טיפול בדרישת פיצוי בגין ביטול טיסה - מי אחראי?

טיפול בדרישת פיצוי בגין ביטול טיסה - מי אחראי?

שלום,

רכשתי מחברת תעופה ידועה שיש לה משרד בישראל כרטיס טיסה עם קונקשן.
מקטע הטיסה הראשון מישראל עד למקום הקונקשן היה מתוכנן להיות מופעל ע"י החברה עצמה ממנה רכשתי את הכרטיס.
מקטע הטיסה השני (ההמשך) היה מתוכנן להיות מופעל במסגרת הסכם קוד-שייר ע"י חברה אחרת, לא יודע אם זה חשוב אבל אותה חברה אחרת מיוצגת בישראל ע"י סוכנות מורשה (authorized agency) להבדיל ממדינות אחרות בהן יש לה נציגויות (representative offices).

אני רוצה לתבוע פיצוי בגין שטיסת ההמשך ממקום הקונקשן ליעד הסופי בוטלה.
למי מבין שתי החברות עליי לפנות?
האם חברת התעופה שמכרה לי את הכרטיס רשאית להתנער מאחריותה כלפיי ולטעון שמאחר והטיסה שבוטלה היתה אמורה להתבצע ע"י חברה אחרת (operating carrier) עליי לפנות ישירות לאותה חברה?
 
למעלה