא אמרה שמאוד קשה לו לתפקד חברתית בקבוצה של בני גילו, והתסכול שהוא חווה עולה על התועלת. אחרי שהוא ילמד להתמודד יותר טוב עם תסכולים - הוא יכול להמשיך.
 

אימוש35

New member
זהירות ארוך....

בחינוך הרגיל (כרגע הוא שם ... שנה שנייה בגן רגיל) מגיעה גננת פעמיים בשבוע.
אין לי שליטה וידע אם זה אכן פעמיים בשבוע וגם לא מה היא עושה אותו, מקצועית ואיכותית.
כך שאני רואה את זה כבונוס. היא נחמדה והבן שלי אוהב אותה ויש שם טיפולים דיאדיים עם ילדים נוספים.
ב-3 שנים אחרונות קיבל בגן תקשורת ובחינוך הרגיל את אותם הטיפולים אחהצ: קלינאית, ריפוי בעיסוק ופיזיוטרפיה.
המרפאה המדהימה והאלופה שלנו בחו"ל לשנתיים, ניסיתי באיזי שפירא ולא התרשמתי. אין לי כח להחלפת מטפלים בעיקר
שאני לא יכולה לבחור בניגוד לפרטי .
קלינאית פרטית (החזר של מכבי לפי תעריף משרד הבריאות והיא יקרה!) כבר שנה+8.
פיזיוטרפיה כבר 3 שנים אחת לשבוע שעכשיו נרד אחת לשבועיים.
עייפתי פיזית,נפשית וכלכלית מכל הריצות , הוועדות, הטפסים , הקבלות, חיפוש מסגרת, קריאת מאמרים, חיפוש משלבת, חיפוש מנחת שילוב, חיפוש מטפלים, נסיונות כאלו ואחרים וגישות שונות, הדרכות, התיעצויות,הסעות לטיפולים , היעדר תשומת לב לתינוק שבבית ועבודה במשרה מלאה מחוץ לבית.
החלטתי להוריד הילוך כדי לשרוד. האוטיזם הוא כאן ולעולם, עוד נכונות לי שנים רבות .
ביטלתי 3 שנים מחיי לגמרי וביטלתי את חיי המשפחה. רוצה לחזור לאיזון ולהיות שלמה עם עצמי .
אני לא יודעת אם ילך לכיתה א' רגילה ולכן חשוב לי שכן יהיה טיפול שמכין אותו למיומנויות שצריך (אחיזת עיפרון, מספריים, הוראות, ישיבה ליד שולחן) ולאינטרקציות החברתיות, יחד עם זאת השפה שלו בפער.
מכיוון שטיפול רגשי לא קיבל בשנה האחרונה והמסגרת הרגילה מעמידה אתגרים לא קטנים... רשמתי אותו לטיפול בבע"ח -
ונמשיך קל"ת.
פיזיוטרפיה רק אחת לשבועיים . חוששת ששני טיפולים לא מספיק נותנים מענה.
 

TikvaBonneh

New member
אגלה לך סוד - גם את הילד זה מתיש, לא רק את האמא

להתרגל למשלבות חדשות, למטפלים חדשים, לרוץ מטיפול לטיפול...
וזה רק נעשה יותר ויותר מתיש.
הפסקנו שילוב יחידני עם הגדול כי הוא כבר היה מותש.
השקעתי את האנרגיות שלי בהקמת כיתת תקשורת בעיר שלנו, ועכשיו אני יכולה לחיות וגם הילדים...
 

אריה127

New member
אצלנו

ק"ת פרטית פעם בשבוע (מקבלים החזר מלא מכללית +מושלם)
2 חוגי ספורט כדורגל וכדורסל שמבחינתנו הם חוגים חברתיים.
ברשימת המשאלות שלנו - חוג תנועה. ורכיבה על סוסים

ברור שצריך לראות מהם הכוחות הפיזים הנפשיים והכספיים שיש, ואז להחליט על מטרות. לדעתי צריך לחשוב על מטרה אחת עיקרית ואחת משנית ולא להתפרס על יותר מדי חזיתות.
חוגים למיומנות חברתית - ניסיתי להבין מה הולך בהם, אין אצלנו באזור אז זה יותר בכיוון של מה אנחנו מפסידים. התכתבתי עם מדריך, והגעתי למסקנה שאני לא אוהב את הקונספט. יותר מדי 'תרגול', ומפגש עם ילדים שבעצמם לא מתואמים ולכן התגובות שלהם לא לגמרי מייצגות תקשורת במיטבה.
בחוגי ספורט לילדים קטנים יש עבודה משמעותית על שיתוף, התגברות על תסכולים ומיומנות תנועה וכמובן מפגש חברתי. מבחינתנו החוגים היו ההצלחה של השנה.
 
למעלה