טכניון

מצב
הנושא נעול.

Ofekalef1

New member
טכניון

טכניון
אני מניח שהשאלה הזו עלתה פעם, ובכל זאת: איך זה שאין שום קו סדיר מהיר בין מרכזית חוף הכרמל לטכניון?
קו 11 פועל בתדירות הזויה לטעמי, ואתמול נסעתי בו בשעה לא מאוד עמוסה, ולפי מה שראיתי, לפחות 70% מהנוסעים יצאו מהטכניון וירדו במרכזית. התחנה העיקרית הנוספת של הקו שראיתי הייתה בחורב (ומשם יש עוד שלל קווים לפי מה שאני רואה).

בשאר התחנות התנועה הייתה מאוד דלילה, אולי בעוד ארבע-חמש תחנות עלו/ירדו אחד-שניים. האוטובוס לא היה מלא, אבל היו בו להערכתי כ-25-30 איש.

אולי התשובה שניתנה (יכול להיות שגם לי) בעבר היא שנסיעה דרך מנהרות הכרמל לא מקצרת את הדרך בהרבה? האם זה נכון? הנסיעה שלי ב-11 ארכה 24 דקות, זה נראה לי הרבה מדי...

אגב, לגבי קו 1. אין אפשרות שייצא למת"ם, ייקח ימינה ושוב ימינה ויעלה על כביש 23, במקום לנסוע דרך קניון חיפה (ובכיוון ההפוך יירד ממנהרות הכרמל לכביש 4, ואז ימינה לסחרוב)? או שההעברה שלו דרך קניון חיפה היא כי זו תחנה יחסית עמוסה וחשובה בקו?
 
לאנשי 'אגד' חיפה הפתרונים.

טכניון
אני מניח שהשאלה הזו עלתה פעם, ובכל זאת: איך זה שאין שום קו סדיר מהיר בין מרכזית חוף הכרמל לטכניון?
קו 11 פועל בתדירות הזויה לטעמי, ואתמול נסעתי בו בשעה לא מאוד עמוסה, ולפי מה שראיתי, לפחות 70% מהנוסעים יצאו מהטכניון וירדו במרכזית. התחנה העיקרית הנוספת של הקו שראיתי הייתה בחורב (ומשם יש עוד שלל קווים לפי מה שאני רואה).

בשאר התחנות התנועה הייתה מאוד דלילה, אולי בעוד ארבע-חמש תחנות עלו/ירדו אחד-שניים. האוטובוס לא היה מלא, אבל היו בו להערכתי כ-25-30 איש.

אולי התשובה שניתנה (יכול להיות שגם לי) בעבר היא שנסיעה דרך מנהרות הכרמל לא מקצרת את הדרך בהרבה? האם זה נכון? הנסיעה שלי ב-11 ארכה 24 דקות, זה נראה לי הרבה מדי...

אגב, לגבי קו 1. אין אפשרות שייצא למת"ם, ייקח ימינה ושוב ימינה ויעלה על כביש 23, במקום לנסוע דרך קניון חיפה (ובכיוון ההפוך יירד ממנהרות הכרמל לכביש 4, ואז ימינה לסחרוב)? או שההעברה שלו דרך קניון חיפה היא כי זו תחנה יחסית עמוסה וחשובה בקו?
לאנשי 'אגד' חיפה הפתרונים.
מה תאמר על זה שקו 101 מסיים את פעילותו בכיוון מערב בשעה 20:00, ובכיוון מזרח בשעה 21:30?

ועל זה שכבר חודשים רבים צגי המידע במרכזית חוף הכרמל אינם עובדים, וממילא בשום מקום בעיר לא ניתן למצוא מידע בתחנות אודות קווים, מסלולים ושעות פעילות?

 

Ofekalef1

New member
מה קשורים לכך אנשי אגד חיפה?

לאנשי 'אגד' חיפה הפתרונים.
מה תאמר על זה שקו 101 מסיים את פעילותו בכיוון מערב בשעה 20:00, ובכיוון מזרח בשעה 21:30?

ועל זה שכבר חודשים רבים צגי המידע במרכזית חוף הכרמל אינם עובדים, וממילא בשום מקום בעיר לא ניתן למצוא מידע בתחנות אודות קווים, מסלולים ושעות פעילות?
מה קשורים לכך אנשי אגד חיפה?
הרי משרד התחבורה הוא הקובע של תדירות הקווים ושעות הפעילות שלהם...
&nbsp
אני חייב לציין שהתרשמתי מאוד מנושא התחבורה בחיפה.
1) שילוט ברור מאוד באופן יחסי. גם במרכזית, אפילו שקצת קשה להתמצא בה, הצלחתי להתמצא הרבה יותר בקלות מאשר אפשר במרכזית באר שבע (למשל, שלט גדול "טכניון" ברציפים, שמכוון לכיוון הרציפים של קווים 11 והקווים האחרים לאזור). המרכזית עצמה נעימה. נכון שאין שילוט אלקטרוני, זה לא קשור לאגד לפי הבנתי. לפחות בב"ש הייתה בעיה עם מי שהפעיל את השלטים, ועכשיו מחכים שיהיה זוכה אחר במכרז להפעלה.
עוד דוגמה להגדלת ראש בשילוט, במרכז זיו שלט גדול "לכיוון מרכזית חוף הכרמל", לכל אלו שלא יודעים באיזה צד של הכביש לעמוד...
&nbsp
2) אין בכלל צורך לציין את איכות הנסיעה באגד. הנהגים שראיתי (וגם בנסיעות בעבר שלי בחיפה) היו נחמדים באופן יוצא דופן וגם מקצועיים, לא ראיתי נהגים כאלה בעוד הרבה מקומות בארץ.
&nbsp
3) הרבה עליות, ירידות וסיבובים שהופכים את הנסיעה לכיפית. ה-MAN-ים של אגד בכלל לא יודעים שיש שם עליות.
&nbsp
4) התחנות שראיתי היו מאוד נוחות להמתנה, גדולות יחסית ועם הרבה צל. ברובן היה לאוטובוס קל להיכנס לתחנה ולצאת ממנה (משהו שלא קורה תמיד), ואפילו להיצמד למדרכה כמו שצריך.
&nbsp
5) ערך צבור
לא טריוויאלי לבאר שבעי כמוני.
 

EHP12

Active member
בעיקרון די נכון אבל

מה קשורים לכך אנשי אגד חיפה?
הרי משרד התחבורה הוא הקובע של תדירות הקווים ושעות הפעילות שלהם...
&nbsp
אני חייב לציין שהתרשמתי מאוד מנושא התחבורה בחיפה.
1) שילוט ברור מאוד באופן יחסי. גם במרכזית, אפילו שקצת קשה להתמצא בה, הצלחתי להתמצא הרבה יותר בקלות מאשר אפשר במרכזית באר שבע (למשל, שלט גדול "טכניון" ברציפים, שמכוון לכיוון הרציפים של קווים 11 והקווים האחרים לאזור). המרכזית עצמה נעימה. נכון שאין שילוט אלקטרוני, זה לא קשור לאגד לפי הבנתי. לפחות בב"ש הייתה בעיה עם מי שהפעיל את השלטים, ועכשיו מחכים שיהיה זוכה אחר במכרז להפעלה.
עוד דוגמה להגדלת ראש בשילוט, במרכז זיו שלט גדול "לכיוון מרכזית חוף הכרמל", לכל אלו שלא יודעים באיזה צד של הכביש לעמוד...
&nbsp
2) אין בכלל צורך לציין את איכות הנסיעה באגד. הנהגים שראיתי (וגם בנסיעות בעבר שלי בחיפה) היו נחמדים באופן יוצא דופן וגם מקצועיים, לא ראיתי נהגים כאלה בעוד הרבה מקומות בארץ.
&nbsp
3) הרבה עליות, ירידות וסיבובים שהופכים את הנסיעה לכיפית. ה-MAN-ים של אגד בכלל לא יודעים שיש שם עליות.
&nbsp
4) התחנות שראיתי היו מאוד נוחות להמתנה, גדולות יחסית ועם הרבה צל. ברובן היה לאוטובוס קל להיכנס לתחנה ולצאת ממנה (משהו שלא קורה תמיד), ואפילו להיצמד למדרכה כמו שצריך.
&nbsp
5) ערך צבור
לא טריוויאלי לבאר שבעי כמוני.
בעיקרון די נכון אבל
כמו שזה נראה אצל אגד ודן בעלות השיניים כן יש שליטה בתדירויות. במיוחד בקווים ותיקים שלא כתוצאה מרפורמות. כאשר אפשר לראות שאיפה שאגד פועלת התדירויות די נמוכות. למשל בראשון לציון שבה כמות הנסיעות בה של אגד יחסית לגודלה של העיר הוא די רע. ולא פלא שבעיר הרביעית בגודלה בישראל מוניות השירות פורחות גם בקוים שלא נחשבים לקווים מאוד מבוקשים. אותו כנל לגבי רחובות עם תדירות של פעם בחצי שעה לקווים פנימיים. ותחושה שמוניות השירות של 201 מסיעות יותר נוסעים מאגד. זאת תעודת עניות.
גם בחיפה תדירות הקווים היא די נמוכה. ולא הגיוני שתדירות הקווים 142 ו11 מהמרכזיות לטכניון היא כזאת נמוכה מחוץ לשעות השיא.
עוד משהו שעובדתית אגד עושה שהוא די רע לטעמי זה שהיא מעדיפה לשים מפרקית על קו שבא פעם ברבע שעה או עשרים דקות. במקום תדירות כפולה עם אוטובוסים רגילים כפי שדן עושה.
בעיה נוספת עם אגד זה שהיא מעדיפה לשים בקווים 525/531 אוטובוסים בין עירוניים למרות שכל מסלולי הקווים עוברים בתוואי עירוני. בעוד שב164 היא משתמשת באוטובוס עירוני למרות שהוא נוסע בכביש מהיר בחלק ניכר מהדרך עם מרחק רב בין התחנות.
אני יכול להסכים על העניין הזה שתחזוקת האוטובוסים אצלה ואיכות הנהגים היא הטובה בארץ. למרות ששמתי לב שבסקאניות החדשות של אגד יש תשע שורות מושבים. במקום עשר בשאר האוטובסים העירוניים.
 
מדוע? הרי אפשר להחליף אוטובוסים בזיו\קומוי

בעיקרון די נכון אבל
כמו שזה נראה אצל אגד ודן בעלות השיניים כן יש שליטה בתדירויות. במיוחד בקווים ותיקים שלא כתוצאה מרפורמות. כאשר אפשר לראות שאיפה שאגד פועלת התדירויות די נמוכות. למשל בראשון לציון שבה כמות הנסיעות בה של אגד יחסית לגודלה של העיר הוא די רע. ולא פלא שבעיר הרביעית בגודלה בישראל מוניות השירות פורחות גם בקוים שלא נחשבים לקווים מאוד מבוקשים. אותו כנל לגבי רחובות עם תדירות של פעם בחצי שעה לקווים פנימיים. ותחושה שמוניות השירות של 201 מסיעות יותר נוסעים מאגד. זאת תעודת עניות.
גם בחיפה תדירות הקווים היא די נמוכה. ולא הגיוני שתדירות הקווים 142 ו11 מהמרכזיות לטכניון היא כזאת נמוכה מחוץ לשעות השיא.
עוד משהו שעובדתית אגד עושה שהוא די רע לטעמי זה שהיא מעדיפה לשים מפרקית על קו שבא פעם ברבע שעה או עשרים דקות. במקום תדירות כפולה עם אוטובוסים רגילים כפי שדן עושה.
בעיה נוספת עם אגד זה שהיא מעדיפה לשים בקווים 525/531 אוטובוסים בין עירוניים למרות שכל מסלולי הקווים עוברים בתוואי עירוני. בעוד שב164 היא משתמשת באוטובוס עירוני למרות שהוא נוסע בכביש מהיר בחלק ניכר מהדרך עם מרחק רב בין התחנות.
אני יכול להסכים על העניין הזה שתחזוקת האוטובוסים אצלה ואיכות הנהגים היא הטובה בארץ. למרות ששמתי לב שבסקאניות החדשות של אגד יש תשע שורות מושבים. במקום עשר בשאר האוטובסים העירוניים.
מדוע? הרי אפשר להחליף אוטובוסים בזיו\קומוי
ואף ללכת משם ברגל לטכניון.
 

EHP12

Active member
בן אדם שמגיע מהמרכז לטכניון

מדוע? הרי אפשר להחליף אוטובוסים בזיו\קומוי
ואף ללכת משם ברגל לטכניון.
בן אדם שמגיע מהמרכז לטכניון
ולא מכיר את חיפה כלל מבחינת אוטובוסים לא יתחיל להחליף קווים. זאת בושה לאגד חיפה שאין להם קווים ישירים מהמרכזיות לאוניבסיטאות בתדירות מגוכחת כזאת. והביקוש הרב לטכניון מצדיק קווים ישירים לאורך כל היום מהחוף הכרמל ולב המפרץ. (עדיפות לתגבר את 142 ולבסס את לב המפרץ כתחנה לטכניון)
 
142 בהחלט צריך לפעול לאורך כל שעות היום. 11 פועל לאורך כל

בן אדם שמגיע מהמרכז לטכניון
ולא מכיר את חיפה כלל מבחינת אוטובוסים לא יתחיל להחליף קווים. זאת בושה לאגד חיפה שאין להם קווים ישירים מהמרכזיות לאוניבסיטאות בתדירות מגוכחת כזאת. והביקוש הרב לטכניון מצדיק קווים ישירים לאורך כל היום מהחוף הכרמל ולב המפרץ. (עדיפות לתגבר את 142 ולבסס את לב המפרץ כתחנה לטכניון)
142 בהחלט צריך לפעול לאורך כל שעות היום. 11 פועל לאורך כל
שעות היום.
וההחלפה בשכונת זיו מאוד פשוטה.
מעבר לשעות הבוקר, אין הצדקה להפעלת קו 11 יותר מפעם אחת בשעה.
לאוניברסיטה יש תדירות גבוהה יותר משתי המרכזיות - יש את 146 פעמיים בשעה. מחוף הכרמל יש בשעות הבוקר תגבור של 46 וממרכזית המפרץ יש בחלק משעות היום את 141. מה שחבל זה שלא הופכים את 55 של סופרבוס לקו שיאפשר נסיעות גם בתוך חיפה.
 
דווקא שמעתי שכן איפשרו לקו 55 לשמש כפנימי בחיפה.

142 בהחלט צריך לפעול לאורך כל שעות היום. 11 פועל לאורך כל
שעות היום.
וההחלפה בשכונת זיו מאוד פשוטה.
מעבר לשעות הבוקר, אין הצדקה להפעלת קו 11 יותר מפעם אחת בשעה.
לאוניברסיטה יש תדירות גבוהה יותר משתי המרכזיות - יש את 146 פעמיים בשעה. מחוף הכרמל יש בשעות הבוקר תגבור של 46 וממרכזית המפרץ יש בחלק משעות היום את 141. מה שחבל זה שלא הופכים את 55 של סופרבוס לקו שיאפשר נסיעות גם בתוך חיפה.
דווקא שמעתי שכן איפשרו לקו 55 לשמש כפנימי בחיפה.
מה שכן, מצד אחד באתר של משרד התחבורה (BUS.GOV.IL) הוא מוגדר בחיפה כהעלאה או הורדה בלבד, ובאתר של סופרבוס הוא מוגדר כאיסוף והורדה לאורך כל המסלול.
ככה שאין לדעת למי להתייחס ברצינות...
 
רוב הנוסעים הם נוסעים קבועים, וסטודנטים

בן אדם שמגיע מהמרכז לטכניון
ולא מכיר את חיפה כלל מבחינת אוטובוסים לא יתחיל להחליף קווים. זאת בושה לאגד חיפה שאין להם קווים ישירים מהמרכזיות לאוניבסיטאות בתדירות מגוכחת כזאת. והביקוש הרב לטכניון מצדיק קווים ישירים לאורך כל היום מהחוף הכרמל ולב המפרץ. (עדיפות לתגבר את 142 ולבסס את לב המפרץ כתחנה לטכניון)
רוב הנוסעים הם נוסעים קבועים, וסטודנטים
אני מניח שסטודנט שהתקבל לטכניון יודע לברר איך מחליפים אוטובוס בחיפה במקרה שקו 11 לא מגיע בשעה שהוא צריך.
 

Ccyclist

Well-known member
אבל למה שיצטרכו לדעת תאוריית קוואנטים להגיע לסטאז' ?

רוב הנוסעים הם נוסעים קבועים, וסטודנטים
אני מניח שסטודנט שהתקבל לטכניון יודע לברר איך מחליפים אוטובוס בחיפה במקרה שקו 11 לא מגיע בשעה שהוא צריך.
אבל למה שיצטרכו לדעת תאוריית קוואנטים להגיע לסטאז' ?
או במקרה הגרוע - לפתח אלגוריתמים של הסתברות כדי למלצר או כל עבודת סטודנטים אחרת?
&nbsp
הסיבוך, חוסר הנוחות, ואי היכולת לאחר בלי שזה יעלה בזמן המתנה לא סביר תמיד יביאו להעדפת הרכב הפרטי.
 
אבל אין סיבוך וחוסר נוחות. ההחלפה בשכונת זיו מאוד פשוטה

אבל למה שיצטרכו לדעת תאוריית קוואנטים להגיע לסטאז' ?
או במקרה הגרוע - לפתח אלגוריתמים של הסתברות כדי למלצר או כל עבודת סטודנטים אחרת?
&nbsp
הסיבוך, חוסר הנוחות, ואי היכולת לאחר בלי שזה יעלה בזמן המתנה לא סביר תמיד יביאו להעדפת הרכב הפרטי.
אבל אין סיבוך וחוסר נוחות. ההחלפה בשכונת זיו מאוד פשוטה
אני די בטוח שאחוז הסטודנטים בטכניון שמשתמשים בתח"צ גבוה יותר מאחוז הסטודנטים באוניברסיטת תל אביב שמשתמשים בתח"צ.
בסמוך לאוניברסיטת תל אביב עוברים הרבה קווים מכל רחבי גוש דן, ובכל זאת היא עטופה במגרשי חניה ענקיים ומלאים.

התח"צ לטכניון לא מסובכת, נוחה וגם יעילה יחסית.
זה שאין בכל שעה ובכל יום אוטובוס מתוזמן עם רכבת לתל אביב ולבאר שבע לא אומר שיש "סיבוך וחוסר נוחות".
 

alantan

New member
נהפוך הוא - המערכת בחיפה היא יחסית פשוטה לעומת הסיבוך

אבל אין סיבוך וחוסר נוחות. ההחלפה בשכונת זיו מאוד פשוטה
אני די בטוח שאחוז הסטודנטים בטכניון שמשתמשים בתח"צ גבוה יותר מאחוז הסטודנטים באוניברסיטת תל אביב שמשתמשים בתח"צ.
בסמוך לאוניברסיטת תל אביב עוברים הרבה קווים מכל רחבי גוש דן, ובכל זאת היא עטופה במגרשי חניה ענקיים ומלאים.

התח"צ לטכניון לא מסובכת, נוחה וגם יעילה יחסית.
זה שאין בכל שעה ובכל יום אוטובוס מתוזמן עם רכבת לתל אביב ולבאר שבע לא אומר שיש "סיבוך וחוסר נוחות".
נהפוך הוא - המערכת בחיפה היא יחסית פשוטה לעומת הסיבוך
הבלתי מובן בגוש דן. הקווים הרבים מכל רחבי גוש דן לכל נקודה אפשרית היא חלק מהבעיה.
 
ואתה צודק שהתחץ בארץ מתאים יותר לנוסעים קבועים מאשר למשתמש

בן אדם שמגיע מהמרכז לטכניון
ולא מכיר את חיפה כלל מבחינת אוטובוסים לא יתחיל להחליף קווים. זאת בושה לאגד חיפה שאין להם קווים ישירים מהמרכזיות לאוניבסיטאות בתדירות מגוכחת כזאת. והביקוש הרב לטכניון מצדיק קווים ישירים לאורך כל היום מהחוף הכרמל ולב המפרץ. (עדיפות לתגבר את 142 ולבסס את לב המפרץ כתחנה לטכניון)
ואתה צודק שהתחץ בארץ מתאים יותר לנוסעים קבועים מאשר למשתמש
מזדמן.
 
בכיוון מהטכניון לחוף הכרמל הבדלי משכי הנסיעה בין 1 ל-11

טכניון
אני מניח שהשאלה הזו עלתה פעם, ובכל זאת: איך זה שאין שום קו סדיר מהיר בין מרכזית חוף הכרמל לטכניון?
קו 11 פועל בתדירות הזויה לטעמי, ואתמול נסעתי בו בשעה לא מאוד עמוסה, ולפי מה שראיתי, לפחות 70% מהנוסעים יצאו מהטכניון וירדו במרכזית. התחנה העיקרית הנוספת של הקו שראיתי הייתה בחורב (ומשם יש עוד שלל קווים לפי מה שאני רואה).

בשאר התחנות התנועה הייתה מאוד דלילה, אולי בעוד ארבע-חמש תחנות עלו/ירדו אחד-שניים. האוטובוס לא היה מלא, אבל היו בו להערכתי כ-25-30 איש.

אולי התשובה שניתנה (יכול להיות שגם לי) בעבר היא שנסיעה דרך מנהרות הכרמל לא מקצרת את הדרך בהרבה? האם זה נכון? הנסיעה שלי ב-11 ארכה 24 דקות, זה נראה לי הרבה מדי...

אגב, לגבי קו 1. אין אפשרות שייצא למת"ם, ייקח ימינה ושוב ימינה ויעלה על כביש 23, במקום לנסוע דרך קניון חיפה (ובכיוון ההפוך יירד ממנהרות הכרמל לכביש 4, ואז ימינה לסחרוב)? או שההעברה שלו דרך קניון חיפה היא כי זו תחנה יחסית עמוסה וחשובה בקו?
בכיוון מהטכניון לחוף הכרמל הבדלי משכי הנסיעה בין 1 ל-11
קטנים, כי קו 1 נתקע ביציאה מקומוי למרכז זיו ובמרכז זיו עצמו.
24 דקות מהטכניון לחוף הכרמל זה ממש לא הרבה. רק הסיבוב בתוך הטכניון לוקח כמעט 10 דקות ולפעמים יותר מ-10 דקות.
התדירות של 11 לא הזויה. היא מותאמת לזמני תחילת וסיום השיעורים בטכניון ואם צריך לחכות הרבה זמן ל-11 אפשר לנסוע עם 17 או 19 התדירים יותר עד זיו ומשם עם 123. בזמני לימודים, רוב הנוסעים יוצאים עם סיום שיעורים.

לגבי קו 1 בקניון חיפה נתת את התשובה בעצמך. הרבה אנשים שמגיעים מכיוון דרום בכביש 4, למשל מטירת הכרמל,מחליפים בתחנה הזו או בתחנה של מת"מ במקום להיכנס למרכזית חוף הכרמל.

צריך גם לזכור שהנסיעות של קו 1 בבוקר לכיוון הטכניון באות במקום נסיעות של קו 11 ולא בנוסף.

ודבר נוסף - השבוע עוד לא התחילו הלימודים. כאשר יתחילו יהיו הרבה יותר נוסעים בתוך חיפה מאשר לחוף הכרמל, למעט בימי חמישי. כך שהנסיעה שעשית אתמול לא מייצגת.
 

Ofekalef1

New member
24 דקות מרגע שעליתי, ועליתי ביציאה מהטכניון (מרכז ספורט)

בכיוון מהטכניון לחוף הכרמל הבדלי משכי הנסיעה בין 1 ל-11
קטנים, כי קו 1 נתקע ביציאה מקומוי למרכז זיו ובמרכז זיו עצמו.
24 דקות מהטכניון לחוף הכרמל זה ממש לא הרבה. רק הסיבוב בתוך הטכניון לוקח כמעט 10 דקות ולפעמים יותר מ-10 דקות.
התדירות של 11 לא הזויה. היא מותאמת לזמני תחילת וסיום השיעורים בטכניון ואם צריך לחכות הרבה זמן ל-11 אפשר לנסוע עם 17 או 19 התדירים יותר עד זיו ומשם עם 123. בזמני לימודים, רוב הנוסעים יוצאים עם סיום שיעורים.

לגבי קו 1 בקניון חיפה נתת את התשובה בעצמך. הרבה אנשים שמגיעים מכיוון דרום בכביש 4, למשל מטירת הכרמל,מחליפים בתחנה הזו או בתחנה של מת"מ במקום להיכנס למרכזית חוף הכרמל.

צריך גם לזכור שהנסיעות של קו 1 בבוקר לכיוון הטכניון באות במקום נסיעות של קו 11 ולא בנוסף.

ודבר נוסף - השבוע עוד לא התחילו הלימודים. כאשר יתחילו יהיו הרבה יותר נוסעים בתוך חיפה מאשר לחוף הכרמל, למעט בימי חמישי. כך שהנסיעה שעשית אתמול לא מייצגת.
24 דקות מרגע שעליתי, ועליתי ביציאה מהטכניון (מרכז ספורט)
סיום שיעור בתחנת מוצא... מי שבהמשך מחכה עוד ועוד.
וגם, מי אמר שמי שמסיים שיעור ישר קופץ הבייתה? אחי בשביל להספיק ל-11 של סיום שיעורים היה יוצא אפילו כמה דקות בודדות לפני סוף השיעור. ואני בטוח שאם לא היו שעות כל כך קשיחות, הביקוש היה מתפלג כמעט באופן אחיד (ברור שבסוף שיעורים היה שיא, אבל גם בשאר שעות היום היה ביקוש), אחרי שיעור אפשר ללכת לאכול, אפשר להישאר לדבר עם המרצה, אפשר הרבה דברים...
&nbsp
האם אפשר לסמוך על ההחלפה הזו? בכיוון מהמרכזית זה עוד סבבה כי הקו הפחות תדיר יוצא בשעות מוגדרות, אבל האם היה לך אומץ לצאת אחרי קו 11 של 15:25 בשביל להספיק לרכבת של 16:15? אני לא יודע אם אישית היה לי אומץ לצאת ב-15:35, אבל שטכנית הנסיעה לא אמורה לארוך הרבה יותר מחצי שעה.
&nbsp
אוקיי. אולי בקרוב יזדמן לי לעשות קצת נסיעות בקו כך שאוכל לראות יותר טוב את הביקושים, למרות שסביר שלא יזדמן לי להגיע לשם בראשון וחמישי.
&nbsp
לגבי הנסיעות של קו 1, לפעמים כן יש תוספת נסיעות, לא? מה שאני שואל הוא האם הביקושים לא מצדיקים "מונית ספיישל גדולה" מחוף הכרמל לטכניון, לפחות פעמיים בשעה. לפחות לגבי קו 1 אני יודע שכשהוא נפתח, הוא אפשר לסטודנטים להספיק לרכבת שהם לא היו מספיקים אליה עם קו 11, והיו הרבה כאלה. קו 1 היה נוסע מלא לפי מה שהבנתי. מעניין לבדוק האם 11 נסע ריק כאשר הוא יצא איתו במקביל.
&nbsp
אגב, סיפור קטן על קו 1: היה יום (נדמה לי בחופשת סמסטר) שקו 1 לא פעל אך כנראה לא היו על כך הודעות מסודרות. לפחות אחד הנהגים של קו 11 עצר בכל תחנה ואמר למי שישב בה שאין קו 1 ושיבואו איתו. עוד דוגמה להגדלת ראש של אגד שלפעמים מדהימה אותי. (לא יודע של מי היוזמה; בכל מקרה זה לא משהו נפוץ נדמה לי.)
 
מה קשור אומץ?

24 דקות מרגע שעליתי, ועליתי ביציאה מהטכניון (מרכז ספורט)
סיום שיעור בתחנת מוצא... מי שבהמשך מחכה עוד ועוד.
וגם, מי אמר שמי שמסיים שיעור ישר קופץ הבייתה? אחי בשביל להספיק ל-11 של סיום שיעורים היה יוצא אפילו כמה דקות בודדות לפני סוף השיעור. ואני בטוח שאם לא היו שעות כל כך קשיחות, הביקוש היה מתפלג כמעט באופן אחיד (ברור שבסוף שיעורים היה שיא, אבל גם בשאר שעות היום היה ביקוש), אחרי שיעור אפשר ללכת לאכול, אפשר להישאר לדבר עם המרצה, אפשר הרבה דברים...
&nbsp
האם אפשר לסמוך על ההחלפה הזו? בכיוון מהמרכזית זה עוד סבבה כי הקו הפחות תדיר יוצא בשעות מוגדרות, אבל האם היה לך אומץ לצאת אחרי קו 11 של 15:25 בשביל להספיק לרכבת של 16:15? אני לא יודע אם אישית היה לי אומץ לצאת ב-15:35, אבל שטכנית הנסיעה לא אמורה לארוך הרבה יותר מחצי שעה.
&nbsp
אוקיי. אולי בקרוב יזדמן לי לעשות קצת נסיעות בקו כך שאוכל לראות יותר טוב את הביקושים, למרות שסביר שלא יזדמן לי להגיע לשם בראשון וחמישי.
&nbsp
לגבי הנסיעות של קו 1, לפעמים כן יש תוספת נסיעות, לא? מה שאני שואל הוא האם הביקושים לא מצדיקים "מונית ספיישל גדולה" מחוף הכרמל לטכניון, לפחות פעמיים בשעה. לפחות לגבי קו 1 אני יודע שכשהוא נפתח, הוא אפשר לסטודנטים להספיק לרכבת שהם לא היו מספיקים אליה עם קו 11, והיו הרבה כאלה. קו 1 היה נוסע מלא לפי מה שהבנתי. מעניין לבדוק האם 11 נסע ריק כאשר הוא יצא איתו במקביל.
&nbsp
אגב, סיפור קטן על קו 1: היה יום (נדמה לי בחופשת סמסטר) שקו 1 לא פעל אך כנראה לא היו על כך הודעות מסודרות. לפחות אחד הנהגים של קו 11 עצר בכל תחנה ואמר למי שישב בה שאין קו 1 ושיבואו איתו. עוד דוגמה להגדלת ראש של אגד שלפעמים מדהימה אותי. (לא יודע של מי היוזמה; בכל מקרה זה לא משהו נפוץ נדמה לי.)
מה קשור אומץ?
קודם כל מהטכניון לתחנת רכבת (לאו דווקא חוף הכרמל) יש כמה אפשרויות.
אם אין "אומץ" להחליף בזיו ל-123, אפשר לנסוע עם 17 (שיש לו 4 נסיעות בשעה) או 19א בשעות הערב לתחנת חיפה מרכז.
אם מפספסים את 11 בפחות מ-5 דקות אפשר גם לנסוע עם קו 31 עד מרכז חורב ושם להחליף לאחד מהרבה קווים שנוסעים לחוף הכרמל.
ואת האפשרות של 76/77 + 101 אתה מכיר.
לא חסרות אפשרויות.

קו 1 פועל בימים שני עד חמישי פעמיים בבוקר לטכניון ב 07:37 ו 07:57 (במקום קו 11) ופעם אחת אחר הצהריים מהטכניון בשעה 16:25 (בנוסף לקו 11).
בימי ראשון הוא פועל בבוקר יותר פעמים לטכניון כי נסיעות התגבור של קו 11 עברו לקו 1, ואחר הצהריים פעם אחת מהטכניון כמו בשאר הימים.

הביקושים לא מצדיקים "מונית ספיישל גדולה" מחוף הכרמל לטכניון, לפחות פעמיים בשעה. הביקושים גם לא מצדיקים שקו 11 יפעל פעמיים בשעה בכל שעה (וודאי שלא קו 1). אני לא אומר לך בפסקנות שהביקוש בין 5 ל-6 או בין 6 ל-7 בערב לא מצדיק פעמיים בשעה לקו 11 (כפי שבשעות השיא בבוקר בכיוון ההפוך יש שתי נסיעות בשעה). אבל באחת בצהריים או בשלוש אחר הצהריים ודאי שאין הצדקה.

ולגבי משך הנסיעה - אם הסיבוב בתוך הטכניון לוקח 10 דקות, אז 24 דקות ממרכז הספורט ועד חוף הכרמל הגיוניים מאוד.

הביקוש הרב ביותר בקווי הטכניון הוא לקווים 17 ו 19 ולכן לקווים הללו יש תדירות הרבה יותר גבוהה והשילוב של 17/19 + 123 גם הוא תדיר.
תחבורה ציבורית אינה מונית ספיישל, ואין הצדקה להגדלת תדירות גורפת של קו 11 ודאי שלא של קו 1.
לגבי קו 1 - זה קו מועיל מאוד בבוקר בכיוון לטכניון. בכיוון מהטכניון לדעתי אין לו הצדקה בימים א-ד. אבל ממילא מדובר רק בנסיעה אחת ביום (ובשעה שבה גם עובדים בטכניון מסיימים יום עבודה), אז שתהיה...
 

Ofekalef1

New member
לא מדבר על אומץ לבצע את ההחלפה, אלא בבחירת שעת היציאה.

מה קשור אומץ?
קודם כל מהטכניון לתחנת רכבת (לאו דווקא חוף הכרמל) יש כמה אפשרויות.
אם אין "אומץ" להחליף בזיו ל-123, אפשר לנסוע עם 17 (שיש לו 4 נסיעות בשעה) או 19א בשעות הערב לתחנת חיפה מרכז.
אם מפספסים את 11 בפחות מ-5 דקות אפשר גם לנסוע עם קו 31 עד מרכז חורב ושם להחליף לאחד מהרבה קווים שנוסעים לחוף הכרמל.
ואת האפשרות של 76/77 + 101 אתה מכיר.
לא חסרות אפשרויות.

קו 1 פועל בימים שני עד חמישי פעמיים בבוקר לטכניון ב 07:37 ו 07:57 (במקום קו 11) ופעם אחת אחר הצהריים מהטכניון בשעה 16:25 (בנוסף לקו 11).
בימי ראשון הוא פועל בבוקר יותר פעמים לטכניון כי נסיעות התגבור של קו 11 עברו לקו 1, ואחר הצהריים פעם אחת מהטכניון כמו בשאר הימים.

הביקושים לא מצדיקים "מונית ספיישל גדולה" מחוף הכרמל לטכניון, לפחות פעמיים בשעה. הביקושים גם לא מצדיקים שקו 11 יפעל פעמיים בשעה בכל שעה (וודאי שלא קו 1). אני לא אומר לך בפסקנות שהביקוש בין 5 ל-6 או בין 6 ל-7 בערב לא מצדיק פעמיים בשעה לקו 11 (כפי שבשעות השיא בבוקר בכיוון ההפוך יש שתי נסיעות בשעה). אבל באחת בצהריים או בשלוש אחר הצהריים ודאי שאין הצדקה.

ולגבי משך הנסיעה - אם הסיבוב בתוך הטכניון לוקח 10 דקות, אז 24 דקות ממרכז הספורט ועד חוף הכרמל הגיוניים מאוד.

הביקוש הרב ביותר בקווי הטכניון הוא לקווים 17 ו 19 ולכן לקווים הללו יש תדירות הרבה יותר גבוהה והשילוב של 17/19 + 123 גם הוא תדיר.
תחבורה ציבורית אינה מונית ספיישל, ואין הצדקה להגדלת תדירות גורפת של קו 11 ודאי שלא של קו 1.
לגבי קו 1 - זה קו מועיל מאוד בבוקר בכיוון לטכניון. בכיוון מהטכניון לדעתי אין לו הצדקה בימים א-ד. אבל ממילא מדובר רק בנסיעה אחת ביום (ובשעה שבה גם עובדים בטכניון מסיימים יום עבודה), אז שתהיה...
לא מדבר על אומץ לבצע את ההחלפה, אלא בבחירת שעת היציאה.
אם יש לך רכבת ב-16:15, מתי אתה תצא אם אתה מתכנן לעשות החלפה?
אחרי 11 של 15:25?
&nbsp
אם כן - אני מניח שאתה מתכוון ל-17/19+123, איך אתה יודע מה השעה המאוחרת ביותר? כי זה לא ש-123 בא כל שלוש דקות. התדירות שלו למיטב ידיעתי היא 12 דקות. אם בדיוק פספסת אותו, נסיעה של 25 דקות הופכת לנסיעה של 37.
את האופציה של 31 לא הכרתי, מגניב.
&nbsp
זה נכון שלא חסרות אפשרויות. אבל הבעיה, וזו בעיה נפוצה בתחבורה הציבורית, שכשאתה בא להחליט, אתה טובע בים האופציות ולא באמת יודע מה האפשרויות. למשל 76/77, התדירות שלהם מאוד לא גבוהה, והמסלול שלהם מאוד מפותל וקשה לחזות מתי יגיעו. אם במקרה אתה עומד בתחנה ורואה שהם מתקרבים, אתה צריך לבדוק מתי 101 יוצא ממרכזית המפרץ, ולהעריך כמה זמן ייקח ל-76/77 וכמה ל-101, ואלה זמנים משתנים במהלך היום.
בכיוון ההפוך זה תענוג, אבל מצד שני התדירות של 76/77 בינונית מאוד, וזה כמעט אף פעם לא כדאי.
&nbsp
נראה לי שאם כבר לוקחים 17 אז עדיף לרדת לנשר ולקחת 112, מהיר יותר. לא? בכלל, האופציה של 112+קווים רבים מגשר גדוד 21 למרכזית המפרץ היא סבבה, הבעיה היא ששירות הרכבות מלב המפרץ הוא לא כל כך מוצלח (לב"ש), וגם זמן הנסיעה ברכבת מלב המפרץ לחוף הכרמל הופך את זה ללא ממש כדאי.
&nbsp
אם לא - אז זאת בעיה. אם להגיע לרכבת לוקח יותר מחמישים דקות DTD (וצריך לקחת גם בחשבון הליכה מהמרכזית לרכבת), זו בעיה.
&nbsp
לא יודע לגבי הביקושים. אנסה לחוש קצת בשבוע הבא. נראה לי הגיוני שיצדיקו לפחות פעם אחת נוספת בשעה קו ישיר, לפחות בשעות השיא.
ברור שתחבורה ציבורית היא לא מונית ספיישל, אבל אם קו שני יעדים כלשהם מצדיקים מונית ספיישל, אז עושים... ע"ע קו 101, כמעט מונית ספיישל.
&nbsp
לא הבנתי מה קשור הסיבוב בתוך הטכניון לזמן הנסיעה ממרכז הספורט עד לחוף הכרמל? 24 דקות זה יפה בשביל קו 11, אבל ביחס לרכב פרטי זה די הרבה, במיוחד בשעות השיא.
 
ממש לא לקחת 112 - הוא נוסע דרך הדר ולוקח המון זמן עד שמגיע

לא מדבר על אומץ לבצע את ההחלפה, אלא בבחירת שעת היציאה.
אם יש לך רכבת ב-16:15, מתי אתה תצא אם אתה מתכנן לעשות החלפה?
אחרי 11 של 15:25?
&nbsp
אם כן - אני מניח שאתה מתכוון ל-17/19+123, איך אתה יודע מה השעה המאוחרת ביותר? כי זה לא ש-123 בא כל שלוש דקות. התדירות שלו למיטב ידיעתי היא 12 דקות. אם בדיוק פספסת אותו, נסיעה של 25 דקות הופכת לנסיעה של 37.
את האופציה של 31 לא הכרתי, מגניב.
&nbsp
זה נכון שלא חסרות אפשרויות. אבל הבעיה, וזו בעיה נפוצה בתחבורה הציבורית, שכשאתה בא להחליט, אתה טובע בים האופציות ולא באמת יודע מה האפשרויות. למשל 76/77, התדירות שלהם מאוד לא גבוהה, והמסלול שלהם מאוד מפותל וקשה לחזות מתי יגיעו. אם במקרה אתה עומד בתחנה ורואה שהם מתקרבים, אתה צריך לבדוק מתי 101 יוצא ממרכזית המפרץ, ולהעריך כמה זמן ייקח ל-76/77 וכמה ל-101, ואלה זמנים משתנים במהלך היום.
בכיוון ההפוך זה תענוג, אבל מצד שני התדירות של 76/77 בינונית מאוד, וזה כמעט אף פעם לא כדאי.
&nbsp
נראה לי שאם כבר לוקחים 17 אז עדיף לרדת לנשר ולקחת 112, מהיר יותר. לא? בכלל, האופציה של 112+קווים רבים מגשר גדוד 21 למרכזית המפרץ היא סבבה, הבעיה היא ששירות הרכבות מלב המפרץ הוא לא כל כך מוצלח (לב"ש), וגם זמן הנסיעה ברכבת מלב המפרץ לחוף הכרמל הופך את זה ללא ממש כדאי.
&nbsp
אם לא - אז זאת בעיה. אם להגיע לרכבת לוקח יותר מחמישים דקות DTD (וצריך לקחת גם בחשבון הליכה מהמרכזית לרכבת), זו בעיה.
&nbsp
לא יודע לגבי הביקושים. אנסה לחוש קצת בשבוע הבא. נראה לי הגיוני שיצדיקו לפחות פעם אחת נוספת בשעה קו ישיר, לפחות בשעות השיא.
ברור שתחבורה ציבורית היא לא מונית ספיישל, אבל אם קו שני יעדים כלשהם מצדיקים מונית ספיישל, אז עושים... ע"ע קו 101, כמעט מונית ספיישל.
&nbsp
לא הבנתי מה קשור הסיבוב בתוך הטכניון לזמן הנסיעה ממרכז הספורט עד לחוף הכרמל? 24 דקות זה יפה בשביל קו 11, אבל ביחס לרכב פרטי זה די הרבה, במיוחד בשעות השיא.
ממש לא לקחת 112 - הוא נוסע דרך הדר ולוקח המון זמן עד שמגיע
לחוף הכרמל. 17 לרכבת מרכז עדיף.
לא ברור לי למה אתה מתייחס כאילו כל תחנות הרכבת של חיפה נמצאות ליד תחנות מרכזיות.
מה רע בתחנת חיפה מרכז?
אם יוצאים מהטכניון בשעה לא מוצלחת מבחינת הגעה לחוף הכרמל, לנסועעם 17 לחיפה מרכז זו אופציה לא רעה בכלל.
 

Ofekalef1

New member
אני מתכוון 112 עד גשר גדוד 81, לרדת לכביש 4

ממש לא לקחת 112 - הוא נוסע דרך הדר ולוקח המון זמן עד שמגיע
לחוף הכרמל. 17 לרכבת מרכז עדיף.
לא ברור לי למה אתה מתייחס כאילו כל תחנות הרכבת של חיפה נמצאות ליד תחנות מרכזיות.
מה רע בתחנת חיפה מרכז?
אם יוצאים מהטכניון בשעה לא מוצלחת מבחינת הגעה לחוף הכרמל, לנסועעם 17 לחיפה מרכז זו אופציה לא רעה בכלל.
אני מתכוון 112 עד גשר גדוד 81, לרדת לכביש 4
ומשם קווים למרכזית.

מה שרע הוא שלוקח הרבה זמן להגיע גם אליה... כמה זמן זה ייקח עם קו 17?
*עריכה*
אני מסתכל עכשיו באיפה בוס ורואה שזה לוקח כמעט תמיד יותר מ-35 דקות.
אה, והתבלבלתי. כן התכוונתי ל-112 למרכז השמונה, לוקח לו יותר זמן מאשר ל-17? אני רואה למשל שלקח לו אפילו בשעות השיא 28 דקות עד לתחנה הקרובה למרכז השמונה, שזה פחות מ-17... אמנם הסיבוב שלו בנשר יותר קצר מאשר הסיבוב של 17 בטכניון, אבל זה עדיין יותר טוב.
 
112 לא מגיע ממש למרכז השמונה אבל אם נוח לך לקחת אותו מנשר

אני מתכוון 112 עד גשר גדוד 81, לרדת לכביש 4
ומשם קווים למרכזית.

מה שרע הוא שלוקח הרבה זמן להגיע גם אליה... כמה זמן זה ייקח עם קו 17?
*עריכה*
אני מסתכל עכשיו באיפה בוס ורואה שזה לוקח כמעט תמיד יותר מ-35 דקות.
אה, והתבלבלתי. כן התכוונתי ל-112 למרכז השמונה, לוקח לו יותר זמן מאשר ל-17? אני רואה למשל שלקח לו אפילו בשעות השיא 28 דקות עד לתחנה הקרובה למרכז השמונה, שזה פחות מ-17... אמנם הסיבוב שלו בנשר יותר קצר מאשר הסיבוב של 17 בטכניון, אבל זה עדיין יותר טוב.
112 לא מגיע ממש למרכז השמונה אבל אם נוח לך לקחת אותו מנשר
הוא אופציה לא רעה. מתחנת מרכז הספורט (שזו התחנה בטכניון שהכי רחוקה מנשר) אתה גם צריך איכשהו להגיע ל-112.
להחליף מ-112 לקווים למרכזית חוף הכרמל ממש לא כדאי. למרכזית המפרץ זו אפשרות.
קו 17 מהיציאה מהטכניון ועד חיפה מרכז נוסע כ 35-40 דקות.
להגיע ל-112 + הליכה ברגל לחיפה מרכז לא יקח פחות.
אם אתה יוצא מנשר, אז 112 הוא אפשרות טובה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה