טמקא: הרכבת משדרות צפונה מושבתת, הכביש המקביל פתוח.

Ccyclist

Well-known member

התושבים מתלוננים על הניתוק מהמרכז, ותמהים מדוע אותו הציר בטוח מספיק לרכבים, אוטובוסים ושאטלים של הרכבת, אך לא לרכבת עצמה.

הטענה שלהם היא או שהציר בטוח, או שהוא מסוכן, הוא לא יכול להיות בטוח לרכבים ומסוכן לרכבת בעת ובעונה אחת.

בנוסף, הם מעלים את השאלה מדוע מעודדים אותם לחזור דרומה מבלי שיהיה קישור מסילתי ראוי למרכז. מתיאוריהם החיבור המסילתי לפני המלחמה היה אמין וארך כשעה. החיבור בכביש נתון להשפעת פקקים ואורך למעלה משעתיים. השאטלים לאשקלון לא מתואמים ללו"ז הרכבת שם ושימוש בהם גורר זמן נסיעה ארוך.

יש גם בעיה פוליטית שהאוצר לא משתף פעולה עם המלצת המל"ל למגן את הקו.

החיבור המסילתי למרכז הפך את שדרות מעיר של "סוגרים את המפעל" לעיר יוממים שהתאימה לעצמאים שעובדים במרכז (היו בכתבה מספר מרואיינים כאלו). צריך לראות אותו כקישור חיוני לבטחון ושיקום העיר והאזור.
 

מנכל אחד

Well-known member

התושבים מתלוננים על הניתוק מהמרכז, ותמהים מדוע אותו הציר בטוח מספיק לרכבים, אוטובוסים ושאטלים של הרכבת, אך לא לרכבת עצמה.

הטענה שלהם היא או שהציר בטוח, או שהוא מסוכן, הוא לא יכול להיות בטוח לרכבים ומסוכן לרכבת בעת ובעונה אחת.

בנוסף, הם מעלים את השאלה מדוע מעודדים אותם לחזור דרומה מבלי שיהיה קישור מסילתי ראוי למרכז. מתיאוריהם החיבור המסילתי לפני המלחמה היה אמין וארך כשעה. החיבור בכביש נתון להשפעת פקקים ואורך למעלה משעתיים. השאטלים לאשקלון לא מתואמים ללו"ז הרכבת שם ושימוש בהם גורר זמן נסיעה ארוך.

יש גם בעיה פוליטית שהאוצר לא משתף פעולה עם המלצת המל"ל למגן את הקו.

החיבור המסילתי למרכז הפך את שדרות מעיר של "סוגרים את המפעל" לעיר יוממים שהתאימה לעצמאים שעובדים במרכז (היו בכתבה מספר מרואיינים כאלו). צריך לראות אותו כקישור חיוני לבטחון ושיקום העיר והאזור.
הרכבת נוסעת על גשר מעל הכביש
וזה לא שהרבה יותר בטוח לנסוע ברכב, רק שבתועלת של סיכון מול סיכוי, הוחלט שראוי ליטול את הסיכון של נסיעת רכבים ולא של נסיעת רכבות, שיש לה תחליף עם סיכון נמוך יותר (ונוח פחות).
בעבר כבר הוקומו סוללות עפר כדי להגן על נוסעי הכביש, ונותרה רק נקודה אחת שחשופה בכינון ישיר לרצועת עזה.
 
למעלה