טיפול "שנתי" לרכב עם נסועה שנתית נמוכה .

yossik111

New member
טיפול "שנתי" לרכב עם נסועה שנתית נמוכה .

בוקר טוב !
לרכב עם נסועה של כ 5000 / 6000 ק"מ בשנה (יונדאי i20 ידנית , 88000 ק"מ) , האם ניתן להקטין את תדירות הטיפול ה"שנתי" לאחת לשנתיים ?
שאלת תם , מה הערך המוסף של טיפול שנתי לקראת הטסט השנתי ?
תודה לעונים !
יוס.
 
לפי מה שמוגדר בספר הטיפולים.

לקראת טסט שנתי לא צריך טיפול מיוחד מעבר לבדיקה של המערכות (תאורה, בלמים, הגה, פליטת מזהמים וכו')
 

yossik111

New member
תודה ראשית .

פליטת מזהמים ?
זאת בדיקה טרוויאלית במוסכי הרכב (כאלה שמבצעים טפול ובדיקה (כולל טיפול שנתי)) לקראת טסט שנתי ?
יוס.
 
טיפול שנתי לקראת הטסט זה נוח

אתה משאיר את הרכב לטיפול ובא לקחת אותו בסוף היום אחרי טיפול וטסט.
העלות של שרות הטסט נמוכה או אפילו מגולמת במחיר הטיפול.
&nbsp
טיפול צריך לעשות לפי קילומטראז או זמן, מה שבא קודם.
 

xrlmike

New member
הסיבה הקלאסית היא החלפת השמן והטענה ששמן מאבד את תכונותיו

אחרי שנה ויותר מהר כאשר הנסועה גבוהה
מצד שני בימינו יש לא מעט שמנים ורכבים שמיועדים להחזיק 20-30 אלף ק"מ בן החלפות מבחינת נסועה ככה שאני לא יודע בשימוש בשמן איכותי כמה הסיבה הזו עדיין תקפה צריך לחפש בדיקות בלתי תלויות בנושא.
בכיוון אחר אני חושב שגם בנסועה נמוכה מיכוון שיש לא מעט דברים שהזמן לא עושה להם טוב - זה טוב ובטיחותי שפעם בשנה מכונאי בוחן את הרכב מעבר לבדיקה המאד שטחית בטסט ועל הדרך החלפת שמן ופילטר זה די זניח
במיוחד ברכב שכבר לא ילדון
אין שום קשר או משמעות לטיפול ולטסט מעבר לנוחות המשתמש.
טסט זה משהו שאפשר לעשות בכל רגע נתון בלי שום הכנה ואם זה לא המצב האם אתה בטוח שאתה מעוניין לנסוע ברכב?
 

xrlmike

New member
מעניין - יש טענה שדווקא רכב שלא נוסע הרבה צריך יותר להקפיד

על תדירות החלפת השמן, במיוחד אם הנסיעות קצרות
מיכוון שאז השמן יושב הרבה זמן בלי לזוז בחלל המנוע במגע עם גזי מנוע לאחר כיבוי הרכב ויש זמן לדברים לשקוע לתוך השמן
אם יש ריבוי יחסי של התנעות קרות שתורמות לשחיקת הזמן
וגם בנסיעה קצרה לא בטוח שכל הלחות שהתערבבה בשמן מעיבוי מספיקה להתעדות לגמרי
אלה הורסים דווקא שמן של רכב בנסועה נמוכה
&nbsp
https://www.edmunds.com/car-care/when-should-you-change-your-oil.html
https://www.edmunds.com/car-news/tips-advice/stop-changing-your-oil.html
&nbsp
 

enigo

New member
יש לשאלה הזו שתי תשובות בהתאם לגישה

הראשונה, כמו שענו לך - "לפי הספר".
השניה היא הגישה שטוענת שיצרנים יש נטייה לקחת מרווחי ביטחון נדיבים כי זה פועל לטובתם (מכניס כסף להם ישירות דרך חלקי חילוף וגם לדילרים שלהם), ולכן אפשר למתוח. כמה אפשר למתוח? שאלה טובה, שתלויה בהרבה גורמים - הרכב הספציפי, סוג הנסיעות (אין דין נסיעה שבועית אחת של 100 ק"מ בכביש פתוח כדין עשר נסיעות יומיות של עשרה ק"מ בפקקים) ועוד.
יכול להיות גם שיש אלמנטים שאפשר למתוח (למשל מסנן אוויר למזגן, או פלאגים) וכאלו שלא, למשל רצועת תזמון.
 

WarDog

New member
ביצוע טיפול תקופתח וטסט באותה הזמן (יום) נותן לך "שגרה"

ככה יש פחות סיכוי שתשכח האם ביצעת את הטיפול בחודש X או Y.
&nbsp
אישית אני ממליץ לבצע קודם את הטסט ורק אז לנסוע לביצוע הטיפול השנתי, ככה אתה יודע שאין ליקויים ברכב והמוסך לא יצליח "לדחוף לך" תקלות לא קימות, ואם נכשלת בטסט אז אתה יודע בדיוק מה לתקן ועושה זאת ביחד עם הטיפול התקופתי.
&nbsp
&nbsp
 

xrlmike

New member
כדאי שתמצא מכונאי אמין - טסט זו בדיקה מאד שטחית

ומטרתה למצוא שבר ודברים לא בטיחותיים
יכולים להיות ברכב הרבה דברים שהם בלויים ועל סף שבר ורצוי מאד להחליפם ולא להיתקע באמצע הדרך, וטסט לא ייתן שום אינדיקציה לגביהם
לתקן רק מה שנכשל בטסט ורק לאחר הכישלון זו דרך גרועה לתחזק רכב
אתה באמת חושב שמבט של בוחן טסט במשך 3 דקות ברכב שווה ערך לבדיקת מכונאי מקצועי במשך חצי שעה?
די להשמיץ את המכונאים כאילו כל מטרתם לקחת כסף סתם.
אני מכיר מכונאים רבים שהם אמינים והגונים, מה שכן הם לא עובדים בחינם יש להם משפחה לפרנס וזהו מקצועם.
 

WarDog

New member
אם הבוחן בטסט לא מזהה חלקים "על סף שבר" אז פה הבעיה

ולא במוסך, שלא לדבר על דברים שבורים לחלוטין.
&nbsp
בהגדרתו הטסט נועד לזהות תקלות בטיחותיות (לא סתם פוסלים על מנורת כרית אויר, או צמיג שחוק) שמסכנות לא רק אותך אלא גם את שאר משתמשי הדרך.
&nbsp
הלוואי על 10% מהנהגים בישראל לתחזק את הרכב כמו שאני עושה ולא תראה חצי מהרכבים נתקעים באמצע הדרך, יש לי שגרת חיים של לעבור על הרכב מכל כיוון לפחות פעם בחודש, ולפחות פעם בשבועים בדיקת "שטחית" של דברים שחייבים לעבוד כל הזמן ב100% (צמיגים, אורות, בלמים).
עד כו לא הגעתי למצב שיש משהו שהוא "על סף שבר" בהפתעה/ במהלך טיפול במוסך/טסט.
&nbsp
בלי קשר לטסט,
אני אישית לא סובל את הדבר הזה שנקרא "בדיקת חורף"/"הכן רכבך לחורף" וכו' כי לא ראיתי בזה שום דבר שהתקינות שלו צריכה להיות שונה מאשר בכל שאר ימות השנה (מגבים- מי מבטיח לך שבאמצע הקיץ לא תתקע מאחורי רכב בכביש מוצף שישפריץ עלך בוץ? , מה צמיג לא צריך להיות תקין בקיץ אלא רק בחורף? מה אין בלימות חירום בקיץ? וכו')
 

xrlmike

New member
זה שאתה בודק את רכבך וקשוב אליו לא מצדיק להמליץ באופן גורף

למישהו לתקן רק מה שנמצא בטסט ולהגדיר דברים אחרים כמשהו שהמוסך דוחף לך
אוטו במיוחד עם עבר את יום הולדתו ה7-8 יכול לכלול הרבה דברים שלא יקפצו בטסט
סתם לדוגמא רפידת בלמים שחוקה ב 95% תעבור טסט כי היא כרגע בולמת בסדר גמור אבל בעוד 1000 ק"מ היא כבר לא תבלום כראוי - מכונאי יחליף או יציע לך לחזור כעבור שני טנקי דלק - אף בוחן בטסט לא יעשה זאת מה גם שהוא לא בודק עובי רפידה אז אין באפשרותו לעשות זאת
דוגמא נוספת חוסר בנוזל (תבחר שמן הגה, קירור, שמן מנוע ...) מכונאי יאתר את החוסר ויבדוק לסיבתו לפני הכשל המלא בטסט זה נושא שלא נבדק כלל, ולא חסר נהגים שלא מרימים מכסה מנוע מלבד למילוי מי שטיפת חלון
ואפשר להמשיך
הטסט זוהי בדיקה בסיסית לדברים בסיסיים לא בסיס לתחזוקה
ורכבים לא נתקעים כי הרוב כן מכניסים את הרכב פעם בשנה לפחות למוסך וכן מבצעים תחזוקה מונעת בסיסית וכן מקשיבים למכונאי בסוף היום ולא מתקנים רק מה שהתגלה בטסט כמו שהצעת
 

The S t i g

New member
תלוי לדעתי כמה אתה מרגיש את האוטו

אני בכיף היתי מגדיל לשנה וחצי ואולי אפילו יותר אם אלה נסיעות בין עירוניות על יותר מחצי מהק"מ אבל רק אם אתה שם לב לבעיות ואם יש כאלה הולך למוסך
כי בעיה שימצאו בטיפול שנתי יכולה להיגמר בהרבה פחות נזק מבעיה שצצה ולא שמת לב ומשכת איתה שנה וחצי עד הטיפול הבא
זו דעתי
 
למעלה