טל קוגמן- על אחריות אישית ומחוייבות

טל קוגמן- על אחריות אישית ומחוייבות

השבוע ד"ר טל קוגמן התפטרה מתפקידה כחברת מועצת עיר ומכל תפקידייה. הסיבה לטענתה- "כשלון העירייה בכל הקשור למערכת החינוך". טל נבחרה בבחירות האחרונות להיות חברת מועצת עיר מטעם המפלגה של יהודה בן חמו (מעוף). היא בסך הכל נמצאת בתפקידייה בעיר כשלוש שנים. חק ממכתב התפטרותה: "... במהלך הקדנציה שאפתי לכך, שבתהליך עיצובן של מטרות מערכת החינוך בכפ"ס יבואו לידי ביטוי גורמים רבים יותר מן הקהילה, ושיתקיים דיון ציבורי פתוח בדמותה של מערכת זו. להבנתי, לא הצלחנו לקיים את הבטחתנו לבוחר ולהצעיד את מערכת החינוך של כפ"ס לאיכות ולמצוינות שהיא ראויה להן. אי לכך, לא אוכל להמשיך ולמלא את חובתי כחברה בוועדת החינוך העירונית וחברת מועצת העיר..." מה דעתכם על הצעד שהיא עשתה? האם זו האחריות שאנחנו מצפים מנבחרינו לקחת? האם אחרי שלוש שנים במועצת העיר זה הזמן שהיא הייתה צריכה לעשות חשבון נפש ולפרוש? האם היא לוקחת אחריות על החלק שלה בהתדרדרות מערכת החינוך או שפשוט בוחרת מהאחריות האמיתית וזה להתמודד עם המצב ולא לפרוש כי קשה ולא מצליחים?
 
אני חושבת שאין לי מספיק מידע

בשביל להגיב על המקרה הספציפי. אבל נראה לי שאדם שיהיה בחוץ יכול להשפיע הרבה פחות מאדם שנמצא בפנים. לא שמעתי כל כך הרבה תלונות מצידה, לא ראיתי שהיא נוקטת בכל האמצעים הכשרים בשביל להביא לשינוי לו היא מייחלת. מאוד קל להעביר ביקורת וללכת, קצת יותר קשה לעשות.
 
לעולם לא נדע...

לי זאת נשמעת התחמקות ממעורבות וניסיון אמיתי לשנות. אני יודע שהנושא בו היא התמקדה בשנים האחרונות היה קידום מעמד האישה ובכלל "מועצת הנשים". בתחום הזה בכפר סבא יש שיפור מדהים. רואים שמשהו השתנה. מה היא עשתה בתחום החינוך? אילו שינויים היא ניסתה לעשות? על זה היא צריכה לתת את הדין לציבור הבוחרים. רוב הסיכויים שלעולם לא נדע מה היו סיבותייה האמיתיות לפרוש. זה יישאר איתה ועם מקורבייה. אנחנו נדע רק את הסיבה הפורמלית "כשלון מערכת החינוך". אבל זה לא מה שיעזור לכך שהמצב ישתנה. מערכת החינוך של כפר סבא מיום ליום יורדת ושאר הערים עוקפות אותנו בסיבוב.
 
למעלה