טיפים לערעור על קנס?

trilliane

Well-known member
מנהל
אני נוסעת מזדמנת בתחב"ץ. כבר יותר משנה אני משתמשת ב"הופ-און" לשלם על נסיעות, זה הכי נוח ולא צריך להכין כלום מראש. בעקבות המצב יש שיבושי GPS בחיפה, ולכן בנסיעות לכיוון הדר/עיר תחתית אני נאלצת בלית ברירה לחזור לרב-קו (לא התגעגעתי).

הבוקר בדרך להדר העברתי במכשיר, לא הייתה די יתרה, התיישבתי וטענתי יתרה ב"רב-קו" ובשנייה שסיימתי ועמדתי לקום לתקף, עלו פקחים. הראיתי לפקח את מסך התשלום, הסברתי שבדיוק עליתי והטענתי (הם עלו 2 תחנות אחריי) והם הקדימו אותי בכמה שניות.

כמובן לא עזר שום דבר וקיבלתי קנס, כי תיקפתי אחרי שהם עלו. חטאי הגדול היה שנסעתי 2 דקות לפני שעלה בידי לתקף. לו היו עולים בתחנה הבאה כבר היה לי תיקוף. לא רימיתי אף אחד, לא גזלתי דבר מאיש. אני תמיד מתקפת, גם בשבת (נדיר, אבל החודש נסעתי) וגם הפעם לא ניסיתי להתחמק, וממילא הייתי בדרכי לכרמלית, אני משלמת על נסיעה בין כך ובין כך, אין לי שום אינטרס לשקר או לרמות. בדקו אותי אין ספור פעמים בעבר ומעולם לא היו בעיות.

הפקח אמר שהוא מבין אבל הוא חייב לתת קנס ואני יכולה לערער. חוץ מלהסביר את כל הנ"ל, יש עוד משהו שאני יכולה לעשות? (יש לי צילום מסך שהטענתי בדיוק לפני שהם עלו).

אגב, רב-פס ביקשו ממני משוב לא מזמן, וכתבתי להם שהתכונה שחסרה לי היא בחירה ידנית של מיקום כשיש שיבושי מיקום (לאחרונה אני מבלה לא מעט בביירות... 😝). זה אפשרי ברכבת ישראל, משום מה לא בכרמלית.
 

Ccyclist

Well-known member
אני נוסעת מזדמנת בתחב"ץ. כבר יותר משנה אני משתמשת ב"הופ-און" לשלם על נסיעות, זה הכי נוח ולא צריך להכין כלום מראש. בעקבות המצב יש שיבושי GPS בחיפה, ולכן בנסיעות לכיוון הדר/עיר תחתית אני נאלצת בלית ברירה לחזור לרב-קו (לא התגעגעתי).

הבוקר בדרך להדר העברתי במכשיר, לא הייתה די יתרה, התיישבתי וטענתי יתרה ב"רב-קו" ובשנייה שסיימתי ועמדתי לקום לתקף, עלו פקחים. הראיתי לפקח את מסך התשלום, הסברתי שבדיוק עליתי והטענתי (הם עלו 2 תחנות אחריי) והם הקדימו אותי בכמה שניות.

כמובן לא עזר שום דבר וקיבלתי קנס, כי תיקפתי אחרי שהם עלו. חטאי הגדול היה שנסעתי 2 דקות לפני שעלה בידי לתקף. לו היו עולים בתחנה הבאה כבר היה לי תיקוף. לא רימיתי אף אחד, לא גזלתי דבר מאיש. אני תמיד מתקפת, גם בשבת (נדיר, אבל החודש נסעתי) וגם הפעם לא ניסיתי להתחמק, וממילא הייתי בדרכי לכרמלית, אני משלמת על נסיעה בין כך ובין כך, אין לי שום אינטרס לשקר או לרמות. בדקו אותי אין ספור פעמים בעבר ומעולם לא היו בעיות.

הפקח אמר שהוא מבין אבל הוא חייב לתת קנס ואני יכולה לערער. חוץ מלהסביר את כל הנ"ל, יש עוד משהו שאני יכולה לעשות? (יש לי צילום מסך שהטענתי בדיוק לפני שהם עלו).

אגב, רב-פס ביקשו ממני משוב לא מזמן, וכתבתי להם שהתכונה שחסרה לי היא בחירה ידנית של מיקום כשיש שיבושי מיקום (לאחרונה אני מבלה לא מעט בביירות... 😝). זה אפשרי ברכבת ישראל, משום מה לא בכרמלית.

להבנתי לא נותנים לפקחים שיקול דעת.

הרבה לפני ששינו את השיטה בארץ מניקובי נהג לתיקוף במתקף - נסעתי באוטובוסים ברומא. אפילו הפקיד במלון אמר שהוא נוסע בחינם אבל תמיד מחזיק כרטיס נייר לא מתוקף בכיס כדי שיוכל לתקף אם פקח יעלה לאוטובוס. אני מניח שהיעדר שיקול הדעת נועד למנוע רמאות כזו, במיוחד מצד נוסעי ערך צבור.

עירעור מוצלח שיהיה.

במידה ויש לך NFC ואפליקציית רב קו - אפשר לראות מה היתרה או החוזים לפני שעולים לאוטובוס ולהטעין את הכרטיס בבית או במשרד לפני שיוצאים לדרך.

אישית אם אני יוצא למספר נסיעות מזדמנות בשיטת הרב קו אני מטעין כרטיס יומי.

לגבי ביירות בצפון וקהיר בדרום - חבל שאין תיאום בין משרד הביטחון לאפליקציות כי המצב נמשך כבר 7 חודשים. לשחרר מפתח לשיטת השיבוש באפליקציות שהציבור יכול להוריד לא נראה לי בטוח, אולי הפתרון הוא QR תיקוף במסכי המידע של האוטובוסים שישתנה כל תחנה או מספר תחנות.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
להבנתי לא נותנים לפקחים שיקול דעת.

הרבה לפני ששינו את השיטה בארץ מניקובי נהג לתיקוף במתקף - נסעתי באוטובוסים ברומא. אפילו הפקיד במלון אמר שהוא נוסע בחינם אבל תמיד מחזיק כרטיס נייר לא מתוקף בכיס כדי שיוכל לתקף אם פקח יעלה לאוטובוס. אני מניח שהיעדר שיקול הדעת נועד למנוע רמאות כזו, במיוחד מצד נוסעי ערך צבור.

עירעור מוצלח שיהיה.

במידה ויש לך NFC ואפליקציית רב קו - אפשר לראות מה היתרה או החוזים לפני שעולים לאוטובוס ולהטעין את הכרטיס בבית או במשרד לפני שיוצאים לדרך.

אישית אם אני יוצא למספר נסיעות מזדמנות בשיטת הרב קו אני מטעין כרטיס יומי.

לגבי ביירות בצפון וקהיר בדרום - חבל שאין תיאום בין משרד הביטחון לאפליקציות כי המצב נמשך כבר 7 חודשים. לשחרר מפתח לשיטת השיבוש באפליקציות שהציבור יכול להוריד לא נראה לי בטוח, אולי הפתרון הוא QR תיקוף במסכי המידע של האוטובוסים שישתנה כל תחנה או מספר תחנות.
אני מבינה שזה השיקול שלהם, אבל כאמור, הראיתי לו שבדיוק הטענתי את הרב קו, זה היה אצלי ביד, ועליתי ממש קצת לפניהם, אז זה לא שנסעתי חצי עיר ו"פתאום" נזכרתי לתקף כשהם עלו. הרבה פעמים קורה שאי אפשר לתקף בשנייה שעולים מכל מיני סיבות טכניות (ידיים תפוסות / מכשיר אחד לא עובד / הקוד לא נקרא / אני צריכה לסייע למי שעלה איתי לשבת בבטחה / יש עומס נוסעים וצריך להגיע למתקף ועוד ועוד) וזה מעולם לא היה עניין, כולנו בני אדם. אפשר להפעיל שיקול דעת שאם הפקח עולה זמן קצר מאוד אחרי הנוסע וזה באמת נוסע שהתכוון לתקף ופשוט לא הספיק, אין פה ניסיון לרמאות או משהו בלתי סביר.

יש לי NFC וככה טענתי את הרב-קו, אבל בדיקת היתרה ביישומון די מסורבלת משום מה, ומעולם לא חשבתי שאני צריכה לבזבז זמן בבית על הטענה מראש אם אני יכולה לעלות לאוטובוס ולהטעין בו-ברגע אם יש בכך צורך (אני עדיין טוענת ערך צבור כי נשארת לי בכל פעם יתרה שעוד לא הצלחתי לאפס). זה לא נראה לי ביג דיל, וזה גם לא באמת משנה אם אני מתקפת דקה מאוחר יותר, העיקר ששילמתי על הנסיעה. בתקופה שהיינו משלמים לנהג קרו אין ספור מקרים שהנהגים אמרו דברים כמו "שימי את הדברים ובואי לשלם בנחת" למשל. אני מודה שתסריט כזה שבו בדיוק אסיים לטעון את הרב-קו ושניות לפני שאספיק לתקף יעלה צי פקחים וירשום לי קנס מעולם לא עלה בדעתי.

אחרון חביב – מי דיבר על "לשחרר מפתח לשיטת השיבוש באפליקציות שהציבור יכול להוריד"? מה הבעיה להגדיר "במקרה שהמיקום הוא ביירות, נא לאפשר עדכון מקום ידני"? כשירדתי בחודש האחרון מהרכבת בחיפה מרכז, הטלפון לא זיהה איפה אני נמצאת, ויכולתי לבחור את התחנה בעצמי. מה הבעיה לעשות את זה בכרמלית, למשל? למה צריך לדעת באיזו תחנה עליתי כדי לחייב אותי? או בשלל אוטובוסים עירוניים שבהם התעריף אחיד וזה לא באמת משנה באיזו תחנה עליתי? ואם יש מקרי קצה שאפשר איכשהו לנצל אותם לרעה, אני מניחה שיש מעט מאוד אנשים שידעו בדיוק איך, או שאפשר לסגור את הפרצות האלה, או פשוט זה יהיה מחיר קטן לשלם בגלל המצב הביטחוני, בלי לשגע רבבות נוסעים.
 

Ccyclist

Well-known member
אני מבינה שזה השיקול שלהם, אבל כאמור, הראיתי לו שבדיוק הטענתי את הרב קו, זה היה אצלי ביד, ועליתי ממש קצת לפניהם, אז זה לא שנסעתי חצי עיר ו"פתאום" נזכרתי לתקף כשהם עלו. הרבה פעמים קורה שאי אפשר לתקף בשנייה שעולים מכל מיני סיבות טכניות (ידיים תפוסות / מכשיר אחד לא עובד / הקוד לא נקרא / אני צריכה לסייע למי שעלה איתי לשבת בבטחה / יש עומס נוסעים וצריך להגיע למתקף ועוד ועוד) וזה מעולם לא היה עניין, כולנו בני אדם. אפשר להפעיל שיקול דעת שאם הפקח עולה זמן קצר מאוד אחרי הנוסע וזה באמת נוסע שהתכוון לתקף ופשוט לא הספיק, אין פה ניסיון לרמאות או משהו בלתי סביר.

יש לי NFC וככה טענתי את הרב-קו, אבל בדיקת היתרה ביישומון די מסורבלת משום מה, ומעולם לא חשבתי שאני צריכה לבזבז זמן בבית על הטענה מראש אם אני יכולה לעלות לאוטובוס ולהטעין בו-ברגע אם יש בכך צורך (אני עדיין טוענת ערך צבור כי נשארת לי בכל פעם יתרה שעוד לא הצלחתי לאפס). זה לא נראה לי ביג דיל, וזה גם לא באמת משנה אם אני מתקפת דקה מאוחר יותר, העיקר ששילמתי על הנסיעה. בתקופה שהיינו משלמים לנהג קרו אין ספור מקרים שהנהגים אמרו דברים כמו "שימי את הדברים ובואי לשלם בנחת" למשל. אני מודה שתסריט כזה שבו בדיוק אסיים לטעון את הרב-קו ושניות לפני שאספיק לתקף יעלה צי פקחים וירשום לי קנס מעולם לא עלה בדעתי.

אחרון חביב – מי דיבר על "לשחרר מפתח לשיטת השיבוש באפליקציות שהציבור יכול להוריד"? מה הבעיה להגדיר "במקרה שהמיקום הוא ביירות, נא לאפשר עדכון מקום ידני"? כשירדתי בחודש האחרון מהרכבת בחיפה מרכז, הטלפון לא זיהה איפה אני נמצאת, ויכולתי לבחור את התחנה בעצמי. מה הבעיה לעשות את זה בכרמלית, למשל? למה צריך לדעת באיזו תחנה עליתי כדי לחייב אותי? או בשלל אוטובוסים עירוניים שבהם התעריף אחיד וזה לא באמת משנה באיזו תחנה עליתי? ואם יש מקרי קצה שאפשר איכשהו לנצל אותם לרעה, אני מניחה שיש מעט מאוד אנשים שידעו בדיוק איך, או שאפשר לסגור את הפרצות האלה, או פשוט זה יהיה מחיר קטן לשלם בגלל המצב הביטחוני, בלי לשגע רבבות נוסעים.

אני לא חושב שפשעת, פשוט יצא לך תזמון לא אידאלי.

לפני כמה שנים בירושלים הייתי בדרך לשוק ברק"ל ובדיוק עלו פקחים ביפו מרכז. הם סרקו את הרב קו של נוסעת לידי כשכמעט היינו בשוק, אז די הצגתי להם את הרב קו שלי בצורה אקטיבית כדי שלא יטענו שאני בורח להם בתחנה. המוניטין הגרוע שלהם די ידוע.

לגבי האפליקציות - יש להן שתי נקודות מידע עיקריות - ה GPS וה QR. משום שה GPS משובש כבר חודשים היה צריך לפתח מענה דרך ה QR. במסכי מידע מודרניים אפשר להציג QR משתנה לפי המידע של הכריזה. היה מספיק זמן למפתחים לחשוב על שיטה שתעקוף את השיבושים.

שיטת האפליקציות היא שיטה שמתאימה יותר למוניות - מרחקים אישיים לפי קילומטרים. בתח"צ בדרך כלל משתמשים בשיטת אזורים.

אגב - הזכרת תיקופים בשבת. כל תיקוף כזה יוצר מידע רשמי על הצורך הציבורי לתח"צ בשבת. בניגוד ליוזמות של אגודות או אפילו עיריות - תיקוף בשבת בתחומי הסטטוס קוו החיפאי זה נתון שמשרד התחבורה לא יכול להתווכח על קיומו.
 
נערך לאחרונה ב:
אני מבינה שזה השיקול שלהם, אבל כאמור, הראיתי לו שבדיוק הטענתי את הרב קו, זה היה אצלי ביד, ועליתי ממש קצת לפניהם, אז זה לא שנסעתי חצי עיר ו"פתאום" נזכרתי לתקף כשהם עלו. הרבה פעמים קורה שאי אפשר לתקף בשנייה שעולים מכל מיני סיבות טכניות (ידיים תפוסות / מכשיר אחד לא עובד / הקוד לא נקרא / אני צריכה לסייע למי שעלה איתי לשבת בבטחה / יש עומס נוסעים וצריך להגיע למתקף ועוד ועוד) וזה מעולם לא היה עניין, כולנו בני אדם. אפשר להפעיל שיקול דעת שאם הפקח עולה זמן קצר מאוד אחרי הנוסע וזה באמת נוסע שהתכוון לתקף ופשוט לא הספיק, אין פה ניסיון לרמאות או משהו בלתי סביר.

יש לי NFC וככה טענתי את הרב-קו, אבל בדיקת היתרה ביישומון די מסורבלת משום מה, ומעולם לא חשבתי שאני צריכה לבזבז זמן בבית על הטענה מראש אם אני יכולה לעלות לאוטובוס ולהטעין בו-ברגע אם יש בכך צורך (אני עדיין טוענת ערך צבור כי נשארת לי בכל פעם יתרה שעוד לא הצלחתי לאפס). זה לא נראה לי ביג דיל, וזה גם לא באמת משנה אם אני מתקפת דקה מאוחר יותר, העיקר ששילמתי על הנסיעה. בתקופה שהיינו משלמים לנהג קרו אין ספור מקרים שהנהגים אמרו דברים כמו "שימי את הדברים ובואי לשלם בנחת" למשל. אני מודה שתסריט כזה שבו בדיוק אסיים לטעון את הרב-קו ושניות לפני שאספיק לתקף יעלה צי פקחים וירשום לי קנס מעולם לא עלה בדעתי.

אחרון חביב – מי דיבר על "לשחרר מפתח לשיטת השיבוש באפליקציות שהציבור יכול להוריד"? מה הבעיה להגדיר "במקרה שהמיקום הוא ביירות, נא לאפשר עדכון מקום ידני"? כשירדתי בחודש האחרון מהרכבת בחיפה מרכז, הטלפון לא זיהה איפה אני נמצאת, ויכולתי לבחור את התחנה בעצמי. מה הבעיה לעשות את זה בכרמלית, למשל? למה צריך לדעת באיזו תחנה עליתי כדי לחייב אותי? או בשלל אוטובוסים עירוניים שבהם התעריף אחיד וזה לא באמת משנה באיזו תחנה עליתי? ואם יש מקרי קצה שאפשר איכשהו לנצל אותם לרעה, אני מניחה שיש מעט מאוד אנשים שידעו בדיוק איך, או שאפשר לסגור את הפרצות האלה, או פשוט זה יהיה מחיר קטן לשלם בגלל המצב הביטחוני, בלי לשגע רבבות נוסעים.
זה לא מדויק להגיד שלפקחים ''אין שיקול דעת''. יש להם שיקול דעת, בכיוון של ''לתת דוחות''. בימי התשלום אצל הנהג עבודת הפקח (המבקר) הייתה לא רק לתת דוחות אלה גם לעזור לנוסעים שלא יודעים כמה לשלם, או איזה כרטיס לקנות, לבדוק גם את נראות האוטובוס והנהג ועוד... והאמת ראיתי מעט מאוד מקרים שמבקרים רשמו דוחות לנוסעים. היום מטרת הפקחים היא לתת דוחות. בזמנו היה דיון על זה באחת הוועדות בכנסת ולפחות חלק מהמפעילות הודו שהפקחים מתוגמלים על דוחות. כאשר מביאים אנשים בשכר נמוך שרוצים לעשות ''אקסטרה כסף'' זאת התוצאה. מתוך 10 נוסעים שיקבלו דו''ח לא מוצדק, מחצית ישלמו כי פשוט אין להם כוח לערער או שלא יודעים את התקנות, אז גם המפעיל נהנה וגם הפקח.
 

מוישי67

Active member
לגבי ביירות בצפון וקהיר בדרום - חבל שאין תיאום בין משרד הביטחון לאפליקציות כי המצב נמשך כבר 7 חודשים. לשחרר מפתח לשיטת השיבוש באפליקציות שהציבור יכול להוריד לא נראה לי בטוח, אולי הפתרון הוא QR תיקוף במסכי המידע של האוטובוסים שישתנה כל תחנה או מספר תחנות.
לא צריך פתרונות טכנולוגיים מתקדמים.
כבר היום, אם תסרוק קוד של חברה במקום שהיא לא פועלת (נניח, תסרוק קוד של חברת דן, כשאתה בירושלים) האפליקציה תציג לך הודעה שהיא לא זיהתה את מיקומך, ובבקשה תבחר באופן ידני את מספר הקו שעלית עליו ואת תחנת העליה.
כל הבעיות שקורות בשיבושי הgps זה רק בגלל שהאפליקציה מזהה שאתה בחו"ל, ואז האפליקציה לא מאפשרת בחירה ידנית. מה כל כך קשה להגדיר לאפליקציה שתאפשר בחירת מספר הקו באופן ידני?
וזה עוד באוטובוס, אפשר, טכנית, לעלות ולא לשלם. אבל ברכבת וברכבלית אין שום דרך להכנס ולעבור את השער! צריך שהאפליקציות יאפשרו בחירת תחנת עליה באופן ידני! ובזה אפילו אין חשש לרמאויות, כי אם מישהו יבחר תחנת עליה שונה - השער לא ייפתח לו.
וזה הרי אפשרי, כבר כיום, מי שעלה על רכבת במרכז, ותיקף כרגיל בלי שיבושים, ואז מנסה לרדת באחת מתחנות חיפה, האפליקציה נותנת לו לבחור באופן ידני תחנת ירידה, אז למה לא מאפשרים גם בכיוון ההפוך?
 

Ccyclist

Well-known member
לא צריך פתרונות טכנולוגיים מתקדמים.
כבר היום, אם תסרוק קוד של חברה במקום שהיא לא פועלת (נניח, תסרוק קוד של חברת דן, כשאתה בירושלים) האפליקציה תציג לך הודעה שהיא לא זיהתה את מיקומך, ובבקשה תבחר באופן ידני את מספר הקו שעלית עליו ואת תחנת העליה.
כל הבעיות שקורות בשיבושי הgps זה רק בגלל שהאפליקציה מזהה שאתה בחו"ל, ואז האפליקציה לא מאפשרת בחירה ידנית. מה כל כך קשה להגדיר לאפליקציה שתאפשר בחירת מספר הקו באופן ידני?
וזה עוד באוטובוס, אפשר, טכנית, לעלות ולא לשלם. אבל ברכבת וברכבלית אין שום דרך להכנס ולעבור את השער! צריך שהאפליקציות יאפשרו בחירת תחנת עליה באופן ידני! ובזה אפילו אין חשש לרמאויות, כי אם מישהו יבחר תחנת עליה שונה - השער לא ייפתח לו.
וזה הרי אפשרי, כבר כיום, מי שעלה על רכבת במרכז, ותיקף כרגיל בלי שיבושים, ואז מנסה לרדת באחת מתחנות חיפה, האפליקציה נותנת לו לבחור באופן ידני תחנת ירידה, אז למה לא מאפשרים גם בכיוון ההפוך?

אם כך - מדוע לעבור לרב קו במקום לאפליקציות כתוצאה ממצב הנוכחי?

אישית מעולם לא התעסקתי עם האפליקציות משום שבהגעה לנתב"ג אין לי תמיד אינטרנט נייד. גם האלמנט של חיוב בדיעבד לא קוסם לי.
 
אם כך - מדוע לעבור לרב קו במקום לאפליקציות כתוצאה ממצב הנוכחי?

אישית מעולם לא התעסקתי עם האפליקציות משום שבהגעה לנתב"ג אין לי תמיד אינטרנט נייד. גם האלמנט של חיוב בדיעבד לא קוסם לי.
הבעיה היא לא האם לעבור לרב קו או אפליקציה, אלה שכבר 7 חודשים שמשרד התחבורה לא מוציא הנחיות רשמיות למצב הנ''ל. ואז כל מפעיל מתנהג אחרת, בתחנת לב המפרץ למשל מאוד אדיבים ונותנים לנוסעים לעבור כאשר רואים שיש שיבושי GPS ללא קניית כרטיס. באוטובוסים הפקחים נותנים דוחו''ת ואז שולחים את הנוסעים להגיש ערעור. האפליקציות מאוד נוחות לנוסעים שלא יודעים מראש כמה נסיעות בחודש יהיו להם ולכן לא רוצים להתחייב לחוזה מראש שיתכן שלא ינצלו. בנוסף גם אין בעיה של ''שכחתי את הרב קו בבית''.
 
אני נוסעת מזדמנת בתחב"ץ. כבר יותר משנה אני משתמשת ב"הופ-און" לשלם על נסיעות, זה הכי נוח ולא צריך להכין כלום מראש. בעקבות המצב יש שיבושי GPS בחיפה, ולכן בנסיעות לכיוון הדר/עיר תחתית אני נאלצת בלית ברירה לחזור לרב-קו (לא התגעגעתי).

הבוקר בדרך להדר העברתי במכשיר, לא הייתה די יתרה, התיישבתי וטענתי יתרה ב"רב-קו" ובשנייה שסיימתי ועמדתי לקום לתקף, עלו פקחים. הראיתי לפקח את מסך התשלום, הסברתי שבדיוק עליתי והטענתי (הם עלו 2 תחנות אחריי) והם הקדימו אותי בכמה שניות.

כמובן לא עזר שום דבר וקיבלתי קנס, כי תיקפתי אחרי שהם עלו. חטאי הגדול היה שנסעתי 2 דקות לפני שעלה בידי לתקף. לו היו עולים בתחנה הבאה כבר היה לי תיקוף. לא רימיתי אף אחד, לא גזלתי דבר מאיש. אני תמיד מתקפת, גם בשבת (נדיר, אבל החודש נסעתי) וגם הפעם לא ניסיתי להתחמק, וממילא הייתי בדרכי לכרמלית, אני משלמת על נסיעה בין כך ובין כך, אין לי שום אינטרס לשקר או לרמות. בדקו אותי אין ספור פעמים בעבר ומעולם לא היו בעיות.

הפקח אמר שהוא מבין אבל הוא חייב לתת קנס ואני יכולה לערער. חוץ מלהסביר את כל הנ"ל, יש עוד משהו שאני יכולה לעשות? (יש לי צילום מסך שהטענתי בדיוק לפני שהם עלו).

אגב, רב-פס ביקשו ממני משוב לא מזמן, וכתבתי להם שהתכונה שחסרה לי היא בחירה ידנית של מיקום כשיש שיבושי מיקום (לאחרונה אני מבלה לא מעט בביירות... 😝). זה אפשרי ברכבת ישראל, משום מה לא בכרמלית.
אם בכל זאת הספקת לתקף, תשלחי את אישור תיקוף הנסיעה בצירוף מכתב הערעור.
בנוסף תבדקי את שעת מתן הדו''ח הרשומה ואת שעת התיקוף, אם השעה בדו''ח מאוחרת יותר גם זאת עילה לביטול. אם יש לך עוד נסיעות שתיקפת באותו יום תצרפי גם אותן, אין סיבה לתקף את כולן ורק אחת לא...
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אם בכל זאת הספקת לתקף, תשלחי את אישור תיקוף הנסיעה בצירוף מכתב הערעור.
בנוסף תבדקי את שעת מתן הדו''ח הרשומה ואת שעת התיקוף, אם השעה בדו''ח מאוחרת יותר גם זאת עילה לביטול. אם יש לך עוד נסיעות שתיקפת באותו יום תצרפי גם אותן, אין סיבה לתקף את כולן ורק אחת לא...
תיקפתי (3 דקות לפני שהוא הוציא את הדו"ח) אבל זה היה "אחרי עליית מפקח" אז זה לא נחשב... אף על פי שבסה"כ עליתי 2 דקות לפניהם וכל מה שעשיתי היה להתעסק ברב-קו (לא התגעגעתי, כאמור), אז זה לא שנסעתי חצי עיר ופתאום "נזכרתי" לתקף.
יש לי עוד נסיעות שתיקפתי באותו יום, אבל אחרי הנסיעה הזאת, וכולן נסיעות המשך (בחינם). תכלס נסעתי לכרמלית, ושם זה פשוט שער אוטומטי שחייבים להעביר בו אמצעי תשלום, אז ממילא הייתי משלמת על הנסיעה הזאת... חזרתי לרב-קו אחרי שבאחד הימים בגלל שיבושי מיקום נדרשו דקות ארוכות עד שהצלחתי להיכנס, ופספסתי את הכרמלית ואיחרתי ליעד, זה היה די מרגיז.
כאמור, נבדקתי אין ספור פעמים בעבר, מעולם לא קרה שעלה פקח ולא היה לי תיקוף, ואני יכולה להראות גם תיקוף מאחת השבתות בחודש האחרון, ואני די בטוחה שאין פקחים בשבת...
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
תיקפתי (3 דקות לפני שהוא הוציא את הדו"ח) אבל זה היה "אחרי עליית מפקח" אז זה לא נחשב... אף על פי שבסה"כ עליתי 2 דקות לפניהם וכל מה שעשיתי היה להתעסק ברב-קו (לא התגעגעתי, כאמור), אז זה לא שנסעתי חצי עיר ופתאום "נזכרתי" לתקף.
יש לי עוד נסיעות שתיקפתי באותו יום, אבל אחרי הנסיעה הזאת, וכולן נסיעות המשך (בחינם). תכלס נסעתי לכרמלית, ושם זה פשוט שער אוטומטי שחייבים להעביר בו אמצעי תשלום, אז ממילא הייתי משלמת על הנסיעה הזאת... חזרתי לרב-קו אחרי שבאחד הימים בגלל שיבושי מיקום נדרשו דקות ארוכות עד שהצלחתי להיכנס, ופספסתי את הכרמלית ואיחרתי ליעד, זה היה די מרגיז.
כאמור, נבדקתי אין ספור פעמים בעבר, מעולם לא קרה שעלה פקח ולא היה לי תיקוף, ואני יכולה להראות גם תיקוף מאחת השבתות בחודש האחרון, ואני די בטוחה שאין פקחים בשבת...
היי
סביר שאת עלית על האוטובוס בתחנת ביניים ולא בתחילת הקו (כשהפקח עלה תחנה או 2 לאחר מכן). לכן, יכול הפקח לטעון, שעלית "מזמן" וכאשר ראית אותו מהחלון, מיהרת לתקף את הכרטיס. אז אם זה כך, ה"קלפים הם לרעתך"...

אבל יש לנו שרת תחבורה מכובדת מאד, ויתכן שליבה הרחמן יבין שאת אישה ישרה, שלא היו לה כל כוונות "לשדוד" את חברת ההסעות. לכן, במידה שלא תצליחי
לשכנע את פניות הציבור בטענותייך, אולי כדאי שתפני לגב' רגב היקרה. ככל שידוע לי, היא מאד אוהבת לעזור לפונים.

ובנושא דומה: בזמנים שבהם עדיין יכולנו ושילמנו לנהג, תוקף החלפת אוטובוס "החזיק מעמד" למשך 90 דקות.
ירדתי מאוטובוס אחד. סידרתי את מה שהצטרכתי לסדר וחזרתי לתחנה כדי לשוב לתחנת המוצא.
נאלצתי להמתין יותר מחצי שעה עד שהגיע האוטובוס הגואל, ואז הנהג טען שפג תוקף הכרטיס ועלי לשלם עבור הנסיעה.

התלוננתי בשירות הלקוחות של "אגד" ונעניתי ש-90 דקות הן הזמן המוקצב, ואם תדירות הגעת האוטובוסים אינה עומדת בלוח הזמנים, הבעיה היא שלי ולא שלהם.
מה שהיה מעניין עוד יותר, שבאותה נסיעה עליתי עם בני (שהיה אז קטין), ולו הנהג לא אמר מילה. רק איתי הוא מצא לנכון להתמקח.
מסתבר שגם לנהגים עומדת הזכות לברור, מי יופנה ימינה ומי לשמאל.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
היי
סביר שאת עלית על האוטובוס בתחנת ביניים ולא בתחילת הקו (כשהפקח עלה תחנה או 2 לאחר מכן). לכן, יכול הפקח לטעון, שעלית "מזמן" וכאשר ראית אותו מהחלון, מיהרת לתקף את הכרטיס. אז אם זה כך, ה"קלפים הם לרעתך"...

אבל יש לנו שרת תחבורה מכובדת מאד, ויתכן שליבה הרחמן יבין שאת אישה ישרה, שלא היו לה כל כוונות "לשדוד" את חברת ההסעות. לכן, במידה שלא תצליחי
לשכנע את פניות הציבור בטענותייך, אולי כדאי שתפני לגב' רגב היקרה. ככל שידוע לי, היא מאד אוהבת לעזור לפונים.

ובנושא דומה: בזמנים שבהם עדיין יכולנו ושילמנו לנהג, תוקף החלפת אוטובוס "החזיק מעמד" למשך 90 דקות.
ירדתי מאוטובוס אחד. סידרתי את מה שהצטרכתי לסדר וחזרתי לתחנה כדי לשוב לתחנת המוצא.
נאלצתי להמתין יותר מחצי שעה עד שהגיע האוטובוס הגואל, ואז הנהג טען שפג תוקף הכרטיס ועלי לשלם עבור הנסיעה.

התלוננתי בשירות הלקוחות של "אגד" ונעניתי ש-90 דקות הן הזמן המוקצב, ואם תדירות הגעת האוטובוסים אינה עומדת בלוח הזמנים, הבעיה היא שלי ולא שלהם.
מה שהיה מעניין עוד יותר, שבאותה נסיעה עליתי עם בני (שהיה אז קטין), ולו הנהג לא אמר מילה. רק איתי הוא מצא לנכון להתמקח.
מסתבר שגם לנהגים עומדת הזכות לברור, מי יופנה ימינה ומי לשמאל.
הם האמינו לי (וגם יכלו לשאול את הנהג, הוא עצר לי במיוחד) ועליתי בבוקר בתחנה הקרובה לכתובת מגוריי. הם לא טענו שאני משקרת, רק שהייתי צריכה לטעון את הרב-קו מראש (ואללה? יש חוק כזה?) ושאם תיקפתי אחריהם הם חייבים לכתוב לי קנס, אבל הם כותבים את הטענה שלי ואני יכולה לערער.

ישבתי בצד הרחוק מהמדרכה ולא ראיתי אותם עד שעלו, אבל לו הטענה היא שראיתי אותם מראש, אז כבר הייתי מתקפת (אפילו בטלפון) או לפחות עומדת ליד מכשיר התיקוף. בקיצור, בתור ניסיון לרמות זה די עלוב. 😆 לו רציתי לרמות אני מאמינה שהייתי מצליחה.
 
תיקפתי (3 דקות לפני שהוא הוציא את הדו"ח) אבל זה היה "אחרי עליית מפקח" אז זה לא נחשב... אף על פי שבסה"כ עליתי 2 דקות לפניהם וכל מה שעשיתי היה להתעסק ברב-קו (לא התגעגעתי, כאמור), אז זה לא שנסעתי חצי עיר ופתאום "נזכרתי" לתקף.
יש לי עוד נסיעות שתיקפתי באותו יום, אבל אחרי הנסיעה הזאת, וכולן נסיעות המשך (בחינם). תכלס נסעתי לכרמלית, ושם זה פשוט שער אוטומטי שחייבים להעביר בו אמצעי תשלום, אז ממילא הייתי משלמת על הנסיעה הזאת... חזרתי לרב-קו אחרי שבאחד הימים בגלל שיבושי מיקום נדרשו דקות ארוכות עד שהצלחתי להיכנס, ופספסתי את הכרמלית ואיחרתי ליעד, זה היה די מרגיז.
כאמור, נבדקתי אין ספור פעמים בעבר, מעולם לא קרה שעלה פקח ולא היה לי תיקוף, ואני יכולה להראות גם תיקוף מאחת השבתות בחודש האחרון, ואני די בטוחה שאין פקחים בשבת...
לא נותנים דו''ח על כוונות אלה על עובדות. עובדתית השעה שרשומה בדו''ח היא אחרי הזמן שתיקפת ולכן הדו''ח לא מוצדק
תתעקשי על הנקודה הזאת בערעור. אם הפקחים רוצים לעשות חיים קשים לנוסע גם הם צריכים להיות מסודרים.
 

d1f2

Active member
יש להגיש ערעור למשרד התחבורה עם צילום של אישור התיקוף בתוקף בשעה שלפני קבלת הדוח.
כל הסיפור על הטעינת רב קו או "אחרי עליית מפקח" לא רלוונטית ולא צריך לרשום להם. בשעת קבלת הדוח היה לך תיקוף בתוקף. תאשימי את הפקחים שלא הצליחו לקרוא את הרב קו שלך כמו שצריך ולא ראו שתיקפת.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
יש להגיש ערעור למשרד התחבורה עם צילום של אישור התיקוף בתוקף בשעה שלפני קבלת הדוח.
כל הסיפור על הטעינת רב קו או "אחרי עליית מפקח" לא רלוונטית ולא צריך לרשום להם. בשעת קבלת הדוח היה לך תיקוף בתוקף. תאשימי את הפקחים שלא הצליחו לקרוא את הרב קו שלך כמו שצריך ולא ראו שתיקפת.
הפקח רשם את הטענה שלי בדו"ח (שהוא החתים אותי עליו) אז לא נראה לי סביר לשנות גרסה בדיעבד...
ולו זה היה נכון אז אי אפשר היה לרשום קנס לשום נוסע שמספיק לתקף לפני שהפקח ניגש אליו...
 
הפקח רשם את הטענה שלי בדו"ח (שהוא החתים אותי עליו) אז לא נראה לי סביר לשנות גרסה בדיעבד...
ולו זה היה נכון אז אי אפשר היה לרשום קנס לשום נוסע שמספיק לתקף לפני שהפקח ניגש אליו...
אבל זאת בדיוק הנקודה. אם הנוסע תיקף לפני שהפקח ניגש באמת אסור לו לרשום דו''ח. אחרת הפקח יכול לעלות בתחנה עמוסה ראשון ואז לטעון שכל הנוסעים שעלו אחריו באותה תחנה לא תיקפו ולתת להם דו''חות.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אבל זאת בדיוק הנקודה. אם הנוסע תיקף לפני שהפקח ניגש באמת אסור לו לרשום דו''ח. אחרת הפקח יכול לעלות בתחנה עמוסה ראשון ואז לטעון שכל הנוסעים שעלו אחריו באותה תחנה לא תיקפו ולתת להם דו''חות.
הוא ניגש,ואמרתי לו שעליתי קצת לפניהם ובדיוק סיימתי להטעין (והראיתי לו את המסך), וקמתי ותיקפתי (כפי שהתכוונתי לעשות), ואז הוא ביקש את הרב-קו, ונתתי לו (לביקורת) והוא הוציא לי קנס (אגב, למה זה נקרא והוא טען שזה לא משנה כי תיקפתי אחרי שהוא עלה, אז הוא חייב לכתוב לי דו"ח.
 

maormp

New member
קרה לי כמה פעמים שעליתי לאוטובוס שכבר היו בו פקחים שעלו תחנה אחת לפני וביצעו ביקורת.
לפי הלוגיקה הזאת גם תיקפתי אחרי שהם עלו.
 
נערך לאחרונה ב:

trilliane

Well-known member
מנהל
קרה לי כמה פעמים שעליתי לאוטובוס שכבר היו בו פקחים שעלו תחנה אחת לפני וביצעו ביקורת.
לפי הלוגיקה הזאת גם תיקפתי אחרי שהם עלו.
אבל עלית אחריהם, אני עליתי לפניהם... אז לכאורה תיקפתי רק כי הם עלו.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אגב, למה כתוב לי שזה תעריף מוגדל? (100 ש"ח).
מה מזכה בתעריף "רגיל" ומה מצדיק תעריף "מוגדל"?
 
למעלה