טיפים לבחירת סל-קל/כסא בטיחות

טיפים לבחירת סל-קל/כסא בטיחות

הי, אני עומדת ללדת ואני צריכה המלצות על בחירת כסא/סל-קל כשמה שהכי חשוב לי זה בטיחות. איפה אפשר לראות תוצאות של מבחני ריסוק של סלקלים/כסאות בטיחות שאפשר לקנות גם בארץ? מה עדיף מבחינת בטיחות סל-קל או כסא בטיחות? האם יש הבדלים בין כסאות שמגיעים מאירופה וכאלה המגיעים מארה"ב איזה תקן יותר מחמיר? תודה רבה מראש
 
סל קל

טיפים לרכישת סל קל : מומלץ שהסלקל יתאים עד למשקל 13 ק"ג כך שיתאים לשימוש לפחות עד גיל שנה ושיהיה מרווח לנוחות התינוק מומלץ שבסלקל תהיה מערכת הגנה בפני תאונות צד ישנם סלקלים שמעגנים עם בסיס קבוע לרכב וישנם כאלה שנקשרים לרכב בעזרת חגורות הבטיחות של הרכב אין זה משנה כל עוש הקשירה מתבצעת לפי הוראות היצרן כל סל קל שקיבל אישור לתו תקן ממכון התקנים עבר מבחני ריסוק עדיף להתחיל עם סל קל ולא כסא בטיחות ישנם הבדלים כאשר הארופאי מחמיר יותר תודה על פנייתך ובהצלחה!
 

reut04

New member
Do you know

in what aspects is the European standard more strict than the American? Is it only in Sal-Kals or also in other car seats and boosters ? BTW, is it true that both standards are actually for "low" speeds (up to 60 Km"h) ? Thanks!
 
תשובות

ההבדלים בין התקן האמריקאי לאירופאי מזעריים. שניהם טובים אולם כל תקן שם דגש על נקודות אחרות, למשל: במושב אירופאי חייבים לשחרר את הילד בלחיצה אחת ולכן אין אבזם (בגובה הכתפיים) שמונע את החלקת הרצועות מכתפי הילד כפי שנדרש בתקן האמריקאי. התקן האמריקאי מתכוון לכך שבתאונה לא יוציאו את הילד מתוך המושב אלא יוציאו את הילד כשהוא חגור במושב מתוך הרכב (במקרה של פגיעת עמוד שידרה). בסל-קל אירופאי אין אבזם נעילה המשפר את עיגון הסל-קל לרכב כפי שקיים בתקן האמריקאי (חשוב במיוחד כאשר רוכשים סל-קל עם בסיס אותו עוגנים לרכב פעם אחת בלבד). התקן האמריקאי "מסתפק" בחגורת אגן בלבד (דבר המאפשר עיגון הסל-קל במושב האמצעי גם אים אין שם חגורת אגן-כתף) לעומת התקן האירופאי המחייב המחייב עיגון מושבי בטיחות באמצעות חגורת אגן-כתף. כל מושב בטיחות שיש לו תו תקן אירופאי או אמריקאי נבדק במבחני ריסוק במהירויות נמוכות יותר ממה שציינת אמנם אך מהירויות שמשקפות כוח רב מאד שמופעל בעת התאונה וזה לא רק נובע מעניין המהירות אלא מגורמים נוספים (למשל: במה מתנגשים). כל מבחן ריסוק אחר שנעשה במהירויות אחרות מאלו הנדרשות בתקן - לא תמיד יש לזה משמעות בעולם האמיתי - כולמר בזמן תאונה אמיתית ולכן יש לך בחירה האם להתייחס לתואצות אלו או לא.
 

reut04

New member
Thanks +

Thanks for the answers. Some questions that I recall from reading your answer: 1. How can you "lock" European car seat with our safety belts ? our belts tend to "lock" in case of an accident, but I should make sure that the car seat is locked before driving. Then how can I tighten the car seat ? 2. In European car seat - is there a way to prevent the child from getting his hands out of the belts ? I see that my child can get herself out of the stroller's belts, then how can I prevent her from doing this in the car seat ? (she is ~1.5 years old) 3. In "real" accidents we usually talk about 90-100 km/h then how can the tests simulate such accidents ? it seems to me that in real accidents the forces on the child are much much much more than what is tested... 4. Do you have in Shilav both European and American car seats ? Thanks again !
 
תשובות

1. הסגירה לפי התקן הארופאי הינה מספקת אני לא בטוחה שהבנתי את השאלה לגבייhow can I tighten the car seat למה צריכה להיות בעיה? 2. האם באמת יש הבדל בין הוצאת הידיים בכסא ארופאי לכסא בתקן אמריקאי? את רואה שהיא עושה כך בטיולון האם גם בכסא היא מצליחה? 3.כל מושב בטיחות שיש לו תו תקן אירופאי או אמריקאי נבדק במבחני ריסוק במהירויות נמוכות זה לא רק מהירויות שמשקפות כוח רב מאד שמופעל בעת התאונה וזה לא רק נובע מעניין המהירות אלא מגורמים נוספים (למשל: במה מתנגשים). כל מבחן ריסוק אחר שנעשה במהירויות אחרות מאלו הנדרשות בתקן - לא תמיד יש לזה משמעות בעולם האמיתי - כולמר בזמן תאונה אמיתית ולכן יש לך בחירה האם להתייחס לתואצות אלו או לא. 4 בשילב יש לנו רק כסאות עם תקן ארופאי תודה על פנייתך
 

reut04

New member
explaning the question

1. in the European car seat , when you install the car seat you actually just pass the car safetly belts in thye appropriate places. In the American car seats, you tighten the belts so the car seat cannot move. How can I tighten the car's safetly belts when installing the European car seat so that the car seat will not be able to move ? (When I put my safety belt on, I am still able to move few centimeters to each side. but this is not alloud for car seats, isn't it ?) 2. in the European car seat I once saw her with her hands out. The reason is becuase she has more space to move her hands towards the middle of the body and take out hands. Isn't it reasonable ? 3. what I am trying to ask is if a "real" accident doesn't actually cause harder forces than what is checked in the tests. I think that low speeds cannot simulate hard forces. in real accident you have both the high speed and the object you are hitting so it seems to me that the standard checks are not enough. I would think that I should look into tests which were done in higher speeds than the standard requires. (I'd prefer tests which were doen in 90 km/h rather than in 40 km./h because I drive in 90 km/h and not only in 40 km/h) why aren't tests like that forced by the standard ? it seems to me that car seat that has standard may be "safe" to drive in the city, but nobody knows what will happen if you drive in highways... 4. do you think to bring also American car seats ? (from the difficulties I tried to explain - of tightening the car seat to the car without it moving and from the aspect that my daughter gets her hands out, it seems to me safer to use Americaln car seats, Am I wrong ?)
 
Answers

1. ס"מ + זה עדיין סביר רק אם זה ממש מאוד משוחרר זה בעייתי אני לא מוצאת שישנה בעייה עם חיזוק הכסא למכונית 2. כן זה בעייתי כשמוציאים ידיים בעגלה או בכסא בטיחות צריך להקפיד שזה לא יקרה ישנה אפשרות לחזק את האבזמים כך שיהיו פחות משוחררים האם זה לא משהו שנלקח בחשבון? איזה דגם זה ?בנוסף אני לא מודעת להבדל כזה משמעותי בין כסא 'אמריקאי' ל'ארופאי' מבחינת הוצאת הידיים 3 אם תוצאות מבחני הריסוק לא עוברים במהירויות נמוכות על אחת מכמה הם גם לא יעברו במבחן המהירות הבדיקות הללו הן כלל עולמיות אני מאמינה שכל מה שהעלית פה נלקח בחשבון ועדיין לא ' צריך' מהירות גבוהה בשביל הבדיקה 4. לאור מה שכתבתי אנחנו לא נביא כסאות אמריקאים לשילב - התקן הארופאי ומכון התקנים נותנים אישורים מספקים וכן ישנם שינויים תקן הארופאי שעונים לנו לדרישות תודה ומקווה שעזרתי
 
למעלה