טכנולוגיית מוטוגיפי דוקאטי

talzx7r

New member
טכנולוגיית מוטוגיפי דוקאטי

עוד מישהו חוץ ממני קלט איזה פטנט קיים באופנוע של ג'ק מילר?
שמתי לב שיש לו מנגנון שמנמיך לו את האופנוע לפני שהוא פותח ומאיץ מעמידה.
רואים את זה בבירור בסוף סשן fp2,
הוא שולח יד למשהו באיזור המשולש העליון, נותן קפיצה על האופנוע, כדי לדחוס את המתלה, ואז האופנוע שוקע כמעט עד שנוגע בקרקע.
לידו גם נמצא קראטצלו ואפשר לראות את הבדלי הגובה.
זה משהו מוכר או שעליתי פה על תרגיל סודי של דוקאטי?
 

מיצו

New member
הם באמת הוסיפו את זה.

זה אמנם חדש במוטוג'יפי, אבל זו לא טכנולוגיה חדשה, היא נמצאת בשימוש לעיתים במירוצי מוטוקרוס וגם דראג. לחיצה על הבולמים מקדימה נועלת אותם במקומם כדי למנוע הקפצה של הפרונט בעת הזינוק בהתחלת המירוץ, ובבלימה הראשונה הנעילה משתחררת.
 

talzx7r

New member
כן, ברור שלא חדש. כשראיתי את זה התפלאתי איך לא עשו את זה כבר

נראה לי שדוקאטי תמיד ממציאים דברים מחוץ לקופסא, (הראשונים עם הקנרדים למשל) ואני ממש אוהב את החשיבה שלהם.
מדהים אותי כמהנדס, לראות שעם כל התפתחות הטכנולוגיה, עדיין יש הרבה מקום לחידוש בהנדסה הפשוטה ולא רק עם מחשבים.
 

talzx7r

New member
השלב הבא צריך להיות קנרדים ממונעים עם בקר

שיווסת את הזווית התקפה בהתאם לצורך, קצת בדומה לספויילרים של המכוניות שמשנים זווית בבלימה וכו,
יעזרו להצמיד את הקדמי אפילו בהשכבות ואז ישנו זווית להקטנת ווילי ביציאה מההשכבה...
&nbsp
 

מיצו

New member
חשבתי על זה כבר...

אני מודה שהם לא ממש מתקשרים לשאול את דעתי, אבל אם אתה שואל אותי, זה פאנלים שנפתחים כמעצורי אוויר באופן אוטומטי כשצריך לבלום ומשטחי הטייה של האוויר כדי לייצר כוח הצמדה. זה יקרה.
 

noy fb 22

New member
זה בעייתי. בגלל שגם בהגדלת הצמדת הקדמי לכביש וגם במניעת

"ווילי", זווית ההתקפה צריכה להיות (שלילית) באותה מידה ע"מ לקבל בכלל אפקט ששווה את הטירחה.
בכלל, לאפקט האווירודינאמי המתקבל מהמשטחים הפיצפונים האלה בגלל מגבלת הרוחב של האופנוע, יש השפעה רק במהירויות גבוהות, דהיינו 100 קמ"ש פלוס (זה עולה לפי ריבוע המהירות), הרחק הרחק ממהירויות של פניות חדות שבהן מצוייה עיקר הבעייה ובהן, הרוכבים יורדים ל 100 קמ"ש או פחות, בהילוך הראשון והשני.
לעומת זאת, דווקא במהירויות גבוהות מאד, כשהרוכבים מנסים להתחבא מקסימום, מאחורי המשקפצ'יק, לנצל את הסליפסטרים ולחרוק שיניים כשהמנועים הכי חזקים צוחקים לאורך ה"בריחה" או העקיפה בישורת, דווקא שם, כוח הגרר האווירודינאמי של הכנפונים שיכול להגיע אפילו לחצי מכוח התרומה להצמדה לאספאלט (הכנפונים בהיותם קצרים ורחבים, מתפקדים גרוע מבחינה אווירודינמית ככנף, מה שמכנים ASPECT RATIO גרוע).
שלא לדבר על בקר המשנה את הזווית במהירות גבוהה, למה שקוראים אלפא אפס עילוי (שזה קרוב לאלפא אפס התנגדות רוח). המערכת הזו תשקול לפחות... ק"ג אחד או יותר, כולל בקר, מנוע STEPMOTOR, צירים וחיווט יעודי. זה יכול להגיע לאחוז או שניים מהמשקל הכללי של הרוכב ואופנועו ולאותה מידה בדיוק (ניוטון...), של הקטנת התאוצה בזינוק.
לא מאמין שיש מהנדס או רוכב שירצו את זה.
 

noy fb 22

New member
אגב, המשמעות המספרית היא, שבמרחק של 50 מטרים מהזינוק, משקל

המערכת המדוברת יגרום לפגור של חצי מטר עד מטר... בדיוק מה שצריך רוסי ע"מ להידחק פנימה, ראשון לפנייה ולסגור את הדלת למארקז...
 

noy fb 22

New member
ו...רק ע"מ להשלים את התשובה, כול החישובים התייחסו לזינוק

ולכן, הם ריאליים רק אם האופנועים אינם מצויים ממש על סף ווילי! כיוון שבד"כ הם כן מצויים ממש על סף ווילי (מפלצת בהילוך ראשון שני), הרי שהתחום הנותר לאיזשהו אפקט חיובי מהכנפונים, הוא סיבובים מאד גדולים ומאוד מהירים.
גם הישורות אינן כוס התה של הכנפונים בגלל שבמהירויות הגבוהות, בהילוכים הגבוהים, אין נטייה חזקה לווילי, מה שגם מייתר את הכנפונים.
 

talzx7r

New member
קביעה לא מדוייקת

ההבדל במשקל הוא לא הכול ויש גורמים נוספים.
כבר היום יש רוכבים כבדים ורוכבים קלים, (פדרוסה למשל רבע עוף).
עדיין לא מחייב שפדרוסה תמיד יוביל בתאוצה.
טל
 

talzx7r

New member
נראה לי שאתה קצת טועה

כתבת כמה מושגים לא כלכך מדוייקים ואני אסביר.
כתבתי בהודעה שהקנרדים, (כנפונים) שהצעתי אמורים לשנות זווית התקפה, (מה שאתה קורא לו - אלפא), בהתאם לצורך, כלומר -
אפס עילוי שלילי - כשאין חשש מווילי ורוצים להקטין גרר. (שלילי כי הכיוון הוא מטה).
עילוי שלילי מקסימאלי - כשהמחשב מזהה ווילי.
המשטחים הפיצפונים כפי שאתה קורא להם, קיימים כבר היום וכן נותנים תרומה- עובדה שהמוטוגיפי משתמשים בהם, תרומה קטנה, אבל תרומה.
לכן לא נכון להגיד פיצפונים ולא נותנים תרומה. אתה יודע שלעתים תרומה של אלפית שנייה עושה את ההבדל במירוצים.
"המנת מימדים" מה שאתה קורא לו aspect ratio, הוא לא גרוע כי גרוע זה מושג יחסי.
לדאון יש מנת מימדים גדולה, ואילו לF16 יש מנת מימדים קטנה. האם זה גרוע?
יש יתרונות וחסרונות לכל דבר.
להגיע ל"אחוז או שניים מהמשקל הכללי של הרוכב והאופנוע"??
ממש לא, גם לא יודע אם מנוע צעד זה הכיוון הנכון? אולי סרבו?
אני מהנדס במקצועי וגם מורה לפיזיקה ובהחלט לא הייתי שולל מערכת כזו,
חוץ מזה שכדאי קצת לחלום על טכנולוגיה עתידית לא?
טל
&nbsp
 
למעלה