Ccyclist
Well-known member
האוצר נגד הרפורמה של רגב: הסובסידיה עולה במאות אחוזים והנוסעים לא באים
שחר בר, רפרנטית תחבורה במשרד האוצר, הציגה בכנס התחבורה הציבורית נתונים על הסובסידה העצומה של המדינה בתחום: "התעריפים שלנו נמוכים ביחס לעולם וזה משפיע לרעה על השירות". ב-20 השנים האחרונות חלה ירידה של 66% במחיר הממוצע עבור נסיעה, תקציב הסובסידיה קפץ ב-400% והמדינה כמעט שלא משקיעה בתשתיות
www.ynet.co.il
והנה פיסקה מטעם האוצר שמחייבת אותי לומר שאינני עובד עבורם, אף שהיא מעתיקה את הביקורות שלי על המערכת בארץ:
נשבע שלא אני כתבתי. הביקורת על התדירויות הנמוכות מדי של הקווים העירוניים, ההתמקדות המוגזמת בבינעירוני, המערכת שאינה תדירה מספיק לאפשר החלפות כמקובל בעולם - כולם מאד מוכרים לי ורק ביקורת על מספר הקווים האסטרונומי אין שם.
מובאת גם הטבלה הבאה בשם האוצר, שירות אוטובוסים עירוני בישראל בהשוואה ללונדון וברצלונה:
טוב שהאוצר התקדם בתפיסותיו.
אולי הטיסות הזולות של סוף העשור שעבר והעידן שאחרי הקורונה הביאו לכך שפקידיו עושים חופשות עיר אירופאיות ומתחילים לחוות בעצמם מערכות תח"צ מפותחות.
רגב טעתה בגדול לחשוב שהמחיר הוא ה-גורם הכי חשוב ל"הם" שנוסעים בתחבורה הציבורית, נושא של משרד ש"מה לה ולנושא" (עד שהבינה שיש שם חוזים לקבלנים וגם ג'ובים).
מה שהכי חשוב לנו הנוסעים בתח"צ זו אמינות ותדירות. מערכת שאפשר לסמוך עליה להגיע ממקום למקום תוך המתנה מינימלית ותוך היכרות עם קוויה - גם אלו שישלימו את הנסיעה מהקווים הקרובים אלינו.
נערך לאחרונה ב: