טכניון

מצב
הנושא נעול.

Ofekalef1

New member
כן, התכוונתי למרכזית המפרץ.

112 לא מגיע ממש למרכז השמונה אבל אם נוח לך לקחת אותו מנשר
הוא אופציה לא רעה. מתחנת מרכז הספורט (שזו התחנה בטכניון שהכי רחוקה מנשר) אתה גם צריך איכשהו להגיע ל-112.
להחליף מ-112 לקווים למרכזית חוף הכרמל ממש לא כדאי. למרכזית המפרץ זו אפשרות.
קו 17 מהיציאה מהטכניון ועד חיפה מרכז נוסע כ 35-40 דקות.
להגיע ל-112 + הליכה ברגל לחיפה מרכז לא יקח פחות.
אם אתה יוצא מנשר, אז 112 הוא אפשרות טובה.
כן, התכוונתי למרכזית המפרץ.
אגב, כמה זמן הליכה יש בין המקום שבו הקווים מורידים במרכזית המפרץ, עד תחנת הרכבת?
&nbsp
אני רוצה לנסות את זה מתישהו בקרוב, בשביל לאסוף בעמדה של סופרבוס את קורא כרטיסי הרב קו.
&nbsp
אם ככה, אז 17 לא נשמע לי אופציה כל כך טובה, זה כבר ייצא זמן דומה גם אם כבר מחליפים ל-123 וצריכים לחכות לו (אם לוקחים בחשבון שהרכבת נוסעת עוד עשר דקות לפחות בין התחנות).
&nbsp
אגב, בכלל לא הכרתי את קו 142. זה גם קו טוב אבל לפחות בהלוך, הוא לא ממש לא מתואם עם הרכבות שלי.
 
א. 123 לא תמיד מגיע בזמן למרכז זיו, ב. מה זה בדיוק משנה, אם

כן, התכוונתי למרכזית המפרץ.
אגב, כמה זמן הליכה יש בין המקום שבו הקווים מורידים במרכזית המפרץ, עד תחנת הרכבת?
&nbsp
אני רוצה לנסות את זה מתישהו בקרוב, בשביל לאסוף בעמדה של סופרבוס את קורא כרטיסי הרב קו.
&nbsp
אם ככה, אז 17 לא נשמע לי אופציה כל כך טובה, זה כבר ייצא זמן דומה גם אם כבר מחליפים ל-123 וצריכים לחכות לו (אם לוקחים בחשבון שהרכבת נוסעת עוד עשר דקות לפחות בין התחנות).
&nbsp
אגב, בכלל לא הכרתי את קו 142. זה גם קו טוב אבל לפחות בהלוך, הוא לא ממש לא מתואם עם הרכבות שלי.
א. 123 לא תמיד מגיע בזמן למרכז זיו, ב. מה זה בדיוק משנה, אם
ממילא אתה מתכנן את הנסיעה לפי רכבת מסויימת?
השאלה היא האם תגיע לרכבת בזמן או לא ולא זמן הנסיעה באוטובוסים.
לבאר שבע בסופו של דבר בכל מקרה תגיע באותו זמן.

קח בחשבון שמלב המפרץ מחיר הנסיעה ברכבת גבוה יותר. היא לא נחשבת "תמחירית" לתחנה של חיפה. וזה חסרון נוסף מעבר למספר הרכבות הקטן יותר ומספר הנסיעות הקטן יותר של קו 142. אין סיבה לנסוע בין הטכניון לבאר שבע דרך לב המפרץ.
ההליכה ממרכזית המפרץ לתחנת הרכבת היא דרך קניון לב המפרץ. לא הליכה ארוכה.
 

Ofekalef1

New member
א. נכון, ובגלל זה אי אפשר לדעת מתי לצאת אליו...

א. 123 לא תמיד מגיע בזמן למרכז זיו, ב. מה זה בדיוק משנה, אם
ממילא אתה מתכנן את הנסיעה לפי רכבת מסויימת?
השאלה היא האם תגיע לרכבת בזמן או לא ולא זמן הנסיעה באוטובוסים.
לבאר שבע בסופו של דבר בכל מקרה תגיע באותו זמן.

קח בחשבון שמלב המפרץ מחיר הנסיעה ברכבת גבוה יותר. היא לא נחשבת "תמחירית" לתחנה של חיפה. וזה חסרון נוסף מעבר למספר הרכבות הקטן יותר ומספר הנסיעות הקטן יותר של קו 142. אין סיבה לנסוע בין הטכניון לבאר שבע דרך לב המפרץ.
ההליכה ממרכזית המפרץ לתחנת הרכבת היא דרך קניון לב המפרץ. לא הליכה ארוכה.
א. נכון, ובגלל זה אי אפשר לדעת מתי לצאת אליו...
ב. מה ז"א? אם בשביל להגיע לרכבת של 16:16 אני צריך לצאת ב-15:20, זה שונה מאשר אם אני צריך לצאת ב-15:35.
&nbsp
הסיבה שאני חושב על זה זה שהנסיעה ללב המפרץ היא מאוד מאוד קצרה, ויש אליה כמה דרכים. ממנה זה קצת יותר בעייתי. אין לי בעיה עם הליכות, ככה שאין לי בעיה ללכת ל-112, ואני גם ממילא אמור ללמוד באמצע, כך שזה שהקו יוצא מהטכניון לא ממש נותן יתרון כי ממילא יש לו עוד 7 דקות נסיעה בתוך הטכניון...
בשורה התחתונה, אני לא אדע עד שלא אנסה. אנסה את זה בקרוב כי ממילא אני רוצה ללכת לקחת קורא כרטיסי רב קו בעמדה של סופרבוס בלב המפרץ.
 

Ofekalef1

New member
אלה ההכוונות שהכרתי.

ממש לא לקחת 112 - הוא נוסע דרך הדר ולוקח המון זמן עד שמגיע
לחוף הכרמל. 17 לרכבת מרכז עדיף.
לא ברור לי למה אתה מתייחס כאילו כל תחנות הרכבת של חיפה נמצאות ליד תחנות מרכזיות.
מה רע בתחנת חיפה מרכז?
אם יוצאים מהטכניון בשעה לא מוצלחת מבחינת הגעה לחוף הכרמל, לנסועעם 17 לחיפה מרכז זו אופציה לא רעה בכלל.
אלה ההכוונות שהכרתי.
תמיד כששואלים איך מגיעים לטכניון מתחנת רכבת (ושואלים את זה הרבה), אנחנו עונים 11, 123+17/19 וכו', ההכוונות המסורתיות.
&nbsp
אבל שוב, חשוב לי לדעת. אני בקרוב אתחיל לעשות את הנסיעה הזו הרבה, אני רוצה לדעת איך אני יכול לכוון להגיע למשל לרכבת של 16:15, נניח שאני יוצא בלי תכנון מראש - מתי צריך להיות בתחנה בשביל להספיק אליה?
 
בכיוון לטכניון כשמגיעים מדרום תמיד הכי כדאי לצאת מהרכבת בחוף

אלה ההכוונות שהכרתי.
תמיד כששואלים איך מגיעים לטכניון מתחנת רכבת (ושואלים את זה הרבה), אנחנו עונים 11, 123+17/19 וכו', ההכוונות המסורתיות.
&nbsp
אבל שוב, חשוב לי לדעת. אני בקרוב אתחיל לעשות את הנסיעה הזו הרבה, אני רוצה לדעת איך אני יכול לכוון להגיע למשל לרכבת של 16:15, נניח שאני יוצא בלי תכנון מראש - מתי צריך להיות בתחנה בשביל להספיק אליה?
בכיוון לטכניון כשמגיעים מדרום תמיד הכי כדאי לצאת מהרכבת בחוף
הכרמל ולנסוע עם 11 או 123+אוטובוס מזיו או 101 + 76/77 ולכן אלה ההכוונות לטכניון, אבל בכיוון ההפוך זה לא חד-משמעי שעדיף לנסוע לחוף הכרמל.
לנסוע עם 17 לתחנת חיפה מרכז זו אופציה חליפית די טובה.

בשביל להגיע לרכבת של 16:16 בכל מקרה צריך לצאת מהטכניון עד 16:30.
או עם 11 של 15:25, או עם 31 של 15:30 והחלפה בחורב. או עם קו 17 מוקדם יותר ואז אפשר לתפוס את הרכבת בחיפה מרכז (עם 17 של 15:25 רוב הסיכויים לפספס אותה). יש גם 19 ב 15:35 אבל אז זה תלוי בהגעה של 123 לזיו ויש סיכון לפספס את הרכבת וכנ"ל לגבי 77 של 15:30.
אני כתבתי את הזמנים של התחנה הראשונה בטכניון.
אם אתה עולה בתחנה של מרכז הספורט אתה יכול להגיע מספר דקות מאוחר יותר.

בשורה התחתונה הטכניון מקושר טוב לתחנות הרכבת של חיפה, גם אם חלק מהאפשרויות כוללות החלפה.
 

Ofekalef1

New member
אבל זו הבעיה.

בכיוון לטכניון כשמגיעים מדרום תמיד הכי כדאי לצאת מהרכבת בחוף
הכרמל ולנסוע עם 11 או 123+אוטובוס מזיו או 101 + 76/77 ולכן אלה ההכוונות לטכניון, אבל בכיוון ההפוך זה לא חד-משמעי שעדיף לנסוע לחוף הכרמל.
לנסוע עם 17 לתחנת חיפה מרכז זו אופציה חליפית די טובה.

בשביל להגיע לרכבת של 16:16 בכל מקרה צריך לצאת מהטכניון עד 16:30.
או עם 11 של 15:25, או עם 31 של 15:30 והחלפה בחורב. או עם קו 17 מוקדם יותר ואז אפשר לתפוס את הרכבת בחיפה מרכז (עם 17 של 15:25 רוב הסיכויים לפספס אותה). יש גם 19 ב 15:35 אבל אז זה תלוי בהגעה של 123 לזיו ויש סיכון לפספס את הרכבת וכנ"ל לגבי 77 של 15:30.
אני כתבתי את הזמנים של התחנה הראשונה בטכניון.
אם אתה עולה בתחנה של מרכז הספורט אתה יכול להגיע מספר דקות מאוחר יותר.

בשורה התחתונה הטכניון מקושר טוב לתחנות הרכבת של חיפה, גם אם חלק מהאפשרויות כוללות החלפה.
אבל זו הבעיה.
בשביל להגיע לרכבת של 16:16, אני צריך לצאת לתחנה כבר בסביבות 15:25... גם אם עולה יותר מאוחר, הכי מאוחר 15:30. 45 דקות, זה המון. זה זמן הנסיעה מחיפה חוף הכרמל לתל אביב.
&nbsp
אז הוא לא כל כך מקושר טוב אם אני צריך לצאת כל כך הרבה זמן לפני הרכבת...
עזוב, גם אם לי זה לא מפריע. אני אוהב נסיעות. כל פעם שאני מנסה לשווק תחבורה ציבורית, ואיכשהו מגיעים לדבר על הגעה לטכניון, אז יוצא שעם אוטו זה לוקח שעתיים DTD, וברכבת, שלוש וחצי שעות במקרה הטוב... אז לא הרבה אנשים ששים לעשות את זה.
 
ברור שברכב הנסיעה תהיה מהירה יותר וככל שהמרחק גדול יותר כך

אבל זו הבעיה.
בשביל להגיע לרכבת של 16:16, אני צריך לצאת לתחנה כבר בסביבות 15:25... גם אם עולה יותר מאוחר, הכי מאוחר 15:30. 45 דקות, זה המון. זה זמן הנסיעה מחיפה חוף הכרמל לתל אביב.
&nbsp
אז הוא לא כל כך מקושר טוב אם אני צריך לצאת כל כך הרבה זמן לפני הרכבת...
עזוב, גם אם לי זה לא מפריע. אני אוהב נסיעות. כל פעם שאני מנסה לשווק תחבורה ציבורית, ואיכשהו מגיעים לדבר על הגעה לטכניון, אז יוצא שעם אוטו זה לוקח שעתיים DTD, וברכבת, שלוש וחצי שעות במקרה הטוב... אז לא הרבה אנשים ששים לעשות את זה.
ברור שברכב הנסיעה תהיה מהירה יותר וככל שהמרחק גדול יותר כך
הפער בין רכב פרטי לתח"צ יהיה גדול יותר.

ואני לא מבין את הטענה שלך. נניח שהתדירות של קו 11 הייתה פעם בחצי שעה. בכל מקרה עם אוטובוס ב 15:55 לא היית מגיע לרכבת של 16:16. מה אתה רוצה? שיהיה אוטובוס מהטכניון שמתוזמן בדיוק עם כל רכבת שיוצאת מחוף הכרמל או מחיפה מרכז? זו ציפיה לא מציאותית.
מה לעשות שחיפה היא עיר הררית שתחנות הרכבת שלה לא יכולות להימצא במרחק הליכה מכל מוקדי העניין בה ויש מרחקי וזמני נסיעה ארוכים בין המוקדים על הכרמל לבין תחנות הרכבת במישור.
גם קו 1 לא היה מצליח לענות על הציפיות שלך.
עכשיו אני מבין את האנלוגיה שלך ל"מונית ספיישל גדולה". אתה למעשה מצפה מקווי אוטובוס לשירות כשל מונית ספיישל. אבל זה לא מציאותי.

חיפה אינה תל אביב ובאר שבע שבהן תחנות הרכבת ממוקמות קרוב לאוניברסיטאות.
 

Ofekalef1

New member
לא אמרתי שלא יהיה פער. אבל פער של פי אחת וחצי

ברור שברכב הנסיעה תהיה מהירה יותר וככל שהמרחק גדול יותר כך
הפער בין רכב פרטי לתח"צ יהיה גדול יותר.

ואני לא מבין את הטענה שלך. נניח שהתדירות של קו 11 הייתה פעם בחצי שעה. בכל מקרה עם אוטובוס ב 15:55 לא היית מגיע לרכבת של 16:16. מה אתה רוצה? שיהיה אוטובוס מהטכניון שמתוזמן בדיוק עם כל רכבת שיוצאת מחוף הכרמל או מחיפה מרכז? זו ציפיה לא מציאותית.
מה לעשות שחיפה היא עיר הררית שתחנות הרכבת שלה לא יכולות להימצא במרחק הליכה מכל מוקדי העניין בה ויש מרחקי וזמני נסיעה ארוכים בין המוקדים על הכרמל לבין תחנות הרכבת במישור.
גם קו 1 לא היה מצליח לענות על הציפיות שלך.
עכשיו אני מבין את האנלוגיה שלך ל"מונית ספיישל גדולה". אתה למעשה מצפה מקווי אוטובוס לשירות כשל מונית ספיישל. אבל זה לא מציאותי.

חיפה אינה תל אביב ובאר שבע שבהן תחנות הרכבת ממוקמות קרוב לאוניברסיטאות.
לא אמרתי שלא יהיה פער. אבל פער של פי אחת וחצי
בזמנים כאלה, זה פער גבוה מאוד. זה לא נכון שהפער בין רכב פרטי לתח"צ תמיד גבוה כל כך. מי שגר למשל קרוב לרכבת בב"ש, ונוסע לאוניברסיטת תל אביב, הפער הוא קטן מאוד ובשעות הבוקר הוא אפילו לטובת תח"צ, אבל זה רק "בזכות" הפקקים.
&nbsp
אתה לא חושב שבכל אחת מארבע הרכבות שיוצאות בשעת שיא ביום חמישי מחוף הכרמל לכיוון תל אביב, יש לפחות 50 סטודנטים מהטכניון? ולפחות לשתי הרכבת העיקריות (שעוצרות גם בבנימינה ומשרתות את כל קו החוף בעצם) בשאר ימות השבוע? אני די בטוח שזה לפחות מתקרב לזה. אבל לא יודע, אולי לא.
&nbsp
אני לא מצפה מכל קווי האוטובוס לשירות כמו של מונית ספיישל, אבל כשיש יעדים שברור שהתנועה ביניהם ממלאת אוטובוס, אז צריך לאפשר להם להגיע כמה שיותר מהר. אין לי ערובה לכך שזה המצב כאן, זה פשוט נראה לי.
 
כמה שיותר מהר יכול להיות מקסימום 5 דקות יותר מהר

לא אמרתי שלא יהיה פער. אבל פער של פי אחת וחצי
בזמנים כאלה, זה פער גבוה מאוד. זה לא נכון שהפער בין רכב פרטי לתח"צ תמיד גבוה כל כך. מי שגר למשל קרוב לרכבת בב"ש, ונוסע לאוניברסיטת תל אביב, הפער הוא קטן מאוד ובשעות הבוקר הוא אפילו לטובת תח"צ, אבל זה רק "בזכות" הפקקים.
&nbsp
אתה לא חושב שבכל אחת מארבע הרכבות שיוצאות בשעת שיא ביום חמישי מחוף הכרמל לכיוון תל אביב, יש לפחות 50 סטודנטים מהטכניון? ולפחות לשתי הרכבת העיקריות (שעוצרות גם בבנימינה ומשרתות את כל קו החוף בעצם) בשאר ימות השבוע? אני די בטוח שזה לפחות מתקרב לזה. אבל לא יודע, אולי לא.
&nbsp
אני לא מצפה מכל קווי האוטובוס לשירות כמו של מונית ספיישל, אבל כשיש יעדים שברור שהתנועה ביניהם ממלאת אוטובוס, אז צריך לאפשר להם להגיע כמה שיותר מהר. אין לי ערובה לכך שזה המצב כאן, זה פשוט נראה לי.
כמה שיותר מהר יכול להיות מקסימום 5 דקות יותר מהר
כי זה ההבדל בין קו 1 לקו 11 בכיוון מהטכניון. יש גם מקרים בהם 11 מגיע למרכזית לפני 1, כך שאין באמת דבר כזה "יותר מהר" וקו 11 די עונה על ה"כמה שיותר מהר".

אבל אתה מערבב כאן בין שני דברים - בין נסיעה מהירה יותר לבין תזמון נסיעה שיאפשר פער מינימלי בין היציאה מהטכניון לבין ההגעה לרכבת, כלומר צפיפות גבוהה של נסיעות.
בימי חמישי אחר הצהריים ובפרק זמן של שעה אחת או שעתיים אחר הצהריים בימים אחרים שבהן יש שיא ייתכן שיש מקום להפעיל תדירות של פעם בחצי שעה, אבל לא יותר מכך ובכל מקרה גם לו"ז כזה לא יהיה מתואם עם הרכבות. הלו"ז לא יהיה 16:25, 16:35, אלא משהו בסגנון 16:25, 16:55.

הלו"ז של קווי הטכניון לא נקבע שרירותית. הוא נקבע תוך תיאום עם אס"ט וגם בהתאם לבקשות. כך נוצר קו 1 וכך נוצרו הנסיעות של 112 שנכנסות לטכניון.
באופן כללי, הכפלת התדירות של קו 11 או הוספת נסיעות לקו 1, לא באמת נחוצות.
שיפורים בשוליים, כמו ימי חמישי אחר הצהריים (שבהם אגב גם פועל קו 784) תמיד אפשר לעשות.

ולגבי ההשוואה שלך לבאר שבע ותל אביב, כבר כתבתי - חיפה שונה בגלל הטופוגרפיה. בחיפה בכל מקרה יהיה משך נסיעה ארוך יחסית בין תחנות הרכבת לבין המוסדות האקדמיים. יש לך טעות אם אתה סבור שאפשר לקצר משמעותית את משכי הנסיעה הללו.
 

Ofekalef1

New member
נראה לי מוזר (ה"לא יותר מכך") אבל לא יודע.

כמה שיותר מהר יכול להיות מקסימום 5 דקות יותר מהר
כי זה ההבדל בין קו 1 לקו 11 בכיוון מהטכניון. יש גם מקרים בהם 11 מגיע למרכזית לפני 1, כך שאין באמת דבר כזה "יותר מהר" וקו 11 די עונה על ה"כמה שיותר מהר".

אבל אתה מערבב כאן בין שני דברים - בין נסיעה מהירה יותר לבין תזמון נסיעה שיאפשר פער מינימלי בין היציאה מהטכניון לבין ההגעה לרכבת, כלומר צפיפות גבוהה של נסיעות.
בימי חמישי אחר הצהריים ובפרק זמן של שעה אחת או שעתיים אחר הצהריים בימים אחרים שבהן יש שיא ייתכן שיש מקום להפעיל תדירות של פעם בחצי שעה, אבל לא יותר מכך ובכל מקרה גם לו"ז כזה לא יהיה מתואם עם הרכבות. הלו"ז לא יהיה 16:25, 16:35, אלא משהו בסגנון 16:25, 16:55.

הלו"ז של קווי הטכניון לא נקבע שרירותית. הוא נקבע תוך תיאום עם אס"ט וגם בהתאם לבקשות. כך נוצר קו 1 וכך נוצרו הנסיעות של 112 שנכנסות לטכניון.
באופן כללי, הכפלת התדירות של קו 11 או הוספת נסיעות לקו 1, לא באמת נחוצות.
שיפורים בשוליים, כמו ימי חמישי אחר הצהריים (שבהם אגב גם פועל קו 784) תמיד אפשר לעשות.

ולגבי ההשוואה שלך לבאר שבע ותל אביב, כבר כתבתי - חיפה שונה בגלל הטופוגרפיה. בחיפה בכל מקרה יהיה משך נסיעה ארוך יחסית בין תחנות הרכבת לבין המוסדות האקדמיים. יש לך טעות אם אתה סבור שאפשר לקצר משמעותית את משכי הנסיעה הללו.
נראה לי מוזר (ה"לא יותר מכך") אבל לא יודע.
 
רוב הסטודנטים בטכניון גרים במהלך השבוע בטכניון עצמו או

נראה לי מוזר (ה"לא יותר מכך") אבל לא יודע.
רוב הסטודנטים בטכניון גרים במהלך השבוע בטכניון עצמו או
בשכונות הסמוכות לטכניון או בהדר.
חלק ניכר מהסטודנטים האחרים שנוסעים כל יום מביתם וחוזרים לביתם גרים בקריות, עכו, נהריה, כרמיאל, אזור נצרת, יקנעם, עפולה והגליל בכלל. אלה לא נוסעים דרך חוף הכרמל (ולכן אני כן סבור שאת קו 142 צריך לתגבר ולהפעיל במהלך כל שעות היום).

לכן מספר הסטודנטים שנוסעים באמצע השבוע לטכניון מכיוון דרום ולהיפך אינו כה גדול כפי שאתה מתאר לעצמך ותדירות של פעם בשעה המתאימה לשעות סיום השיעורים בהחלט מספיקה. אלה שכן נוסעים הם בהרבה מקרים סטודנטים לתואר שני או שלישי שממילא לומדים פחות ימים ונסיעותיהם מפוזרות על פני ימי השבוע ושעות אחר הצהריים והערב.

אם יש קו שכדאי לתגבר אותו ולהאריך את שעות פעילותו במהלך השבוע זה דווקא קו 31, לא 11.
תדירות של פעם בשעה אחר הצהריים בין הטכניון לרכס הכרמל ונסיעה אחרונה ב-19:30, הרבה יותר בעייתיים מהתדירות לחוף הכרמל.

זה נראה לך מוזר כנראה מעוד סיבה. אתה מנסה להשליך מאוניברסיטת בן גוריון ומאוניברסיטת תל אביב לטכניון, אבל הדפוסים בטכניון שונים. בטכניון הרבה יותר סטודנטים גרים במעונות בתוך הטכניון ובשכונות שסמוכות לטכניון מאשר מתפזרים לערים וישובים שונים אחרי הלימודים. זה לא כמו אוניברסיטת תל אביב, שרוב הסטודנטים בה חוזרים כל יום לבתיהם בכל רחבי המרכז וגם לדרום ולצפון.
 

Ofekalef1

New member
ומה קורה בחמישי וראשון?

רוב הסטודנטים בטכניון גרים במהלך השבוע בטכניון עצמו או
בשכונות הסמוכות לטכניון או בהדר.
חלק ניכר מהסטודנטים האחרים שנוסעים כל יום מביתם וחוזרים לביתם גרים בקריות, עכו, נהריה, כרמיאל, אזור נצרת, יקנעם, עפולה והגליל בכלל. אלה לא נוסעים דרך חוף הכרמל (ולכן אני כן סבור שאת קו 142 צריך לתגבר ולהפעיל במהלך כל שעות היום).

לכן מספר הסטודנטים שנוסעים באמצע השבוע לטכניון מכיוון דרום ולהיפך אינו כה גדול כפי שאתה מתאר לעצמך ותדירות של פעם בשעה המתאימה לשעות סיום השיעורים בהחלט מספיקה. אלה שכן נוסעים הם בהרבה מקרים סטודנטים לתואר שני או שלישי שממילא לומדים פחות ימים ונסיעותיהם מפוזרות על פני ימי השבוע ושעות אחר הצהריים והערב.

אם יש קו שכדאי לתגבר אותו ולהאריך את שעות פעילותו במהלך השבוע זה דווקא קו 31, לא 11.
תדירות של פעם בשעה אחר הצהריים בין הטכניון לרכס הכרמל ונסיעה אחרונה ב-19:30, הרבה יותר בעייתיים מהתדירות לחוף הכרמל.

זה נראה לך מוזר כנראה מעוד סיבה. אתה מנסה להשליך מאוניברסיטת בן גוריון ומאוניברסיטת תל אביב לטכניון, אבל הדפוסים בטכניון שונים. בטכניון הרבה יותר סטודנטים גרים במעונות בתוך הטכניון ובשכונות שסמוכות לטכניון מאשר מתפזרים לערים וישובים שונים אחרי הלימודים. זה לא כמו אוניברסיטת תל אביב, שרוב הסטודנטים בה חוזרים כל יום לבתיהם בכל רחבי המרכז וגם לדרום ולצפון.
ומה קורה בחמישי וראשון?
אם אתה מתייחס לדיון לעיל רק לגבי חמישי בצהריים וראשון בבוקר, אתה עדיין לא חושב שיש לפחות 200 סטודנטים בשעה שנוסעים דרומה דרך מרכזית חוף הכרמל?
ומספר מאוד קרוב מזה שעושים את זה ב-4 הרכבות?
&nbsp
לא מכיר את חיפה מספיק בשביל לדעת לגבי רכס הכרמל.
&nbsp
אגב, אחרי 17/19 אפשר גם 28 לחורב ומשם הקווים הרבים למרכזית, נכון?
 
אפשר גם עם 28, אם מגיע לפני 123

ומה קורה בחמישי וראשון?
אם אתה מתייחס לדיון לעיל רק לגבי חמישי בצהריים וראשון בבוקר, אתה עדיין לא חושב שיש לפחות 200 סטודנטים בשעה שנוסעים דרומה דרך מרכזית חוף הכרמל?
ומספר מאוד קרוב מזה שעושים את זה ב-4 הרכבות?
&nbsp
לא מכיר את חיפה מספיק בשביל לדעת לגבי רכס הכרמל.
&nbsp
אגב, אחרי 17/19 אפשר גם 28 לחורב ומשם הקווים הרבים למרכזית, נכון?
אפשר גם עם 28, אם מגיע לפני 123
ואם כבר מדברים על נסיעה ב-3 אוטובוסים, אפשר גם להחליף בזיו באותה תחנה של 17/19 לקו 16 לגרנד קיון ובגרנד קניון להחליף ל-101 ולמעשה מסלול כזה דומה למסלול של קו 1, רק עם שתי החלפות בדרך.

לגבי ראשון וחמישי - בימי ראשון בבוקר יש תגבור של קו 1 מחוף הכרמל לטכניון ויש גם שתי נסיעות של 784 מתל אביב לטכניון. בימי חמישי יש שתי נסיעות של 784 ויש גם תגבור של אוטובוסים לקו 11 (שני אוטובוסים שיוצאים יחד).

לא הבנתי את השאלה שלך לגבי 200 הסטודנטים ו-4 הרכבות. אתה מתכוון בימי חמישי, או בכלל? ולאילו 4 רכבות בדיוק אתה מתכוון? ההתפזרות בימי חמישי אינה בבת אחת בשעה מסויימת או שעתיים מסויימות.
אבל בהחלט יש תגבור בימי חמישי אחר הצהריים והסיבה ששני אוטובוסים יוצאים באותו זמן היא שזה הזמן שנוח למרבית הסטודנטים.
 

Ofekalef1

New member
נכון, אבל 16 לא ממש תדיר אז אי אפשר לסמוך עליו בתכנון מראש

אפשר גם עם 28, אם מגיע לפני 123
ואם כבר מדברים על נסיעה ב-3 אוטובוסים, אפשר גם להחליף בזיו באותה תחנה של 17/19 לקו 16 לגרנד קיון ובגרנד קניון להחליף ל-101 ולמעשה מסלול כזה דומה למסלול של קו 1, רק עם שתי החלפות בדרך.

לגבי ראשון וחמישי - בימי ראשון בבוקר יש תגבור של קו 1 מחוף הכרמל לטכניון ויש גם שתי נסיעות של 784 מתל אביב לטכניון. בימי חמישי יש שתי נסיעות של 784 ויש גם תגבור של אוטובוסים לקו 11 (שני אוטובוסים שיוצאים יחד).

לא הבנתי את השאלה שלך לגבי 200 הסטודנטים ו-4 הרכבות. אתה מתכוון בימי חמישי, או בכלל? ולאילו 4 רכבות בדיוק אתה מתכוון? ההתפזרות בימי חמישי אינה בבת אחת בשעה מסויימת או שעתיים מסויימות.
אבל בהחלט יש תגבור בימי חמישי אחר הצהריים והסיבה ששני אוטובוסים יוצאים באותו זמן היא שזה הזמן שנוח למרבית הסטודנטים.
נכון, אבל 16 לא ממש תדיר אז אי אפשר לסמוך עליו בתכנון מראש
לפחות לא בכיוון מהטכניון.
&nbsp
הרכבות שהתכוונתי הן XX:01, XX:16, XX:36, XX:46.
זה לא בבת אחת, אבל האם זה אומר שלא בכל שעה יש הרבה מאוד שעושים את זה?
&nbsp
זו גם שאלה, האם זה נבדק? בדקו האם לסטודנטים לא נוח יותר שייצא 11 עשר דקות אחרי שיצא אחד קודם, במקום שייצאו שניים רצופים? הבנתי שזה מתואם עם אס"ט, עדיין לא בטוח שזה נבדק מספיק לעומק.
לי נראה הגיוני שאם מוציאים שלושה אוטובוסים ביחד, באוטובוס שתדירותו פעם בשעה, אז לפחות אחד מהם, עדיף שייצא כמה דקות אחרי, גם אם לכאורה רוב הסטודנטים יוצאים אחרי שיעור. אבל אולי אני טועה.
&nbsp
אגב, אם בא לי ממש להתפרע
אז אני לוקח 146 עד לאבא חושי/טהון ויורד לכיוון בורלא ושניאור בשביל לקחת קו 9. האם יש דרך לעבור מאחד מהרחובות קורנית, אגוז, שחם או חלמיש לבורלא? בגוגל סטריט ויו אני רואה שיש שם הרבה גדרות. אבל אני סתם נהנה מהאפשרות הזו של ההחלפות ההזויות האלה, מן הסתם זה לא יהיה יותר מהיר מאשר 123 ושאר האפשרויות.
 
אבל ל 16+76+77 מזיו לגרנד קניון יש תדירות לא רעה בכלל

נכון, אבל 16 לא ממש תדיר אז אי אפשר לסמוך עליו בתכנון מראש
לפחות לא בכיוון מהטכניון.
&nbsp
הרכבות שהתכוונתי הן XX:01, XX:16, XX:36, XX:46.
זה לא בבת אחת, אבל האם זה אומר שלא בכל שעה יש הרבה מאוד שעושים את זה?
&nbsp
זו גם שאלה, האם זה נבדק? בדקו האם לסטודנטים לא נוח יותר שייצא 11 עשר דקות אחרי שיצא אחד קודם, במקום שייצאו שניים רצופים? הבנתי שזה מתואם עם אס"ט, עדיין לא בטוח שזה נבדק מספיק לעומק.
לי נראה הגיוני שאם מוציאים שלושה אוטובוסים ביחד, באוטובוס שתדירותו פעם בשעה, אז לפחות אחד מהם, עדיף שייצא כמה דקות אחרי, גם אם לכאורה רוב הסטודנטים יוצאים אחרי שיעור. אבל אולי אני טועה.
&nbsp
אגב, אם בא לי ממש להתפרע
אז אני לוקח 146 עד לאבא חושי/טהון ויורד לכיוון בורלא ושניאור בשביל לקחת קו 9. האם יש דרך לעבור מאחד מהרחובות קורנית, אגוז, שחם או חלמיש לבורלא? בגוגל סטריט ויו אני רואה שיש שם הרבה גדרות. אבל אני סתם נהנה מהאפשרות הזו של ההחלפות ההזויות האלה, מן הסתם זה לא יהיה יותר מהיר מאשר 123 ושאר האפשרויות.
אבל ל 16+76+77 מזיו לגרנד קניון יש תדירות לא רעה בכלל
אם עולים בטכניון על 17 או 19 בתחנות בהן 76 ו 77 לא עוצרים בכיוון לחיפה או כי הם הגיעו לפני 76 או 77, אז בזיו אפשר להמתין ל16, 76 או 77 וסביר שאחד מהן יגיע תוך דקות ספורות.

עדיין לא הבנתי את השאלה על הרכבות. לאילו ימים ושעות אתה מתכוון? לכל יום וכל שעה? התשובה שלי לא משתנה: מלבד ימי חמישי אחר הצהריים, אין הצדקה לתדירות של יותר מפעם בשעה.

לגבי פיזור האוטובוסים כאשר יש 3 אוטובוסים (שניים של 11 ואחד של 1), אפשר לעשות את זה, אבל כנראה לא כדאי.
 

Ofekalef1

New member
מעניין, אנסה לבדוק את זה.

אבל ל 16+76+77 מזיו לגרנד קניון יש תדירות לא רעה בכלל
אם עולים בטכניון על 17 או 19 בתחנות בהן 76 ו 77 לא עוצרים בכיוון לחיפה או כי הם הגיעו לפני 76 או 77, אז בזיו אפשר להמתין ל16, 76 או 77 וסביר שאחד מהן יגיע תוך דקות ספורות.

עדיין לא הבנתי את השאלה על הרכבות. לאילו ימים ושעות אתה מתכוון? לכל יום וכל שעה? התשובה שלי לא משתנה: מלבד ימי חמישי אחר הצהריים, אין הצדקה לתדירות של יותר מפעם בשעה.

לגבי פיזור האוטובוסים כאשר יש 3 אוטובוסים (שניים של 11 ואחד של 1), אפשר לעשות את זה, אבל כנראה לא כדאי.
מעניין, אנסה לבדוק את זה.
מה שבאסה בגרנד קניון זה שתמיד צריך לחצות את הכביש, ולפעמים זה בדיוק גורם לפספס את האוטובוס, ואז צריך לחכות הרבה זמן... במיוחד זה מעצבן כי כיוון השיא של 101 הוא הפוך מהכיוון שצריך בשביל ההחלפה הזו.
&nbsp
מתכוון ליום חמישי. אתה אומר שמספיק פעמיים בשעה, לי נראה הגיוני שמתאים גם ארבע פעמים בשעה...
&nbsp
זו השאלה, האם זה באמת לא כדאי או שזו סתם קונספציה שגויה.
&nbsp
 
אין צורך בארבע פעמים בשעה

מעניין, אנסה לבדוק את זה.
מה שבאסה בגרנד קניון זה שתמיד צריך לחצות את הכביש, ולפעמים זה בדיוק גורם לפספס את האוטובוס, ואז צריך לחכות הרבה זמן... במיוחד זה מעצבן כי כיוון השיא של 101 הוא הפוך מהכיוון שצריך בשביל ההחלפה הזו.
&nbsp
מתכוון ליום חמישי. אתה אומר שמספיק פעמיים בשעה, לי נראה הגיוני שמתאים גם ארבע פעמים בשעה...
&nbsp
זו השאלה, האם זה באמת לא כדאי או שזו סתם קונספציה שגויה.
&nbsp
אין צורך בארבע פעמים בשעה
גם פעמיים בשעה יהיו למעשה אקסטרא. רוב הפיזור מהטכניון גם בימי חמישי מתבצע בין XX:25 ל-XX:35 ולסטודנטים שצריכים לצאת בזמנים אחרים יש את 17 ו 19. זה לא שאין דרך תח"צית לצאת מהטכניון בזמנים אחרים.
גם הזמנים של 784 הם XX:30.
זו ממש לא קונספציה שגויה, אלא לו"ז שצבר הרבה מאוד נסיון וגם מעודכן מדי פעם.
והלו"ז מותאם למכנה המשותף הרחב ביותר. תמיד יהיו אנשים שביום X בזמן Y יהיה נוח להם משהו אחר.
 
אם תסתכל באתר כל-קו ותבחר את קו 11 בחיפה ביום חמישי בכיוון

מעניין, אנסה לבדוק את זה.
מה שבאסה בגרנד קניון זה שתמיד צריך לחצות את הכביש, ולפעמים זה בדיוק גורם לפספס את האוטובוס, ואז צריך לחכות הרבה זמן... במיוחד זה מעצבן כי כיוון השיא של 101 הוא הפוך מהכיוון שצריך בשביל ההחלפה הזו.
&nbsp
מתכוון ליום חמישי. אתה אומר שמספיק פעמיים בשעה, לי נראה הגיוני שמתאים גם ארבע פעמים בשעה...
&nbsp
זו השאלה, האם זה באמת לא כדאי או שזו סתם קונספציה שגויה.
&nbsp
אם תסתכל באתר כל-קו ותבחר את קו 11 בחיפה ביום חמישי בכיוון
מהטכניון תוכל לראות שבין השעות 12:25-17:25 (לא כולל 16:25) מופיעות בכל שעה שתי נסיעות, אחת ב XX:25 ושנייה ב-XX:27 (בשנים קודמות לא היו מציגים את שתי הנסיעות, אבל בפועל היו שני אוטובוסים).
הסיבה שאחרי 16:25 לא מופיע אוטובוס שני, היא שבשעה הזו יש נסיעה גם של קו 1 (גם בשעה הזו יש סך הכל שתי נסיעות ולא שלוש, כפי שכתבתי בטעות קודם).
אם היה צורך והיו בקשות לפרוס את הנסיעות אחרת, לאגד לא הייתה בעיה לעשות זאת. זה נעשה כך בהתאמה לביקוש.
אם יעבירו למשל את הנסיעה השניה לחצי שעה מאוחר יותר, זה אולי יעזור לחלק מהסטודנטים אבל יפגע בהרבה יותר סטודנטים.

שאלה שאין לי עליה תשובה היא למה בשעות האחרות יש שתי נסיעות של 11 ולא אחת של 11 ואחת של 1. אבל, כאמור, ההבדל בזמנים לא כזה משמעותי.
 
תוספות:

רוב הסטודנטים בטכניון גרים במהלך השבוע בטכניון עצמו או
בשכונות הסמוכות לטכניון או בהדר.
חלק ניכר מהסטודנטים האחרים שנוסעים כל יום מביתם וחוזרים לביתם גרים בקריות, עכו, נהריה, כרמיאל, אזור נצרת, יקנעם, עפולה והגליל בכלל. אלה לא נוסעים דרך חוף הכרמל (ולכן אני כן סבור שאת קו 142 צריך לתגבר ולהפעיל במהלך כל שעות היום).

לכן מספר הסטודנטים שנוסעים באמצע השבוע לטכניון מכיוון דרום ולהיפך אינו כה גדול כפי שאתה מתאר לעצמך ותדירות של פעם בשעה המתאימה לשעות סיום השיעורים בהחלט מספיקה. אלה שכן נוסעים הם בהרבה מקרים סטודנטים לתואר שני או שלישי שממילא לומדים פחות ימים ונסיעותיהם מפוזרות על פני ימי השבוע ושעות אחר הצהריים והערב.

אם יש קו שכדאי לתגבר אותו ולהאריך את שעות פעילותו במהלך השבוע זה דווקא קו 31, לא 11.
תדירות של פעם בשעה אחר הצהריים בין הטכניון לרכס הכרמל ונסיעה אחרונה ב-19:30, הרבה יותר בעייתיים מהתדירות לחוף הכרמל.

זה נראה לך מוזר כנראה מעוד סיבה. אתה מנסה להשליך מאוניברסיטת בן גוריון ומאוניברסיטת תל אביב לטכניון, אבל הדפוסים בטכניון שונים. בטכניון הרבה יותר סטודנטים גרים במעונות בתוך הטכניון ובשכונות שסמוכות לטכניון מאשר מתפזרים לערים וישובים שונים אחרי הלימודים. זה לא כמו אוניברסיטת תל אביב, שרוב הסטודנטים בה חוזרים כל יום לבתיהם בכל רחבי המרכז וגם לדרום ולצפון.
תוספות:
יש קווים מהטכניון לכיוון נצרת ומגדל העמק,
סטודנטים לתארים גבוהים בטכניון בד"כ נמצאים שם 4-5 ימים במעבדות וגרים בסביבה.
 
101 הוא ממש לא מונית ספיישל, אלא קו מקשר בין תחנות ששתיהן

לא מדבר על אומץ לבצע את ההחלפה, אלא בבחירת שעת היציאה.
אם יש לך רכבת ב-16:15, מתי אתה תצא אם אתה מתכנן לעשות החלפה?
אחרי 11 של 15:25?
&nbsp
אם כן - אני מניח שאתה מתכוון ל-17/19+123, איך אתה יודע מה השעה המאוחרת ביותר? כי זה לא ש-123 בא כל שלוש דקות. התדירות שלו למיטב ידיעתי היא 12 דקות. אם בדיוק פספסת אותו, נסיעה של 25 דקות הופכת לנסיעה של 37.
את האופציה של 31 לא הכרתי, מגניב.
&nbsp
זה נכון שלא חסרות אפשרויות. אבל הבעיה, וזו בעיה נפוצה בתחבורה הציבורית, שכשאתה בא להחליט, אתה טובע בים האופציות ולא באמת יודע מה האפשרויות. למשל 76/77, התדירות שלהם מאוד לא גבוהה, והמסלול שלהם מאוד מפותל וקשה לחזות מתי יגיעו. אם במקרה אתה עומד בתחנה ורואה שהם מתקרבים, אתה צריך לבדוק מתי 101 יוצא ממרכזית המפרץ, ולהעריך כמה זמן ייקח ל-76/77 וכמה ל-101, ואלה זמנים משתנים במהלך היום.
בכיוון ההפוך זה תענוג, אבל מצד שני התדירות של 76/77 בינונית מאוד, וזה כמעט אף פעם לא כדאי.
&nbsp
נראה לי שאם כבר לוקחים 17 אז עדיף לרדת לנשר ולקחת 112, מהיר יותר. לא? בכלל, האופציה של 112+קווים רבים מגשר גדוד 21 למרכזית המפרץ היא סבבה, הבעיה היא ששירות הרכבות מלב המפרץ הוא לא כל כך מוצלח (לב"ש), וגם זמן הנסיעה ברכבת מלב המפרץ לחוף הכרמל הופך את זה ללא ממש כדאי.
&nbsp
אם לא - אז זאת בעיה. אם להגיע לרכבת לוקח יותר מחמישים דקות DTD (וצריך לקחת גם בחשבון הליכה מהמרכזית לרכבת), זו בעיה.
&nbsp
לא יודע לגבי הביקושים. אנסה לחוש קצת בשבוע הבא. נראה לי הגיוני שיצדיקו לפחות פעם אחת נוספת בשעה קו ישיר, לפחות בשעות השיא.
ברור שתחבורה ציבורית היא לא מונית ספיישל, אבל אם קו שני יעדים כלשהם מצדיקים מונית ספיישל, אז עושים... ע"ע קו 101, כמעט מונית ספיישל.
&nbsp
לא הבנתי מה קשור הסיבוב בתוך הטכניון לזמן הנסיעה ממרכז הספורט עד לחוף הכרמל? 24 דקות זה יפה בשביל קו 11, אבל ביחס לרכב פרטי זה די הרבה, במיוחד בשעות השיא.
101 הוא ממש לא מונית ספיישל, אלא קו מקשר בין תחנות ששתיהן
בדרך כלל הן תחנות ביניים ולא תחנות סופיות.
אף אחד לא גר במרכזית חוף הכרמל או במרכזית המפרץ.
ואי אפשר להשוות בין כמות הנוסעים היומית בין שתי התחנות המרכזיות לבין כמות הנוסעים היומית בין חוף הכרמל לטכניון.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה