Ccyclist
Well-known member
![www.ynet.co.il](https://ynet-pic1.yit.co.il/picserver5/crop_images/2022/08/04/HktbUBtTq/HktbUBtTq_0_148_3000_1689_0_large.jpg)
פארסת הרכבת בשדרות והתושבים המתוסכלים: "אי-אפשר לחיות בעיר ולעבוד במרכז"
שר האוצר סמוטריץ' מתנגד למיגון ציר הרכבת, והנסיעות מתחנת שדרות לכיוון המרכז מבוטלות כבר תשעה חודשים. התושבים מזכירים שהתחבורה על הכביש המקביל למסילה דווקא נמשכת, ותוהים: "מצפים מאיתנו לחזור לדרום, לחיות פה באזור מלחמה, בלי יכולת לצאת לעבוד?"
התושבים מתלוננים על הניתוק מהמרכז, ותמהים מדוע אותו הציר בטוח מספיק לרכבים, אוטובוסים ושאטלים של הרכבת, אך לא לרכבת עצמה.
הטענה שלהם היא או שהציר בטוח, או שהוא מסוכן, הוא לא יכול להיות בטוח לרכבים ומסוכן לרכבת בעת ובעונה אחת.
בנוסף, הם מעלים את השאלה מדוע מעודדים אותם לחזור דרומה מבלי שיהיה קישור מסילתי ראוי למרכז. מתיאוריהם החיבור המסילתי לפני המלחמה היה אמין וארך כשעה. החיבור בכביש נתון להשפעת פקקים ואורך למעלה משעתיים. השאטלים לאשקלון לא מתואמים ללו"ז הרכבת שם ושימוש בהם גורר זמן נסיעה ארוך.
יש גם בעיה פוליטית שהאוצר לא משתף פעולה עם המלצת המל"ל למגן את הקו.
החיבור המסילתי למרכז הפך את שדרות מעיר של "סוגרים את המפעל" לעיר יוממים שהתאימה לעצמאים שעובדים במרכז (היו בכתבה מספר מרואיינים כאלו). צריך לראות אותו כקישור חיוני לבטחון ושיקום העיר והאזור.