ליאור בריל
New member
טכניקה ראשונה ../images/Emo70.gif ../images/Emo41.gif
טכניקה 1: צפה במרווח שבין 2 נשימות. הסותרה: Shiva replies: radiant one, this experience may dawn between two breaths. After breath comes in (down) and just before turning up (out) – the beneficence. הסבר: לאחר להנשימה נכנסת פנימה ורגע לפני שהיא הופכת כיוון ויוצאת החוצה. תיהיה מודע, ער, בין 2 נקודות אלו. כשהנשימה נכנסת פנימה תיהיה ער,תצפה בה. ישנו רגע אחד שלפני שהנשימה יוצאת שבו אין נשימה ,רגע לפני שהנשימה יוצאת החוצה וישנו אותו רגע לאחרי שהוצאנו את האוויר, הרגע שלפני שניקח שאיפה. נהיה ערים לרגעים אלו מפני שלפי הטנטרה כשאנו לא נושמים אנו לא בעולם. כשאתה לא נושם אתה מת, אתה עדיין... אבל מת, אך הרגעים כל כך קצרים שאף פעם איננו מבחינים בהם. בשביל הטנטרה כל נשיפה כל הוצאת אוויר היא דבר נרדף (סימבולית) למוות וכל נשימה חדשה כל שאיפה נרדפת לתחייה חדשה, כל שבכל נשימה אתה מת ונולד, עם הזמן נוכל להבחין במרווח , ואז לא צריך שום דבר נוסף, אתה יודע הכל, שמחה,הדבר התרחש. לא צריך להתערב בפעולת הנשימה , השאירו אותה כמו שהיא,טבעית. מדוע טכניקה כל כך פשוטה? זה נראה פשוט, טכניקה כל כך פשוטה לדעת את האמת? לדעת את האמת פרושו לדעת את הדבר שלא נולד ולא מת, האלמנט שהוא נצחי. נסו את זה. לפתע תרגישו בנקודה ונוכל להרגיש בה מכיוון שהיא שם, הכל נמצא שם רק תריך את העירנות להבחין. אז איך לעשות זאת? ראשית נבחין, נהיה ערים לנשימה שנכנסת פנימה, נשכח הכל ורק נבחין וניהיה ערים לנשימה שנכנסת. כשהנשימה נוגעת בנחיר הרגישו את זה שם ואז תנו לנשימה להכנס פנימה עם עירנות מלאה, כשנמשיך למטה,למטה עם הנשימה, אל תחמיצו את הנשימה , תיזכרו: אל תלכו קדימה ואל תיסחבו מאחורה, אל תעקבו אחריה כמו אחר צל, תהיו איתה! נשימה והכרה צריכות להיות אחד, הנשימה נכנסת פנימה – אתה נכנס פנימה, רק כך ניתן יהיה להגיע לנקודה בין 2 נשימות. זה לא יהיה קל. נועו עם הנשימה החוצה-פנימה. בודהא ניסה במיוחד את הטכניקה הזו אז הטכניקה נעשתה טכניקה בודהיסטית, המונחים בודהיסטים משתמשים במונח וויפאסאנה יוגה וההארה של בודהא מבוססת על הטכניקה הזאת, רק זאת. כל הדתות בעולם הגיעו בעזרת טכניקות כאלו או אחרות וכל הטכניקות הללו יהיו ב-112 של הטנטרה. הטכניקה הראשונה היא בודהיסטית מכיוון שבודהא אוהר דרכה. בודהא אמר: "תהיו מודעם לנשימה שהיא נכנסת פנימה ויוצאת החוצה", הוא אף פעם לא הזכיר את המרווח בין הנשימות מכיוון שהוא חשב שזה ייצור מטרד לעירנות, הוא לא התייחס לחלק בסוטרה שמדבר על המרווח. הסיבה היא שהוא חשב שזה ייצור תשוקה להגיע לנקודה בין הנשימות ואז זה ייצור מחסום לעירנות. אז הטכניקה של בודהא היא רק חצי, החלק השני נוסף אוטומטית, אם תתרגל מודעות לנשימה, עירנות בנשימה, לפתע, יום אחד תגיע למרווח. הטכניקה היחדה הזאת היא מספיקה למיליוני אנשים, כל אסיה ניסתה וחיה עם טכניקה זו במשך מאות שנים, טיבט,סין,יפן,בורמה,תאילנד,סרי-לנקה, כל אסיה חוץ מהודו, טכניקה אחת ואלפי אלפי אנשים הגיעו להארה דרכה. וזו רק הטכניקה הראשונה.... למרבה הצער הטכניקה זוהתה עם בודהה, והינדים תמיד ניסו להמנע מזה. הטכניקה לא בודהיסתית ולא הינדית, הטכניקה היא פשוט טכניקה, בודהה השתמש בה אך הטכניקה כבר היתה קיימת שם והשתמשו בה. תנסו את הטכניקה. היא אחת מהטכניקות הפשוטות – פשוטה בהשוואה לטכניקות אחרות, טכניקות אחרות יהיו קשות יותר ובגלל זה היא מוזכרת כטכניקה הראשונה.
ליאור בריל
טכניקה 1: צפה במרווח שבין 2 נשימות. הסותרה: Shiva replies: radiant one, this experience may dawn between two breaths. After breath comes in (down) and just before turning up (out) – the beneficence. הסבר: לאחר להנשימה נכנסת פנימה ורגע לפני שהיא הופכת כיוון ויוצאת החוצה. תיהיה מודע, ער, בין 2 נקודות אלו. כשהנשימה נכנסת פנימה תיהיה ער,תצפה בה. ישנו רגע אחד שלפני שהנשימה יוצאת שבו אין נשימה ,רגע לפני שהנשימה יוצאת החוצה וישנו אותו רגע לאחרי שהוצאנו את האוויר, הרגע שלפני שניקח שאיפה. נהיה ערים לרגעים אלו מפני שלפי הטנטרה כשאנו לא נושמים אנו לא בעולם. כשאתה לא נושם אתה מת, אתה עדיין... אבל מת, אך הרגעים כל כך קצרים שאף פעם איננו מבחינים בהם. בשביל הטנטרה כל נשיפה כל הוצאת אוויר היא דבר נרדף (סימבולית) למוות וכל נשימה חדשה כל שאיפה נרדפת לתחייה חדשה, כל שבכל נשימה אתה מת ונולד, עם הזמן נוכל להבחין במרווח , ואז לא צריך שום דבר נוסף, אתה יודע הכל, שמחה,הדבר התרחש. לא צריך להתערב בפעולת הנשימה , השאירו אותה כמו שהיא,טבעית. מדוע טכניקה כל כך פשוטה? זה נראה פשוט, טכניקה כל כך פשוטה לדעת את האמת? לדעת את האמת פרושו לדעת את הדבר שלא נולד ולא מת, האלמנט שהוא נצחי. נסו את זה. לפתע תרגישו בנקודה ונוכל להרגיש בה מכיוון שהיא שם, הכל נמצא שם רק תריך את העירנות להבחין. אז איך לעשות זאת? ראשית נבחין, נהיה ערים לנשימה שנכנסת פנימה, נשכח הכל ורק נבחין וניהיה ערים לנשימה שנכנסת. כשהנשימה נוגעת בנחיר הרגישו את זה שם ואז תנו לנשימה להכנס פנימה עם עירנות מלאה, כשנמשיך למטה,למטה עם הנשימה, אל תחמיצו את הנשימה , תיזכרו: אל תלכו קדימה ואל תיסחבו מאחורה, אל תעקבו אחריה כמו אחר צל, תהיו איתה! נשימה והכרה צריכות להיות אחד, הנשימה נכנסת פנימה – אתה נכנס פנימה, רק כך ניתן יהיה להגיע לנקודה בין 2 נשימות. זה לא יהיה קל. נועו עם הנשימה החוצה-פנימה. בודהא ניסה במיוחד את הטכניקה הזו אז הטכניקה נעשתה טכניקה בודהיסטית, המונחים בודהיסטים משתמשים במונח וויפאסאנה יוגה וההארה של בודהא מבוססת על הטכניקה הזאת, רק זאת. כל הדתות בעולם הגיעו בעזרת טכניקות כאלו או אחרות וכל הטכניקות הללו יהיו ב-112 של הטנטרה. הטכניקה הראשונה היא בודהיסטית מכיוון שבודהא אוהר דרכה. בודהא אמר: "תהיו מודעם לנשימה שהיא נכנסת פנימה ויוצאת החוצה", הוא אף פעם לא הזכיר את המרווח בין הנשימות מכיוון שהוא חשב שזה ייצור מטרד לעירנות, הוא לא התייחס לחלק בסוטרה שמדבר על המרווח. הסיבה היא שהוא חשב שזה ייצור תשוקה להגיע לנקודה בין הנשימות ואז זה ייצור מחסום לעירנות. אז הטכניקה של בודהא היא רק חצי, החלק השני נוסף אוטומטית, אם תתרגל מודעות לנשימה, עירנות בנשימה, לפתע, יום אחד תגיע למרווח. הטכניקה היחדה הזאת היא מספיקה למיליוני אנשים, כל אסיה ניסתה וחיה עם טכניקה זו במשך מאות שנים, טיבט,סין,יפן,בורמה,תאילנד,סרי-לנקה, כל אסיה חוץ מהודו, טכניקה אחת ואלפי אלפי אנשים הגיעו להארה דרכה. וזו רק הטכניקה הראשונה.... למרבה הצער הטכניקה זוהתה עם בודהה, והינדים תמיד ניסו להמנע מזה. הטכניקה לא בודהיסתית ולא הינדית, הטכניקה היא פשוט טכניקה, בודהה השתמש בה אך הטכניקה כבר היתה קיימת שם והשתמשו בה. תנסו את הטכניקה. היא אחת מהטכניקות הפשוטות – פשוטה בהשוואה לטכניקות אחרות, טכניקות אחרות יהיו קשות יותר ובגלל זה היא מוזכרת כטכניקה הראשונה.