טיפים לצלילה חופשית....

ohad האחד

New member
טיפים לצלילה חופשית....

מישהו יכול לתת לי טיפים לצלילה חופשית אני בן 14 ואני צולל באזור ת"א. אני קניתי רובה צלילה גומויות ויש לי ראש חץ מזלג פשוט. הבעיה היא שאני לא תופס כלום רק יורה ויורה ולא תופס כלום..... כל הדגים שאני רואה בורחים למערות..... וכמה עולה פנס צלילה פשוט כדי שאני יכנס למערות ואני לא רואה שם כלום אז אני יקנה פנס ויכנס למערות בין הסלעים... תודה רבה אוהד@
 

DJ69

New member
קצת משקולות

לעזור בשקיעה, אבל לא יותר מדי כדי שלא יהיה לך קשה לשחות או חס וחלילה לעלות חזרה לפני המים. אל תאוורר את הריאות יותר מדי כי אתה עלול להגיע למצב שנקרא "עילפון מים רדודים". דבר לא נעים שאם יהיה לך מזל תצא ממנו בחיים אחרי שבוע בבית חולים ורק עם אסטמה. פנס טוב יכול להיות יקר. ניתן להשיג פנסים מאזור ה 350 ש"ח. פנסים נטענים כמובן יותר יקרים. אני משתמש בפנס בשם RCD מתוצרת Ikelite. מחיר 500 ש"ח לדגם הרגיל ו1300 לדגם הנטען שלי יש. שווה כל גרוש.
 

DJ69

New member
../images/Emo10.gifגררררר

כתבתי משהוא ארוך והוא נעלם
בקיצור - איוורור יתר של הריאות / דם גורם להשתנות הפרשי לחצים של הגזים בגוף בזמן צלילה חפשית, מה שיכול לגרום להתעלפות בזמן העליה מהצלילה לפני המים. התופעה נגרמת בעיקר בעליה מעומק של 10 מ´ פלוס. ההתעלפות קוראת ברוב הפעמים בעומק של חצי מטר ל מטר, מה שנתן לתופעה את שמה. עילפון מים רדודים.
 

DJ69

New member
ניסיון שני

נקודת המוצא היא שהטריגר לאינסטינקט הנשימה הוא כמות ה CO2 בדם ולא כמות החמצן. אבל כמות החמצן היא חשובה מאוד. מתחת לרמה מסויימת של חמצן הגוף יכנס לעילפון. עוד חשוב להגיד שבאוורור יתר אנו לא מעלים את רמת החמצן בגוף באופן משמעותי. אנחנו כן מורידים את רמת ה CO2. בצלילה חפשית תקינה (ללא איוורור יתר) רמת ה CO2 תעלה לרמה קריטית אשר תגרום לנו לרצות לעלות לפני המים ולנשום לפני שרמת החמצן תרד עד כדי עילפון. בצלילה חפשית עם איוורור יתר רמת ה CO2 לא עולה לרמה קריטית. זו הסכנה הראשונה.
 

DJ69

New member
ניסיון שני המשך - הסבר טכני

הבעיה השניה קשורה בלחץ הפועל על הגוף עקב העומק. כולנו יודעים שהרכב האוויר הוא (בגדול) 79% חנקן ו 21% חמצן. בגובה פני הים הלחץ האטמוספרי הוא 1 אט´ ולכן הלחץ החלקי של החמצן בדם הוא 0.21 - שזה הרבה מעל רמת העילפון. בעומק 10 מ´ (שהרבה צוללים חפשיים מגיעים אליו) הלחץ הפועל על הגוף הוא שתי אטמוספרות. לכן הלחץ החלקי של החמצן הוא 0.42 . לכאורה הרבה יותר טוב מכיון שזה הרבה יותר רחוק מרמת העילפון. (אם אני לא טועה 0.1 ) אבל תוך כדי הצלילה הצולל משתמש בחמצן אשר מומס בדמו. ככל שהכמות יורדת, הלחץ החלקי יורד גם הוא. רמת החמצן בדמו של הצולל המאושר יכולה עכשיו לרדת אל מתחת לרמה הקריטית אבל הצולל לא ירגיש. הסיבה לכך היא שהעומק "מכפיל" את הלחץ החלקי של החמצן וגורם לא להראות כתקין. עכשיו בואו ונראה מה קורה כאשר הצולל מתחיל לעלות לפני המים. ככול שהוא עולה, הלחץ החלקי יורד. על פי רוב בעומק הרדוד של חצי מ´ ועד 1 מ´, הלחץ החלקי מגיע אל מתחת לרמה הקריטית. הצולל (כבר לא מאושר) מאבד את חושיו עקב עילפון ספונטני ומידי בעומק הרדוד. BTW רמת ה CO2 עדיין ממשיכה לעלות מה שעלול לגרום לגוף מחוסר ההכרה לנסות ולשאוף אוויר בצורה ספונטנית בעומק חצי מטר. מצב זה יהפוך את הסיטואציה לטביעה. מקווה שהיתי מספיק מובן.
 

topo

New member
רגע רגע לא כל כך מהר...

אוהד, אני זוכר אותך גם מהפורום הקודם עם אותה בעיה, אמרת שאתה ממש מתחיל ושאלת למה אתה לא תופס כלום. אני מבין את חוסר הסבלנות והתסכול אבל ככה זה, אין פתרונות קסם וגם אם תעמיס עליך משקולות ופנס לא תוציא מחר יותר דגים ממה שאתה מוציא היום. תמשיך לצלול, תצבור ניסיון ובסוף אתה תצליח וזה יקח פחות זמן ממה שאתה חושב. אני צולל כבר 10 שנים ורק לאחרונה התחלתי לצלול עם משקולות ופנס,בינתיים זה לא עזר לי. חבל שתוציא הרבה כסף על דברים שלא צריך, תשאר עם משקפת,רובה וסנפירים, לא צריך יותר!! תנסה אולי למצוא אתר חדש לצלילה, אולי תסתכל על משהו אחר צולל בלי להפריע ותלמד ממנו. בהצלחה.
 

husam11

New member
אני עובר לגור באיזור המרכז בעוד

שבועיים שלוש, אז אני איצור ריתך קשר ונצלול יחד, מה אתה אומר?
 

ohad האחד

New member
תודה רבה רבה על העצות+שאלה

האם כדי לי ללכת מחר לצלול? באזור ת"א.... תודה על העצות
 
למעלה